Snabbkollen – Krav på extra konto för att spela, hur mycket skavar det?

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Tack, men nej tack. Jag har sagt det jag tycker, och orkar inte gå in i en lång diskussion med dig.

Kortfattat, jag har inga problem med att folk bojkottar något, det är upp till var och en. Det enda jag efterfrågar är att folk som bojkottar något av valfri anledning, är konsekventa med sina beslut, och inte bara när det passar dem.

Jag förstår, och jag kan respektera det. Jag tror det mest hänger ihop med begreppet "bojkotta" i sammanhanget. Här handlar det ju mer om att välja bort ett spel med kontokrav. Pratar man om "bojkott" så är det väl mer när man som konsument avsäger sig alla inköp och kontakt med företaget/tillverkaren i frågan, så länge som orsaken till bojkotten kvarstår. I en sådan situation skulle jag antagligen hålla med dig, för där behöver man vara konsekvent, inte bara så länge som bekvämligheten sträcker sig.

Det var därför jag reagerade lite på begrepp som "hycklare" och "dubbelmoral". Sorry för mina långa texter annars...har tydligen någon ord-diagnos där jag gillar att utveckla och argumentera när tillfälle bjuds

Medlem

Inga problem om jag redan har ett konto och lösenordet är sparat då går det fort att logga in. Men måste jag skapa ett nytt konto så skiter jag i spelet och hoppar in i något annat spel istället. Det ska vara snabbt och enkelt att spela. Vill jag verkligen spela just det spelet (om jag tex har köpt det) så skapar jag såklart konto om det krävs. Men min speltid är begränsad så vill inte förlora ens 1min på att pyssla med.ä något jäkla konto.

FM-guru
F.d. Sisyr

Bojkotta vet jag inte, men jag har avstått köp pga att jag inte ids hålla på med klienter. Det beror på hur sugen jag är på spelet, helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Ender:

Blir värre när du inte spelat ett spel bunden till en launcher på ett tag. Skulle visa grabben Star Wars: Squadrons (gratis) nyligen, och behövde inte bara logga in igen, utan leta mig fram till och installera EA's nya launcher (EA Play?), som inte ens var länkad från den gamla launchern. Har inte stött på något mer användarfientligt sedan jag försökte köpa Final Fantasy XIV från deras sida.

Haha, jag tror jag har en lättare inställning mot det bara. Förstår definitivt problemet med FFXIV (eller ja, det har blivit lite lättare nu, testa FF11 där emot... hah). På något vis finner jag det mer roligt än frustrerande för hur dumt det egentligen är. Har inte energin att bli nedstämd av det, men det är nog mycket av en jag-sak. Jag har saker som gör mig irriterad dock (Bungie lyckades få mig knäpp, dock inte med en spelklient att göra).

Medlem

Folk som inte bryr sig om "lyxproblem" i samhället är oftast såna som inte har några framtidsvisioner själva verkar det som. Hela 90-00 talet har det varit tabu att prata om sådant som kan uppfattas som i-landsproblem med följden att precis allt stadigt blir sämre. När vi är i nivå med tredje världen kan vi börja prata om våra problem igen. Så det dröjer kanske inte så länge till nu.

Nu är ju inte massavlyssning direkt ett lyxproblem utan ett hot mot grundläggande rättigheter.

Medlem

Som någon skrev så är det ett lyxproblem och det har ju blivit lite bättre och smidigare än GTAIV på Steam som även kräde det jäkla Windows Live for games eller vad det nu hette som bara krånglade och som fortfarande irriterar mig om jag kommer och tänka på det.

123
Skriv svar