Nyheter
Valve: Vi fortsätter stödja Left 4 Dead

Valve: Vi fortsätter stödja Left 4 Dead

42 kommentarer

Sebastian Lind 2009-06-12 13:46


Trots att Left 4 Dead 2 släpps redan i mitten av november, säger Valve-chefen Gabe Newell att företaget kommer fortsätta stödja även ettan. Bland annat kommer nytt innehåll och mod-verktyg med mera att släppas inom de närmaste månaderna, skriver Kotaku.

Att göra en uppföljare på ett år är nytt för Valve. Men att leverera kontinuerlig support för våra titlar efter släpp är inte det - det har varit en del av vår filosofi sedan Half-Life släpptes för 10 och ett halvt år sedan. Vi ser ingen anledning till att ändra på det, och kommer fortsätta stödja våra över tre miljoner Left 4 Dead-kunder.

Uttalandet kommer sedan spelhuset stött på många protester över den snabba uppföljaren. Bland sakerna som dyker upp till Left 4 Dead de närmsta månaderna har vi community matchmaking, 4 mot 4 matchmaking och diverse modverktyg.

Vad tycker du om att Left 4 Dead 2 släpps så nära inpå originalet?

Se Left 4 Dead 2-filmerna!
Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Devildoll

    Devildoll 2009-06-12 14:02:48 #1

    hoppas det blir pokemon blå / röd stil på detta då :)
    kunde inte komma på någon bättre jämförelse :D

    samma game fast olika survivors.

    fast så lär det inte bli.

  • Bild saknas

    DarkaN 2009-06-12 14:16:14 #2

    Ge oss mer Vapen till L4D!

  • Hannu

    Hannu 2009-06-12 14:16:36 #3

    bra, för jag lär inte köpa 2an.

  • MadMartigaN

    MadMartigaN 2009-06-12 14:18:27 #4

    Det kvittar mig. Om det nya är bättre än 1:a spelet så köper jag det. Men som det är nu så klarar jag mig med ett l4d... ;)
    Sjukt kul spel!

  • Bild saknas

    q0rra 2009-06-12 14:21:48 #5

    Men Valve förstår ju inte... dom splittrar ju fortfarande spelarbasen hur många banor och vapen dom än släpper till Left 4 Dead [1]. Släpp "2:an" som en expansion istället, då skulle jag tänka mig att betala för den t.o.m.

  • GRiZZLYFiRE

    GRiZZLYFiRE 2009-06-12 14:31:40 #6

    "Vad tycker du om att Left 4 Dead 2 släpps så nära inpå originalet?"

    Ge oss Episode 3 först ><

  • Bild saknas

    ace84 2009-06-12 14:38:38 #7

    äh whatever, dem kmr nog fortsätta fixa saker till L4D 1 även efter 2:an e släppt, jag tror Valve kmr stödja L4D 1 och 2 nästan lika mkt :)

  • SuperTank

    SuperTank 2009-06-12 14:43:55 #8

    Jag har inga problem med intervallet "per se". För mig ser L4D 2 helt enkelt inte lockande ut. Skulle en längre utvecklingstid bidragit till en annan Art Direction, bättre karaktärer mm? Kanske...

  • Bild saknas

    Raderad 2009-06-12 14:48:22 #9

    Vad spelar det för roll om dom släp

  • Bild saknas

    Raderad 2009-06-12 14:48:59 #10

    Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel? Man måste ju ändå betala för det, och det är väl skit samma om många lägger ner 1:an och börjar lira 2:an istället. Valve tjänar ju på det iallafall...

  • Bild saknas

    zauii89 2009-06-12 14:49:00 #11

    Valve brukar ju knappast pumpa ut titlar så det är väl inget att bråka om , se det mer som en expansion eller dylikt.

    Frågan är väl när Half Life 3 skall annonseras..

  • Bild saknas

    q0rra 2009-06-12 14:53:04 #12

    CZorg skrev:
    Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel?
    De splittrar spelarna så att det blir två olika sidor. Det kommer inte vara lika många som spelar L4D1 för att det är massor med annat folk som spelar L4D2. Därför spelar det roll ifall de släpper det som ett expansionspaket eller ett eget spel.

  • Bild saknas

    Sleazarn 2009-06-12 14:53:33 #13

    Kommer nog köpa L4D2, men kommer troligtvis fortsätta lira ettan lika mycket ;)

  • Bild saknas

    moberg 2009-06-12 15:06:32 #14

    så länge de uppar ettan med ett tiotal nya vapen, närstridsvapen, nya karaktärer, nya banor och lite nya items kanske, nya zombies och bossar så kommer jag vara glad. men det ser ut som att de väljer att släppa just de grejerna i tvåan istället, vilket jag tycker är jävligt lågt. jag kommer inte köpa tvåan såvida det inte kostar runt 100 kronor.

  • Bild saknas

    showerguy 2009-06-12 15:14:10 #15

    Tänker vänta med Left 4 Dead 2 och köpa det på något helgerbjudande. Kommer säkert kosta 450 kronor vid släpp och efter några månader så :)

  • MasterKJK

    MasterKJK 2009-06-12 15:21:11 #16

    Ja det är la bra men när ska de göra HL 2 episode three färdigt egentligen... känns lite att de försöker sjukta upp den. Om de håller på med Left 4 Dead så hinner de ju inte så mycket antar jag.

  • RobbazSweC

    RobbazSweC 2009-06-12 15:28:36 #17

    Left 4 dead 2 = left 4 dead med nya modeller, vapen och monster. Inget som en enkelt dlc hade kunnat fixa.

  • Bild saknas

    LaserFloyd 2009-06-12 15:29:45 #18

    jag hoppas det inte blir tok för lite innehål i 2an, ettan var ju ganska tunn egentligen, som jag sagt i varje tråd gällande detta inlägg, så tröttnar man ju ganska snabbt efter man nötat på allting, och det finns ju inte så mycket att nöta efter några veckor

    att bara döda zombies funkar inte riktigt i längden, och jag håller med många om att 2an kommer för tätt inpå, hade varit mycket bättre om dem valt att släppa lite mer innehåll till ettan som fler bannor, mer välgjorda banor, kanske en riktig story? och definetivt mer vapen

    l4d 2 blir definetivt ett köp, för jag köper nästan allt som innehåller zombies, men denna gång blir det nog inte på releasedagen om inte spelet som sagt innehåller en hel jädrans del

    det blir faktist tummen ner för valve denna gång, känns som dem gör en EA stunt, även fast 2an inte räknas som ett exp pack, så kommer det fan för tätt inpå och säkert med massa innehåll som lika lätt kunnas ges ut vid första spelets release, eller som addons

  • Bild saknas

    Fjornsvavne 2009-06-12 15:48:07 #19

    Jag kommer sannolikt inte besväras mer av detta än att jag kommer betala mer för extra innehåll till spelet än vad jag räknat med. Hur mycket jag än vill klaga på att de splittrar spelarbasen och bryter sitt löfte trots att "det kommer mer".
    Just att det är fullpris kan jag störa mig mer på. En variant att släppa det som expansion är både mer logiskt och acceptabelt.

    Vad jag vill komma till är att jag spelar L4D med en stadig grupp, som om vi bestämmer oss för att lira 2an också kommer införskaffa det för mer material. Därmed spelar en splittrad spelarbas inte lika stor roll. Och egentligen känns det fel att klaga på ett företag som gett så mycket till sina spelare, för att inte tala om timmar man lagt ned på L4D trots brist på innehåll.

    Jag vill inte helt ställa mig i raden av missnöjda kunder, men nog ska de få en pik då man blev lite upprörd snarare än glad när nyheten dök upp. Trodde väl ändå att Valve kände sina fans lite bättre än så.
    Hela faktumet att L4D blev deras snabbast säljande plus så snart få en "fullvärdig" uppföljare känns faktiskt lite sniket, det håller jag med om.

  • flamgorilla

    flamgorilla 2009-06-12 15:48:24 #20

    jag köper nog ettan först då får jag reda på om jag gillar spel upplägget
    plus att det vekar lite mörkare och läskigare

  • miffot

    miffot 2009-06-12 15:53:45 #21

    mera vapen till l4d nytt spelläge tråkigt köra samma sak helatiden:( ta nåt i stil med "survivirso vs survivirso" ett lag ska ta sig till et ställe dom andra försvara:P (cs l4d)hahaha

  • Bild saknas

    darknshy 2009-06-12 16:26:37 #22

    "orka"

  • Bild saknas

    Mr. Bravo 2009-06-12 16:27:31 #23

    Ja, dom kommer säkert fortsätta stödja L4D med utlovat nytt material. Men problemet är ju tyvärr det att dom inte verkar ha mer än 2 pers som jobbar på det, varav den ena är en sommarjobbare och den andra alkoholist på heltid. Dom får ju fan aldrig något nytt släppt! Dom gör ju minsta lilla jävla tillägg till ett evighetsprojekt, som i slutändan ofta är totalt värdelöst ändå. Det här med SDK och server-browsing har ju tex varit en otroligt löjlig historia så här långt. Jag förstår inte hur dom arbetar där borta. Sjukt ineffektiva är dom iaf.

  • SWEBarb

    SWEBarb 2009-06-12 16:30:40 #24

    Dom har då inte släppt mycket på snart 1 år till ettan, jämför med TF2 som har fått hur mycket som helst.

  • Bild saknas

    Rattatosk 2009-06-12 16:35:58 #25

    Helt underbart, jag tröttnar på spel rätt fort och en 2:an lär ju få upp mitt intresse för L4D serien igen. Go Valve!

  • FasterSixth

    FasterSixth 2009-06-12 16:40:44 #26

    äh, 1 år var det mellan COD spelen förrut. Vad gör det?

  • Bild saknas

    zauii89 2009-06-12 17:21:07 #27

    q0rra skrev:
    CZorg skrev:
    Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel?
    De splittrar spelarna så att det blir två olika sidor. Det kommer inte vara lika många som spelar L4D1 för att det är massor med annat folk som spelar L4D2. Därför spelar det roll ifall de släpper det som ett expansionspaket eller ett eget spel.


    Det får ju samma effekt oavsett qorra..
    En expansion splittrar ju precis lika mkt det är ju ett spel försig som de som inte har expansionen kan ta del av.

    Same thing.

    Example;

    Call of Duty 1 , United Offensive?
    Moh Allied Assault , Spearhead?

  • jonis

    jonis 2009-06-12 17:21:34 #28

    Jag är rätt säker på att Valve lyckas igen med L4D2, blir säkert grymt skoj. Problemet är dock inte det, utan att de efter såhär kort tid splittar communityn.

    När jag köpte L4D så var jag fortfarande upptagen med TF2 och annat, trodde det skulle bli som för TF2 att man lite "investerade" i en plattform som successivt vidareutvecklades, precis som TF2. Oavsett hur mycket de lovar att hålla liv i L4D så kommer detta innebära en splitting på ett eller annat sätt och jag *hoppas* de har en bra idé i åtanke men det känns inte riktigt Valve detta.

  • Remus

    Remus 2009-06-12 17:32:17 #29

    Gå med i bojkott gruppen på Steam! Blev medlem där för ett tag sedan! Över 20.000 medlemmar!

    Gå med nu!

  • Javas

    Javas 2009-06-12 17:42:12 #30

    jag tänker önska mig L4D2 till julen, kommer garanterat vilja ha det eftersom jag tröttnat på 1an. Men håller med om att det är på tok för tidigt att släppa en uppföljare.

    Släpp nya kampanjer till 1an också!!

  • Bild saknas

    Mikaelh 2009-06-12 17:45:14 #31

    Om inte det här kopplas ihop med 1:an på nåt sätt så suger det ju!

  • Bild saknas

    q0rra 2009-06-12 19:12:47 #32

    zauii89 skrev:
    q0rra skrev:
    CZorg skrev:
    Vad spelar det för roll om dom släpper "2:an" som ett exp pack eller som ett eget spel?
    De splittrar spelarna så att det blir två olika sidor. Det kommer inte vara lika många som spelar L4D1 för att det är massor med annat folk som spelar L4D2. Därför spelar det roll ifall de släpper det som ett expansionspaket eller ett eget spel.


    Det får ju samma effekt oavsett qorra..
    En expansion splittrar ju precis lika mkt det är ju ett spel försig som de som inte har expansionen kan ta del av.

    Same thing.

    Example;

    Call of Duty 1 , United Offensive?
    Moh Allied Assault , Spearhead?
    Nej. Du spelar ju fortfarande Left4Dead1 när du vill komma åt de nya banorna eller hur? Vilket betyder att du fortfarande kommer att spela de gamla left 4 dead-banorna då och då. Kommer man verkligen att spela l4d1 när man har l4d2? Kommer man ens ha det installerat? Det är som att man ska spela Guitar Hero II DLC men alla har flyttat över till 3:an eller 4:an men ifall dom istället släppt 3:an och 4:an som DLC hade du fortfarande haft alla låtar och alla spelare samlade, fattar du? Det där var kanske ett extremt exempel men budskapet når fram iallafall.

  • Bild saknas

    Philip 2009-06-12 22:13:25 #33

    Jag är fortfarande glad över att jag bara köpte spelet när det var 50% rea. Hade annars aldrig köpt det. :P

  • Bild saknas

    zaturas 2009-06-12 22:43:25 #34

    Okej =)

  • Exeron

    Exeron 2009-06-13 02:02:39 #35

    Varför inte?

    L4D hade en rätt kort kampanj som man klarade på några timmar.

    Att släppa nytt material, dvs. ny kampanj, flera vapen osv. är ju självklart. Att ett sånt bra utvecklarteam som Valve ska få betalt för det är inte mer än rätt!

  • KoP

    KoP 2009-06-13 05:55:01 #36

    Mikaelh skrev:
    Om inte det här kopplas ihop med 1:an på nåt sätt så suger det ju!


    Kopplingen = Zombies. ;)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-06-13 14:25:21 #37

    Detta är förbryllande asiatiskt..

  • Bild saknas

    LaserFloyd 2009-06-13 22:16:01 #38

    nkembo skrev:
    Detta är förbryllande asiatiskt..


    förklara?

  • Bild saknas

    Gäst 2009-06-14 08:18:54 #39

    Zoey 4 ever!

  • Bild saknas

    scodriem 2009-06-14 22:51:58 #40

    Att de inte gör större banor... Skulle vara sjukt roligt om man gick runt i Manhattan och jagade zombier på gatorna, i butikerna och i de enorma byggnaderna. vi vill ha sådana spel:) eller hur?

    Men annars så bör de skaffa sig mera vapen och banor i tvåan. man tröttnar snabbt på att köra samma bana om och om igen.

  • skurh1nk

    skurh1nk 2009-06-26 02:54:15 #41

    Fasen L4D var ju inget bra spel, kul först sedan enformigt, ju mer dom patchar desto mer buggigt, skam att dom släpper 2:an och inte uppdaterar 1:an istället. Men som sagt Valve gör inga bra spel, dom borde lära sig fixa hitboxen först, sedan spel.
    Kom inte och säg TF2, CSS eller något annat spel, du\ni spelar bara pga av att alla andra vänner spelar, mer socialt då?
    Tacka vet jag Q2, Hawx och Battlefield, men detta är bara min åsikt:)

  • Javas

    Javas 2009-07-06 13:08:22 #42

    Bara 2an är längre, mer varierande och får DLC och SDK SNABBT som omväxling så blir det att önska sig eländet till jul

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter