Medlem
Homeworld 3

Visst är det några här som hoppat in i spelet nu iom releasen igår (i helgen)?

Istället för att försöka hitta rätt mellan Steam's recensionsbomber och Youtube's alldeles för lättimponerade influerare så tänkte jag höra med er som har lirat spelet lite nu. Är spelet värt sitt fullpris eller gör man bäst i att avvakta?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

14 timmar tog det mig att slutföra kampajen på medium och sedan testa Co-Op läget War Games lite. Sedan kände jag mig ganska mätt för nu.

Jag är ganska besviken över kampanjen. Homeworld var spel som handlade om ett folks episka resa i olika former (HW. HW:C.HW2), det handlade aldrig om ytligt drama mellan individer. Kampanjen i HW3 var även kort.

Så jag hoppas spelet säljer så BBI får möjlighet att fortsätta på storyn. Finns utrymmer för det med tanke på slutet. Men då hoppas jag man lär sig av den feedback man får nu om hur besvikna många är över det narrativ de valde samt hur begränsat det var.

Co-Op läget är dock nytänkande och det kommer de expandera via sin roadmap. Så vill man vänta lite så kan man hålla ett öga på det. Kan även köras solo om man inte vill ha med sig andra.

Medlem

Jag har kört 10 missions i kampanjen och tycker den håller hyfsad kvalite med varierande uppdrag som att försvara sig, ta sig igenom astroidbälten mm. Klrde lite Wargames i demot och gillade det skarp så det blir att hugga tänderna i när kampanjen är över. Gillade man de gamla har man mycket att hämta här. Bra ljudbild och riktigt vackert vissa vyer. Tycker helt klart det varit värt pengarna hittills.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Såg aldrig via FZ att ni svarat, sorry!

Skrivet av Aletheides:

14 timmar tog det mig att slutföra kampajen på medium och sedan testa Co-Op läget War Games lite. Sedan kände jag mig ganska mätt för nu.

Jag är ganska besviken över kampanjen. Homeworld var spel som handlade om ett folks episka resa i olika former (HW. HW:C.HW2), det handlade aldrig om ytligt drama mellan individer. Kampanjen i HW3 var även kort.

Så jag hoppas spelet säljer så BBI får möjlighet att fortsätta på storyn. Finns utrymmer för det med tanke på slutet. Men då hoppas jag man lär sig av den feedback man får nu om hur besvikna många är över det narrativ de valde samt hur begränsat det var.

Co-Op läget är dock nytänkande och det kommer de expandera via sin roadmap. Så vill man vänta lite så kan man hålla ett öga på det. Kan även köras solo om man inte vill ha med sig andra.

Okej, låter som din bild av spelet är ungefär det jag hört om det (om man filtrerar bort allt barnskrik på steam!).
Jag har aldrig lirat tidigare HW spel så om storyn inte passar ihop stör mig inte, dock är det jag sett av storyn rätt dåligt presenterat. Men som du säger, det kan expanderas och det viktigaste är trots allt själva spelandet.

Skrivet av robbis:

Jag har kört 10 missions i kampanjen och tycker den håller hyfsad kvalite med varierande uppdrag som att försvara sig, ta sig igenom astroidbälten mm. Klrde lite Wargames i demot och gillade det skarp så det blir att hugga tänderna i när kampanjen är över. Gillade man de gamla har man mycket att hämta här. Bra ljudbild och riktigt vackert vissa vyer. Tycker helt klart det varit värt pengarna hittills.

Kul att höra någon rätt positiv till spelet!
Jag har under två timmar testat spelet (inom refundfönstret) och hann med tutorial ett par gånger (och mekade med inställningar) samt testa wargames. Oerhört känsla i spelet, inget snack om saken!

Men wargames hade jag svårt att greppa. Allt gick så fort, och jag som stapplade med kontrollerna hade inte en chans. Det är såklart ett jag-problem först och främst men jag undrar om detta verkligen kan hålla i längden?
Läste att de kommer expandera war games med nya fraktioner och kartor, men inget om olika spellägen etc. Känns som det vore betyligt bättre att erbjuda olika spelsätt istället för fraktioner?
Större kartor, conquest/capture and hold etc?

Jag har Warno att ta itu med nu när det nått 1.0, men håller ögonen på HW3 framöver, tror det nog blir ett köp antingen när priset gått ned/rea eller när något mer presenteras till onlinespelet.

Men tack för era svar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar