Nyheter
John Carmack om id-försäljningen

John Carmack om id-försäljningen

23 kommentarer

Sebastian Lind 2009-06-25 17:15


I en Kotaku-artikel förklarar id Softwares John Carmack fördelarna med att studion numera ägs av samma ägare som Bethesda - Zenimax media.

Vi börjar verkligen bli trötta på att tävla med våra egna utgivare när det handlar om hur våra titlar framhävs. Och vi har fler varumärken än vi haft möjlighet att dra nytta av. Och att arbeta med andra företag har inte riktigt gått så bra som det kunde. Så idén att helt enkelt bli utgivare och gå ihop med Bethesda och Zenimax är idealisk. Det är svårt att tänka sig en mer komplimenterande relation. De är trippel A och bland de allra bästa på det de gör med rollspel. Och de har inget som överlappar alls med sakerna vi gör med FPS.

Om du nu skulle ha missat det kan du läsa allt om id Software-försäljningen här. När det gäller sättet id arbetar på, och utvecklingen av kommande Rage, så sägs allting fortlöpa som vanligt och försäljningen ska inte innebära några större förändringar.

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    HataMoto_ 2009-06-25 17:48:39 #1

    De är trippel A och bland de allra bästa på det de gör med rollspel.

    Om Beth är bland de bästa på att göra rollspel måste det råda väldigt låga krav på vad som gör crpg:s bra.. Men vad vet Carmack, han spelar ju knappt några spel själv

  • Bild saknas

    DeKvittar 2009-06-25 17:50:07 #2

    Hade lite svårt att hänga med vad försäljningen syftade på i första svängen då jag fokuserade på Rage när jag läste sista meningen. Annars är det väl lite, jahapp?

  • Bild saknas

    Exim 2009-06-25 18:01:22 #3

    End of the line for the old times ...

  • Bild saknas

    Fearnox 2009-06-25 18:12:05 #4

    Exim skrev:
    End of the line for the old times ...


    And the beginning of a new era!

  • lapa

    lapa 2009-06-25 18:20:36 #5

    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-06-25 18:55:44 #6

    lapa skrev:
    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.


    Tror inte att "old times" ens är i närheten av releasen av Q3.

  • SWEBarb

    SWEBarb 2009-06-25 18:57:15 #7

    synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.

  • Bild saknas

    CastorFiber 2009-06-25 19:09:40 #8

    SWEBarb skrev:
    synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.


    Vad är det han säger som är fel? Vad är det du vet bättre?

  • Bild saknas

    Mr. Bravo 2009-06-25 19:16:39 #9

    Det kunde ju varit värre? *Host* EA *Host*

    Och det han säger låter faktiskt rimligt.

  • Bild saknas

    QRT 2009-06-25 19:23:38 #10

    lapa skrev:
    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför efter Q3.


    fixed

  • GRiZZLYFiRE

    GRiZZLYFiRE 2009-06-25 19:26:43 #11

    Carmack har precis rätt. Kunde inte vara gladare att det var ZeniMax som köpte ID. Tänk bara vilka fördelar det blir mellan företagen! :)

  • lapa

    lapa 2009-06-25 19:34:49 #12

    Drunken_monkey_boxer skrev:
    lapa skrev:
    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.


    Tror inte att "old times" ens är i närheten av releasen av Q3.


    nej men pretto, vad tror du att jag tror ärligt?

  • Werzion

    Werzion 2009-06-25 23:58:12 #13

    njaa, visst har DooM 3, Quake 4 inte hållt förväntningarna Wolfenstien, DooM, Quake, Quake 2 och Quake 3 har skapat.

    men Quake Live... vilket framsteg i teknologi, att kunna få ett spel som när det släpptes för ca nio år sedan krävde en 10.000-15.000 kronors dator kan nu rulla smärtfritt direkt i webbläsaren. Det är i mina ögon riktigt jäkla imponerande.

    Visst, Quake Live är inte Far Cry 2 eller Crysis, men det är ingen dålig grafik heller.
    Det är ju så att man kan tycka att StarCraft 2, Diablo 3 m.fl. skulle kunna släppas direkt på webben, dom är ju inte mer krävande spel (för datorn iallafall hehe)

  • Bild saknas

    Fearnox 2009-06-26 02:23:30 #14

    Werzion skrev:
    njaa, visst har DooM 3, Quake 4 inte hållt förväntningarna Wolfenstien, DooM, Quake, Quake 2 och Quake 3 har skapat.

    men Quake Live... vilket framsteg i teknologi, att kunna få ett spel som när det släpptes för ca nio år sedan krävde en 10.000-15.000 kronors dator kan nu rulla smärtfritt direkt i webbläsaren. Det är i mina ögon riktigt jäkla imponerande.

    Visst, Quake Live är inte Far Cry 2 eller Crysis, men det är ingen dålig grafik heller.
    Det är ju så att man kan tycka att StarCraft 2, Diablo 3 m.fl. skulle kunna släppas direkt på webben, dom är ju inte mer krävande spel (för datorn iallafall hehe)


    Värsta BS jag hört på länge...
    Starcraft 2 och Diablo 3 kan vara precis hur krävande som helst och Q3 är fan 10år gammalt.

    Bara för att det absolut lägsta som man kan använda för att spela spelen kanske kommer vara låga så kan det helt klart vara sjukt krävande på max. För att spelet bara är runt och fint på ytan så kan modellerna vara hur snygga och dynamiska som helst.

    Quake live funkar inte i unix distar och W7(med haxx kanske?) så det är inte bara Flashbaserat som man skulle kunna tro..

  • Bild saknas

    Gäst 2009-06-26 07:29:07 #15

    Eh? Doom 3 är ju hur bra som helst och Quake 4 också.
    Kan inte säga att det dalat ner för id, snarare tvärtom.
    Och när Rage kommer så lär det stiga ännu mer.

  • Bild saknas

    GoDSPEED 2009-06-26 08:07:45 #16

    *Så idén att helt enkelt bli utgivare och gå ihop med Bethesda och Zenimax är idealisk*

    Tror att det blir ett smidigt sätt för ID att få ut spel.
    Visst stramar det till i fillingen när man spelar lite Q3, och jag tycker DOOM3, Q4 osv är snygga spel med bra flyt.

    Gamers är kräsna! :)
    Jag tycker tex att WOW luktar navel-ludd på arg apa, men det verkar som att några andra i Världen tycker att det är bra :)

    Det kommer aldrig komma ett spel som alla i hela Världen tycker om. (tror jag)....

    Go ID ... |^^|

  • Bild saknas

    Hipshot 2009-06-26 08:54:36 #17

    lapa skrev:
    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.


    Det bästa iD gjort sedan Quake3 var att släppa det igen via Quake Live. Det visar bara hur bra iD är - de är bäst.

  • lapa

    lapa 2009-06-26 11:01:56 #18

    Hipshot skrev:
    lapa skrev:
    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.


    Det bästa iD gjort sedan Quake3 var att släppa det igen via Quake Live. Det visar bara hur bra iD är - de är bäst.


    Det håller jag med om, men dom har inte släppt nå bra spel efter Q3. That's my point.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-06-26 13:15:30 #19

    Werzion skrev:
    men Quake Live... vilket framsteg i teknologi, att kunna få ett spel som när det släpptes för ca nio år sedan krävde en 10.000-15.000 kronors dator kan nu rulla smärtfritt direkt i webbläsaren. Det är i mina ögon riktigt jäkla imponerande.


    QL körs inte i webbläsaren. Det är ett plugin som startar spelet som ligger på din hårddisk som vilket spel-exe som helst.

    Jag tror id kommer lyckas bre med de här, de får en finansiär med mycket pengar som kan finansiera ett större team än vad de kunde göra själva.

  • Bild saknas

    Pettor 2009-06-26 13:55:03 #20

    SWEBarb skrev:
    synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.


    Snälla utveckla vad det är han inte förstår. Jag vet inte varför, men får för mig att Carmack har mer koll än någon annan här inne, bara en konstig känsla.

  • Bild saknas

    Hipshot 2009-06-26 15:31:57 #21

    lapa skrev:
    Hipshot skrev:
    lapa skrev:
    old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.


    Det bästa iD gjort sedan Quake3 var att släppa det igen via Quake Live. Det visar bara hur bra iD är - de är bäst.


    Det håller jag med om, men dom har inte släppt nå bra spel efter Q3. That's my point.


    Känns som att vi är ganska syncade där då.


    SWEBarb skrev:
    synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.


    Carmack är bättre än dig.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-06-26 19:47:11 #22

    Mycket gnäll här tycker jag :D

    Ni kanske ska vänta och se om det blir negativt eller positivt innan ni börjar gnälla?
    Jag tror dom rullar på som vanligt och gör braiga spel

  • Bild saknas

    Gäst 2009-06-27 08:56:58 #23

    Blackbeard skrev:
    Eh? Doom 3 är ju hur bra som helst och Quake 4 också.
    Kan inte säga att det dalat ner för id, snarare tvärtom.
    Och när Rage kommer så lär det stiga ännu mer.

    som vanligt måste jag komma in här och säga att jag håller med om D3. tyckte att det var underbart. Många timmar spenderade man framför det liret.
    Q4 lirade jag emellertid inte och det då för att jag aldrig varit en Quake fan. Det tilltalade mig inte.
    Men tänker de fortsätta med att leverera högkvalitativa titlar blir jag i.a.f. nöjd! :)

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter