Ola Strandh, audio director, är en av veteranerna på #Massive Entertainment. Han började i april 1999 då de fortfarande hette Nova Storm och har hängt med sedan dess. Under sin tid på företaget har han gjort både ljud och musik till i stort sett dess produktioner. De senaste åren i en av regionens finaste ljudstudios.

Du har jobbat på Massive Entertainment nästan sedan starten. Vilken är din favoritperiod inom företaget?
– Vad det gäller min personliga utveckling så är det helt klart de första åren i Ronneby. Alla var hungriga och ville testa nya saker och man hade ingen aning om vad som fungerade. Det var en spännande tid. Samtidigt har Massive utvecklats i takt med mig. I dag skulle jag nog inte kunna jobba i så liten skala som jag gjorde då.

Vilket av de projekt som du jobbat med är du mest stolt över?
– Jag känner nog mest för #World in Conflict. Det fanns hjärta där och jag fick visa en stor del av min egen själ och kreativitet i det projektet. Jag investerade och fick mycket tillbaka.

Förändrades ditt arbete mycket när ni köptes av #Ubisoft?
– Nej, inte märkbart. Jag styr fortfarande mitt team med fria händer och jag upplever stor kreativ frihet. Internt petar de inte i mitt jobb. Men de resurser som vi fått tillgång till idag passar mig väldigt bra.

Hur känns det med Far Cry 3-släppet?
– Helt fantastiskt. Vi har varit tre personer här som jobbat med all musik och alla ljud till flerspelarläget och vi är både nöjda och stolta. Det är ett spel jag faktiskt ser fram emot att spela själv.

Hur ser din framtid ut?
– Jag kommer fortsätta jobba på Massive. Det finns inget som lockar mig mer. Vi står inför en spännande tid med många nya talanger och det bubblar och fräser inom företaget. Men vem vet, kanske kommer det en dag då vi flyttar ut ett gäng till ett hus någonstans och utvecklar små, hemliga projekt igen.