Nyheter
Operation Flashpoints E3-trailer

Operation Flashpoints E3-trailer

76 kommentarer

Sebastian Lind 2009-05-29 12:05


Idag släpptes en glödhet Operation Flashpoint: Dragon Rising-gameplay-video. Istället för att ödsla tid på snack så säger vi istället åt er... se den! Nu!


Visst ser Codemasters kommande riktigt mysig ut? Dragon Rising släpps till pc, Xbox 360 och Playstation 3 i höst.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Horpatte 2009-05-29 12:21:11 #1

    Ruskigt coolt!

  • FortuN

    FortuN 2009-05-29 12:24:42 #2

    Ser riktigt RIKTIGT GRYMT UT! Blir sjukt sugen

  • fisk

    fisk 2009-05-29 12:44:30 #3

    *gäsp*

    Jag tar hellre ARMA2 och dess buggar.

  • Bild saknas

    Saben 2009-05-29 12:46:24 #4

    fisk skrev:
    *gäsp*

    Jag tar hellre ARMA2 och dess buggar.


    Då är vi två.

  • Bild saknas

    Light 2009-05-29 12:48:40 #5

    Saben skrev:
    fisk skrev:
    *gäsp*

    Jag tar hellre ARMA2 och dess buggar.


    Då är vi två.


    3.

    OFP2´s Landskap ser lika ointressant som i Arma 1. Sen är det nått med grafikmotorn som gör mig orolig, vet inte vad.

  • Tybalt

    Tybalt 2009-05-29 12:53:55 #6

    Ser lovande ut.

  • Bild saknas

    PerfectCrime 2009-05-29 12:55:25 #7

    Light skrev:
    Saben skrev:
    fisk skrev:
    *gäsp*

    Jag tar hellre ARMA2 och dess buggar.


    Då är vi två.


    3.

    OFP2´s Landskap ser lika ointressant som i Arma 1. Sen är det nått med grafikmotorn som gör mig orolig, vet inte vad.


    Fyra här!

  • Bild saknas

    ForrestFox 2009-05-29 12:58:57 #8

    hm, tror jag kanske skaffar Operation Flashpoint 2 trotts allt :)
    Ser kul ut.

  • Bild saknas

    Tribulate 2009-05-29 13:06:14 #9

    Blir nog 5. Har tittat in på OP2 lite ibland och i början verkade det lovande. Som Light skrev, lite orolig för grafikmotorn.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-05-29 13:10:06 #10

    #6 här, får lite BF-vibbar, frågan är dock om man ska tolka dem som bra eller dåliga.

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 13:13:13 #11

    Tribulate skrev:
    Blir nog 5. Har tittat in på OP2 lite ibland och i början verkade det lovande. Som Light skrev, lite orolig för grafikmotorn.

    haha, det är ju grafiken som gör spelet eller hur var det?
    seriöst hur blåsta är folk?

    jag tycker inte trailern visa nåt speciellt, men å andra sidan så bryr jag mig inte om grafiken, om det ser ut som gta san andreas så är det ok för mig så länge som resten är bra.

  • Bild saknas

    DarkaN 2009-05-29 13:18:40 #12

    Såg ganska lamt ut :/

  • dawah

    dawah 2009-05-29 13:24:11 #13

    TruB skrev:
    Tribulate skrev:
    Blir nog 5. Har tittat in på OP2 lite ibland och i början verkade det lovande. Som Light skrev, lite orolig för grafikmotorn.

    haha, det är ju grafiken som gör spelet eller hur var det?
    seriöst hur blåsta är folk?

    jag tycker inte trailern visa nåt speciellt, men å andra sidan så bryr jag mig inte om grafiken, om det ser ut som gta san andreas så är det ok för mig så länge som resten är bra.


    Köp battlefield 2 då

  • Hockey Stick

    Hockey Stick 2009-05-29 13:28:16 #14

    Vad har folk för krav egentligen? Det är väl inga fel på grafiken. Kolla på vegetationen för bövelen. Hade det varit snyggare hade ni säkert inte kunnat maxa det ändå förän om 2 år :P

  • bjosarn

    bjosarn 2009-05-29 13:29:48 #15

    Fem.

    Såg inte alls lockande ut. Kolla bara på helikoptern, utklippt ifrån serietidningen Spiderman? ARMA2 gogo!

  • Bild saknas

    Mr. Bravo 2009-05-29 13:35:12 #16

    6!

    Det såg mer ut som något taget från en starwars-film. Här används tracers för att det ser coolt ut, inte för syftet. Det säger väl allt om spelet? :p

  • Bild saknas

    lasershock 2009-05-29 13:39:18 #17

    Ser mer lovande ut än ARMA 2.

  • Bild saknas

    zauii89 2009-05-29 13:44:56 #18

    7!

    Tar Arma 2 anyday över detta.

    Har vi "tur" blir detta iaf ett realistisk cod med fordon..
    I vilke fall som helst förtjänar det knappast namnet Flashpoint.

  • Bild saknas

    Lambo 2009-05-29 13:56:39 #19

    Arma 2 känns mer realistiskt om man jämför ingame filmer från de båda spelen.

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 14:27:19 #20

    dawah skrev:
    TruB skrev:
    Tribulate skrev:
    Blir nog 5. Har tittat in på OP2 lite ibland och i början verkade det lovande. Som Light skrev, lite orolig för grafikmotorn.

    haha, det är ju grafiken som gör spelet eller hur var det?
    seriöst hur blåsta är folk?

    jag tycker inte trailern visa nåt speciellt, men å andra sidan så bryr jag mig inte om grafiken, om det ser ut som gta san andreas så är det ok för mig så länge som resten är bra.


    Köp battlefield 2 då

    smart kille?
    bf2 är snyggt, och jag har det (kör på lägsta grafik inställningarn), spelar i en av dom bästa klanerna i sverige så chilla vännen.

  • Bild saknas

    rickzzorr 2009-05-29 14:34:51 #21

    Det blir OPFP2: DR och ArmA 2 för mig, fast om jag måste välja så blir det OPFP. Det kommer till 360 och i ArmA 2 så har jag för mig att mitt i allt så står en tom helikopter där mitt ute på ett fält.... ! I OP så¨rör sig hela ön hela tiden, alltså fienden kanske anfaller dig iställe för att du anfaller dem. Och det finns inga tomma helikoptrar och tanks ute på vägen och fält.

  • Inkompetent

    Inkompetent 2009-05-29 14:44:53 #22

    Aja, jag vet i alla fall att jag inte kommer bli ägare av både OFP: DR och ArmA2 i och med den här trailern. Codemasters kommer inte få del av mina pengar. Vill jag lira ett actionspel har jag fortfarande Battlefield 2.

  • Tobbe

    Tobbe 2009-05-29 14:52:17 #23

    Kommer alltid nån som ska säga att alla andra är blåsta. Denna gång .... trub. :p
    Ontopic:
    Videon hackade :S spelet.. Inget ja vart imponerad av iaff.

  • Bild saknas

    TobbeW 2009-05-29 15:06:31 #24

    Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
    Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

  • Bild saknas

    ace84 2009-05-29 15:10:38 #25

    uffa, hyfsad musik men njaa jag tar nog ARma 2 med sina buggar o halv fysik an det har rip offen :P

    oh shite vad grona tracers dem hade pa ett stalle i filmen :D

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 15:13:42 #26

    Tobbe skrev:
    Kommer alltid nån som ska säga att alla andra är blåsta. Denna gång .... trub. :p

    hur tänkte du nu?
    om din kommentar ska nån som helst relevans så skulle det ha nåt speciellt med spelet att göra. och vad fick alla andra ifrån? folk får gärna föredra arma2, jag kanske och föredrar det med när jag vet mer om båda spelen.
    men det jag antyder på att folk är så trångsynta och baserar alla förväntningar på hur snyggt ett spel är. inget om features eller gameplay.
    ser det inte snyggt ut då måste spelet vara dåligt.

    sen kommer du och såklart missuppfattar. gg

  • Bild saknas

    zauii89 2009-05-29 15:26:26 #27

    TruB skrev:
    Tobbe skrev:
    Kommer alltid nån som ska säga att alla andra är blåsta. Denna gång .... trub. :p

    hur tänkte du nu?
    om din kommentar ska nån som helst relevans så skulle det ha nåt speciellt med spelet att göra. och vad fick alla andra ifrån? folk får gärna föredra arma2, jag kanske och föredrar det med när jag vet mer om båda spelen.
    men det jag antyder på att folk är så trångsynta och baserar alla förväntningar på hur snyggt ett spel är. inget om features eller gameplay.
    ser det inte snyggt ut då måste spelet vara dåligt.

    sen kommer du och såklart missuppfattar. gg


    Du kan ju iaf inte påstå att Arma spelare är grafikhoror som väljer det pga grafiken...då Arma är så mycket mer..

  • Bild saknas

    Tribulate 2009-05-29 15:28:30 #28

    Klart att grafiken har betydelse i ett spel. Inte fan hade jag spelat Crysis om det hade texturer som liknar Vietcong. Snälla, kalla inte folk blåsta bara för att ni har andra uppfattningar.

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 15:28:32 #29

    zauii89 skrev:
    TruB skrev:
    Tobbe skrev:
    Kommer alltid nån som ska säga att alla andra är blåsta. Denna gång .... trub. :p

    hur tänkte du nu?
    om din kommentar ska nån som helst relevans så skulle det ha nåt speciellt med spelet att göra. och vad fick alla andra ifrån? folk får gärna föredra arma2, jag kanske och föredrar det med när jag vet mer om båda spelen.
    men det jag antyder på att folk är så trångsynta och baserar alla förväntningar på hur snyggt ett spel är. inget om features eller gameplay.
    ser det inte snyggt ut då måste spelet vara dåligt.

    sen kommer du och såklart missuppfattar. gg


    Du kan ju iaf inte påstå att Arma spelare är grafikhoror som väljer det pga grafiken...då Arma är så mycket mer..

    har jag det?


    [edit]
    läs kunskaperna är nog problemet. bara bilder som fungerar för att få ut information

    Tribulate, bra där, crysis är ett rent grafik demo. det är en vanlig action shooter med en grymt bra grafik motor.
    Folk bryr sig inte mycket om vad dom spelar, inte mycket krav på spelen, förutom att det ska ha snygg grafik. jag vill nog förtydliga för dom som verkligen läser här att det är många men inte alla om du tar åt dig av det här så är det ditt problem.

  • Inkompetent

    Inkompetent 2009-05-29 15:38:02 #30

    TobbeW skrev:
    Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
    Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

    Jag tror nog att vi har enormt skilda uppfattningar om realism.
    Massvis med spårljus för att det är "ballt" är inte realistiskt. Inte heller är puckodumanimationerna från BF2. Man springer inte hukad med 30kg stridsutrustning mer än några meter, och om man gör det siktar man definitivt inte framåt då det är omöjligt att träffa något utan att trycka in pipan i magen på någon. Om man går hukad är det en annan femma.

    Dessutom ser helikoptern i trailern ut att ha för direkt respons i rörelse, vilket betyder att den inte har det momentum och tyngd den borde (kan dock vara klippet i sig som förvillar).

    Och sen faktumet att de i trailerna väljer att skjuta med automateld/treskottssalvor på avstånd längre än 10-20m visar om något vad för typ av gameplay det är tänkt att vara.


    Vill du ha realism, lira på Tactical Gamer eller ShackTac med ACE mod till ArmA. WAC-banorna på Tactical Gamer är praktexempel på realism.

  • Bild saknas

    chimo 2009-05-29 15:39:58 #31

    GIEF :D

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 15:45:05 #32

    of2 är nog mer arkad, vilket är bra så fall, för då kan dom som gillar iden som arma2 har men kanske inte vill gå hela vägen. also konkurrerar dom inte på den fronten.

  • Inkompetent

    Inkompetent 2009-05-29 15:52:05 #33

    TruB skrev:
    of2 är nog mer arkad, vilket är bra så fall, för då kan dom som gillar iden som arma2 har men kanske inte vill gå hela vägen. also konkurrerar dom inte på den fronten.

    Jopp. Jag håller med där. Bara trevligt att de faktiskt gör två olika spel. De som gillar realism kan lira ArmA2, de som vill ha mer action som i Joint Operations eller BF2 fast på större banor, för dem finns OFP: DR.

    Jag är bara rätt så envis vad det gäller att försöka informera folk om skillnaden :P

  • Bild saknas

    Cooked Auto 2009-05-29 16:20:35 #34

    Lika intetsägande som tidigare.
    Ge mig gameplay för guds skull. GAMEPLAY! Jag bryr mig inte om att se en massa CG sekvenser som inte ens representerar spelet i sig.

  • Garga

    Garga 2009-05-29 16:21:24 #35

    Hur fan låter vapna? Seriöst hoppas fan inte det låter så ingame sen!

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-29 16:29:53 #36

    Hockey Stick skrev:
    Vad har folk för krav egentligen? Det är väl inga fel på grafiken. Kolla på vegetationen för bövelen. Hade det varit snyggare hade ni säkert inte kunnat maxa det ändå förän om 2 år :P

    Vegetationen är väl ungefär i samma klass som ArmA1 vilket släpptes för... 2½ år sedan.

    Texturerna är förfärligt dåliga.
    Animationerna ser helt fel ut, soldaterna måste ha nått fel på sina ryggar som dom springer.
    Ljussättningen ser inte realistisk ut, konstig kontrast och ljuseffekter.
    Vapen ljudet är riktigt dåligt, sämre än ArmA1 till och med nästan sämre OFP1.
    Gameplayet ser arkadigt ut men kanske kan vara kul iaf.

    Iof tror jag detta ska vara från PS3 versionen, men det enda som ska skilja mot PC versionen är texturerna som ska vara lite bättre.

    Jag säger inte att spelet som helhet kommer vara dåligt när det släpps, det kan bli bra/roligt men i dagsläget är det långt ifrån ArmA2 i grafik/ljud/realism/skala osv.



    Cooked Auto skrev:
    Lika intetsägande som tidigare.
    Ge mig gameplay för guds skull. GAMEPLAY! Jag bryr mig inte om att se en massa CG sekvenser som inte ens representerar spelet i sig.

    Det är inte förrenderad CG vilket man lätt kan se då det inte ser speciellt bra ut.
    Här finns lite gameplay att se:
    http://www.youtube.com/watch?v=RC4pQWR77Os&fmt=18

  • Bild saknas

    Raderad 2009-05-29 16:34:36 #37

    Tycker rörelserna är stela och "klossiga"

  • Bild saknas

    simulacra 2009-05-29 17:01:27 #38

    Jävla gnäll på er.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-05-29 17:47:12 #39

    simulacra skrev:
    Jävla gnäll på er.


    Jävla gnäll på dig.

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 17:50:48 #40

    simulacra skrev:
    Jävla gnäll på er.

    tufft att gnälla på allt. då har man en åsikt och sånt är viktigt, inte minst på nätet.

  • Bild saknas

    Cooked Auto 2009-05-29 18:14:03 #41

    Bush skrev:

    Det är inte förrenderad CG vilket man lätt kan se då det inte ser speciellt bra ut.
    Här finns lite gameplay att se:
    http://www.youtube.com/watch?v=RC4pQWR77Os&fmt=18


    Allt jag hör är ett konstant babblande om spelet och faktiskt inget som direkt visar hur spelet funkar annat än fem sekunders klipp.

  • Bild saknas

    TobbeW 2009-05-29 18:14:04 #42

    Inkompetent skrev:
    TobbeW skrev:
    Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
    Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

    Jag tror nog att vi har enormt skilda uppfattningar om realism.
    Massvis med spårljus för att det är "ballt" är inte realistiskt. Inte heller är puckodumanimationerna från BF2. Man springer inte hukad med 30kg stridsutrustning mer än några meter, och om man gör det siktar man definitivt inte framåt då det är omöjligt att träffa något utan att trycka in pipan i magen på någon. Om man går hukad är det en annan femma.

    Dessutom ser helikoptern i trailern ut att ha för direkt respons i rörelse, vilket betyder att den inte har det momentum och tyngd den borde (kan dock vara klippet i sig som förvillar).

    Och sen faktumet att de i trailerna väljer att skjuta med automateld/treskottssalvor på avstånd längre än 10-20m visar om något vad för typ av gameplay det är tänkt att vara.


    Vill du ha realism, lira på Tactical Gamer eller ShackTac med ACE mod till ArmA. WAC-banorna på Tactical Gamer är praktexempel på realism.


    Vad är det med dig? Jag skrev ett neutralt påstående.
    "Ser snyggt och realistiskt ut".
    För det första skriver jag inte att det ser mer realistiskt ut än ArmA. För det andra så skriver jag inte att jag "vill ha realism". Jag tycker det är en plus i kanten.
    Skulle jag vilja ha realism på hög nivå så skulle det antagligen bli en visit till självaste Irak.

    Jag kan förstå att du antingen har gått lumpen eller helt enkelt läst på om militära strategier och detaljer, men det finns en gräns för hur realistiskt man vill att ett spel ska vara.
    Inget spel är realistiskt. Däremot finns det finesser och delar i spel som är realistiska.


    Ni som klagar på OF2, visa mig gärna en gameplay film där man tydlig kan se dessa texturer, rörelser, ljussättningar, ljudet osv.
    Ni ger inte spelet en chans.

    edit: Jag säger inte att ArmA 2 är dåligt. Jag kommer säkerligen att köpa det också, men jag tycker helt enkelt OF2 "ser bättre ut".
    Vi får helt enkelt ser hur det blir med den saken när båda spelen har släppts.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-05-29 18:29:47 #43

    Jag ska ha det! SÅ D SÅ....:up:

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-29 18:34:21 #44

    TobbeW skrev:
    Ni som klagar på OF2, visa mig gärna en gameplay film där man tydlig kan se dessa texturer, rörelser, ljussättningar, ljudet osv.
    Ni ger inte spelet en chans.


    Du behöver inte ha en gameplay film för att se texturer, rörelser, ljussättning eller ljud.

    För texturer räcker det med vilket ingame video eller screenshot som helst. kolla marken, stenarna, vegetationen.
    http://farm4.static.flickr.com/3600/3509755365_bf
    c3c260d7_o.jpg

    http://farm4.static.flickr.com/3590/3509755957_d7
    03c4377d_o.jpg


    Rörelser eller animationer som de heter går att se i alla ingame videos denna tex: http://www.youtube.com/watch?v=WnTFPC9mFug&fmt=18
    (Om du inte ser hur soldaterna rör sig eller står med helt sneda ryggar så vet jag inte hur du kollar på den videon.)

    Ljussättning: kolla samma video så ser du att det är alldeles för mycket kontrast. Scenerna i dags ljus så är himlen kritvit.

    Ljud: lyssna på samma video, vapenljuden låter helt enkelt väldigt konstiga, för mycket bas.

  • Bild saknas

    TobbeW 2009-05-29 18:41:20 #45

    Säkert något fel på mig, men jag ser inte det _tydligt_.
    Har fortfarande inte sätt ett klipp där alla faktorer samverkar, vilket är det rättvisa för ett spel.

  • Bild saknas

    Margy 2009-05-29 18:48:26 #46

    Det är tydligen väldigt många nuförtiden som kan bedöma om ett spel är bra eller inte från några bilder och något filmklipp. Hur många här är det som har spelat Både nya Flashpoint och ArmA (eller ens något av dem)?

    Vad är det för naturlag som uppenbarligen gör att båda av de diskuterade spelen inte kan vara bra?

  • Svenpa

    Svenpa 2009-05-29 19:09:12 #47

    *Fniss* ArmA 2 vinner med railgun längder.

  • Mack3

    Mack3 2009-05-29 19:41:06 #48

    Hoppas att dom fixar ett coolt sniper läge :)
    i typ med Shooter filmens intro
    Spotter och shooter :) SAMT GHILLIE SUIT :D

  • Bild saknas

    sgt.eagle 2009-05-29 20:22:23 #49

    Inkompetent skrev:
    TobbeW skrev:
    Ser mycket bättre ut än ArmA 2.
    Av denna trailer att döma verkar ingame inte alls vara mycket action. Snarare tvärtom. Ser snyggt och realistiskt ut

    Jag tror nog att vi har enormt skilda uppfattningar om realism.
    Massvis med spårljus för att det är "ballt" är inte realistiskt. Inte heller är puckodumanimationerna från BF2. Man springer inte hukad med 30kg stridsutrustning mer än några meter, och om man gör det siktar man definitivt inte framåt då det är omöjligt att träffa något utan att trycka in pipan i magen på någon. Om man går hukad är det en annan femma.

    Dessutom ser helikoptern i trailern ut att ha för direkt respons i rörelse, vilket betyder att den inte har det momentum och tyngd den borde (kan dock vara klippet i sig som förvillar).

    Och sen faktumet att de i trailerna väljer att skjuta med automateld/treskottssalvor på avstånd längre än 10-20m visar om något vad för typ av gameplay det är tänkt att vara.


    Vill du ha realism, lira på Tactical Gamer eller ShackTac med ACE mod till ArmA. WAC-banorna på Tactical Gamer är praktexempel på realism.


    Bra sagt :)

  • kebbe

    kebbe 2009-05-29 20:48:52 #50

    Svenpa skrev:
    *Fniss* ArmA 2 vinner med railgun längder.


    Ärligt talat så verkar båda skittråkiga. Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få.

    Ett exempel är GTR-spelen vilka är otroligt tråkiga i jämförelse med den verkliga körupplevelsen.

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-29 20:57:29 #51

    kebbe skrev:
    Svenpa skrev:
    *Fniss* ArmA 2 vinner med railgun längder.


    Ärligt talat så verkar båda skittråkiga. Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få.

    Ett exempel är GTR-spelen vilka är otroligt tråkiga i jämförelse med den verkliga körupplevelsen.


    Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

    För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.

  • Bild saknas

    Sshaddoww 2009-05-29 21:02:06 #52

    Ser skönt ut. Fast animationerna ser lite stela ut. Dessutom fruktar jag att spelet blir dåligt eftersom multi spel, x360, ps3 pc blir aldrig bra på pc. Det är oftast musen som är helt f*cked up.... :(

  • Bild saknas

    Raderad 2009-05-29 21:17:11 #53

    Ser ju fail ut när inte gräset rör sig något alls.

  • kebbe

    kebbe 2009-05-29 21:37:59 #54

    Bush skrev:


    Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

    För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.


    Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-29 22:10:02 #55

    kebbe skrev:
    Bush skrev:


    Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

    För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.


    Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.


    Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
    Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

  • Bild saknas

    Raderad 2009-05-29 22:40:23 #56

    Fy fan.. det blir Operation då..skiter i arma.

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 22:49:13 #57

    Bush skrev:
    kebbe skrev:
    Bush skrev:


    Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

    För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.


    Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.


    Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
    Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

    så man måste ha spelat tidigare spel för att få hoppa in och vara intreserad av ett senare? skärp dig..

  • Bild saknas

    scodriem 2009-05-29 22:51:20 #58

    http://www.youtube.com/watch?v=iEK1NqCNICs
    http://www.youtube.com/watch?v=p-odAncq8bI&feature
    =related


    Ni ger inte spelet en chans. Att ni gnäller på texturerna, gräset, molnen och allt annat skit gör att ni inte köper spelet, eller hur tänker ni?

    Jag tycker däremot att spelet ser riktigt riktigt bra ut än så länge enligt mig.

    http://www.fz.se/artiklar/20080827/operation-flas
    hpoint-2/

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-29 23:05:04 #59

    TruB skrev:
    Bush skrev:
    kebbe skrev:
    Bush skrev:


    Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

    För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.


    Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.


    Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
    Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

    så man måste ha spelat tidigare spel för att få hoppa in och vara intreserad av ett senare? skärp dig..

    Läs vad han skriver för i helvete:

    "OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens."

    Nu kanske jag tog i här men ser det verkligen ut som han är intresserad av dessa spel eller ens denna genre?

  • Bild saknas

    TruB 2009-05-29 23:45:08 #60

    han får väl ha en åsikt om han vill. alla som dissar alla andra lågbudget spel som kommer och är genuint dåliga gör dom också fel?

  • kebbe

    kebbe 2009-05-29 23:58:19 #61

    Bush skrev:
    TruB skrev:
    Bush skrev:
    kebbe skrev:
    [quote="Bush"]

    Du har varken spelat OFP eller ArmA va?

    För det är verkligen roligt att spela tillsammans med seriöst folk i multiplayer, jag kan tänka mig att detta även kommer gälla i DR.[/quote]

    Jag har inte spelat ArmA, så det kan jag inte tala för. OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens.


    Du har aldrig spelat OFP på riktigt sätt och kommer här och klagar på att det är tråkigt.
    Varför är du i denna tråd om du inte ens tycker om den här genren?

    så man måste ha spelat tidigare spel för att få hoppa in och vara intreserad av ett senare? skärp dig..

    Läs vad han skriver för i helvete:

    "OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens."

    Nu kanske jag tog i här men ser det verkligen ut som han är intresserad av dessa spel eller ens denna genre?


    Skulle jag inte vara intresserad av spelen så skulle jag väl för i helvete inte kolla på trailers och bilder? Tänk lite!

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-30 00:13:35 #62

    TruB skrev:
    han får väl ha en åsikt om han vill. alla som dissar alla andra lågbudget spel som kommer och är genuint dåliga gör dom också fel?

    Ja det får han.
    Men jag får också ifrågasätta vad han gör i denna tråd när han inte ens verkar gilla denna genre utan att du säger att jag ska skärpa mig.


    kebbe skrev:
    Skulle jag inte vara intresserad av spelen så skulle jag väl för i helvete inte kolla på trailers och bilder? Tänk lite!

    Jo jag ser att du är väldigt intresserad av denna realistiska genre, det är därför som du skriver som nedan:

    "Ärligt talat så verkar båda skittråkiga. Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få."


    "OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens."

    Om du nu säger att du är intresserad varför skriver du då att spelen ser skittråkiga ut? för mig låter det inte som om du är intresserad av de, kan du vara snäll och förklara?

  • kebbe

    kebbe 2009-05-30 00:35:42 #63

    Bush skrev:
    TruB skrev:
    han får väl ha en åsikt om han vill. alla som dissar alla andra lågbudget spel som kommer och är genuint dåliga gör dom också fel?

    Ja det får han.
    Men jag får också ifrågasätta vad han gör i denna tråd när han inte ens verkar gilla denna genre utan att du säger att jag ska skärpa mig.


    kebbe skrev:
    Skulle jag inte vara intresserad av spelen så skulle jag väl för i helvete inte kolla på trailers och bilder? Tänk lite!

    Jo jag ser att du är väldigt intresserad av denna realistiska genre, det är därför som du skriver som nedan:

    "Ärligt talat så verkar båda skittråkiga. Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få."


    "OFP var dock fruktansvärt stelt och tråkigt, vilket både ArmA 2 och OFP2 ser ut att vara efter klipp och screens."

    Om du nu säger att du är intresserad varför skriver du då att spelen ser skittråkiga ut? för mig låter det inte som om du är intresserad av de, kan du vara snäll och förklara?


    Den mest logiska förklaringen är att spelen ser skittråkiga ut? Jag säger att realism inte behöver innebära att spelet blir stelt och tråkigt. Jag skriver att OFP1 var stelt och tråkigt. Det är allt.

    Jag är väldigt intresserad av mer realistiska spel (föredrar dock semi-simulator framför en ren sådan), men det hindrar mig inte från att tycka att spel i genren har en tendens att se tråkiga ut.

    Ett exempel:
    Jag älskar fps av olika slag, men av bilder att döma så såg S.T.A.L.K.E.R. extremt tråkigt ut. Är jag ointresserad av fps då? Nej, precis. Jag står fast vid mitt senaste uttalande: "Tänk lite!"

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-30 00:57:56 #64

    kebbe skrev:
    Den mest logiska förklaringen är att spelen ser skittråkiga ut? Jag säger att realism inte behöver innebära att spelet blir stelt och tråkigt. Jag skriver att OFP1 var stelt och tråkigt. Det är allt.

    Jag är väldigt intresserad av mer realistiska spel (föredrar dock semi-simulator framför en ren sådan), men det hindrar mig inte från att tycka att spel i genren har en tendens att se tråkiga ut.

    Ett exempel:
    Jag älskar fps av olika slag, men av bilder att döma så såg S.T.A.L.K.E.R. extremt tråkigt ut. Är jag ointresserad av fps då? Nej, precis. Jag står fast vid mitt senaste uttalande: "Tänk lite!"

    Så vilka andra spel har du hittat som ingår i denna typ av spel för jag har inte hittat något?
    OFP/ArmA är ett "allt i ett" semirealistisk simulator spel, det finns inget annat sånt på marknaden.

    Du har fortfarande skrivit att OFP/ArmA/DR/ArmA2 ser tråkiga ut, hur ska du då vara intresserad av dessa spel eller denna lilla egna genre där endast dessa spel ingår i? Jag förstår faktiskt inte hur DU tänker

  • Bild saknas

    Mr. Bravo 2009-05-30 01:12:57 #65

    kebbe skrev:

    Ett exempel:
    Jag älskar fps av olika slag, men av bilder att döma så såg S.T.A.L.K.E.R. extremt tråkigt ut. Är jag ointresserad av fps då? Nej, precis. Jag står fast vid mitt senaste uttalande: "Tänk lite!"


    Du gillar alltså inte realistisk grafik? :p Stalker och ArmA 2 är två av de ytterst få spel som iaf jag tycker ser mycket naturtrogna ut, då dom inte är smockade av överdrivna effekter och kontraster. Tro det eller ej, men världen är faktiskt smutsig och grå ;) I alla fall i dessa miljöerna.

  • kebbe

    kebbe 2009-05-30 01:17:45 #66

    Bush skrev:

    Så vilka andra spel har du hittat som ingår i denna typ av spel för jag har inte hittat något?
    OFP/ArmA är ett "allt i ett" semirealistisk simulator spel, det finns inget annat sånt på marknaden.

    Du har fortfarande skrivit att OFP/ArmA/DR/ArmA2 ser tråkiga ut, hur ska du då vara intresserad av dessa spel eller denna lilla egna genre där endast dessa spel ingår i? Jag förstår faktiskt inte hur DU tänker


    Jag skulle definitivt räkna in AA i samma genre. Spelet är fult, begränsat och jag har inte spelat otroligt mycket av det, men det jag spelat var rätt så roligt faktiskt.

    Jag har inte nämnt ArmA-originalet mer än i meningen "Jag kan inte tala för ArmA" då spelet passerade mig obemärkt, så snacka inte skit om att jag sagt att det ser tråkigt ut. Jag har sagt att OFP1 var stelt och tråkigt, samt att uppföljaren till detta såväl som uppföljaren till ArmA ser stela och tråkiga ut. Jag kan fortfarande vara intresserad av genren och ser inte varför jag inte skulle kunna vara det.

    En genre kan vara intressant även om de aktuella titlarna i denna inte är det..Ser inte hur det kan vara så svårt att förstå. För att göra ytterligare en jämförelse så kan man gilla t.ex. skräckfilm trots att aktuella titlar är skit.

  • kebbe

    kebbe 2009-05-30 01:34:30 #67

    Mr. Bravo skrev:
    kebbe skrev:

    Ett exempel:
    Jag älskar fps av olika slag, men av bilder att döma så såg S.T.A.L.K.E.R. extremt tråkigt ut. Är jag ointresserad av fps då? Nej, precis. Jag står fast vid mitt senaste uttalande: "Tänk lite!"


    Du gillar alltså inte realistisk grafik? :p Stalker och ArmA 2 är två av de ytterst få spel som iaf jag tycker ser mycket naturtrogna ut, då dom inte är smockade av överdrivna effekter och kontraster. Tro det eller ej, men världen är faktiskt smutsig och grå ;) I alla fall i dessa miljöerna.


    Jag tog bara ett exempel. Det finns fler spel än S.T.A.L.K.E.R. som sett tråkiga ut på bilder innan spelet släppts. Realistisk grafik är najs. :P

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-30 01:37:46 #68

    kebbe skrev:
    Bush skrev:

    Så vilka andra spel har du hittat som ingår i denna typ av spel för jag har inte hittat något?
    OFP/ArmA är ett "allt i ett" semirealistisk simulator spel, det finns inget annat sånt på marknaden.

    Du har fortfarande skrivit att OFP/ArmA/DR/ArmA2 ser tråkiga ut, hur ska du då vara intresserad av dessa spel eller denna lilla egna genre där endast dessa spel ingår i? Jag förstår faktiskt inte hur DU tänker


    Jag skulle definitivt räkna in AA i samma genre. Spelet är fult, begränsat och jag har inte spelat otroligt mycket av det, men det jag spelat var rätt så roligt faktiskt.

    Jag har inte nämnt ArmA-originalet mer än i meningen "Jag kan inte tala för ArmA" då spelet passerade mig obemärkt, så snacka inte skit om att jag sagt att det ser tråkigt ut. Jag har sagt att OFP1 var stelt och tråkigt, samt att uppföljaren till detta såväl som uppföljaren till ArmA ser stela och tråkiga ut. Jag kan fortfarande vara intresserad av genren och ser inte varför jag inte skulle kunna vara det.

    En genre kan vara intressant även om de aktuella titlarna i denna inte är det..Ser inte hur det kan vara så svårt att förstå. För att göra ytterligare en jämförelse så kan man gilla t.ex. skräckfilm trots att aktuella titlar är skit.

    Jag räknade upp alla spelen inklusive ArmA eftersom det i likadant som OFP och ArmA2, ser inte att du skulle tycka om det om du inte tycker om OFP/ArmA2/DR

    AA som i Americas Army? Var länge sedan jag spelade det då fanns det inte fordon utan man var begränsad till en liten bana som man sprang omkring i. Finns det land/luft-fordon, stora banor tex 200km2+, AI osv i det nu? Om inte så ser jag det inte som samma genre.

    Förutom AA (som du inte spelar som mycket) vilket annat realistiskt spel i "denna" genre gillar du? eftersom du inte verkar vara intresserad av OFP/ArmA-serien eller är du det, du sa att de var tråkiga?

  • kebbe

    kebbe 2009-05-30 02:08:06 #69

    Bush skrev:

    AA som i Americas Army? Var länge sedan jag spelade det då fanns det inte fordon utan man var begränsad till en liten bana som man sprang omkring i. Finns det land/luft-fordon, stora banor tex 200km2+, AI osv i det nu? Om inte så ser jag det inte som samma genre.

    Förutom AA (som du inte spelar som mycket) vilket annat realistiskt spel i "denna" genre gillar du? eftersom du inte verkar vara intresserad av OFP/ArmA-serien eller är du det, du sa att de var tråkiga?


    America's Army, ja. Jag nämnde även att spelet är begränsat. Det är klart att det tillhör samma genre även om det saknar fordon, med det resonemanget så skulle man inte kunna räkna CoD i samma genre som t.ex. Bad Company, ändå finns det folk som säger "BC är bättre" när man talar om CoD..

    Jag sade fortfarande endast att OFP var tråkigt och att uppföljaren ser ut att bli lika stel och tråkig. Hur skulle jag kunna yttra mig om ett spel som inte släppts än? När skrev jag att OFP2 är ett tråkigt spel? När skrev jag att ArmA2 är ett tråkigt spel? Var det inte så att jag skrev att båda ser ut at bli tråkiga och stela?

    Jag har aldrig förnekat att genren är liten och jag har aldrig sagt att jag spelat fler spel än OFP1 och AA inom genren - Även om jag ansåg AA vara smått underhållande medan OFP1 var tråkigt så är jag fortfarande intresserad av genren och vad spelen kan komma att bli. Det kallas att se potential i genren.

    Om du skulle läsa vad jag skrev istället för att haka upp dig som en gammal skiva och skriva samma sak om och om igen så skulle du förstått att mitt intresse i genren ligger i vad spelen kan vara, inte i vad de är. Visst, OFP2 och ArmA2 SER UT att vara stela och tråkiga likt de flesta spel som handlar om simulation, det säger dock inte att de kommer att vara det.

    Jag lägger ned diskussionen med dig tills dess att du kommer med någonting nytt. Jag har varken tid eller lust att skriva samma sak om och om igen till en person som inte förstår texten. Det är som att tala med en vägg.

  • Bild saknas

    Bush 2009-05-30 03:09:09 #70

    kebbe skrev:
    Bush skrev:

    AA som i Americas Army? Var länge sedan jag spelade det då fanns det inte fordon utan man var begränsad till en liten bana som man sprang omkring i. Finns det land/luft-fordon, stora banor tex 200km2+, AI osv i det nu? Om inte så ser jag det inte som samma genre.

    Förutom AA (som du inte spelar som mycket) vilket annat realistiskt spel i "denna" genre gillar du? eftersom du inte verkar vara intresserad av OFP/ArmA-serien eller är du det, du sa att de var tråkiga?


    America's Army, ja. Jag nämnde även att spelet är begränsat. Det är klart att det tillhör samma genre även om det saknar fordon, med det resonemanget så skulle man inte kunna räkna CoD i samma genre som t.ex. Bad Company, ändå finns det folk som säger "BC är bättre" när man talar om CoD..

    Jag sade fortfarande endast att OFP var tråkigt och att uppföljaren ser ut att bli lika stel och tråkig. Hur skulle jag kunna yttra mig om ett spel som inte släppts än? När skrev jag att OFP2 är ett tråkigt spel? När skrev jag att ArmA2 är ett tråkigt spel? Var det inte så att jag skrev att båda ser ut at bli tråkiga och stela?

    Jag har aldrig förnekat att genren är liten och jag har aldrig sagt att jag spelat fler spel än OFP1 och AA inom genren - Även om jag ansåg AA vara smått underhållande medan OFP1 var tråkigt så är jag fortfarande intresserad av genren och vad spelen kan komma att bli. Det kallas att se potential i genren.

    Om du skulle läsa vad jag skrev istället för att haka upp dig som en gammal skiva och skriva samma sak om och om igen så skulle du förstått att mitt intresse i genren ligger i vad spelen kan vara, inte i vad de är. Visst, OFP2 och ArmA2 SER UT att vara stela och tråkiga likt de flesta spel som handlar om simulation, det säger dock inte att de kommer att vara det.

    Jag lägger ned diskussionen med dig tills dess att du kommer med någonting nytt. Jag har varken tid eller lust att skriva samma sak om och om igen till en person som inte förstår texten. Det är som att tala med en vägg.


    Alltså jag förstår inte hur du tänker, du tycker alltså att de flesta simulatorspel ser tråkiga ut men säger samtidigt att du är intresserad av de? Jag får det inte att gå ihop, tycker du om simulator spel i huvudtaget?

    Du skrev detta i ett inlägg:
    "Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få."
    Vad skulle göra ett realistiskt spel som ArmA2 eller DR roligt för dig?

    Sen vad exakt är det som ser så oroligt skittråkigt ut i dessa två spel?

    En sista fråga: är du intresserad av ArmA2 eller DR? för det är detta som hela diskussionen började med.

  • Bild saknas

    TobbeW 2009-05-30 09:57:59 #71

    Måste tillägga att jag inte håller med dig kebbe när du skriver:
    "Vad ingen utvecklare verkar förstå är att realism inte behöver innebära att spelet skall vara tråkigt som få."

    Realism är alltid lite tråkigare. Lite stelare. Lite segare.
    Det är inte pang pang action.
    Det är denna tråkighet som gör en simulator. Det gäller oftast att ha tålamod, och jag älskar själv bara att springa genom en fin detaljerad skog med min grupp bakom mig utan att det händer något på 10min.
    Visst man kan tycka det är tråkigt, men det är priset man får ta med ett realistiskt spel.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-05-30 10:10:24 #72

    Fin trailer men ett gameplay klipp på Youtube säger ungefär tretton tusen gånger mer.

  • Bild saknas

    Forcie 2009-05-31 07:55:52 #73

    Soldater och fordon ser ut och rör sig som om spelet vore ett nytt spel i Battlefield-serien och inte en soldatsimulator.
    Från klipp i förstapersonsperspektiv ser man att tom original-OFP som är 8 år gammalt slår detta spel i vapenhantering, hur man rör sig samt allmän inlevelse.
    Ju mer media man får se från detta spel desto mer övertygad blir man om att Codemasters inte har nån aning om vad de sysslar med.
    Bohemia har iaf vett att göra ett spel som bygger vidare på det som gjorde OFP bra. Buggar till trots är det ganska uppenbart vad som kommer hålla i längden.

    Edit: stavfel

  • Bild saknas

    Newguy 2009-06-01 12:26:18 #74

    tycker de ser riktigt stelt ut :/ dock kan ja inte se högupplöst på jobbet pga sämst dator :)

  • Bild saknas

    dofilusåkaffe 2009-06-06 08:37:59 #75

    OFP2 når inte upp till standarden man vill se efter OFP-red hammer det gör däremot ARMA2 som vinner med hästlängder.

    PS! Kebbe ge dig du bara trollar ju.

  • FortuN

    FortuN 2009-06-14 00:22:55 #76

    Animationerna måste verkligen fixas. Men killar, vafan har har inte FZ satt ut detta för!?!?!? As Stort gameplay från E3

    Del 1:
    http://www.gametrailers.com/video/e3-09-operation
    -flashpoint/50856


    Del 2: http://www.gametrailers.com/video/e3-09-operation
    -flashpoint/50858

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter