Nyheter
Battlefield 1943 - nygammalt från Dice

Battlefield 1943 - nygammalt från Dice

155 kommentarer

Tomas Andersson 2009-02-05 15:54


De senaste dagarna har det florerat rykten om att Digital Illusions är på gång att tillkännage ett nytt Battlefield-spel. Ryktena hade fel - de har två spel på gång. Och inget av dem är Battlefield 3.

Som namnet avslöjar har Battlefield 1943 kopplingar till ett visst BF 1942. Det kan beskrivas som en nedbantad version av den sex år gamla lagkrigarklassikern och den släpps till pc, Xbox 360 och Playstation 3. För de senare sker försäljningen via Xbox Live respektive Playstation Store, vilket betonar att det rör sig om ett spel modell mindre.

Bild 292394

Icke desto mindre drivs det av spelmotorn Frostbite (först använd i Bad Company), vilket pekar i riktning mot att de där förargliga träden som satte stopp för en och annan stridsvagn i orginalspelet kommer vara ett minne blott.

[v=3671]
Håll ögonen öppna för mer information om Battlefield 1943 här på FZ inom väldigt, väldigt kort tid. Och det andra spelet? Battlefield: Bad Company - läs mer om det [n=31205] i denna nyhet.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    klossen 2009-02-05 15:58:58 #1

    hm

  • Bild saknas

    Gäst 2009-02-05 15:59:05 #2

    Yay :D

  • Shrudder

    Shrudder 2009-02-05 15:59:26 #3

    :up:

  • Bild saknas

    Mack 2009-02-05 15:59:34 #4

    1942 va det klart bästa spelet i serien..

  • Bild saknas

    Corporalen 2009-02-05 16:00:25 #5

    JAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! FAn va braaa dom lyssnar på oss, kanske :D BF1942 <3 fast de blir 1943 o nerbantat :( Men de kanske släpper tillägg? :O ::O:O:O *hoppas*

  • PerryJ

    PerryJ 2009-02-05 16:02:56 #6

    Är det bara jag eller påminner gubbarnas modeller och animationer om dom i BF Heroes? Titta på killen i AA på 00:24.

  • Qjt

    Qjt 2009-02-05 16:04:25 #7

    Låter lockande :D

  • Bild saknas

    TysN 2009-02-05 16:07:37 #8

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! FY FAN VAD BRA! D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:

    I fucking love DICE! <3
    Och Wake Island tillbaka i WW2 miljöer, !!!!! YES!!!!!

  • Qrush

    Qrush 2009-02-05 16:07:54 #9

    Kände bara JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Inombords när jag såg nyheten. Får väldigt nostalgiska vibbar av namnet Battlefield 1943 (För det är så likt 1942). :)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-05 16:08:42 #10

    YAY

    I LOVE WAKE

    MORE WAKE ACTION

    I'm gonna buy this hopefully

  • Boomer

    Boomer 2009-02-05 16:09:07 #11

    Awesome!

  • Bild saknas

    bleak 2009-02-05 16:09:43 #12

    haha rätt smart marknadsfört med just 1943 ist för 1942.. blir ju som BF3 nästan då: )

    Själv är jag tyvärr frälst på BF2 i modern miljö men det ser jäkligt kul ut : )

  • StrongBad

    StrongBad 2009-02-05 16:10:05 #13

    Mjölk, någon?



    </sarkasm>

  • Bild saknas

    redmac 2009-02-05 16:11:14 #14

    Mack skrev:
    1942 va det klart bästa spelet i serien..


    jo det var riktigt bra, detta blir ett klart köp på PS3, längtar!

  • mongi

    mongi 2009-02-05 16:13:31 #15

    Det är min lilla bäbis :)
    Ska försöka köra lite QA på min blogg sen.

  • Wardancer

    Wardancer 2009-02-05 16:16:27 #16

    Do wants...h oppas bara inte det blir för smittat av Bad Company bara. Spray n pray vapen blir lite tråkigt i längden...

  • Bild saknas

    MazZ 2009-02-05 16:16:39 #17

    HELVETE! fyfan va jag blev glad!!!

  • Bild saknas

    Jericho 2009-02-05 16:17:13 #18

    FY SATAN VA NICE!

    Nu har verkligen DICE vaknat på allvar :D :D
    Ser lätt mer fram i mot BF:1943 än BC 2 :D

  • Bild saknas

    SirMauser 2009-02-05 16:17:54 #19

    nejmen det såg ju intressant ut =)

  • Bild saknas

    Devices 2009-02-05 16:23:24 #20

    JAAAAAAA!!!

    Det är nästan så jag skäms, jag blir tårögd av lycka! Ett av mina absoluta favoritspel Battlefield 1942 i uppgraderad version, det kan ju bara bli succé! Dagens bästa nyhet, vad glad jag blev! :D :up: :D :up:

  • Bild saknas

    Mikaelh 2009-02-05 16:24:45 #21

    Varför bantad version? :/

  • Bild saknas

    Kazuo 2009-02-05 16:26:03 #22

    Blev tårögd av det här.. bara det behåller 1942-känslan.
    *Håller tummarna*

  • Bild saknas

    unavailable 2009-02-05 16:30:08 #23

    Bästa spelnyheten på mycket länge.

    mongi skrev:
    Det är min lilla bäbis :)
    Ska försöka köra lite QA på min blogg sen.


    Puss på dig!

  • TaktiskT

    TaktiskT 2009-02-05 16:31:42 #24

    Om inte detta är ett stort skämt så kommer jag att vara i ett lyckorus ett tag framöver ;)

  • Bild saknas

    Eottt 2009-02-05 16:32:43 #25

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

  • Bild saknas

    Mr. Bravo 2009-02-05 16:33:24 #26

    Då är frågan, kan man verkligen kalla det för Battlefield när max antal spelare bara är 24? Det känns jävligt stelt i mina öron. Och så visar det sig väl hur Frostbite känns att lira på PC'n.

    Men aja, en mer förstörelsebar omgivning, bättre grafik och mer av det klassiska materialet från det något sönderspelade BF1942 är ju riktigt positivt iaf :)

  • Bild saknas

    lasershock 2009-02-05 16:33:53 #27

    Nu behöver de bara tillkännage BF3.

  • Robboy

    Robboy 2009-02-05 16:35:08 #28

    YES!!! awesome enkla plan med bomber som absolut inte träffar där man vill.. detta är fantastiskt 1942 och Vietnam var skit bra spel. bf2 dock var för avancerad teknik det ska vara enkelt!

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-05 16:35:31 #29

    -Money for nothing. Spinn vidare på de grabbar?
    -Ja, släppa BF1942 med ny motor tex!
    -Bra ide. Vi har ju bara släppt Wake Island 3 ggr... varför inte en 4:e. De är ju så djävla jobbigt att pilla Maya.
    -Spelbranshen är krävande. Nog om detta.. några polare kommer förbi ska göra dem avis på vårat skrytoffice vid slussen o sen dra till Marie Laveau. BF3... *suck* palla.

  • Katana

    Katana 2009-02-05 16:36:33 #30

    Jag är skeptiskt ända tills jag fått känna på spelet själv. Stort BF1942-fan, men mitt förtroende till DICE ligger på rekordlåg nivå pga alla deras fuckups sedan BF1942-release.

  • Hannu

    Hannu 2009-02-05 16:37:15 #31

    Nice

  • SuperTank

    SuperTank 2009-02-05 16:37:56 #32

    YAY! :D
    Krig är kul!

  • Bild saknas

    Gonathay 2009-02-05 16:38:11 #33

    Av trailern att döma kommer det här att äga!

  • Bild saknas

    frunk 2009-02-05 16:42:29 #34

    blandade känslor.

    Härligt med ett nyy Battlefield!
    men samtidigt så har jag dendär gnälliga rösten som säger - snälla, inte ännu ett WW2

  • KnäckeHäxan

    KnäckeHäxan 2009-02-05 16:42:53 #35

    Battlefield 1943 med bara 24 spelare = FAIL!!! Minst 64 spelare på PC annars kan det ta sig någonstans. Var ju bland annat det som gjorde BF 1942 så himla mäktigt.

  • Bild saknas

    KrejzY 2009-02-05 16:47:04 #36

    Det såg stelt ut i mina ögon.
    Dock var vädret bra där!

  • Bild saknas

    Håkan 2009-02-05 16:49:50 #37

    Känns lite tveksamt, väntar nog på mer information.
    Vore annars kul med BF1942 i uppdaterad version.

    Och som några redan nämt, det är ju tur att DICE inte spammar Battlefield-serien. Bara 2spel a la 3maskiner på 1år(om vi nu inte räknat med Battlefield Heroes).
    Dom verkar ju verkligen ha fastnat på repeat.

  • EmBra

    EmBra 2009-02-05 16:49:55 #38

    Känns spontant som detta är lite av ett test från DICE för att se hur PC marknaden och spelare tar emot konceptet och frostbitemotorn. Förhoppningsvis för att bygga ett BF3 med liknande teknik i framtiden.

    I vilket fall så verkar detta vara en fullträff och det kommer nog garanterat bli en succe.
    BF1942 ägde och dettsa spelet verkar vara en upphottad version av 1942 vilket betyder att det med stor sannolikhet kommer äga minst lika mycket :D

    Väntar med spänning på fler nyheter om detta :)

  • Bild saknas

    p0yac 2009-02-05 16:53:17 #39

    Nice!!

  • Bild saknas

    Höglund 2009-02-05 16:58:37 #40

    Behåll orginalkoceptet, musiken, vapnen, länderna och flygplanen så är jag nöjd :heart:

  • SWEBarb

    SWEBarb 2009-02-05 17:03:36 #41

    äh vafan är detta... :( ge oss BF3 å inte nåt nerbantat bajs.

  • Jozo

    Jozo 2009-02-05 17:03:46 #42

    Oboj oboj!

  • jimpa91

    jimpa91 2009-02-05 17:05:07 #43

    Ska bli intressant. BF 1942 är som sagt det bästa BF spelet.

  • KlosterKatten

    KlosterKatten 2009-02-05 17:06:08 #44

    Lirar endast battlefield i 32vs32, max 24 spelare visar bara att frostbitemotorn är gjorde för konsoller i grund, ingen kraft..

  • Bild saknas

    Dödsapan 2009-02-05 17:06:18 #45

    Var står det att det bara ska stödja 24 spelare?

  • Bild saknas

    Petah 2009-02-05 17:14:45 #46

    Hoppas att man kan använda skepp!

  • v1ctory

    v1ctory 2009-02-05 17:14:53 #47

    BF: Heroes, BC 2, 1943 DIIIIICEEE <333!!! :D

  • Bild saknas

    DAoG 2009-02-05 17:16:03 #48

    SPRÄNG, SPRÄNG, SPRÄNG ALLT I DIN VÄG :D.
    Verkade som det på trailern i alla fall. Kanske blir kul, man får väl hoppas!

  • zhrooms

    zhrooms 2009-02-05 17:22:59 #49

    Detta kommer nog bli ett kul år, bästa nyheterna hittils! (2009)

  • Bild saknas

    Charstone 2009-02-05 17:26:21 #50

    Lite skeptiskt till endast 24 spelare, men annars låter det ju jättekul! Detta och Battlefield 3 vill man ju ha!

  • Bild saknas

    Ondska 2009-02-05 17:32:03 #51

    Det vore ju kul om DICE kunde klämma sig ur något annat än samma spel om och om och om igen. Den här gången har de inte ens försökt att göra något nytt.

    Mirror's Edge är undantaget (och vilket undantag sen!)

  • Yakolev

    Yakolev 2009-02-05 17:32:21 #52

    vad kommer informationen om att det bara skulle vara 24 spelare ifrån? Håppas att det är en ljögn eller att det bara gäller consolerna.

  • zaphiren

    zaphiren 2009-02-05 17:34:19 #53

    Hoppas det finns "unlocks" och ranker. :D

  • Bild saknas

    Moparperformance 2009-02-05 17:34:24 #54

    JAAA!!! Äntligen! Fick hjärtklappning när ja så titeln. Andra världskriget i Frosbitemotorn!! :D:D

  • Bild saknas

    lasershock 2009-02-05 17:36:13 #55

    Förhoppningsvis så släpper de SDK till detta eller BF:BC2 så vi kan få FH3.

  • Bild saknas

    lassekongo83 2009-02-05 17:36:53 #56

    Fy vad snålt med 3 banor och 12 vs 12. Kommer inte kännas som nåt krig. :(

  • Bild saknas

    HunterPig 2009-02-05 17:37:17 #57

    Mr. Bravo skrev:
    Då är frågan, kan man verkligen kalla det för Battlefield när max antal spelare bara är 24? Det känns jävligt stelt i mina öron. Och så visar det sig väl hur Frostbite känns att lira på PC'n.

    Men aja, en mer förstörelsebar omgivning, bättre grafik och mer av det klassiska materialet från det något sönderspelade BF1942 är ju riktigt positivt iaf :)


    Håller med dig angående upp till 24 spelare :s Känns som det inte kommer bli lika mycket ös som tidigare :/

  • Bild saknas

    the wookiee 2009-02-05 17:38:06 #58

    gurgel skrev:
    -Money for nothing. Spinn vidare på de grabbar?
    -Ja, släppa BF1942 med ny motor tex!
    -Bra ide. Vi har ju bara släppt Wake Island 3 ggr... varför inte en 4:e. De är ju så djävla jobbigt att pilla Maya.
    -Spelbranshen är krävande. Nog om detta.. några polare kommer förbi ska göra dem avis på vårat skrytoffice vid slussen o sen dra till Marie Laveau. BF3... *suck* palla.

    Ett mer pretentiöst inlägg får man leta länge efter.

    @ Mongi, väck mig när ni tillkännager BF3. Efter att ha spelat Bad Company (1) har jag ingen lust att köpa Bad Company 2. BC var ett mediokert spel med en krystad singleplayer-kampanj och - i min mening - dåliga designval vad det gäller multiplayer (4 pers per squad, ingen kommunikation mellan squads, party-medlemmar som hamnar i andra squads etc.). 24 spelare, även på PC? Vill jag spela Call of Duty eller Day of Defeat: Source så gör jag det. 24 spelare är inte Battlefield, 32 spelare per lag är.

    Jag vill se ett Battlefield i samma moderna tappning som BF2, i Frostbite-motorn (ljuden och grafiken är förbannat bra, speciellt ljuden), med fler spelare (80? 96? 128?). Det får gärna vara enkelt att modda också, så att man kan komma undan dolphin divers, nadespammers och TKare i moddar som PR.

  • Bild saknas

    Dumlen 2009-02-05 17:39:01 #59

    zaphiren skrev:
    Hoppas det finns "unlocks" och ranker. :D


    hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

    Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

    Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.

  • Fenix

    Fenix 2009-02-05 17:40:21 #60

    verkar trevligt.. men 24 pers max är för begränsat

  • Pjotor

    Pjotor 2009-02-05 17:44:12 #61

    Fan vad härligt! Gebe mich, gebe mich! Raus! :D

  • KoP

    KoP 2009-02-05 17:46:16 #62

    Hurra! :up: Gick och tänke i veckan på hur trevligt det skulle vara att få se BF1942 på XBLA. :)

  • fuchevchelios

    fuchevchelios 2009-02-05 17:49:10 #63

    drömmer jag?

  • WaltX

    WaltX 2009-02-05 17:55:01 #64

    Fy fan vad bra. Men hade gärna velat se Battlefield 3 istället.

  • Bild saknas

    orkaupptaget 2009-02-05 17:58:31 #65

    Det mest garanterade köpet på länge, de kan inte fucka up 1942 så mycket så man inte ska köpa detta.

  • Detrol

    Detrol 2009-02-05 18:03:37 #66

    Vild gissning, men varför dem släpper nerbantade versioner är förhoppningsvis för att dem jobbar på tex BF3, alltså någon större release.

  • JaZzE

    JaZzE 2009-02-05 18:07:51 #67

    Detrol skrev:
    Vild gissning, men varför dem släpper nerbantade versioner är förhoppningsvis för att dem jobbar på tex BF3, alltså någon större release.

    Okej, tack för inlägget.

  • Bild saknas

    spark 2009-02-05 18:11:41 #68

    wiiiiiii bästa nyheten på länge :D, hoppas bara att gubbarna inte rör sig i ultrarapid som i bf2 och än värre i bf2142 :P

  • Bild saknas

    Dödsapan 2009-02-05 18:15:31 #69

    Det står ingenting om max 24 spelare. Var har ni läst det?

  • Bild saknas

    Florry 2009-02-05 18:22:21 #70

    Grymt

  • Bild saknas

    nachoman 2009-02-05 18:24:05 #71

    spark skrev:
    wiiiiiii bästa nyheten på länge :D, hoppas bara att gubbarna inte rör sig i ultrarapid som i bf2 och än värre i bf2142 :P

    Jaaa, det måste vara troget originalet när det gåller allt sånt. Det måste vara lite fart i det.

  • Bild saknas

    dofilusåkaffe 2009-02-05 18:26:53 #72

    mongi skrev:
    Det är min lilla bäbis :)
    Ska försöka köra lite QA på min blogg sen.


    Grattis till barnet då får man väl säga ;):up:

  • UOme

    UOme 2009-02-05 18:29:10 #73

    OMG OMG OMG! *orgasm*

  • Bild saknas

    c0rn 2009-02-05 18:35:05 #74

    Jag vart riktigt glad när jag såg den här nyheten. Hoppas det kommer snart :)

    edit:

    JaZzE skrev:
    Detrol skrev:
    Vild gissning, men varför dem släpper nerbantade versioner är förhoppningsvis för att dem jobbar på tex BF3, alltså någon större release.

    Okej, tack för inlägget.


    Jazze. Du är så jäkla grym! Fan va du ägde upp honom där! Bah sådär "ok, tack för inlägget". Så jävla nonschis! Ace mate! Fan va grymt det skulle vara om du bah kunde bli moderator på någon tuff sida!

    Nivå? Vadå låg nivå? Här snackar vi lekis :up:

  • Bild saknas

    trasen 2009-02-05 18:37:09 #75

    NICE DICE GO WITH BITE!

  • the_cru

    the_cru 2009-02-05 18:43:37 #76

    *kollar Steam* - inte där än, men HOLY CRAP! :D

  • Bild saknas

    Fjornsvavne 2009-02-05 18:49:08 #77

    Tillhör ju de som anser BF2 vara det bästa i serien. Skulle detta vara 1942 uppdaterat till frostbite-motorn - endast, eller rent av en "uppföljare" av den?

  • Bild saknas

    the wookiee 2009-02-05 19:00:55 #78

    Dödsapan skrev:
    Det står ingenting om max 24 spelare. Var har ni läst det?

    Åh bara på den officiella hemsidan: http://www.battlefield.com/1943/ (Tryck About, scrolla ner)

  • Bild saknas

    Jarhead 2009-02-05 19:03:18 #79

    Har man varit med sen 1942 så är det här ett måste, har längtat efter detta, bf2 va okej men 1942 har satt sina spår i mig. :D

  • Shimo

    Shimo 2009-02-05 19:07:52 #80

    the wookiee skrev:

    @ Mongi, väck mig när ni tillkännager BF3. Efter att ha spelat Bad Company (1) har jag ingen lust att köpa Bad Company 2. BC var ett mediokert spel med en krystad singleplayer-kampanj och - i min mening - dåliga designval vad det gäller multiplayer (4 pers per squad, ingen kommunikation mellan squads, party-medlemmar som hamnar i andra squads etc.). 24 spelare, även på PC? Vill jag spela Call of Duty eller Day of Defeat: Source så gör jag det. 24 spelare är inte Battlefield, 32 spelare per lag är.

    Jag vill se ett Battlefield i samma moderna tappning som BF2, i Frostbite-motorn (ljuden och grafiken är förbannat bra, speciellt ljuden), med fler spelare (80? 96? 128?). Det får gärna vara enkelt att modda också, så att man kan komma undan dolphin divers, nadespammers och TKare i moddar som PR.


    Kunde knappt sagt det bättre själv.

    Jag undrar varför vissa är så snabba att rosa (och i vissa fall risa) spel innan det ens finns spelbara versioner till allmänheten? Jag kommer iallafall vänta med att glädjas tills jag ser att de lyckas göra ett spel utan dumma konsol-lösningar i PC-versionen. 24 spelare vittnar om flera liknande konsol-influenser.

    Jag önskar att folk var mer kritiska, och inte bara blint följer nycker och strömmar. Men det brukar vara förmycket begärt.

    Vi är konsumenter, vi kan styra marknaden. Men bara om vi inte låter oss bli styrda av marknaden.

  • saru

    saru 2009-02-05 19:32:44 #81

    Jag lipar ju INTE!!!!!!!! om man säger så...

  • Dannie

    Dannie 2009-02-05 19:34:26 #82

    Gillar namnet, riktigt fyndigt.

  • dotque

    dotque 2009-02-05 19:50:32 #83

    Dumlen skrev:
    zaphiren skrev:
    Hoppas det finns "unlocks" och ranker. :D


    hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

    Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

    Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.


    Hur förstörde det spelet?
    Det är inte många timmar man behöver spela för att lyckas låsa upp nåra vapen. Såvida man inte är riktigt jäkla dålig. Dessutom var inte vapnena så jädra mycket bättre än orginalen iaf.

    Och angående antalet spelar, wow, vilket battlefield det måste bli med 24 spelar. Man lär ju verkligen få en sjujävla krigskänsla...tycker 64 spelare börjar bli lite för gammalt nu.
    Fatta va coolt om 10 pansarvagnar kommer och mosar rakt igenom skogen träd som välter åt alla håll, tornsmonterade kulsprutor som spottar ut kulor åt alla håll, där snackar vi krig!

    Nu när jag fick se att det bara kommer vara 24 spelar kommer iaf inte jag köpa spelet.=/

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-05 19:59:11 #84

    Det är ju tecknat : /
    Kan dom inte göra det med ordentlig grafik iaf?
    Får nog hålla mig till hederliga gamla 1942:an, har spelat det i 6 år nu utan att tröttna!

  • Bild saknas

    Thumba 2009-02-05 19:59:27 #85

    Woohoo! äntligen:up:

    å andra sidan:

    Vivid skrev:
    Är det bara jag eller påminner gubbarnas modeller och animationer om dom i BF Heroes? Titta på killen i AA på 00:24.


    jag kan bara hålla med dig, animationerna kändes bara fel på nått sätt. man för hoppas att de förbättras till release.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-02-05 20:11:46 #86

    till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
    förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
    vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..

  • Bild saknas

    Gäst 2009-02-05 20:13:13 #87

    ser bra ut iaf..

  • NympH

    NympH 2009-02-05 20:21:46 #88

    BPR Cisco skrev:
    till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
    förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
    vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..



    dagens lol.

  • Bild saknas

    Boldtaar 2009-02-05 20:22:51 #89

    lassekongo83 skrev:
    Fy vad snålt med 3 banor och 12 vs 12. Kommer inte kännas som nåt krig. :(


    Håller med dig helt!

    Men bygger de in att man kan dela med sig av hemma gjorda banor direkt i spelet så har de ett kanon spel! Mod scenen till BF-serien är stor!

    Men jag tror nog att det blir expansionener till spelet om jag känner Dice rätt. Mycket jobba annars för bara tre banor. Blir nog expansioner med fokuseringar på geografi eller typ av strid på land, luft eller hav.

    Tycket det riktigt bra ut i på deras hemsida. Dock hade jag nog villat se lite mer rök effekter (och blod), saknade det redan i BF1942. Vill se stora rökpelare från sprängd tanks och skadade fartyg (gärna doft effekter och vibrerande stol också ;) ).

  • Bild saknas

    Natty 2009-02-05 20:38:06 #90

    woohoo! :-D

  • Bild saknas

    beersgarden 2009-02-05 20:38:47 #91

    artist skrev:
    Jazze. Du är så jäkla grym! Fan va du ägde upp honom där! Bah sådär "ok, tack för inlägget". Så jävla nonschis! Ace mate! Fan va grymt det skulle vara om du bah kunde bli moderator på någon tuff sida!

    Nivå? Vadå låg nivå? Här snackar vi lekis :up:


    +1;)

  • Bild saknas

    WebPiraten 2009-02-05 20:40:24 #92

    De borde lägga till att man kan få lemmar och dyklik bortsprängda! (Realism ;))

  • Bild saknas

    Oxide 2009-02-05 20:42:00 #93

    Battlefield 1942 var ju kul just för att det innehöll en rejäl blandning av fordon och infanteri-klasser, att kunna glida runt i u-båt, slagskepp, bombflyg eller vara sniper på samma karta var så läckert. Sen att scenariot skiftade - öknen i Afrika, ö-slagen i Stilla Havet, slagen på vår hemma-kontinent Europa gav spelet en episk känsla. Förstår inte varför dom ska slimma ner konceptet, eller minska antalet spelare. Ser hursomhelst fram mot demot.

  • zhrooms

    zhrooms 2009-02-05 20:52:33 #94

    BPR Cisco skrev:
    till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!

    Att köpa ett Battlefield spel är en självklarhet!

  • Bild saknas

    TheTemplar 2009-02-05 20:54:13 #95

    <3 Wake

  • dotque

    dotque 2009-02-05 21:01:46 #96

    NympH skrev:
    BPR Cisco skrev:
    till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
    förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
    vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..



    dagens lol.


    HAHAHAHAHAHAHA borde nästan vara bann från sidan på grund av det där idiot inlägget=) BPR Cisco asså..

  • JakeTheSnake

    JakeTheSnake 2009-02-05 21:08:43 #97

    Vadå nedbantad? Kunde de inte satsa på ett riktigt stort onlinespel som 2:an? Annars är det jävligt kul att de har gått tillbaka till ww2. Kommer definitivt köpa det.

  • asdfg

    asdfg 2009-02-05 21:19:39 #98

    Heja Dice! Nostalgimätaren gick upp i topp när jag såg filmen.

    Edit: Hmm, nu sett att det bara är för 24 spelare, sänkte mina förväntningar, bf ska ju vara många spelare som på ett riktigt slagfält (battlefield)! Fortfarande trevligt att se den snyggare versionen av wake.

  • Bild saknas

    kung_plingan 2009-02-05 21:28:29 #99

    Ser ut att bli ett far-cry likanden spel fast med battlefield möjligheter ?

  • Bild saknas

    SlokMustasch 2009-02-05 21:41:35 #100

    ja man får väl prova det ändå..

  • Bild saknas

    chains 2009-02-05 21:57:07 #101

    Wow, det var fan längesen jag körde BF1942 nu, hade varit kul om detta hade lika bra känsla som originalet!

  • Bild saknas

    Johan 2009-02-05 22:07:57 #102

    Thumba skrev:
    Woohoo! äntligen:up:

    å andra sidan:
    Vivid skrev:
    Är det bara jag eller påminner gubbarnas modeller och animationer om dom i BF Heroes? Titta på killen i AA på 00:24.


    jag kan bara hålla med dig, animationerna kändes bara fel på nått sätt. man för hoppas att de förbättras till release.


    Instämmer x 2

  • jackpac

    jackpac 2009-02-05 22:16:19 #103

    Det kommer ääääga :D

  • B-B-B-Banänäbrääken

    B-B-B-Banänäbrääken 2009-02-05 22:24:51 #104

    Gräääääjt ..... kunde aldrig gå online med mitt 1942 då vi satt på ett sketet 56 modem:D

    Lanade lite med farsan 1 mot 1 bara för att han gillade o flyga planen haha

    ah vad jag o brorsan skrattade när farsan kom åkande i en jeep på väg till planen och vi hade lagt ut minor BOOOOMMMM "Hakan is no more" (Han heter Håkan)Han fattade aldrig vad som hände

    :D

  • Bild saknas

    woho 2009-02-05 22:25:30 #105

    Awesome!
    Nyhet värd att registrera sig för :p

    Första intryck:
    24 spelare är perfekt, ingen risk för att man blir stående ute i en oändlig öken utan fordon eller liknande, men fortfarande tillräckligt för massor med action. Spelades ändå aldrig fler på clanmatcher i 42. Men visst, de kunde väl dragit till med 32 när de ändå var igång.

    Fasta baser = Baserape :( Om de inte har fixat nån smart lösning på det :/

    Snålt med banor, får hoppas det finns modmöjligheter med automatisk nedladdning.


    Får även hoppas de behåller arkadkänslan från 1942, dvs att man kan träffa det man siktar på men att det krävs lite bly för att döda någon. Inte som i BF2 där det räcker med 2 skott men att man bara träffar var tioende pga att spridningen är så enorm. Det coola med bf42 var att man kunde bli träffad en gång eller två men ändå hinna vända sig om och kanske skjuta tillbaka, i BF2 dör man ju innan man ens hört skottet, och om man mot all förmodan skulle hinna vända sig om så är spridningen då så stor, pga att man antagligen sprungit, så man lika gärna kan skjuta sig själv istället för att ens försöka träffa fienden.
    Långsamma tankskott istället för målsökande missiler är också en sån grej som gett 1942 ett helt annat djup än de övriga spelen i serien.

  • Bild saknas

    Oxide 2009-02-05 22:28:10 #106

    http://www.gamespot.com/xbox360/action/battlefiel
    d1943/news.html?sid=6204167&tag=topslot;thumb;1

    Gamespot är övertygade om att det är konsolexklusivt, fnurra på tråden? :)

  • Bild saknas

    wiki 2009-02-05 22:47:34 #107

    bara 24 spelare? varför den löjligt låga gränsen?!?!

  • Slutbossen

    Slutbossen 2009-02-05 22:48:44 #108

    Lär ju bli att de kommer släppa DLC man måste betala för längre fram. Ett BF1943 utan tyskar är väl som en räkmacka utan majonäs.

    Mycket glada nyheter och jag hoppade till i stolen av lycka.

  • gorman

    gorman 2009-02-05 23:09:22 #109

    härliga tider! tänker fortfarande på det spelet ibland :D
    längtar!

  • Slutbossen

    Slutbossen 2009-02-05 23:10:59 #110

    [NVA]Hellsing kommer och tar er igen! Spöket vandrar vidare.

  • molg

    molg 2009-02-05 23:11:47 #111

    JAAAAAA!!! OMFG, KÖP!

  • KatOne

    KatOne 2009-02-05 23:18:50 #112

    Oxide skrev:
    http://www.gamespot.com/xbox360/action/batt
    lefield1943/news.html?sid=6204167&tag=topslot;thum
    b;1

    Gamespot är övertygade om att det är konsolexklusivt, fnurra på tråden? :)

    Överskriften på länken du gav oss är för övrigt;

    "DICE is releasing the next Battlefield on Xbox Live, PlayStation Network, and PC, and we were the first to go hands-on with the game."

  • Bild saknas

    Thug 2009-02-05 23:23:47 #113

    Men var är STUUUKAN? Jag vill ha Afrikabanorna, inte stillahavskartor.

  • Bild saknas

    Gonathay 2009-02-05 23:24:24 #114

    Det här kommer bli awesome

  • Bild saknas

    Eldarion 2009-02-05 23:29:42 #115

    Jag drömmer, jag drömmer! Dock, 24 spelare och bara Pacific. Nerbantat, uppenbarligen.. Trots att klanmatcher spelades 8v8, 10v10 och occassionally 12v12 så tror jag ändå spelet hade mått bra av att ha minst 32 spelare som ett maximum.

    BF1942 - Bästa spelet i serien! Tidsepoken lämpade sig mer än väl till spelidéen också tror jag.. Alla faktorer, element et. c. Alla förhållanden sinsemellan anpassades/tolkades väldigt bra i spelet, och kom alla till sin rätt - Tanks med sina lite mer lobbskott som krävde sin man och förare för att kunna användas effektivt. Flygplanen som inte lämnade kartan bakom sig på 3 sekunder. Dom var en fröjd att flyga, samtidigt som man måste vara en skicklig pilot för att kunna undgå kulspruteeld som skulle räcka mer än väl för att skjuta dig ur skyn.. Jag menar att kartans storlek inte kändes begränsande på något sätt, den kändes aldrig för liten.. och många kartor kändes ändå väldigt stora. Balansen var grymt bra.

    Nostalgi alltså.. Jag saknar HFS och nX..

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-05 23:42:21 #116

    qoueuiqmhdmuh mhtnvi upi

    Ursäkta.. skulla bara torka bort dreglet från tangentbordet.

  • Keza

    Keza 2009-02-05 23:48:48 #117

    WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Ungefär sådär var tanken inombords efter att nyheten praktiskt taget våldtog min hjärna. Pepp pepp pepp! :D

    Kommer bli helt galet! :D

  • Slutbossen

    Slutbossen 2009-02-05 23:49:33 #118

    Sitter fortfarande och är spontant skitlycklig.

  • Bild saknas

    shastar 2009-02-05 23:56:24 #119

    Riktigt bra nyheter...Ska bli kul det här, jag som sitter och spelar Battlefield 1942 än...

  • Bild saknas

    SkogsMullen 2009-02-06 00:02:36 #120

    Inte för att klaga då men, kan inte de komma på nått nytt?
    WW2 har gjorts så ofta att det inte är sant.

    Har ni nånsin undrat varför BF2 och CoD 4 blev så populärt? Hepp får se hur Bad company 2 blir.

  • Bild saknas

    Oxide 2009-02-06 00:05:02 #121

    KatOne skrev:
    Oxide skrev:
    http://www.gamespot.com/xbox360/action/batt
    lefield1943/news.html?sid=6204167&tag=topslot;thum
    b;1

    Gamespot är övertygade om att det är konsolexklusivt, fnurra på tråden? :)

    Överskriften på länken du gav oss är för övrigt;

    "DICE is releasing the next Battlefield on Xbox Live, PlayStation Network, and PC, and we were the first to go hands-on with the game."

    Ja nu har dom ändrat det. :P

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-06 00:11:44 #122

    detta blir ett solklart köp

  • Bild saknas

    ROFLMAO 2009-02-06 00:15:56 #123

    Men förfan! Dagens servrar klarar nog dynamisk destruktion utan att ni måste strypa spelarantalet löjligt mycket!

    Fokusera på stabilitet och spelarantal, resten går att modda senare.

  • Slutbossen

    Slutbossen 2009-02-06 00:46:37 #124

    ROFLMAO skrev:
    Men förfan! Dagens servrar klarar nog dynamisk destruktion utan att ni måste strypa spelarantalet löjligt mycket!

    Fokusera på stabilitet och spelarantal, resten går att modda senare.



    Kanske har att göra med att konsoller inte klarar av det och det ska vara lika på alla plattformer?

    Gissning dock.

  • bMess

    bMess 2009-02-06 01:47:10 #125

    VERY NICE DICE!

    Men vart är El Alamein?!? :/

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-06 02:08:28 #126

    max 24 spelare? nej tack. Nog borde åtminstone PC versionen kunna hantera 24v24, 12vs12 är alldeles, alldeles för snålt tilltaget. :down:

  • Bild saknas

    Fisse 2009-02-06 02:17:37 #127

    Dice har verkligen trillat ner i EAs multiplattformshål. Gött mer tunna spel som alla 5 åringar klarar spela ! <3

  • Bild saknas

    Dumlen 2009-02-06 05:47:52 #128

    Tommy_h skrev:
    Dumlen skrev:
    zaphiren skrev:
    Hoppas det finns "unlocks" och ranker. :D


    hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

    Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

    Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.


    Hur förstörde det spelet?
    Det är inte många timmar man behöver spela för att lyckas låsa upp nåra vapen. Såvida man inte är riktigt jäkla dålig. Dessutom var inte vapnena så jädra mycket bättre än orginalen iaf.


    Grejen är det att när man väl för in sådana saker i spel så riktas all fokus på dessa grejer och andra saker glöms bort. Folk spelar inte för att de vill ha så pass roligt som möjligt, utan för att de vill komma vidare och få det där fräcka vapnet/grejen längre fram. Detta leder fler än en gång till exploits och riktigt griniga spelare.

    Detta var en av de grejer som fick mig att sluta spela bf2 knappt ett år efter att de släppts, detta och patcharna som förstörde mer än vad de gav.

  • Toomsie

    Toomsie 2009-02-06 05:53:48 #129

    Battlefield Bad Company 2 till PC och BF 1943 till PC? Såhär glad har jag inte varit på länge!

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2009-02-06 06:03:49 #130

    Det är ju så Battlefield ip:t snart konkurerar ut The sims. undra hur de resonerar?

    "Jag vet, vi gör en nedbantad version av ett gammalt spel och hottar upp det med en ny grafikmotor och kallar det battlefield 1943" sen säljer vi det för några hundringar...

    Det sorgliga är att det kommer förmodligen bli ett bra spel eftersom BF 1942 är det enda bra BF spelet som gjorts (till PC i alla fall)

  • Rainbearer

    Rainbearer 2009-02-06 07:09:14 #131

    bMess skrev:

    Men vart är El Alamein?!? :/


    Förhoppningsvis i cylinderarkivet, den hade MÄNGDER med fordon men alla antingen väntade på flyg eller flög.
    (Personligen fann jag stort nöje i att sitta på ettan eller trean(norr&söder) och skjuta ner flyg med p-skott när det inte var match...för då flögs det.)

    8)

  • Bild saknas

    Gäst 2009-02-06 07:12:22 #132

    fan va kul! nostalgi :) givet köp!

  • Brain

    Brain 2009-02-06 09:34:58 #133

    Var ju afrikabanorna som var bäst.. :(

    MEN FIFAN VAD PEPP JAG BLIR! Detta kmr bli givet köp.

  • Brain

    Brain 2009-02-06 09:37:10 #134

    BPR Cisco skrev:
    till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
    förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
    vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..


    ^ smart kille. :D

  • SystemIDentifier

    SystemIDentifier 2009-02-06 09:49:58 #135

    Sweeeeet :) Hoppas dom lyckas knåpa ihop remakes på de flesta kartorna iaf!

  • Bild saknas

    ZacShady 2009-02-06 10:36:52 #136

    Hoppas man kan rejpa, det som är roligast i bf-serien!

  • dotque

    dotque 2009-02-06 11:07:33 #137

    Dumlen skrev:
    Tommy_h skrev:
    Dumlen skrev:
    zaphiren skrev:
    Hoppas det finns "unlocks" och ranker. :D


    hoppas jag inte. det var vad som förstörde de andra spelen. fy för ranker o grejer med extra grejer för folk som spelar överdrivet mkt public.

    Vi som väl lirade både bf1942 och bf2 i klan använde banne mig aldrig några jäkla unlocks.

    Att folk klagar på endast 24 spelare är lite tråkigt, klanmatcherna var på 10vs10 i bf1942 och 8vs8 i bf2 och inte var det mindre action för det.


    Hur förstörde det spelet?
    Det är inte många timmar man behöver spela för att lyckas låsa upp nåra vapen. Såvida man inte är riktigt jäkla dålig. Dessutom var inte vapnena så jädra mycket bättre än orginalen iaf.


    Grejen är det att när man väl för in sådana saker i spel så riktas all fokus på dessa grejer och andra saker glöms bort. Folk spelar inte för att de vill ha så pass roligt som möjligt, utan för att de vill komma vidare och få det där fräcka vapnet/grejen längre fram. Detta leder fler än en gång till exploits och riktigt griniga spelare.

    Detta var en av de grejer som fick mig att sluta spela bf2 knappt ett år efter att de släppts, detta och patcharna som förstörde mer än vad de gav.


    Tala för dej själva hörru du men jag har spelat sen demo releasen och spelar fortfarande med mina kompisar, har nog lagt ut en bra bit över 150 timmar på spelet men har dock aldrig lagt märke till griniga spelare!?

    Unlocks ger spelet en längre livstid då folk gärna spelar vidare för att låsa upp saker.

  • Bild saknas

    Dance 2009-02-06 12:03:23 #138

    Katana skrev:
    Jag är skeptiskt ända tills jag fått känna på spelet själv. Stort BF1942-fan, men mitt förtroende till DICE ligger på rekordlåg nivå pga alla deras fuckups sedan BF1942-release.

    Kunde inte sagt det bättre själv. Tyvärr känns redan den unkna stanken av usel konsollportning runt 1943.

    Men som stort fan av 1942 kan man ändå inte låta bli att hoppas att det finns någon vettig själ på DICE kvar som ser till att spelet släpps till PC med mer vettigt antal spelare och stöd för moddare.

    Antalet kartor oroar mig inte lika mycket om det bara finns en karteditor och spelet går att modda. BF-Communityt är trots DICE minimala support starkt som få och är 1943 en bra plattform i grunden så kommer det bli succé. Build it and they will come.

    Men som sagt det är nog tyvärr bara en fåfäng förhoppning att EA/DICE skulle inse att de skulle sälja spel som smör i solsken om de bara släppte ett bra multiplayerspel med bra motor och spelmekanik som är lätt att modda. De verkar helt ha stirrat sig blinda på konsollträsket och ser inte möjligheterna som är unika för PC.

  • Bild saknas

    zlax 2009-02-06 12:03:29 #139

    Jag hoppas hårt på det här spelet, det kan mycket väl floppa men det här har jag hoppats på länge. Synd att det verkar bli en nedbantad version dock.

  • Bild saknas

    Harval 2009-02-06 12:54:23 #140

    + Andra vk
    + Propellerplan
    + Minispel (kan byggas på som bara fan)

    - Minispel (varför inte släppa "the real McCoy" med en gång?)
    - Animationerna känns lite som VF: Heroes
    - Känns som ett spel i skuggan av det "oseriösa" BF: Heroes

    Vi får väl se. Bara dumt att bygga förväntningar. Men hoppas kan man alltid göra. :)

  • skauninG

    skauninG 2009-02-06 14:02:57 #141

    Kul med nytt BF, speciellt 1943. Men som så många andra har uttalat sig om, endast 24 spelare? Kommer inte kännas... rätt.

    Kom igen DICE, ni kan bättre.

  • Bild saknas

    Lerner 2009-02-06 14:18:29 #142

    YES!! helvete va gött ! ^^

    undrar om dom lägger in ironsights nu , eller om de blir som det var. att man typ zoomar lite bara :P hoppas på ironsights iaf :D
    fan va gött detta kommer bli !!!! ^^




    *update*

    eeeeh... 12 vs 12....

    Helvete vad besviken jag blir Lars Olof !!!

    :down:

  • Bild saknas

    para_hjs 2009-02-06 14:40:10 #143

    Katana skrev:
    Jag är skeptiskt ända tills jag fått känna på spelet själv. Stort BF1942-fan, men mitt förtroende till DICE ligger på rekordlåg nivå pga alla deras fuckups sedan BF1942-release.


    Precis, sen Wake demot ändrade FPS scenen och retail så har förtroendet minskat. Men du inser väl att bf1942 spelet var DICE´s väg till miljonerna, och EA har förändrat "allt".

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-06 14:56:45 #144

    ja vad ska man säga. 33 år och här sitter jag och mer eller mindre gråter av lycka för ett nytt spel. Men efter att ha gett upp 1942 för ett halvår sen så känns detta verkligen på tiden. Några saker om man får önska :)

    1. Gör det klan/match vänligt.
    2. Se till att att det har en bra revenuestream så att spelet underhålls. Alltså månadsavgift eller något annat som gör att det är värt att patcha o.s.v. Jag har tänkt många ggr: Undrar om 1942 fortfarande hade spelats i större utsträckning om det kostade 50 kr i månaden och på så sätt har Dice råd att anställa en QA/Patch utvecklare.

    3. Se till att det kommer en bra karteditor.
    4. Keep it simple yet challenging. Det ska vara lätt att komma igång men svårt och bemästra.


    My 2 cents
    Gammal BF42 spelare som funderar starkt på att säga upp sitt DDO konto

  • Bild saknas

    CseRoQ 2009-02-06 14:56:50 #145

    Blev lite besviken, hade hoppats på Bf3 men istället visar de någon Warhawk-kopia... (sjukt likt!) Men det kan nog, precis som Warhawk, va kul ett tag.

  • Bild saknas

    woho 2009-02-06 15:32:47 #146

    Lerner skrev:
    YES!! helvete va gött ! ^^

    undrar om dom lägger in ironsights nu , eller om de blir som det var. att man typ zoomar lite bara :P hoppas på ironsights iaf :D

    Du menar sån skit som gör att man rör sig i slowmotion och som samtidigt täcker halva bilden?
    Sen för att någon ens ska använda det så förstör utvecklarna oftast det vanliga siktet så att skotten flyger nästan baklänges om man inte har ironsights uppe. Nej tack.

    Att bf1942 inte hade ironsights gjorde att strider på medelavstånd blev så mycket intensivare. Man tappar ingen fart på att zooma och siktet utan zoom är inte helt åt skogen, framryckningar blir därför mycket lättare vilket bidrar till mycket mer action än bara campcampcamp.

  • Fletchett

    Fletchett 2009-02-06 15:45:50 #147

    Gorr skrev:
    ja vad ska man säga. 33 år och här sitter jag och mer eller mindre gråter av lycka för ett nytt spel. Men efter att ha gett upp 1942 för ett halvår sen så känns detta verkligen på tiden. Några saker om man får önska :)

    1. Gör det klan/match vänligt.
    2. Se till att att det har en bra revenuestream så att spelet underhålls. Alltså månadsavgift eller något annat som gör att det är värt att patcha o.s.v. Jag har tänkt många ggr: Undrar om 1942 fortfarande hade spelats i större utsträckning om det kostade 50 kr i månaden och på så sätt har Dice råd att anställa en QA/Patch utvecklare.

    3. Se till att det kommer en bra karteditor.
    4. Keep it simple yet challenging. Det ska vara lätt att komma igång men svårt och bemästra.

    Om punkt 2 kan jag bara säga... stort nej. Det ska inte behövas en månadsavgift bara för att de ska patcha spelet eller komma ut med något nytt.

    Titta på Vavle och Team Fortress 2, inte nog med att det patchas i princip varje vecka det kommer även en massa nytt innehåll helt gratis. Detta medför ju att spelet fortfarande säljer väl och som bonus känner folk sig säkra i att köpa Vavle titlar.

    Blir en ond cirkel i och med att de först måste ha pengar och sen kan tänka sig patcha etc. Det ena kommer inte utan det andra.

  • Bild saknas

    scodriem 2009-02-06 17:13:20 #148

    längtar!

  • Bild saknas

    Raderad 2009-02-06 17:34:30 #149

    Ok, Frostbite motor är riktigt skön, MEN hoppas verkligen inte att det blir som o BF:BAD COMPANY. Där det suger att skjuta på folk.
    För det första så tål man alldeles för mycket.
    Sen när de väl dör, så ser det helt enkelt inte bra ut, en packning flyger lite lätt o dunstar ner i backen medans ragdollen flyger som en jäkla kartong... Ser löjligt ut.

    Sen en detalj som jag tycker är rätt så betydelsefull är att vapnen är verklighetstrogna i de namn de går i...

  • Tompa

    Tompa 2009-02-06 18:04:24 #150

    Mer info - FZ har testat.

  • Bild saknas

    Lerner 2009-02-06 18:12:32 #151

    Fletchett skrev:
    Gorr skrev:
    ja vad ska man säga. 33 år och här sitter jag och mer eller mindre gråter av lycka för ett nytt spel. Men efter att ha gett upp 1942 för ett halvår sen så känns detta verkligen på tiden. Några saker om man får önska :)

    1. Gör det klan/match vänligt.
    2. Se till att att det har en bra revenuestream så att spelet underhålls. Alltså månadsavgift eller något annat som gör att det är värt att patcha o.s.v. Jag har tänkt många ggr: Undrar om 1942 fortfarande hade spelats i större utsträckning om det kostade 50 kr i månaden och på så sätt har Dice råd att anställa en QA/Patch utvecklare.

    3. Se till att det kommer en bra karteditor.
    4. Keep it simple yet challenging. Det ska vara lätt att komma igång men svårt och bemästra.

    Om punkt 2 kan jag bara säga... stort nej. Det ska inte behövas en månadsavgift bara för att de ska patcha spelet eller komma ut med något nytt.

    Titta på Vavle och Team Fortress 2, inte nog med att det patchas i princip varje vecka det kommer även en massa nytt innehåll helt gratis. Detta medför ju att spelet fortfarande säljer väl och som bonus känner folk sig säkra i att köpa Vavle titlar.

    Blir en ond cirkel i och med att de först måste ha pengar och sen kan tänka sig patcha etc. Det ena kommer inte utan det andra.


    jag är realismkåt kanske. men mycket du säger låter ju också positivt...

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2009-02-06 18:32:23 #152

    Brain skrev:
    BPR Cisco skrev:
    till alla som har pc,ge fan i att tanka ner spel från nätet,köp dom istället!då kanske speluvecklarna satsar mer på pc igen!
    förresten så är det inget fel på spel som släpps först till konsoll och sen till pc,det gör inte att spelet blir dåligt på pc,.att spelet blir dåligt på pc är pga alla avundsjuka pc ägare som är förbannade för att dom inte har en konsoll och måste vänta!,,,
    vadå konsoll-lösningar på pc spel!,det har jag inte sett ngt utav..


    ^ smart kille. :D


    Du där, är du hög? skulle kunna räkna upp ett bra antal dålig pc porningar från konsoll till pc, kan ju börja med de två senaste: GTA 4 och Saint Row 2 led/lider kraftiga optimeringsproblem. Andra saker som brukar inträffa i dåliga portningar är:

    - Inget musstöd i menyerna,
    - minimala eller i de närmaste obefintliga inställningar för grafik
    - spelen har fortfarande kvar bilder på respektive konsolls knappar i menyerna.

    skulle nog kunna sitta och fortsätta skriva på denna listan hela kvällen tror jag...

  • mongi

    mongi 2009-02-07 11:15:43 #153

    http://www.fz.se/bloggar/the_game_delusion/p=14021

  • Bild saknas

    Zheri 2009-03-02 13:07:00 #154

    Kanon bästa spelet i serien i nya kläder! Vad jag inte hajar är allt gnäll om 24 spelare, det funkar kanon i BF BC... det blir inte många lugna stunder utan action i det och det är 24 spelare max...

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter