Apex Legends Säsong 21 - Upheaval (släpptes 2024-05-07)

Medlem
Apex Legends Säsong 21 - Upheaval (släpptes 2024-05-07)

Apex Legends Säsong 21 - Upheaval

Alter - Based on a True Story

Upheaval Gameplay Trailer

-

Nedan, Första eventet för S21.

Into The Void Trailer

-

Nedan, JMeyels titt på S21 och förändringar.

Everything Is Changing... Patch Notes Are BETTER Than We Thought!

-

Nedan, Grrt titt på Battlepasset för S21.

Season 21 Battlepass In 2 Minutes

-

Nedan, Thordan Smash titt på Artifacts och Exotic Shards.

Apex Legends New Heirlooms Are A Huge Disaster

(Jag har själv inga problem med att de försöker tjäna pengar om det är "valfritt", inte "påträngade" och framförallt inte p2w)

-

Länk till Upheaval "Patch Notes" på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/news/upheaval-pat...

Länk till Upheaval på EA,
https://www.ea.com/games/apex-legends/news/upheaval-game-upda...

-

Solos, ny karaktär, ny "valuta", ny "dra in pengar med Artifacts och en moddad Broken Moon.
Körde nya Alter igår som för tillfället känns både OP och lär förändra meta kraftigt med sin "hål i väggen" egenskap.

Känns som hela shopping svängen tagit mycket fokus men är valfri som tur är, spelet har väl endast ett par vapen skins som möjligen kan anses p2w men ändå inte som jag ser det, så grunden för ett kul spel håller i sig.

S20 hade verkligen sina kontroverser med mycket buggar vid många av "veckosläppen" och en större hacker incident vid en större turnering, men hoppas att de skärper till sig inför S21.
Easy Anticheat är uppgraderat inför S21, men har ingen aning om vad det egentligen innebär om något men hoppas förstås att det förbättrar fusk eländet.

Allt om föregående S20 eländet i spoiler nedan.

Nedan, Allt om buggar i veckosläppen under S20.

This Is Terrible For Apex

-

Nedan, Allt om hackern Destroyer2009.

The Truth About Apex's Big Hack

-

Nedan, Destroyer2009 lär nu ha slutat.

Destroyer2009 Has Quit

-

Nedan, Eller hur var det nu igen?

when Destroyer2009 RETURNS to TROLL Mande & TSM ImperialHal on the LAST day of Season 20!

-

Hoppas jag

Apex Legends ska leva i minst "10–15 år", säger Respawn som öppnar tredje studio
https://www.fz.se/nyhet/293392-apex-legends-ska-leva-i-minst-...


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Ganska roligt att deras skins blivit så dyra att man introducerar en ny, ännu dyrare valuta för att det ska se billigare ut. Börjar bli löjligt nu när de kör fyra virtuella valutor.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska roligt att deras skins blivit så dyra att man introducerar en ny, ännu dyrare valuta för att det ska se billigare ut. Börjar bli löjligt nu när de kör fyra virtuella valutor.

Jag kan bara hålla med
Iofs. är alla 4 möjliga att få med slit och ett hyggligt stort tålamod, av den nya valutan får man hela 10 "Exotic Shards" från Battlepasset för S21.

Undrar lite hur de tänkt att få någon "rull" på försäljningen av "svärdet's" 4 insticksmoduler och för en eventuell "death-box" i den nya "valutan" då det kräver de vanliga rätt sällsynta "Heirlom Shards" för att köpa "grunden", dvs. själva "svärdet" innan du kan börja spendera några "Exotic Shards" för att pimpa det.

För jag tror att med som det varit med ca +500 öppnade paket som i tid motsvarar några säsongers spelande (om jag kommer ihåg rätt) innan man kanske får ett kit för "Herilom" så kommer inte många ha något svärd att "pimpa". Dessutom tror jag att när man väl får sina "Heirlom Shards" är det inte alls säkert att man shoppar ett som jag ser det mer "själlöst svärd" istället för en specifik "Heirlom" med själ och tillhörighet till den karaktär man känner för och spelar. Tror inte att jag när jag någon gång i framtiden får "Heirlom Shards" igen kommer att spendera dessa på "svärdet" även om det går att sätta på alla "gubbar".

Men kanske kommer de att test gödsla ut lite "Heirlom's" och se vad folk kommer att shoppa för dem, "svärd" eller tidigare "Heirlom's" för att se till att det finns en kundbas, kanske t.o.m. senare om det inte går bra skänka det rena svärdet för att få igång kommersen av "Exotic Shards".


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar