Nyheter
The Ballad of Gay Tony bara för vuxna

The Ballad of Gay Tony bara för vuxna

42 kommentarer

Sebastian Lind 2009-10-22 12:26


I en åldersmärkning av brittiska BBFC (via Eurogamer) får vi reda på mer om innehållet i kommande Grand Theft Auto 4-expansionen The Ballad of Gay Tony. Spelet får 18-årsmärkning i engelska butiker på grund av våld, sex och fult språk.

BBFC skriver i sitt utlåtande att en del svordomar visserligen får förekomma redan vid 15-årsmärkning, men att det i åtminstone fyra scener förekommer såpass ovårdat språk att ungdomarnas öron skulle trilla av om de hörde det. Även de sexscener spelet innehåller bedöms olämpliga för minderåriga. Karaktärerna är visserligen påklädda och själva akten "döljd" men det är tydligen inte tillräckligt för att stackars ungdomar inte ska ta skada. Kvinnliga spelare kan dock glädja sig åt att "full frontal male nudity" visas i en scen, vilket säkert är trevligt för de som tänder på polygoner.

The Ballad of Gay Tony släpps exklusivt till Xbox 360 den 29 oktober. 1600 Microsoft-poäng (cirka 200 kronor) får du betala för homosexuelle (eller glada?) Tony. Verkar han vara värd det?

Mer specifika spoilers kring olika scener bjuder BBFC på, för den som vill.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Scream112 2009-10-22 12:52:01 #1

    lätt värt. hoppas bara det tar lite längre tid att spela igenom är Lost and the Damned tog.

  • Bild saknas

    beersgarden 2009-10-22 12:56:27 #2

    Likt förbannat kan vi räkna med att ett gäng arga föräldrar upprörs över att sånt här säljs till våra barn:(

  • Bild saknas

    Eottt 2009-10-22 12:56:57 #3

    18 har det ju ändå alltid varit i Sverige

  • McBeaver

    McBeaver 2009-10-22 12:58:28 #4

    Så länge de inte bannar eller censurerar spel får de gärna sätta höga åldersgränser, sen kan man ju undra om åldersgränsen skulle vara 18+ om samma scener ingick i en film istället för ett spel.

  • Pjotor

    Pjotor 2009-10-22 13:00:31 #5

    "...men att det i åtminstone fyra scener förekommer såpass ovårdat språk att ungdomarnas öron skulle trilla av om de hörde det."
    Höhöhö. De har visst aldrig hört pubertala glin under 15 spela CS.

  • Bild saknas

    coopdeo 2009-10-22 13:00:57 #6

    Märkligt heteronormativ artikel angående ett spel om homosexuella:

    "Kvinnliga spelare kan dock glädja sig åt att "full frontal male nudity" visas i en scen, vilket säkert är trevligt för de som tänder på polygoner."

  • Bild saknas

    Castor.T 2009-10-22 13:01:44 #7

    GTA är fan inte för små barn, inte dagens GTA spel i alla fall.

  • Bild saknas

    frunk 2009-10-22 13:06:23 #8

    whatever.

    Åldersgränsens enda funktion är att få tyst på moraltanter.

  • Neatherblade

    Neatherblade 2009-10-22 13:28:17 #9

    Har inte GTA alltid varit 18+?

  • Bild saknas

    magiul 2009-10-22 13:37:06 #10

    Nej, nu blev jag galen. Varför får män visas nakna men inte kvinnor?

  • Bild saknas

    Puddy 2009-10-22 13:37:20 #11

    coopdeo skrev:
    Märkligt heteronormativ artikel angående ett spel om homosexuella:

    "Kvinnliga spelare kan dock glädja sig åt att "full frontal male nudity" visas i en scen, vilket säkert är trevligt för de som tänder på polygoner."


    En homosexuell Tony.

    Och heteronormativitet är bara ett fint ord för "absoluta majoriteten av människor hetero så vi kan rimligen anta att människor är det".

    ;)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-10-22 13:54:10 #12

    Töntigt, att dom orkar hålla på...

  • StrongBad

    StrongBad 2009-10-22 14:34:44 #13

    Puddy skrev:
    Och heteronormativitet är bara ett fint ord för "absoluta majoriteten av människor hetero så vi kan rimligen anta att människor är det".


    Helt fel uppfattat. Läs en bok.

  • notwist

    notwist 2009-10-22 15:05:34 #14

    Puddy skrev:
    Och heteronormativitet är bara ett fint ord för "absoluta majoriteten av människor hetero så vi kan rimligen anta att människor är det".

    På samma sätt som om man har 20 muffins av okänd typ så behöver man bara konstatera att 18 av dom är blåbärsmuffins för att sen kunna dra slutsatsen att även de kvarvarande 2 också är blåbärsmuffins utan att överhuvudtaget undersöka dom? Smart.

    Som sagt, läs en bok. Heteronormativitet betyder för övrigt lite mer än så.

  • Dannie

    Dannie 2009-10-22 15:07:38 #15

    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/

  • McKain

    McKain 2009-10-22 15:27:43 #16

    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    The Ballad of Gay Tony?

  • Bild saknas

    Chanquad 2009-10-22 15:47:54 #17

    notwist skrev:
    Puddy skrev:
    Och heteronormativitet är bara ett fint ord för "absoluta majoriteten av människor hetero så vi kan rimligen anta att människor är det".

    På samma sätt som om man har 20 muffins av okänd typ så behöver man bara konstatera att 18 av dom är blåbärsmuffins för att sen kunna dra slutsatsen att även de kvarvarande 2 också är blåbärsmuffins utan att överhuvudtaget undersöka dom? Smart.

    Som sagt, läs en bok. Heteronormativitet betyder för övrigt lite mer än så.


    Varför inte bara skriva 1 av 10? Man ska väl bryta ner det till mista möjliga?

  • Bild saknas

    Raderad 2009-10-22 16:29:22 #18

    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    För att det kanske passar in i historien de vill berätta? Nakenscenen har förmodligen ett berättandemässigt existensberättigande.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-10-22 16:36:14 #19

    f*n va löjligt med ålders gräns=(

  • Loading

    Loading 2009-10-22 16:46:23 #20

    "full frontal male nudity"
    Det hade dom ju i The Lost and Damned ^^

  • Bild saknas

    Kresko 2009-10-22 17:19:19 #21

    Jag fattar inte riktigt varför det alltid är så farligt med naket. Så här ser människor ut. Även barn borde få veta det.

  • zaphiren

    zaphiren 2009-10-22 17:22:05 #22

    Kresko skrev:
    Jag fattar inte riktigt varför det alltid är så farligt med naket. Så här ser människor ut. Även barn borde få veta det.

    Det är ju inte bara det som gör spelet olämpligt för kids. Våld , svordomar osv. Fast med tanke på att det kryllar av ungar i diverse nätspel så verkar ju inte åldersgränserna följas slaviskt direkt.

  • KoP

    KoP 2009-10-22 17:34:46 #23

    beersgarden skrev:
    Likt förbannat kan vi räkna med att ett gäng arga föräldrar upprörs över att sånt här säljs till våra barn:(


    Yes. Och det är ironiskt med tanke på att barn inte är målgruppen för detta spel. :/ Ligger i föräldrarnas ansvar att ha koll på vad deras barn spelar.

  • Bild saknas

    Håkan 2009-10-22 18:12:54 #24

    Lilleputten skrev:
    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    För att det kanske passar in i historien de vill berätta? Nakenscenen har förmodligen ett berättandemässigt existensberättigande.


    Plus att dom nog skulle blivit hängda i såna fall. :P
    Är ju bara kolla på TV, man ser oftast snoppar hit o dit, men ser man några musar?? Nej.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-10-22 18:18:39 #25

    Shit 200kr... fan va less att det inte kommer till PC. Är riktigt sugen på detta spel men ska fan inte stödja konsoler!! Kommer väll förhoppningsvis till PC nångång.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-10-22 18:39:09 #26

    Att visa en naken man istället för en naken kvinna hör nog till Rockstars vana att driva och provocera med det amerikanska samhället.

  • Bild saknas

    TheTemplar 2009-10-22 20:13:20 #27

    Åldersmärkningen var för Episodes from Liberty City, vilket inkluderar lost and the damned. Man kan tänka att kommentaren om full frontal male nudity refererar till lost and the damned.

  • Bild saknas

    Hipshot 2009-10-22 21:58:32 #28

    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    Det är riktat mot en homosexuell publik?

    Man förstår det ju på namnet, Bög-Tonys Balle...

  • najtrows

    najtrows 2009-10-22 22:51:09 #29

    luiga skrev:
    Nej, nu blev jag galen. Varför får män visas nakna men inte kvinnor?


    fick du en psykisk störning bara för det? :D

  • Bild saknas

    DeKvittar 2009-10-22 23:45:53 #30

    Håkan skrev:
    Lilleputten skrev:
    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    För att det kanske passar in i historien de vill berätta? Nakenscenen har förmodligen ett berättandemässigt existensberättigande.


    Plus att dom nog skulle blivit hängda i såna fall. :P
    Är ju bara kolla på TV, man ser oftast snoppar hit o dit, men ser man några musar?? Nej.


    Jo jag ser musar på tv, iaf då de visar svensk film så ser man en härligt otrimmad buske i badscener och dylikt.

  • Bild saknas

    DeKvittar 2009-10-22 23:46:57 #31

    Hipshot skrev:
    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    Det är riktat mot en homosexuell publik?

    Man förstår det ju på namnet, Bög-Tonys Balle...



    Visste inte att ballad var synonym för balle?

  • Bild saknas

    Puddy 2009-10-23 00:29:04 #32

    StrongBad skrev:
    Puddy skrev:
    Och heteronormativitet är bara ett fint ord för "absoluta majoriteten av människor hetero så vi kan rimligen anta att människor är det".


    Helt fel uppfattat. Läs en bok.


    http://sv.wikipedia.org/wiki/Heteronormativitet
    Räcker med wikipedia!

    Läs en stövel!

    notwist skrev:

    På samma sätt som om man har 20 muffins av okänd typ så behöver man bara konstatera att 18 av dom är blåbärsmuffins för att sen kunna dra slutsatsen att även de kvarvarande 2 också är blåbärsmuffins utan att överhuvudtaget undersöka dom? Smart.


    Om du får en av dessa muffins kan du anta att den är blåbär. Om det inte visar sig vara så; jahopp.

  • Bild saknas

    Pojii 2009-10-23 00:32:02 #33

    DeKvittar skrev:
    Håkan skrev:
    Lilleputten skrev:
    Dannie skrev:
    Varför väljer de att ha med en scen med en naken man och inte en med en naken kvinna när majoriteten av spelare är män? :/


    För att det kanske passar in i historien de vill berätta? Nakenscenen har förmodligen ett berättandemässigt existensberättigande.


    Plus att dom nog skulle blivit hängda i såna fall. :P
    Är ju bara kolla på TV, man ser oftast snoppar hit o dit, men ser man några musar?? Nej.


    Jo jag ser musar på tv, iaf då de visar svensk film så ser man en härligt otrimmad buske i badscener och dylikt.


    Hahah du måste vara oskuld för det du ser är inte en "mus" det är faktis pubishår......;)

  • Bild saknas

    DeKvittar 2009-10-23 03:05:53 #34

    Pojan Rezai, jo precis för att de ska vara mus på tv så måste de sära på blygdläpparna och göra kåtblicken?

    Buske i underlivet är lika mycket mus i tv, som en slak penis är snopp i tv.

    Jag tror de skulle bli ett jädra liv om en man tog och började pilla på snoppen och dra tillbaka förhuden.

    Sen skulle jag vilja säga att detta utav Lena Endre är mer eller mindre en otrimmad buske, som är klart jämförbart med alla farliga snoppar där ute är en mus i tv.

    Men för att vara On-topic:
    Nyhetsvärdet ligger var? GTA IV är ju 18+ så?

    För övrigt förstår jag inte vad Rezai har att göra med hur många slidor min penis har penetrerat.

  • Bild saknas

    Pojii 2009-10-23 08:27:56 #35

    DeKvittar skrev:
    Pojan Rezai, jo precis för att de ska vara mus på tv så måste de sära på blygdläpparna och göra kåtblicken?

    Buske i underlivet är lika mycket mus i tv, som en slak penis är snopp i tv.

    Jag tror de skulle bli ett jädra liv om en man tog och började pilla på snoppen och dra tillbaka förhuden.

    Sen skulle jag vilja säga att detta utav Lena Endre är mer eller mindre en otrimmad buske, som är klart jämförbart med alla farliga snoppar där ute är en mus i tv.

    Men för att vara On-topic:
    Nyhetsvärdet ligger var? GTA IV är ju 18+ så?

    För övrigt förstår jag inte vad Rezai har att göra med hur många slidor min penis har penetrerat.


    blev du lite emo där lr?? som sagt jag ser inte pubis hår som "fitta" så jag kan inte hålla med dig om det här punkten om jag ska vara ärlig....Men vill du kalla pubis för vagina så be my guest.

  • warh0g

    warh0g 2009-10-23 10:33:50 #36

    Puddy skrev:
    StrongBad skrev:
    Puddy skrev:
    Och heteronormativitet är bara ett fint ord för "absoluta majoriteten av människor hetero så vi kan rimligen anta att människor är det".


    Helt fel uppfattat. Läs en bok.


    http://sv.wikipedia.org/wiki/Heteronormativitet
    Räcker med wikipedia!

    Läs en stövel!


    Erkänn att du precis har skrivit det där på wikipedia :p

  • Bild saknas

    Puddy 2009-10-23 10:46:06 #37

    Även om så var fallet; är infon felaktig?

    Nä just ja...

  • Bild saknas

    Mr.Waterboy 2009-10-23 11:38:54 #38

    GTA IV är väl den också från 18 år? Liksom dem andra GTA-spelen.

  • Sebastian Lind

    Sebastian Lind 2009-10-23 12:10:19 #39

    Pojii & DeKvittar:
    Episk diskussion. ;)

  • Bild saknas

    Pojii 2009-10-23 13:06:15 #40

    Sebastian Lind skrev:
    Pojii & DeKvittar:
    Episk diskussion. ;)


    rätt ska vara rätt :D:D

  • Bild saknas

    Smuck 2009-10-23 17:02:36 #41

    varför någon större förvåning??? har det inte alltid varit det eller?

  • Bild saknas

    Mulletmidget 2009-10-23 23:16:45 #42

    Citat:
    Kvinnliga spelare kan dock glädja sig åt att "full frontal male nudity" visas i en scen, vilket säkert är trevligt för de som tänder på polygoner.


    ..och bögarna. :D

    Polygami har man ju hört talas om.
    Polygoni kanske är benämningen på personer som tänder på polygontuttar (Lara Croft) och polygonsnoppar (GTA IV). :)

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter