Nyheter
Rock Band öppnar musikaffär

Rock Band öppnar musikaffär

32 kommentarer

Raoul Pennerup 2008-03-21 16:35


Rock Bands nerladdningsbara material säljer dubbelt platina per månad. Sedan spelsläppet i slutet på november förra året har försäljningen av låtar bara ökat och ökat. Efter en försäljning av sex miljoner låtar på bara drygt tre månader kommer det inte direkt som en överraskning att Harmonix med nästa uppdatering lägger till en musikaffär direkt inne i spelet:

Succén bakom Rock Bands nerladdningsbara material stärker vår vision och dess potential som en plattform för upptäckandet av ny musik. Vi tycker att det är spännande att, genom att låta spelare skräddarsy sina Rock Band-bibliotek med ett snabbt ökande utbud av rock-artister och sånger på ett veckobasis samt tillägget av nya funktioner så som spelets musikaffär, ge fans fler sätt att utöka sina Rock Band-erfarenheter."
Klicka för mer information
Cambridge, MA - March 20, 2008 - Red hot music video game Rock Band continues to fly off shelves and satisfy music fans and gamers voracious appetite for rock as more than 6 million game levels based on songs have been purchased since its launch on November 20, 2007. With an impressive weekly stream of downloadable content since launch and an unmatched offering of over 70 songs available for purchase to date, Rock Band has gone six times platinum featuring a diverse selection of artists ranging from classic rock to up and coming, emerging acts.

"Thank you to the music lovers who have helped Rock Band reach an incredible milestone of over 6 million purchased downloads at such an early stage, "stated by Paul DeGooyer, SVP DVD, Gaming and Audio, MTV. "The success of Rock Band downloadable content to date firmly reinforces our vision and its potential as a platform for music discovery. By empowering players with the ability to customize their Rock Band library with a rapidly growing selection of rock artists and songs on a weekly basis and adding great new features such as the in-game music store, we are thrilled to give fans more ways to enhance and enjoy their Rock Band experience."

As an ever evolving platform for players to experience music like never before, Harmonix and MTV Games also announced the release of a software update this week which features the new in-game Rock Band Music Store. This innovative new feature allows Rock Band players to preview and purchase downloadable individual music tracks and packs from the vast selection of offerings available to date without ever leaving the game as they build their own custom Rock Band library. The Rock Band Music Store has a user-friendly interface to streamline and enhance the music shopping experience and will be available via a free download through the Xbox LIVE® and PLAYSTATION®Network this week. Accessible from the main menu, the Music Store now lets you view, purchase, and sort all downloadable songs tracks by Artist, Song Title, Genre, Albums, Pack, and more! You can also view album art, listen to song previews, as well as check out detailed information about a song, such as difficulty for each instrument.

Also included in the Rock Band software update are additional game features that address many of the popular requests by the gaming community. Access to Xbox LIVE or the PLAYSTATION Network is required to download the Rock Band feature update. Users will be prompted to accept the Music Store software update automatically when starting Rock Band while connected to Xbox LIVE or PLAYSTATION Network.

Rock Band allows online play and possesses features that expand the boundaries of music gaming. Rock Band's downloadable content is playable and integrated into setlists in all game modes including: Solo Tour, Band World Tour, head-to-head competition either locally or online, and from any Quickplay mode. In order to play downloadable content for head-to-head matches or multiplayer online, all players must own the same downloadable track. Downloadable content for the Xbox 360® is available for purchase via Xbox LIVE® Marketplace for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft using Microsoft Points and is downloaded directly to the Xbox 360 hard drive. Downloadable content for the PLAYSTATION 3 system's version of Rock Band is available for purchase on the PLAYSTATION®Store through the free PLAYSTATION®Network and is downloaded directly to PLAYSTATION 3 system's built in hard drive.

On top of the over combined 125 Rock Band tracks available to date via disc or download purchase, fans can continue to expect more music available for download every week through 2008 through a variety of song packs, albums and individual tracks with suggested retail pricing varying from $.99 to $2.99 per track (The equivalent of 80 to 240 Microsoft Points for Xbox 360), with the vast majority selling for $1.99 (160 Microsoft Points for Xbox 360). For a complete list of Rock Band songs available for purchase to date, please go to http://www.rockband.com/dlc.

Rock Band was the number one selling game in the months of January and February by revenue according to NPD.

Rock Band is rated 'T' for Teen (lyrics, mild suggestive themes) by the ESRB.

EA is the exclusive distribution and marketing partner for Rock Band, managing distribution for the game.

For more information on Rock Band and Harmonix Music Systems please visit www.rockband.com and www.harmonixmusic.com.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Raderad 2008-03-21 16:45:01 #1

    Vem sa att musiken är död? :P Rättare sagt skivbolagen hehe

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2008-03-21 16:57:22 #2

    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    och så har vi då rockband som är en mix av guitar hero och singstar. Sjunga kan man ju göra, men tycker nog att rockband är i töntigaste laget. Vore det inte enklare att skaffa sig ett riktigt instrument och börja spela om man nu tycker det är så jävla kul att spela i ett band :P Jag kan sjunga :)

  • Bild saknas

    Raderad 2008-03-21 17:25:54 #3

    nudelsdesign skrev:
    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    och så har vi då rockband som är en mix av guitar hero och singstar. Sjunga kan man ju göra, men tycker nog att rockband är i töntigaste laget. Vore det inte enklare att skaffa sig ett riktigt instrument och börja spela om man nu tycker det är så jävla kul att spela i ett band :P Jag kan sjunga :)


    Saken är väl att det är betydligt svårare att spela i ett riktigt band gentemot Rockband? Dessutom kostar utrustningen lite mer än rockband.

    Men kan ändå nästan hålla med dig. Fast det är sjukt kul att sitta med polarna och lira lite faktiskt :)

  • Bild saknas

    Maxiie91 2008-03-21 17:27:53 #4

    såhär bra kunde GH3 sålt låtar med, fast det kommer ju knappt något till gh3 och de som kommer suger. jävligt synd för nu kommer RockBand ta över, fast det är la lika bra...

  • Oneone

    Oneone 2008-03-21 17:32:18 #5

    coolt skulle vilja testa, gillar guitar hero 3 som fean =) riktigt skojj.

  • asker

    asker 2008-03-21 17:53:04 #6

    nudelsdesign skrev:
    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    Vad tusan? Modifiera gitarren? Något fel på Lefty-flip?

  • vurt

    vurt 2008-03-21 18:17:08 #7

    RastaMan skrev:

    Saken är väl att det är betydligt svårare att spela i ett riktigt band gentemot Rockband?


    man kan vara några polare (eller själv)) som spelar för att det är kul, behöver ju inte bli ett etablerat band som åker på turne för att det ska vara roligt att göra musik.. jag tycker det verkar som vissa lägger ner flera timmar om dagen på spel som detta, la dom samma tid på ett riktigt instrument så kan dom snart spela.


    Citat:

    Dessutom kostar utrustningen lite mer än rockband.


    Allt man behöver är egentligen en gitarr och en dator.. gitarrer finns det ju i prisklaser från 1000:- typ.. så satans dyrt behöver det inte vara. men visst, köper man te.x cubase och alla pluggar blir det ju dyrt ;)

    Jag tycker sånna här spel är väldigt överskattade faktiskt, bra mycket mer kreativt och utvecklande att göra musik på riktigt :)

  • KoP

    KoP 2008-03-21 18:25:29 #8

    MKultra skrev:
    Jag tycker sånna här spel är väldigt överskattade faktiskt, bra mycket mer kreativt och utvecklande att göra musik på riktigt :)


    Håller med! Protracker forever! :D

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2008-03-21 18:36:15 #9

    asker skrev:
    nudelsdesign skrev:
    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    Vad tusan? Modifiera gitarren? Något fel på Lefty-flip?


    Nu vet jag inte vad du pratar om, jag har bara testat guitarhero hos en polare någon gång, och då spelade jag som vänsterhänt som gitarren var. Vilket inte var alldeles enkelt.

  • asker

    asker 2008-03-21 18:47:39 #10

    nudelsdesign skrev:

    Nu vet jag inte vad du pratar om, jag har bara testat guitarhero hos en polare någon gång, och då spelade jag som vänsterhänt som gitarren var. Vilket inte var alldeles enkelt.

    Det förstår jag. Jag spelar som vänsterhänt, men som tur är kan du i spelets menyer välja att vända på ordningen som tonernas färger visas, vilket gör att det blir precis som sig bör för oss vänsterhänta. Taskigt av dina kompisar att inte ordna detta!

  • WaltX

    WaltX 2008-03-21 19:09:30 #11

    Ge oss!

  • Toxic78

    Toxic78 2008-03-21 19:16:46 #12

    asker skrev:
    nudelsdesign skrev:
    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    Vad tusan? Modifiera gitarren? Något fel på Lefty-flip?



    Hmmm.. jag finner detta innlägg ganska intressant.

    Jag har alltid funderat på hur man, trots sin okunnskap och/eller brist på erfarenhet, kan vara med och diskutera och kommentera saker (vare sig det rör sig om spel, film, eller någon annan typ av pryl).
    Personligen skulle ja aldrig lägga mig i en diskution eller slänga iväg ett omdömme (varken om de är negativt eller posetivt riktat) om ja själv inte visste vad jag talade om.

    Får mig att tänka på den där tomten på BBC (eller va de CNN?) som klankade ned på Masseffect och påstod att de fanns pornografiskt innehåll. Han hade aldrig ens sett spelet, men satt ändå och kommenterade detta i tv?

    No bad feelings nudelsdesign. Tyckte de bara va en rolig kommentar ifrån din sida. Och ja.. frågan är om inte dina kompisar har drivit med dig?

    Och så lite on topic:
    Tycker detta låter intressant. Önskar att GH3 implementerade liknande saker, istället för att släppa 3 låtar i kvartalet. De kanske blir lite Rockstar framföver.. hmm..

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2008-03-21 19:30:59 #13

    Toxic78 skrev:
    asker skrev:
    nudelsdesign skrev:
    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    Vad tusan? Modifiera gitarren? Något fel på Lefty-flip?



    Hmmm.. jag finner detta innlägg ganska intressant.

    Jag har alltid funderat på hur man, trots sin okunnskap och/eller brist på erfarenhet, kan vara med och diskutera och kommentera saker (vare sig det rör sig om spel, film, eller någon annan typ av pryl).
    Personligen skulle ja aldrig lägga mig i en diskution eller slänga iväg ett omdömme (varken om de är negativt eller posetivt riktat) om ja själv inte visste vad jag talade om.

    Får mig att tänka på den där tomten på BBC (eller va de CNN?) som klankade ned på Masseffect och påstod att de fanns pornografiskt innehåll. Han hade aldrig ens sett spelet, men satt ändå och kommenterade detta i tv?

    No bad feelings nudelsdesign. Tyckte de bara va en rolig kommentar ifrån din sida. Och ja.. frågan är om inte dina kompisar har drivit med dig?

    Och så lite on topic:
    Tycker detta låter intressant. Önskar att GH3 implementerade liknande saker, istället för att släppa 3 låtar i kvartalet. De kanske blir lite Rockstar framföver.. hmm..


    Nu har jag ju faktiskt spelat guitarhero, och vist går det att köra som vänsterhänt med gitarren som den är. Men det blir ju inte riktigt rätt om man säger så. lite som att försöka använda en ergonomisk mus för högerhänta. Det går det med, men tum knapparna är ju inte riktigt vid tummen. tja antar att du fattar...

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2008-03-21 19:32:12 #14

    asker skrev:
    nudelsdesign skrev:

    Nu vet jag inte vad du pratar om, jag har bara testat guitarhero hos en polare någon gång, och då spelade jag som vänsterhänt som gitarren var. Vilket inte var alldeles enkelt.

    Det förstår jag. Jag spelar som vänsterhänt, men som tur är kan du i spelets menyer välja att vända på ordningen som tonernas färger visas, vilket gör att det blir precis som sig bör för oss vänsterhänta. Taskigt av dina kompisar att inte ordna detta!


    spaken och den där man flippar på då?

  • Toxic78

    Toxic78 2008-03-21 19:44:14 #15

    nudelsdesign skrev:
    Toxic78 skrev:
    asker skrev:
    nudelsdesign skrev:
    jag förstår dock inte riktigt poängen, okej singstar är ok. Guitar hero svårt som fan, speciellt för en vänsterhänt. Vist det går att modifiera gitarren för vänsterhänta, men om man är mer än en eller typ en höger och en vänsterhänt som spelar blir det jobbigt att plocka isär gitarren mellan turerna.

    Vad tusan? Modifiera gitarren? Något fel på Lefty-flip?



    Hmmm.. jag finner detta innlägg ganska intressant.

    Jag har alltid funderat på hur man, trots sin okunnskap och/eller brist på erfarenhet, kan vara med och diskutera och kommentera saker (vare sig det rör sig om spel, film, eller någon annan typ av pryl).
    Personligen skulle ja aldrig lägga mig i en diskution eller slänga iväg ett omdömme (varken om de är negativt eller posetivt riktat) om ja själv inte visste vad jag talade om.

    Får mig att tänka på den där tomten på BBC (eller va de CNN?) som klankade ned på Masseffect och påstod att de fanns pornografiskt innehåll. Han hade aldrig ens sett spelet, men satt ändå och kommenterade detta i tv?

    No bad feelings nudelsdesign. Tyckte de bara va en rolig kommentar ifrån din sida. Och ja.. frågan är om inte dina kompisar har drivit med dig?

    Och så lite on topic:
    Tycker detta låter intressant. Önskar att GH3 implementerade liknande saker, istället för att släppa 3 låtar i kvartalet. De kanske blir lite Rockstar framföver.. hmm..


    Nu har jag ju faktiskt spelat guitarhero, och vist går det att köra som vänsterhänt med gitarren som den är. Men det blir ju inte riktigt rätt om man säger så. lite som att försöka använda en ergonomisk mus för högerhänta. Det går det med, men tum knapparna är ju inte riktigt vid tummen. tja antar att du fattar...


    Nej nej.. de är klart det inte går att flytta på svaj och start/back knappen. Men annars borde gitarren inte vara någon större skillnad. Man behöver ju som sagt inte byta plats på knapparna på halsen. Och de va nog de vi tyckte du fick det att låta som.
    Men ja.. kan hålla med om att svajen hamnar lite fel.

  • seppuko

    seppuko 2008-03-21 20:50:49 #16

    nudelsdesign skrev:
    asker skrev:
    nudelsdesign skrev:

    Nu vet jag inte vad du pratar om, jag har bara testat guitarhero hos en polare någon gång, och då spelade jag som vänsterhänt som gitarren var. Vilket inte var alldeles enkelt.

    Det förstår jag. Jag spelar som vänsterhänt, men som tur är kan du i spelets menyer välja att vända på ordningen som tonernas färger visas, vilket gör att det blir precis som sig bör för oss vänsterhänta. Taskigt av dina kompisar att inte ordna detta!


    spaken och den där man flippar på då?


    Vänsterhänt som jag är. Köpte GH3 till PS3 igår. Lefty-flip som man ställer in fungerar prima. Spaken sätter jag så det är lite ovanför strum:en och när jag då vill använda spaken lyfter jag tummen och trycker ner spaken. Inga problem. Sen behöver man ju inte använda spaken heller :D

    Du kan även se att dom faktiskt tänkt på oss vänsterhänta genom att se när du vänder på gitarren så har dom märkt ut knapparna på gitarhalsen.

  • asker

    asker 2008-03-21 21:11:13 #17

    nudelsdesign skrev:
    spaken och den där man flippar på då?

    Spaken sitter okej till. Inte på samma ställe som för de som spelar andra hållet, men jag tycker nästan den sitter bekvämare för oss.

    Den man "flippar" (strummar) på fungerar ju lika bra åt båda hållen.

  • IceMan

    IceMan 2008-03-21 21:48:04 #18

    Går det inte å köra "rätt" håll då, även om man är vänster hänt?
    *tänker på syrran som är det, men kör dator musen i höger

  • znokker

    znokker 2008-03-21 23:40:42 #19

    haha shieet!

  • lordsinner

    lordsinner 2008-03-22 00:29:40 #20

    yay nu vill de mjölka folk på cash.. gg..

  • Bild saknas

    Raderad 2008-03-22 00:39:27 #21

    verkar gå bra för denna serie :)

  • seppuko

    seppuko 2008-03-22 08:29:16 #22

    IceMan skrev:
    Går det inte å köra "rätt" håll då, även om man är vänster hänt?
    *tänker på syrran som är det, men kör dator musen i höger


    Jag kör musen i högerhanden. Klart det går att köra rättvänt, men känns fel för oss vänsterhänta. I och försig ingen logik i det, eftersom det är mer att göra med ens högra hand i guitar hero samt även på en riktig gitarr :D

  • Bild saknas

    FZ.Medlem 2008-03-22 10:56:24 #23

    nudelsdesign skrev:
    Nu har jag ju faktiskt spelat guitarhero, och vist går det att köra som vänsterhänt med gitarren som den är. Men det blir ju inte riktigt rätt om man säger så. lite som att försöka använda en ergonomisk mus för högerhänta. Det går det med, men tum knapparna är ju inte riktigt vid tummen. tja antar att du fattar...


    nudelsdesign skrev:
    spaken och den där man flippar på då?



    Första klassens ynkande. Funkade det för Hendrix lär det funka för dig... :)

    On topic (typ) så känns Rock Band-gitarren som den fungerar bättre för vänsterspelta, har ett gäng polare som spelar så och de har inte sagt något iaf.

  • Bild saknas

    Gamblor 2008-03-22 14:19:58 #24

    Skulle ju va roligt om dom släppte spelet i EU också. Det är ju löjligt försenat. :(

  • Bild saknas

    Raderad 2008-03-22 17:27:56 #25

    Wtf?!? Jag har hört att Rockband inte kommer att bli släppt till Wii och det står inget om det någonstans men på cdon.com så går det ända att förhandsboka det till Wii. Det måste vara fel nånstans.

  • totte08

    totte08 2008-03-22 19:36:52 #26

    *myser med tanken*
    Älskar att locka fram fanboys =))

  • Bild saknas

    apocalypse101 2008-03-23 10:01:31 #27

    At The Gates!!!!!!!! Blinded by fear finns att ladda ner!!

    Amen! vilka schyssta ölhävarkvällar med polarna detta kommer att bli!

    http://www.rockband.com/dlc

  • Lootskin

    Lootskin 2008-03-24 22:16:59 #28

    arcticjoel skrev:
    Wtf?!? Jag har hört att Rockband inte kommer att bli släppt till Wii och det står inget om det någonstans men på cdon.com så går det ända att förhandsboka det till Wii. Det måste vara fel nånstans.
    Det kommer ett Wii, men köp ett PS3 i alla fall :D

  • Bild saknas

    Petrik 2008-03-25 09:18:40 #29

    KoP skrev:
    MKultra skrev:
    Jag tycker sånna här spel är väldigt överskattade faktiskt, bra mycket mer kreativt och utvecklande att göra musik på riktigt :)


    Håller med! Protracker forever! :D


    Oja precis som det är nyttigare att lira hockey eller fotboll på riktigt i stället för att spela fifa, nhl.
    Men ska vi nu vara riktigt ärliga är väl inte det poängen ? Det är ju trots allt ett spel vi vill spela, vill vi syssla med att göra musik, spela riktigt gitarr gör vi det, vill vi spela spel gör vi det.

    Förövrigt, Släpp in Svergie i nstc regionen nu! jag fattar ändå engelska bättre än franska, spanska och tyska och behöver således inte dom språken i spelen jag köper.

  • Bild saknas

    Gäst 2008-03-25 22:14:02 #30

    Well bara de släpper låtar man vill lira så...

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter