Redfall-hjältar som spelare betalt för finns fortfarande inte

Medlem
Skrivet av Therant:

Spelar väl ingen roll om flera gör det. Du betalar för löften, löften bryts om och om igen utan att du får något tillbaka. Spelbranschen skiljer sig inte från något annat i världen.

Man betalar för en kommande produkt och ska såklart kunna förvänta sig att få den. Inte bara skylla sig själv. Löften man betalar för är att likna med kontrakt.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hur man än vänder på det har det fortfarande gått 1 år.

Ah, jag missförstod. Jag ser att materialet utlovades redan från (innan?) release, inte november förra året. Nevermind


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det RedFall som släpptes har patchat och patchats så det är ett långt ifrån det RedFall nu som då. Precis som att det Cyberpunk som släpptes var helt ospelbart på Xbox One och PlayStation 4. Microsoft gav ju återbetalningar och Sony tog ju till och med bort det från affären i 6+ månader. Är nu fullt spelbart på de konsolerna. Så RedFall är nu bra. Inte världens bästa spel men ett bra spel.

Jaha. Jag trodde du menade att de hade patchat spelet så det blev mer likt Cyberpunk när det gäller gameplay, grafik osv


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag skulle inte bli förvånad om de arbetar på en PS5-version och i samband med denna gör en större uppdatering av spelet så att det blir mer som det "borde varit".

En liten återlansering med mycket förändringar och förbättringar - Redfall 2.0.

Antingen detta eller så fortsätter man låtsas som att spelet inte existerar.

Det är inte ofta man får så snabba svar i spelbranschen.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är inte samma spel nu som då. Typ Cyberpunk vibbar.

Nja, om spelet hade gjort en sån resa så hade folk snackat om det och faktiskt spelat det. Istället har det 20 spelare på Steam medans Cyberpunk har 25 000.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilken onödig nyhet, det har ju inte ens gått ett halvt år in på 2024. Skriv om det när det inte finns en chans längre...

Många förstod redan vad som var på väg med tanke på det enormt låga spelarantalet. Då är det helt ok att skriva en nyhet som spekulerar i vad som händer. Speciellt när det inte hörts ett ljud på sex månader efter att de lovat att de inte gett upp. Till och med ultralångsamma Bethesda har släppt flera uppdateringar på sex månader.

Medlem

”Köp färska äpplen idag, få dom i december” Så lättlurad är ni som köper season pass.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Man betalar för en kommande produkt och ska såklart kunna förvänta sig att få den. Inte bara skylla sig själv. Löften man betalar för är att likna med kontrakt.

Man kan tycka att det ska liknas vid ett kontrakt, men så är inte verkligheten.

Medlem
Skrivet av Therant:

Man kan tycka att det ska liknas vid ett kontrakt, men så är inte verkligheten.

Nu verkar de få pengarna tillbaka, och jag antar att du skulle få rätt om du krävde pengar tillbaka när du betalt för en vara som inte dyker upp, i de flesta fall.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nu verkar de få pengarna tillbaka, och jag antar att du skulle få rätt om du krävde pengar tillbaka när du betalt för en vara som inte dyker upp, i de flesta fall.

Ja det löser sig i de flesta fall. Men jag har varit med i sånt där jag blir lottlös. Så jag pratar ur egen erfarenhet att allt inte alltid går rätt till. Men men, man lär sig så länge man lever.

Medlem
Skrivet av Therant:

Ja det löser sig i de flesta fall. Men jag har varit med i sånt där jag blir lottlös. Så jag pratar ur egen erfarenhet att allt inte alltid går rätt till. Men men, man lär sig så länge man lever.

Trist för dig, jag hade blivit riktigt förbannad men ibland är det drygt att driva sånt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Som exempel?

https://www.fz.se/nyhet/297367-redfall-dlc-som-folk-betalat-f...

12
Skriv svar