Nyheter
Diablo III till konsol?

Diablo III till konsol?

57 kommentarer

Sebastian Lind 2009-08-23 09:00


Blizzard-mannen Paul Sams sa under Blizzcon nyligen att en eventuell konsolversion av kommande Diablo III "inte är utesluten".

Vi har träffat de största [konsol]tillverkarna och de har kommit med en del ganska övertygande argument.

Vad det kan vara för "övertygande argument" är lite oklart, men stora pengapåsar är nog en lågoddsare. Vi kan nog sluta oss till att Sams talar om Microsoft och Sony också, eftersom Wii inte lär kunna köra spelet utan vissa grafiska nedköp.

Sams säger också att oavsett om Diablo III får en konsolversion eller ej så är planen för Blizzard att förr eller senare börja göra spel även för hemkonsolerna.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Xnetium 2009-08-23 09:19:56 #1

    De vore nått om man kunde köra mot och med pc spelarna så vore de ju lite skönare att spela på konsol ligga i soffan :P

  • Bild saknas

    JohanxD 2009-08-23 09:21:47 #2

    Jag hoppas verkligen att de kommer ut till xbox 360. För såna som jag som inte har någon bra dator så kan de vara roligt om några av de bästa pc spelen kommer till de stora konsollerna

  • Bild saknas

    Preed 2009-08-23 09:35:16 #3

    Känns som många kommer grina på detta. Men jag tror Diablo 3 skulle kunna funka på Konsol. Jag köper det nog endå hellre till PCn än PS3an.. Om inte man kan spela 2 på samma konsol.. det vore något.

  • Phobo

    Phobo 2009-08-23 09:45:47 #4

    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..

  • Bild saknas

    Exxo 2009-08-23 09:47:19 #5

    Usch vad folk kommer o börja gnälla nu då... som vanligt. xD

    Men tycker det är riktigt bra att man kan spela det på konsolerna istället för att behöva slänga ut så mycket pengar o uppgradera datorn ständigt. :D Visserligen så kommer väl Diablo 3 inte att bli ett av monsterspelen när det gäller hårdvarukrav, men iallafall.

  • Bild saknas

    BigD 2009-08-23 09:48:03 #6

    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Håller med om att många spel dummas ner och förstörs för att dom skall portas till konsol.

    Tror dock att Diablo III är ett undantag och att det mycket väl skulle kunna fungera bra på konsol.

  • Salmonella

    Salmonella 2009-08-23 09:52:40 #7

    Det kommer inte att dummas ned det minsta, de utvecklar till PC i första hand. Inte en chans att Blizzard kompromissar eller tummar på sitt arbete som varit hittills för en konsolversion.
    Spelar nästan uteslutande på 360, men D3 ska köras på datorn (läs; Mac).

  • Bild saknas

    WeDDe 2009-08-23 10:03:06 #8

    Xnetium skrev:
    De vore nått om man kunde köra mot och med pc spelarna så vore de ju lite skönare att spela på konsol ligga i soffan :P


    Jag har min stationära kopplad med HDMI kabel till tvn(skrytta lite bara). Så blir att sitta i soffan ändå :).

    ONtopic: Koden är ju identisk till Xbox360, i stort sett. Så de kommer ju inte "kosta dem några pengar" att göra det till just xbox.

    För mig som stort Diablo fan, spelar det ingen roll hur många olika spel maskiner dem gör spelet till. Bara det kommer ut någon gång!

  • Bild saknas

    Raderad 2009-08-23 10:17:44 #9

    Phobo
    #4
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..

    öhm, går de dumma ner diablo mer än de redan är? mer hjärna i worms för fan

  • Bild saknas

    Preed 2009-08-23 10:18:38 #10

    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Blizzards spel har ju alltid varit konsolldummade fast på PC, det är ju därför dom funkat för den stora massan.. Man kan ju knappast kalla Diablo och D2 avancerade eller smarta spel.

  • Slashneed

    Slashneed 2009-08-23 10:19:42 #11

    Tänk att det var precis vad jag satt och tänkte på igår när jag såg Munk-trailern! Whoopie!

  • Bild saknas

    Preed 2009-08-23 10:22:03 #12

    Xnetium skrev:

    ONtopic: Koden är ju identisk till Xbox360, i stort sett. Så de kommer ju inte "kosta dem några pengar" att göra det till just xbox.


    Det handlar nog mer om kontrollerna då Diablo mer eller mindre uteslutande styrs med mus.

  • Remus

    Remus 2009-08-23 10:23:02 #13

    Vad är det som är så populärt att skriva dom här dagarna på internet??

    Just ja! "Fail".

  • Xsear

    Xsear 2009-08-23 10:23:25 #14

    Nej, nej nej nej! Inte Blizzard också!!! :(

  • Bild saknas

    Strampas 2009-08-23 10:25:09 #15

    Ja, det är väl bra så länge dom inte kompromissar. Jag hoppas bara det fungerar på min macbook. Annars blir jag nästan tvungen att köpa mig en stationär dator.

  • Buio

    Buio 2009-08-23 10:45:43 #16

    Jag tycker hans uttalande var rätt så dumt.

    Citat:
    Vi har träffat de största [konsol]tillverkarna och de har kommit med en del ganska övertygande argument.


    De "största" konsoltillverkarna. Menar han Nintendo alltså? Kan knappast tänka mig att de kommer göra spel till Wii. Han borde ha bättre koll på vilka som är störst för tillfället. Om han nu menade att de pratat med MS/Sony så kunde han sagt det. Typiskt intentsägande kommentar från folk som är oerhört rädda att säga för mycket.

    Sen har vi "de har kommit med del del ganska övertygande argument". Som om att Blizzard inte själva kan besluta om de ska satsa på konsolspel eller inte. Blizzard numera är alltid intresserade av att tjäna pengar, och det är inte svårt att förstå att de skulle öka sin marknad rejält om de gjorde spel för konsoller också.

    Blizzards spel kan man räkna på ena handen. Starcraft och Warcraft, de är RTS, går inte speciellt bra på konsoll. Diablo, action-rpg, fungerar utmärkt på konsoll. World of Warcraft, går inte bra på konsoll i nuvarande design. Antagligen lär Blizzards nästa MMO vara anpassat så de kan göra det för konsoll också.

    Blizzard har ju försökt tidigare med nya konsollspel, men det senaste försöket Starcraft Ghost lades ner. Att de skulle våga sig på ett nytt spel nu är tveksamt, speciellt med tanke på Blizzards oerhört långa utvecklingstider. Ghost misslyckades delvis på att det tog så lång tid att nya konsoller hann komma ut på marknaden.

    Det jag tror är att de har jobbat på en konsollversion av Diablo 3 under en tid och att det kan komma att släppas under nuvarande generation konsoller. Sen lär det inte komma något annat Blizzardspel till konsoll innan nästa generation konsoller släppts.

  • Bild saknas

    nkepke 2009-08-23 10:55:39 #17

    mmmmmm, ja tack! som sagts tidigare, har ingen speciellt bra dator att spela på så detta välkomna nyheter.

  • Bild saknas

    whoracle 2009-08-23 11:30:00 #18

    Helt ärligt, skulle det förvåna någon om Blizzard totalskiter i PC o gör endast till konsol, som alla andra jävla fittiga spelföretag gör idag? Åtminstone är det fan möjligt att spelet släpps till konsol före PC, sisådär ett halvår före - *HOST, DICE BF43 TILL PC, HOST*

  • Bild saknas

    Gäst 2009-08-23 11:35:25 #19

    Har svårt att se varför Diablo III inte skulle kunna funka på konsol med tanken på hur simpelt spelet ser ut att bli. Diablo funkade ju utan att det blev "fördummat" på något sätt (om man nu bortser ifrån den pinsamt dåliga översättningen dvs).

  • Bild saknas

    peak_performance 2009-08-23 11:36:26 #20

    Diablo 3 skulle nog funka bra på konsol, men långt ifrån lika bra som på PC. Låt konsolägarna hålla tillgodo med en undermålig produkt om de vill det, det skadar ju ingen i nuläget.

    Först när Diablo 4 offentliggörs med konsoler som huvudplattform kan jag börja gnälla.

  • IceMan

    IceMan 2009-08-23 11:44:26 #21

    hoppas faan inte det kommer till konsoll.
    det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det :(

  • Bild saknas

    jojolea 2009-08-23 11:45:49 #22

    jaaaa!
    då slipper jag köpa en stationär pc för o kunna spela(happyface)

    dom borde släppa det på 360 fast med stöd för mus/tangentbord , det skulle vara kung!

  • Bild saknas

    DeKvittar 2009-08-23 11:47:18 #23

    IceMan skrev:
    hoppas faan inte det kommer till konsoll.
    det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det :(


    D2 var ju skapligt avancerat?
    Den enda uppenbara svårigheten de är hur man ska göra med potionsystemet. Spamma 1+2+3+4 fungerar ju inte på en speldosa direkt. Annars så blir de ju i princip identiskt?

  • Eisenhart73

    Eisenhart73 2009-08-23 11:51:32 #24

    Haha till konsol?!?! MMMMMM troligt.

  • Ctrl

    Ctrl 2009-08-23 12:00:13 #25

    Förstår inte varför alla skrattar åt D3 på konsol. Finns många liknande spel som fungerar på konsol.
    Även mer avancerade spel. För att inte nämna att Diablo 1 fanns till Playstation 1 en gång i tiden.

    Ps3 har utmärkt stöd för Tangentbor/mus, säkert samma med X360.
    Men då måste tillverkaren lägga in stödet för det.
    Vilket de allt för sällan skiter i då de anser att ingen spelar konsol med tangentbord. Så vi får ett moment22 tack vare det.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-08-23 12:02:49 #26

    IceMan skrev:
    hoppas faan inte det kommer till konsoll.
    det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det :(


    Säg mig, har du alls sett en enda gameplay-film från Diablo III?

    Uppenbarligen inte. Det är så "fånigt enkelt" det bara kan bli redan.

  • WarpGuN

    WarpGuN 2009-08-23 12:02:55 #27

    fan så gutt

  • Godnoken

    Godnoken 2009-08-23 12:30:39 #28

    Varför ska ni gnälla?
    VAD ÄR ERT PROBLEM?
    HUH?
    NUFF SAID?
    Så sjukt bra, men det blir nog PC för min del.

  • Bild saknas

    orkaupptaget 2009-08-23 12:51:26 #29

    Alltså PC-fanboys är nog de värsta sortens fanboys, jag tycker fan mer om 12 åriga 360 och PS3 fanboys mer än 32-åriga PC fanboys som sitter med sina quadprocessorer, 8gb ram och arton stycken highend grafikkort i sin burk för 29000,- och gång på gång säger
    "ÅH SPELEN DUMMAS NER OM DET KOMMER TILL KONSOLL OCKSÅ, ÅH SKIT"
    "FPS GÅR INTE SPELAS PÅ KONSOLL, DET ÄR HELT OMÖJLIGT"
    "GRAFIKEN SUGER PÅ KONSOLL, FÖRSTÅR INTE HUR MAN KAN SPELA NÅGOT DÄR"

    Jag är 20 nu, spelade PC under hela min uppväxt från 8 års ålder och upp till 18 unjefär, spelade främst FPS och RPG. Men nu de två senaste åren så har jag enbart spelat på min PS3 och ibland min 360 och jag måste säga att det är det bästa bytet jag gjort, saknar inte PC någonting faktiskt, har runt 6 dagars played time på Cod4 på konsoll, något som jag inte heller trodde var möjligt att spela tills jag provade. Så snälla sluta vara så jävla trångsynta innan ni börjar spy galla över allt.

    Nu kommer dock dagens största dubbelmoral;

    Diablo 3 ska jag nog spela på PC... ;)

  • Salmonella

    Salmonella 2009-08-23 13:15:18 #30

    orkaupptaget skrev:
    Alltså PC-fanboys är nog de värsta sortens fanboys, jag tycker fan mer om 12 åriga 360 och PS3 fanboys mer än 32-åriga PC fanboys som sitter med sina quadprocessorer, 8gb ram och arton stycken highend grafikkort i sin burk för 29000,- och gång på gång säger
    "ÅH SPELEN DUMMAS NER OM DET KOMMER TILL KONSOLL OCKSÅ, ÅH SKIT"
    "FPS GÅR INTE SPELAS PÅ KONSOLL, DET ÄR HELT OMÖJLIGT"
    "GRAFIKEN SUGER PÅ KONSOLL, FÖRSTÅR INTE HUR MAN KAN SPELA NÅGOT DÄR"

    Jag är 20 nu, spelade PC under hela min uppväxt från 8 års ålder och upp till 18 unjefär, spelade främst FPS och RPG. Men nu de två senaste åren så har jag enbart spelat på min PS3 och ibland min 360 och jag måste säga att det är det bästa bytet jag gjort, saknar inte PC någonting faktiskt, har runt 6 dagars played time på Cod4 på konsoll, något som jag inte heller trodde var möjligt att spela tills jag provade. Så snälla sluta vara så jävla trångsynta innan ni börjar spy galla över allt.

    Nu kommer dock dagens största dubbelmoral;

    Diablo 3 ska jag nog spela på PC... ;)

    Är det jag själv som skrivit detta i ett parallellt universum? Har jag en tvilling någonstans? :O

  • Salmonella

    Salmonella 2009-08-23 13:15:55 #31

    Eisenhart73 skrev:
    Haha till konsol?!?! MMMMMM troligt.

    Varför inte?

  • Bild saknas

    Saarela81 2009-08-23 13:23:37 #32

    Gud man kan bli så trött av att läsa FZ trådarna för det ska nästan ALLTID vara spaltmeter med folk som GNÄLLER på grejer som är så fruktansvärt ointressant. Vad tusan gör det om ett spel KANSKE kommer till konsol? Seriöst! Sen så är det nog knappast konsolerna som orsakar att spel blir som ni kallar det "fördummade". Orsaken ligger nog mer hos utvecklarna som vill öppna upp spelena även för en mer casual publik! Så spelena hade nog blivit "fördummade" även om inte konsolerna funnits.

  • Bild saknas

    peak_performance 2009-08-23 13:27:54 #33

    orkaupptaget skrev:
    Alltså PC-fanboys är nog de värsta sortens fanboys, jag tycker fan mer om 12 åriga 360 och PS3 fanboys mer än 32-åriga PC fanboys som sitter med sina quadprocessorer, 8gb ram och arton stycken highend grafikkort i sin burk för 29000,- och gång på gång säger
    "ÅH SPELEN DUMMAS NER OM DET KOMMER TILL KONSOLL OCKSÅ, ÅH SKIT"
    "FPS GÅR INTE SPELAS PÅ KONSOLL, DET ÄR HELT OMÖJLIGT"
    "GRAFIKEN SUGER PÅ KONSOLL, FÖRSTÅR INTE HUR MAN KAN SPELA NÅGOT DÄR"

    Jag är 20 nu, spelade PC under hela min uppväxt från 8 års ålder och upp till 18 unjefär, spelade främst FPS och RPG. Men nu de två senaste åren så har jag enbart spelat på min PS3 och ibland min 360 och jag måste säga att det är det bästa bytet jag gjort, saknar inte PC någonting faktiskt, har runt 6 dagars played time på Cod4 på konsoll, något som jag inte heller trodde var möjligt att spela tills jag provade. Så snälla sluta vara så jävla trångsynta innan ni börjar spy galla över allt.

    Nu kommer dock dagens största dubbelmoral;

    Diablo 3 ska jag nog spela på PC... ;)


    PC-spelare har bränts genom åren så inte alls underligt. Deus Ex 2 och Thief 3 ligger nära till hands som exempel på prima PC-spel som sabbades av konsolanpassad design.

    Även om det mer hade att göra med att Eidos av någon anledning dummade ner designen för att de trodde att konsolspelarna inte skulle palla mer. Jag tror inte så ont om de flesta konsolspelare utan att utgivarna underskattar dem.

    Men det handlar också om hur mycket man vill sälja - ju dummare spel, desto fler kommer köpa det.

    Och nej PC-spelare är inte de mest trångsynta fanboysen... det är i princip likvärdigt över alla plattformar.

  • MachOne

    MachOne 2009-08-23 13:37:42 #34

    Minns ja inte helt fel så funkade Diablo I bra på PSone, så ja ser inte detta som nåt negativt. Den här typen av spel gör sig dessutom bra på konsol.

  • Grumbledock

    Grumbledock 2009-08-23 14:38:36 #35

    Tvivlar starkt på en Wii-version, grafiken och själva spelet måste kortas ner och "fördummas" för att fungerar, sen skulle styrningen bli helt spårad.

    Sacerd 2 är ett lysande exempel på ett hack 'n' slash som kom till konsol (360, PS#) med underbar styrning och samma grymma spel. Fördummat är det inte, snarast är kontrollerna klart förbättrade mot PC-versionen, den enda förlusten är minikartan som fanns på tab. I konsolversionen får man antingen worldmap eller minimap i ena hörnet, men det kan iaf jag stå ut med.

    Blizzard vore korkade om de inte släppte till konsol, finns så många som spelar på konsol och vinsterna blir klart högre, både högre försäljningsspris och mindre piratkopierande. Sen är det bara kul med alla PC-fantaster/de utan konsol som blir saå avundsjuka och tror att spelen ska bli "fördummade" etc, löjligt.
    Snarast så blir spelen bättre på konsol. PC var gårdagen, nuförtiden spelar man det mesta på konsol (då typ allt släpps där) medan enstaka titlar och genres som inte passar (RTS) kan spelas på PC ;)

  • Bild saknas

    orkaupptaget 2009-08-23 14:52:08 #36

    peak_performance skrev:
    orkaupptaget skrev:
    Alltså PC-fanboys är nog de värsta sortens fanboys, jag tycker fan mer om 12 åriga 360 och PS3 fanboys mer än 32-åriga PC fanboys som sitter med sina quadprocessorer, 8gb ram och arton stycken highend grafikkort i sin burk för 29000,- och gång på gång säger
    "ÅH SPELEN DUMMAS NER OM DET KOMMER TILL KONSOLL OCKSÅ, ÅH SKIT"
    "FPS GÅR INTE SPELAS PÅ KONSOLL, DET ÄR HELT OMÖJLIGT"
    "GRAFIKEN SUGER PÅ KONSOLL, FÖRSTÅR INTE HUR MAN KAN SPELA NÅGOT DÄR"

    Jag är 20 nu, spelade PC under hela min uppväxt från 8 års ålder och upp till 18 unjefär, spelade främst FPS och RPG. Men nu de två senaste åren så har jag enbart spelat på min PS3 och ibland min 360 och jag måste säga att det är det bästa bytet jag gjort, saknar inte PC någonting faktiskt, har runt 6 dagars played time på Cod4 på konsoll, något som jag inte heller trodde var möjligt att spela tills jag provade. Så snälla sluta vara så jävla trångsynta innan ni börjar spy galla över allt.

    Nu kommer dock dagens största dubbelmoral;

    Diablo 3 ska jag nog spela på PC... ;)


    PC-spelare har bränts genom åren så inte alls underligt. Deus Ex 2 och Thief 3 ligger nära till hands som exempel på prima PC-spel som sabbades av konsolanpassad design.

    Även om det mer hade att göra med att Eidos av någon anledning dummade ner designen för att de trodde att konsolspelarna inte skulle palla mer. Jag tror inte så ont om de flesta konsolspelare utan att utgivarna underskattar dem.

    Men det handlar också om hur mycket man vill sälja - ju dummare spel, desto fler kommer köpa det.

    Och nej PC-spelare är inte de mest trångsynta fanboysen... det är i princip likvärdigt över alla plattformar.
    Men ditt argument där med DE2 och Thief 3 håller inte eftersom det var till förra generationens konsoller, det är verkligen en HELT annan sak. Jag ville spelade knappt något på konsoll last-gen just av den anledningen att det kändes konsolligt, detta är dock långt långt borta i tiden nu och att använda det som argument nu 2009 känns lite sådär.

    Ta bara en titt på Demon's Soul till PS3 om du tycker spel känns nerdummade... sägs vara det svåraste spelet sen de omöjliga japanska NES spelen på 90-talet.

  • Bild saknas

    Hipshot 2009-08-23 15:21:47 #37

    Det enda övertygande argumentet för att släppa Diablo eller Starcraft på konsol måste vara pengar, det är knappat de ultimata kontrollerna eller den ultimata serverbrowsern de pratar om.

  • Mykee

    Mykee 2009-08-23 15:30:11 #38

    DeKvittar skrev:
    IceMan skrev:
    hoppas faan inte det kommer till konsoll.
    det betyder att dom kommer fucka upp CP versionen, allt kommer bli så där fånigt enkelt för att konsoll lirarna ska kunna lira det :(


    D2 var ju skapligt avancerat?
    Den enda uppenbara svårigheten de är hur man ska göra med potionsystemet. Spamma 1+2+3+4 fungerar ju inte på en speldosa direkt. Annars så blir de ju i princip identiskt?


    Finns juh inga potions i Diablo 3 :)
    Det enda man kommer behöva ha koll på är alla skills, dom kommer nog på nått smidigt sätt att att använda dom. Har absolut inget emot att dom släpper Diablo 3 till konsol, dom kommer juh knappast förstöra PC versionen för det, så det finns juh ingen anledning till PC-spelare att börja klaga? Det är bara att sätta sig och spela på datorn..
    Tycker själv att Diablo ska spelas på datorn, men det är väl schysst för dom som hellre vill ligga framför tvn och slira sig lite.

  • Bild saknas

    swordy 2009-08-23 15:31:26 #39

    kan man dumma ner diablo mer än det redan är? är väll mest bara å peka å klicka som en tok så är det klart. var iaf så jag å polarn klarade det första xD

  • Bild saknas

    zaturas 2009-08-23 15:32:38 #40

    ganska bra ;)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-08-23 15:58:35 #41

    Skulle vilja ha det på ps3:an asså =D

  • Golvis

    Golvis 2009-08-23 17:04:26 #42

    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Jopp, trist är ordet..

  • Bild saknas

    peak_performance 2009-08-23 17:06:03 #43

    orkaupptaget skrev:
    Men ditt argument där med DE2 och Thief 3 håller inte eftersom det var till förra generationens konsoller, det är verkligen en HELT annan sak. Jag ville spelade knappt något på konsoll last-gen just av den anledningen att det kändes konsolligt, detta är dock långt långt borta i tiden nu och att använda det som argument nu 2009 känns lite sådär.

    Ta bara en titt på Demon's Soul till PS3 om du tycker spel känns nerdummade... sägs vara det svåraste spelet sen de omöjliga japanska NES spelen på 90-talet.


    Jag sade inget om att det inte kommer att gå nu - men PC-spelare HAR bränts ordentligt när spelserier gått till konsolsidan så inte är det underligt att de blir oroliga och gastar när fler serier dras dit?

    Jag tror som sagt inte att det är något nödvändigt att göra, men utgivarna verkar ofta vilja visa att jag har fel och säljer spelen till minsta gemensamma nämnaren.

    Jag tror inte att Blizzard kommer att göra det.

  • NympH

    NympH 2009-08-23 17:23:16 #44

    Snart kommer det väl till Wii också, och då ska man göra töntiga rörelser för att slåss -.-

  • Bild saknas

    Raderad 2009-08-23 18:47:19 #45

    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Vadå? Jag lirade ettan på playstation, fungerade ok.

    -Edit- Vet inte om det finns speciellt mycket att fördumma. Diablo är väldigt lätt att lira men har även ett stort djup iom spells och attribut och förmål mfl. Vet inte hur de skulle fördumma det.

  • Neatherblade

    Neatherblade 2009-08-23 19:19:09 #46

    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Ännu mer? Diablo 1 finns redan till Playstaion 1 vet inte om Diablo 2 gör det dock.

  • mrpijey

    mrpijey 2009-08-23 22:25:51 #47

    Jaha, då vet vi iaf varför det tar så lång tid till releasen... först ska de göra om spelet så att det kan köras på en 360, PS3 och Wii (olika plattformar, ny kod på varje). Sedan ska det dummas ner tillräckligt så att spelet förblir densamma oavsett plattform, sedan ska det portas från konsollen till PC:n.

    Yay...

    Allvarligt talat, hoppas de bygger spelet först till PC, sedan så får de anpassa det till konsollerna efter PC-versionen. Då kanske vi för en gångs skull får ett riktigt bra spel till PC som utnyttjar möjligheterna som en PC har idag, och inte som en PC hade 2-3 år sedan. Och med ett korrekt styrsystem som är byggt för tangentbord och mus.

  • FL3JM

    FL3JM 2009-08-23 22:29:38 #48

    Wii lär ju lätt kunna klara Diablo 3, det är ju inte direkt nån imponerande grafik vi snackar om. Jättepolygoner, inga reflektioner, inga dynamiska ljus osv osv. Borde nästan kunna spela det på en mobiltelefon fan :)

  • Red_warning

    Red_warning 2009-08-23 23:39:47 #49

    Hm, undrar hur de gör med styrningen. Diablo är ju en väldigt "klickig" serie, tror de får väldiga problem med konsolernas handikappade styrningssystem.

  • Bild saknas

    Hipshot 2009-08-24 00:30:01 #50

    Neatherblade skrev:
    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Ännu mer? Diablo 1 finns redan till Playstaion 1 vet inte om Diablo 2 gör det dock.


    Diablo 3 kommer säkert komma till PS1...

  • Bild saknas

    Gäst 2009-08-24 00:36:12 #51

    Hipshot skrev:
    Neatherblade skrev:
    Phobo skrev:
    Jaha så nu ska Blizzards spel dummas ner ännu mer, synd..


    Ännu mer? Diablo 1 finns redan till Playstaion 1 vet inte om Diablo 2 gör det dock.


    Diablo 3 kommer säkert komma till PS1...


    Slutledningsmågan är helt otrolig hos en del :D

  • Bild saknas

    Gäst 2009-08-24 02:57:07 #52

    orkaupptaget skrev:
    peak_performance skrev:
    orkaupptaget skrev:
    Alltså PC-fanboys är nog de värsta sortens fanboys, jag tycker fan mer om 12 åriga 360 och PS3 fanboys mer än 32-åriga PC fanboys som sitter med sina quadprocessorer, 8gb ram och arton stycken highend grafikkort i sin burk för 29000,- och gång på gång säger
    "ÅH SPELEN DUMMAS NER OM DET KOMMER TILL KONSOLL OCKSÅ, ÅH SKIT"
    "FPS GÅR INTE SPELAS PÅ KONSOLL, DET ÄR HELT OMÖJLIGT"
    "GRAFIKEN SUGER PÅ KONSOLL, FÖRSTÅR INTE HUR MAN KAN SPELA NÅGOT DÄR"

    Jag är 20 nu, spelade PC under hela min uppväxt från 8 års ålder och upp till 18 unjefär, spelade främst FPS och RPG. Men nu de två senaste åren så har jag enbart spelat på min PS3 och ibland min 360 och jag måste säga att det är det bästa bytet jag gjort, saknar inte PC någonting faktiskt, har runt 6 dagars played time på Cod4 på konsoll, något som jag inte heller trodde var möjligt att spela tills jag provade. Så snälla sluta vara så jävla trångsynta innan ni börjar spy galla över allt.

    Nu kommer dock dagens största dubbelmoral;

    Diablo 3 ska jag nog spela på PC... ;)


    PC-spelare har bränts genom åren så inte alls underligt. Deus Ex 2 och Thief 3 ligger nära till hands som exempel på prima PC-spel som sabbades av konsolanpassad design.

    Även om det mer hade att göra med att Eidos av någon anledning dummade ner designen för att de trodde att konsolspelarna inte skulle palla mer. Jag tror inte så ont om de flesta konsolspelare utan att utgivarna underskattar dem.

    Men det handlar också om hur mycket man vill sälja - ju dummare spel, desto fler kommer köpa det.

    Och nej PC-spelare är inte de mest trångsynta fanboysen... det är i princip likvärdigt över alla plattformar.
    Men ditt argument där med DE2 och Thief 3 håller inte eftersom det var till förra generationens konsoller, det är verkligen en HELT annan sak. Jag ville spelade knappt något på konsoll last-gen just av den anledningen att det kändes konsolligt, detta är dock långt långt borta i tiden nu och att använda det som argument nu 2009 känns lite sådär.

    Ta bara en titt på Demon's Soul till PS3 om du tycker spel känns nerdummade... sägs vara det svåraste spelet sen de omöjliga japanska NES spelen på 90-talet.


    Vad har svårighetsgraden i demon's soul's med något att göra? Det hela handlar ju om nerdummad design och inte svårt eller "billigt" gameplay. Såna fall så är dreamcast den överlägsna konsolen eevaaaaah tackvare alla "bullet hell" spel som kommit till den.

    Förövrigt är Demon's Soul's väldigt nerdummat, speciellt dess RPG element.

  • Bild saknas

    Tassel 2009-08-24 07:15:09 #53

    Trevlig nyhet.
    Kommer nog välja det till ps3 framför pc om det släpps till ps3 dvs.

    Dock kul att se en tråd där 360/ps3 ägare verkar hålla ihop och strunta i flamewars för en gång skull.
    Verkar vara en helt annan faktion som fått tuppjuck här........

  • Bild saknas

    BigD 2009-08-24 09:43:59 #54

    Red_warning skrev:
    Hm, undrar hur de gör med styrningen. Diablo är ju en väldigt "klickig" serie, tror de får väldiga problem med konsolernas handikappade styrningssystem.


    Handkontroller är knappast handikappade, de är designade för att spela och enbart för att spela.
    Går nog utmärkt att hitta en lösning för även D3.

    Förstår inte riktigt varför många PC människor beter sig som 12 åriga PS3/360 fanboys och klankar ner på konsolerna bara för att det ryktas att D3 eventuellt kommer släppas även på konsol?

    Jag själv har alltid lirat massvis med PC och gör det fortfarande, men uppskattar konsolerna mer och mer.

    Man behöver faktiskt inte välja EN och sedan slåss med näbbar och klor för denna...det går faktiskt att spela båda PC och konsol, de komplementerar varandra alldeles utmärkt.

    Visst har vi PC spelare blivit brända förut när spel anpassats för konsoler i första hand.

    Det säger dock ingenting om hur man skulle implementera detta i Diablo 3.

    Att kalla handkontroller för "handikappad styrning" är bara larvigt.

    Finns ju miljontals gamers på båda PS3 och 360 som tydligen uppskattar handkontroller och har koordinationen att använda dom:)

  • Bild saknas

    Frisell 2009-08-24 15:18:27 #55

    hoppas det kommer till konsoll. Jag kommer nog iaf att köra det på pc, känns mer rätt.

    Om man kollar på sacred så tog det ju sin lilla tid att komma till konsoll oxå.

    Jag tror inte att det här försenar pc/mac-versionerna iaf.

  • raefzm88

    raefzm88 2010-09-07 08:22:15 #56

    Hoppas verkligen inte det släpps till konsol. Allt för många spel gör det nu förtiden. Console gaming är helt värdelöst, när ska folk inse.

    D3 ska, precis som ALLA andra spel, oavsett genre, spelas på pc.

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter