Nyheter
Unreal Tournament vilar några år

Unreal Tournament vilar några år

47 kommentarer

Sebastian Lind 2009-07-25 14:53


I en G4tv-intervju säger Epics Tim Sweeney att spelhuset inte har några planer på att släppa en ny del i Unreal Tournament-serien inom de närmaste åren.

Unreal Tournament är absolut en större, mer långsiktig prioritet men vi planerar inte för att släppa ett nytt spel i serien på flera år. Så vi har den serien litegrann på kö medan vi arbetar på ett par andra initiativ.

Trots att inga nya spel planeras i dagsläget är stödet bra för gamla Unreal Tournament III - så sent som för några månader sedan släpptes den massiva Titan Pack-patchen, som garanterat blåst nytt liv i skjutaren.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    BeeJac 2009-07-25 15:14:52 #1

    Epic släpper väl bara nya UT titlar varje gång de släpper sin nya grafikmotor? Och med tanke på att Unreal Engine 3s potential inte alls är maximerad i dagsläget så kan det dröja ett tag. :)

  • Bild saknas

    Philip 2009-07-25 15:25:09 #2

    BeeJac skrev:
    Epic släpper väl bara nya UT titlar varje gång de släpper sin nya grafikmotor? Och med tanke på att Unreal Engine 3s potential inte alls är maximerad i dagsläget så kan det dröja ett tag. :)


    Unreal Tournament 2004 är väl baserat på Unreal Engine 2.5?

  • mullins

    mullins 2009-07-25 15:25:34 #3

    Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..

  • Bild saknas

    KrejzY 2009-07-25 15:26:31 #4

    Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...

  • Nosnos

    Nosnos 2009-07-25 15:38:45 #5

    mullins skrev:
    Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..


    Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...

    Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.

  • Bild saknas

    Divion 2009-07-25 15:45:51 #6

    Lika bra det kanske. Det enda bra enligt mig är det första. UT spelen innehåller många kartor men väldigt få är faktiskt något att ha.

  • modusoperandi

    modusoperandi 2009-07-25 15:53:15 #7

    ut3 är trist för att det inte är nån fart i det.

    imho.

  • Bild saknas

    Mooe 2009-07-25 15:57:07 #8

    Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.

    btw, inget tipstack? :(

  • Bild saknas

    AndyZedd 2009-07-25 15:59:49 #9

    Anser UT skulle börjat med likanden cod och bf system: ranking och challenges.
    Har själv lirat UT på hög nivå, men då man blivit lite äldre blir det bara public, och då behövs ranks, upplåsningar o.d för överleva.

  • Bild saknas

    Nefty 2009-07-25 16:01:44 #10

    Tråkigt med samma gamla uttjatade vapen som varit med sen unreal 1.

  • mullins

    mullins 2009-07-25 16:20:35 #11

    Nosnos skrev:
    mullins skrev:
    Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..


    Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...

    Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.


    Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta :(

  • inK

    inK 2009-07-25 16:37:28 #12

    KrejzY skrev:
    Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...



    Jag spelar det online. Och tro mig...

    ..det spelas.

  • Nosnos

    Nosnos 2009-07-25 16:41:04 #13

    mullins skrev:
    Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta :(


    Själv så har jag helt enkelt inte tiden som krävs för att det ska vara roligt... har man en gång varit bra så tar det emot att börja lira litegranna och vara kass (relativt sett då förstås) och för att vara bra i UT och Quake så måste man verkligen nöta nöta nöta nöta... är ju det som är så bra i cod, bf, etc där kan man bara spela lite matcher ibland och det är kul ändå, mycket tack vare att man kan satsa på annat än att vinna med ranking, medaljer, etc etc...

    Tror det skulle fått en starkare community om de hade skippat tiden de la ner på SP, etc och istället la ner den på att anpassa spelet till målgruppen som verkligen gillar såna här spel och gör att de lever dvs tävlingsinriktat... men men :)

  • Bild saknas

    robineng 2009-07-25 16:47:20 #14

    Tyckte först det verkade skräp också när det kom, kändes segt... Men efter mycket fixande med settings så blev det riktigt bra.

    KrejzY skrev:
    Ingen som kör det spelet online. Ganska värdelöst spel förutom multiplayern...


    Jag spelar det online.

  • miffot

    miffot 2009-07-25 17:03:26 #15

    jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (

  • Bild saknas

    BeeJac 2009-07-25 17:14:52 #16

    Mooe skrev:
    Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.

    btw, inget tipstack? :(


    Anledningen till att UT2k4 e större e för att MPn e sååååå mycket bättre och sååååå mycket roligare! Men som någon sa, det e bara att nöta spelet för att bli bra då allt går så hisskelles fort, och det är bra! Kommer ihåg klan-matcherna man hade :)

  • Neatherblade

    Neatherblade 2009-07-25 17:31:17 #17

    Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.

  • Bild saknas

    omgponies 2009-07-25 17:42:36 #18

    Neatherblade: Håller med.

    UT kan jag gott klara mig utan men get mig ett Unreal 3!
    2:an var ju skoj.

  • bapelsin

    bapelsin 2009-07-25 17:46:40 #19

    Neatherblade skrev:
    Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.


    +1

  • Remus

    Remus 2009-07-25 17:48:01 #20

    Vänta lite här nu! Har jag missat något??! Var UT3 ett fiasko?? Fick det dåliga recensioner och folk håller sig borta från det eller??

  • Bild saknas

    Verity 2009-07-25 17:55:20 #21

    UT3 spelas fortfarande och är riktigt kul. Speciellt med tanke på alla custom kartor som existerar, och moddar som är på gång.

  • inK

    inK 2009-07-25 17:58:33 #22

    miffot skrev:
    jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (


    Då är det nog inte ett nytt UT du söker, utan ett nytt Unreal. Som nämns här nedan; Ett Unreal 3.

  • inK

    inK 2009-07-25 17:59:29 #23

    bapelsin skrev:
    Neatherblade skrev:
    Dom kan väl göra Unreal 3 i alla fall.


    +1



    +2

  • Bild saknas

    cleor 2009-07-25 18:16:53 #24

    Dom hajpade ju singelplayerdelen till UT3 men när jag spelade den var det ju precis samma som i alla tidigare UT-spel eller Quake 3 för den delen. Så ska dom satsa på singeldel får dom nog ta in bättre folk. Sen så var spelet inte dåligt men allt skit i menyerna, buggarna osv. gjorde att folk inte tyckte om det helt enkelt och det dog trots att mycket fixades.
    Min käpphäst här är att det tog 2-3 patchar innan man ens kunde copy-paste från irc. Man körde ett litet extraprogram som en spelare gjort. Avsaknaden av UTV och riktig demorecording var ju också en pinsam avsaknad i ett modernt spel.
    Som man bäddar får man ligga helt enkelt. Ska Epic sälja nya spel till PC får man helt enkelt bevisa sig på nytt.

  • Javas

    Javas 2009-07-25 18:48:36 #25

    Skönt att höra, nu kan dom vila några år och komma på flera nya idéer så nästa UT titel känns väldigt fräsch och efterlängtad.

    Nu hoppas man bara på att dom släpper ett Unreal 3 medans UT vilar

  • Bild saknas

    Eltu 2009-07-25 20:38:36 #26

    Någpn mer än jag som fullkomligt älskade Unreal 2?

    Inte så innovativt kanske, men själva spelet är otroligt välgjort. Vapnen är balanserade, banorna roliga (Hell :D) grafiken bra :)

    Speciellt själva känslan hade de fått rätt - speciellt på alla vapnen. Shotgunen kändes otroligt härlig att använda, osv.

    Kanske bara jag... ;)

  • Tybalt

    Tybalt 2009-07-25 20:45:29 #27

    UT3 är skoj... jag nötte iofs det första UT mest av alla, nu är det mer casual.

  • Bild saknas

    Simitza 2009-07-25 21:55:06 #28

    Tyckte UT3 var skitkul i början... Men sen när jag upptäckte att de tagit bort ASSAULT, gick jag i taket. (Assault för tusan!)
    UT3 var klart roligast i Gameplay, enligt min åsikt. Men fy skäms att dom tog bort Assault...

  • SWEBarb

    SWEBarb 2009-07-25 23:51:47 #29

    tycker serien har gjort sitt, ganska överskattat spel..

  • Bild saknas

    burkmopp 2009-07-26 00:52:31 #30

    Senast jag försökte på mig det spelet var pinsamt, alldeles för snabbt för mig, och så fann jag det urfånigt att fordon som pansarvagnar sköts ner av prickskytts vapen.

    Nu är det säkert som folk säger att det gäller att nöta för att bli bra och först då ha kul med det, men jag vet inte hur många spel jag har fått höra det om, att det blir kul senare vill säga.

    Personligen föredrar jag att vara lite sämre, men kunna och ha tid att lira lite av varje.

    På sätt å vis låter det som starcraft, som folk hatar lika starkt för att dom inte hänger med. Jag antar bara att skillnaden är att man kan ha kul med SC iaf.

  • Bild saknas

    Verity 2009-07-26 01:39:49 #31

    UT3 är faktiskt det första riktigt snabba FPS-spelet som jag har spelat. Jag hade kul från första stund och det tog mig inte så fruktansvärt många timmar att hamna högt upp på score-listan.

    Jämfört med starcraft så behöver man iaf inte lära sig använda ett uråldrigt interface :P

    Spelar man instagib så är det bara Point and Click :)

  • Bild saknas

    Eltu 2009-07-26 07:54:51 #32

    Nån som vill köra lite UT3? Finns det någon svensk server? Lite sugen :D


    Instagib är riktigt kul - speciallt med low gravity ;)

  • Bild saknas

    henmyr 2009-07-26 08:50:37 #33

    Jag spelar UT3 lite då och då. Jag har skrivit det förut, men UT3s stora problem är inte spelet i sig vilket jag finner väldigt roligt, välgjort och bäst av alla UTspel. Problemet är snarare konkurrensen idag (TF2 osv).

    Det ÄR ett mycket bra spel i min mening

  • Bild saknas

    benzo 2009-07-26 09:18:28 #34

    Ut99 lever! assaulten är det bästa som hänt spelvärlden.
    I November har man spelat aktivt i 10 år, det säger en del.
    www.utassault.net är den fina lilla communityn.

  • Lyrisius

    Lyrisius 2009-07-26 10:08:44 #35

    Köpte spelet igår för 75 kr på g2play. Hade riktigt kul hela natten. Har saknat farten, och blev imponerad på grafikmotorn och hur bra den såg ut. Riktigt fina moddar finns där också, allt från snowboardspel till svärdsvingande och coop survival.

  • Bild saknas

    Eltu 2009-07-26 10:25:20 #36

    Inget slår ändå hederlig VCTF på Suspense ;)

    Underbar bana <3

  • Tybalt

    Tybalt 2009-07-26 11:26:56 #37

    Ja, UT99 med Assault är fantastiskt! :D

    Jag blev så besviken när de plockade bort den spelformen.

    Håller med... UT3 ÄR ett mycket bra spel i sin genre, med det finns så många andra spel som folk väljer att spela.

    Med Titan pack är det som ett nytt spel dessutom... kom ihåg att slå på titan modden... nej vad heter det i UT... Mutator.

    Spelas det senaste quake i samma omfattning som UT3?

  • Bild saknas

    Horzie 2009-07-26 12:55:11 #38

    Jag gillar UT3 skarpt:) haken är min konstant totalkassa ping hela tiden på de spelet =/ alla andra onlinespel funkar bra, men inte U3, blir galen sdjfnbsdjngfosdg :( tar 75 år innan skotten avlossas när man tryckt på skjutknappen.

  • Tybalt

    Tybalt 2009-07-26 14:19:36 #39

    Horzie skrev:
    Jag gillar UT3 skarpt:) haken är min konstant totalkassa ping hela tiden på de spelet =/ alla andra onlinespel funkar bra, men inte U3, blir galen sdjfnbsdjngfosdg :( tar 75 år innan skotten avlossas när man tryckt på skjutknappen.


    Har du haft internetuppkoppling och spelet i mer än 75 år? :$

  • Bild saknas

    dmon 2009-07-26 19:02:36 #40

    ut2k4 är mycket roligare än UT3. De kanske ska satsa mer på gameplay och inte på grafik om de vill att folk ska spela deras spel.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-07-26 20:51:12 #41

    Jag gav upp UT2001, tyckte det blev för mycket av samma sak i slutändan, bara snyggare grafik, inget mer...

  • Bild saknas

    Eltu 2009-07-26 21:54:33 #42

    UT2001?

  • Bild saknas

    ace84 2009-07-27 11:15:01 #43

    skulle spela det om min pissiga laptop som jag har för tillfället hade funkat me det.
    Ska fixa en ny burk till hösten då blir det nog o spela Ut 3 och Arma 2 :D
    finns en cool mod baserad på Command & conquer till UT 3 som ja gärna skulle vilja lira sen när det släpps.
    Det är baserat på c&C renegade fast för UT 3 då :)

  • Tybalt

    Tybalt 2009-07-28 01:58:58 #44

    Har FZ missat patch 2.1 förresten?

  • vurt

    vurt 2009-07-28 02:31:58 #45

    Dom borde ägna sig åt att göra grafikmotorer istället för spel. GoW var en stor tillbakagång för genren (förutom grafiken).

  • Bild saknas

    bece 2009-07-28 08:41:16 #46

    Jag tycker nog också att dom la lite för mycket krut på SP-delen.
    Självklart ska det finnas en singleplayer-del, men den behöver bara bestå av en turnerings-stege ala UT1.... varför krångla till det?!

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter