Nyheter
Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

112 kommentarer

Sebastian Lind 2009-11-16 22:00


Ilskan bland pc-lirarna efter avslöjandet om att Call of Duty: Modern Warfare 2 inte skulle ha dedikerade servrar visste inga gränser. Knappt en vecka eller så efter lanseringen har dock internets wizkids knäckt spelkoden och resultatet är nu att Modern Warfare 2, via hack, tillåter dedikerade servrar.

Än så länge har inga åtgärder vidtagits mot de hackade servrarna (som också tillåter fuskande) som finns fullt tillgängliga via IWNet. Nedanstående Youtube-video ger en talande och explosiv demonstration.

Är detta yay or nay - vad säger du?

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Hannu

    Hannu 2009-11-16 22:08:27 #1

    Dumheter, man kan säkert fuska på "vanliga" servrar också. VAC är inget hot mot hackers, kolla bara på cs.

  • Bild saknas

    Exx 2009-11-16 22:10:11 #2

    Jävligt mycket bullshit att de fuskar till sig xp.

  • fanboyen

    fanboyen 2009-11-16 22:10:15 #3

    fan vad nice :D !

  • KlosterKatten

    KlosterKatten 2009-11-16 22:12:01 #4

    Finns också cracket multiplayer för piratkopior påväg, detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.

    Men detta var mer att de lyckats öppna och ändra konsolfunktioner i servern, inte äkta dedikerad server dvs.

  • Bild saknas

    Slaxor 2009-11-16 22:14:32 #5

    En server utan fuskare vore bättre men detta är absolut ett framsteg. Sug på den, IW.

  • Bild saknas

    b0bl00i 2009-11-16 22:15:18 #6

    Fan va gött, det var på tiden, fastän jag äger spelet. Dedicated servers är det enda rätta sättet. Matchmaking är en riktigt skitpåse..

  • Bild saknas

    Athaleos 2009-11-16 22:15:25 #7

    Idiotiskt skit med fusk, fuck that. Men annars bra. Visa dem var skåpet ska stå!

  • Bild saknas

    mimstah 2009-11-16 22:20:17 #8

    Fanns ju fusk första dagen spelet kom ut så det e väl skit samma. Dedikerade servrar är ju HUR stort framsteg som helst fan så bra!
    Hoppas IW ger med sig o släpper en patch snart

  • Bild saknas

    jonne_man 2009-11-16 22:20:24 #9

    Exx skrev:
    Jävligt mycket bullshit att de fuskar till sig xp.


    ah vem bryr sig, det är ju en personlig strävan och utdelning av sitt arbete som ger tillfredsställelse. Att fuska till sig allt gör ju att man tröttnar ännu snabbare.

    Men ja svårt att se att detta skulle hända.

    Kommer nog inte dröja länge innan man ser ordentliga ded servers där man kan lira med ett crackat spel. Om ett crakcat spel erbjuder det men inte ett ocrackat blir det inte så svårt att bestämma vilket man skaffar.

  • Bild saknas

    Mikzarn 2009-11-16 22:20:33 #10

    Hannu87 skrev:
    Dumheter, man kan säkert fuska på "vanliga" servrar också. VAC är inget hot mot hackers, kolla bara på cs.


    Obefogat att whine på VAC, Imo.

    Det finns INGA anticheat som fungerar bra nog, bättre att hitta en väladministrerad dedikerad server.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-16 22:21:56 #11

    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

  • Devildoll

    Devildoll 2009-11-16 22:23:03 #12

    visste att det inte skulle dröjja mer än en månad innan dedikerade servers skulle finnas till hands , i någon form

  • Bild saknas

    Shuffle 2009-11-16 22:26:28 #13

    Om man har spelat Modern Warfare 2 och sedan fått lite erfarenhet av den usla sidan av server systemet etc Så märker man att dom har tavlat bort nått ENORMT med detta BSande ang dedikerande servrar personligen så tycker jag att dom kan fixa den enorma tabben med en fix så man kan få stabila servrar och även lira med sina kamrater utan problem vilket som är ganska vanligt

  • KlosterKatten

    KlosterKatten 2009-11-16 22:26:49 #14

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.

  • Bild saknas

    ForrestFox 2009-11-16 22:33:59 #15

    "Än så länge har inga åtgärder vidtagits mot de hackade servrarna (som också tillåter fuskande)"

    Ehum, som om det inte finns fusk på IWTnet (eller vad det nu heter). Bara någon dag efter release fanns det lvl 70 spelare. Och jag har hört från obekräftade och ej tillförlitliga källor om att det existerar fusk, så om det är sant eller inte vet jag ej med säkerhet men jag skulle bli förvånad om det inte finns.

  • bjosarn

    bjosarn 2009-11-16 22:35:07 #16

    KlosterKatten skrev:
    ... detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.


    KlosterKatten skrev:
    Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


    Well said.

  • Shlamt

    Shlamt 2009-11-16 22:36:27 #17

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    Bara för att möjligheten finns betyder inte det att alla servrar skulle se ut så här. Är säker på att det skulle dyka upp redigt seriösa servrar också.

  • Bild saknas

    ForrestFox 2009-11-16 22:36:57 #18

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.


    Varför ska vi inte få klaga?
    Spelet funkar dåligt för klanmatcher, det laggar, det tar tid att komma igång med ett spel när IWTgrejen ska söka efter spelare.. Helt enkelt all skit som konsolspelarna måste dras med.
    Tycker det är synd att inte konsolspelarna är mogna nog att våga säga ifrån de med och kräva bättre valuta för sina pengar.

  • Bild saknas

    Weyzer 2009-11-16 22:37:12 #19

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?

    Alla vill inte ha söndermoddade servrar med bunnyhop och instagib, vem har sagt det? hitta inte på lögner tack. Men de vill själv kunna välja hur det spelar!
    De vill inte bli inslängda med random folk på en random bana, de vill kunna välja vad de spelar!

    Att han sedan aktiverat lite "fusk" är bara för att visa att servern faktiskt kan styras, som ett bevis på att det är på riktigt.

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2009-11-16 22:37:21 #20

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    Gå och lek med dina konsoller du och överlåt oss PC ägare till gnällandet... om jag vore du skulle jag nog kasta hela datorn (ut genom fönstret) innan du blir smittad...

  • FortuN

    FortuN 2009-11-16 22:37:50 #21

    Ser fan roligare ut än vanliga online..

  • Bild saknas

    Weyzer 2009-11-16 22:38:10 #22

    nudelsdesign skrev:
    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    Gå och lek med dina konsoller du och överlåt oss PC ägare till gnällandet... om jag vore du skulle jag nog kasta hela datorn (ut genom fönstret) innan du blir smittad...

    Lika mogna inlägg av båda två.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-16 22:38:20 #23

    Påminner ju väldigt mycket om Halo 3 xD Hoppa o skjut så mycket du hinner! :D

  • radzor

    radzor 2009-11-16 22:39:59 #24

    Det finns väl ingen som kan ta en person som spelar fps på konsol seriöst. *hint* Edmontonia *hint*

    Nä men när konsoltillverkarna är redo att sluta spy ur sig allt BS om hur grymma konsolerna är så kanske man kan ha en diskussion.

    För tillfället så var detta en riktigt rolig nyhet, hoppas man får se en officiell kommentar till detta snart. Viva la resistance!

    Ps. Jag äger en ps3 så jag spelar också konsolspel Ds.

  • Pjotor

    Pjotor 2009-11-16 22:40:47 #25

    bjosarn skrev:
    KlosterKatten skrev:
    ... detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.


    KlosterKatten skrev:
    Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


    Well said.

    QFT på den. Tänk att det ska behövas fritidskodare för att dedikerade servrar ska få se dagens ljus.
    Vem vet, kanske sker det ett mirakel lagom till juletid så IW öppnar ögonen och ser sina ursprungskunder som lyfte CoD till skyarna.

  • Bild saknas

    unavailable 2009-11-16 22:42:58 #26

    KlosterKatten skrev:
    Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


    Precis. Förstår inte hur det kan vara bra att ta bort valmöjligheter? Är det bra att ta bort möjligheten att lägga upp dedikerade sevrar?

  • Bild saknas

    zauii89 2009-11-16 22:43:37 #27

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    omg facepalm , det var ju fan en demonstration bara att dem kunde sätta egna parametrar osv nåt du uppenbarligen inte har en jävla aning om.

    Ja dem bör fan inte ens bry sig om o göra ett PC spel nästa gång så dåligt som de stödjer oss pc lirare denna gång jämfört med cod4.

  • v1lle3

    v1lle3 2009-11-16 22:45:01 #28

    På en gång såg man ju folk i Prestige 10, rank 70. Sådana jävla töntar. Jag har nu kommit upp i 67 i vanliga efter 42+ timmar.

  • Neatherblade

    Neatherblade 2009-11-16 22:46:58 #29

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!


    Fuck off

    Rätt åt IW.

  • Bild saknas

    burkmopp 2009-11-16 22:49:42 #30

    Det tog ju lång tid det.

  • Bild saknas

    whoracle 2009-11-16 22:50:04 #31

    bjosarn skrev:
    KlosterKatten skrev:
    ... detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.


    KlosterKatten skrev:
    Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


    Well said.


    word!

  • Bild saknas

    FuzioN 2009-11-16 22:51:46 #32

    Väntar på tills man får okej tecken eller iw fixar dedi, sen är det tuta och köra mw2 promod, utan fusk och sådant här trams men domvisade iaf för iw vart skåpet står.

  • Gottn

    Gottn 2009-11-16 22:58:22 #33

    Fan, det är väl inte mer än RÄTT att göra sådär!
    Fortsätt så kanske det blir som i CoD4 xD DEDI. SERVS. FTW!!!!!

  • Dannie

    Dannie 2009-11-16 23:00:33 #34

    Snajs, snart dyker det väl upp en inofficiell serverbrowserwebbsida som listar dedikerade servrar. :)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-16 23:03:35 #35

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?



    Finns en minnesregel för signalering som är applicerbar även här: Tänk - Tryck - Tala.

    Kort version: Sätt dig ner. Tänk. Förstår du inte vad du missat (allt)? Läs då vidare.

    Klart att IW blir griniga. Dom uppfyller inte de förväntningar som "The PC-crowd" ställer. Då gör PC-folket det som dom brukar. LÖSER PROBLEMET.

    Dedikerade servrar har varit standard för PC-gaming så länge jag lirat. Helt enkelt för att det är en bättre lösning.

    Team Fortress 2's rötter är Team Fortress-modden till Quake (minnen...) CS var en buggig skitmod under flera betor, men utvecklades till någonting som bör vara föga okänt. En majoritet av alla moddar blir bara skit. Men de övriga har en stor och viktig roll i PC-världen (vilket positivt spiller över på konsollspelarna).

    JAG vill inte ha noll gravity och instagibs. Men ska mina önskemål hindra någon som vill driva en dedikerad server med dylika inställningar? Jag är mer för en hardcoremod (återinför Lean, sänk tempot, ingen riotshield osv).

    IW's insats blir liten, och den IDEELLA KOSTNADSFRIA feedbacken och glädjen från PC-lirarna blir i relation ENORM. Ur både marknads- och PRsynvinkel en solklar vinst.

    Begriper Edmontonia nu varför vi efter 1) konstaterande och 2) historisk tillbakablick kräver liiite mer?

  • Jozo

    Jozo 2009-11-16 23:05:52 #36

    Hoppas att IW fattar att vi vill ha dedikerade servrar!
    Jag är skapligt trött på att inte få välja vilken karta man lirar på, idag tror jag att jag har varit tvungen att lira på brecourt 90 % av alla rundor...

    Det skulle även vara skönt att slippa glo på den där jäkla "Host migration"-skiten.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-16 23:12:45 #37

    det här tar vi en snus på

  • Bild saknas

    drownman 2009-11-16 23:13:08 #38

    Ser ut some Tribes :)

  • Sebastian Lind

    Sebastian Lind 2009-11-16 23:22:49 #39

    Tommy explosive skrev:
    det här tar vi en snus på


    Hehe, kvällens klart bästa random-kommentar. :up:

  • Boomer

    Boomer 2009-11-16 23:24:52 #40

    Nej, fyfan vad gött.

  • RobbazSweC

    RobbazSweC 2009-11-16 23:34:13 #41

    http://www.youtube.com/watch?v=0pBQO3qkrgQ

    Det funkar och det är helt jävla kaos.

  • krukan6

    krukan6 2009-11-16 23:42:04 #42

    Skönt att de händer nåt. Fusk är de ingen som vill ha dock vill vi ha dedicated servers och modmöjligheter.

    Jag har både konsol och PC och FPS ska spelas på PC. Säg ett FPS spel som är bättre på konsol och som samtidigt är utvecklat för båda platformar.

  • Bild saknas

    Pojii 2009-11-16 23:44:13 #43

    Ja du jag tror inte inners inne att IW kommer ge nån patch med dedi server...får se hur det här slutar

  • KnäckeHäxan

    KnäckeHäxan 2009-11-16 23:47:33 #44

    Överskattat spel!!! Väntar troget på Bad company 2!

  • Bild saknas

    Kharif 2009-11-16 23:53:27 #45

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    Klaga? De är mer principen att PC'n ska vara "de ultimata" för spel, pga mods, servrar m.m. Att IW ens hade mage att säga att PC versionen skulle få "Custome content like" "changeable resolution, mouse and keyboard support" och TEXT CHAT.

    Jag kan klaga på spel som portas dåligt från PC - Console eller tvärtom, men de IW gjorde var löjligt.

    Annars om man ska vara on topic så tycker jag de är kul att se folk som har lust/ork att göra sånt, riktigt kul :)

  • warh0g

    warh0g 2009-11-16 23:58:18 #46

    Haha! Win! Så ska det se ut :) (utan tokinställningar såklart) :D

    (nej jag har fortfarande inte köpt det)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-16 23:59:10 #47

    Själv har jag MW2 på xbox, hade köpt det till PC om jag hade haft en som klarade det. Hursomhelst, det enda jag saknar är att kunna välja vilken bana man ska spela.

  • Bild saknas

    Hoppis 2009-11-17 00:07:05 #48

    Synd med fusk, men dedikerade servrar är ett måste!

  • Grumbledock

    Grumbledock 2009-11-17 00:15:06 #49

    KlosterKatten skrev:
    Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


    Nej, inte enligt de regler som gäller iaf. Vill man det så bör man utveckla sina egna spel, och bekosta servrarna. Kan ju lika gärna "modda" exe-filen så man slipper ha skiva, för att några vill det?

    Köp spelet och spela det om ni gillar det, annars bojkottar man och köper istället ett annat spel, eller utvecklar sitt eget. Så länge IW gjort spelet har de rätt att göra vad de vill, fylla det med bananer istället för vapen. Gör eget eller köp (ej ladda ner) spel som stödjer funktionen du vill ha så blir den nog mer populär. Matchmaking har sina fel, visst, men att köra cheat-servrar är inte bättre, iaf inte enligt en spelare med någon heder i kroppen.

  • Bild saknas

    JOnnegrym 2009-11-17 00:20:30 #50

    HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

  • KlosterKatten

    KlosterKatten 2009-11-17 00:21:30 #51

    Grumbledock skrev:
    KlosterKatten skrev:
    Nej, men VISSA vill ha det, kan inte de få modda detta? Varför kan inte folk få skapa sin egen idé av spelet och varför gör de oss skamsliga? Alla böjer sig inte ner för IW och plockar upp tvålen.


    Nej, inte enligt de regler som gäller iaf. Vill man det så bör man utveckla sina egna spel, och bekosta servrarna. Kan ju lika gärna "modda" exe-filen så man slipper ha skiva, för att några vill det?

    Köp spelet och spela det om ni gillar det, annars bojkottar man och köper istället ett annat spel, eller utvecklar sitt eget. Så länge IW gjort spelet har de rätt att göra vad de vill, fylla det med bananer istället för vapen. Gör eget eller köp (ej ladda ner) spel som stödjer funktionen du vill ha så blir den nog mer populär. Matchmaking har sina fel, visst, men att köra cheat-servrar är inte bättre, iaf inte enligt en spelare med någon heder i kroppen.


    Saken är ju att mer än halva av alla spelsätt & banor i MW2 är ju snodda från MODS i CoD4.. Ska vi säga åt dom att skapa egna banor då?

  • Bild saknas

    Fjornsvavne 2009-11-17 00:36:50 #52

    Säga vad man vill om spelet i sig, det är i sin grund kvalitativt etc, men PC-portningen är av det slappaste laget man kan vänta från.. Resident Evil, typ. Vad jag vill ha sagt är att det är ett gravt fel någonstans om piratversioner lyckas tillgodose bättre service än vad utvecklarna åstadkommit.

    I rollen som cyniker för stunden tror jag dock att oavsett vad som blir av PC-versionen, pirat eller orginal, kommer Activision som den nya ondskan i världen enbart finna motiveringar till att släppa plattformen helt. Eller fortsätta göra slappa jävla portningar, vilket bara är mer förödjmukande, egentligen.
    Activision, 'taking the fun out of gaming, since 2008.'

  • Bild saknas

    DeKvittar 2009-11-17 00:38:51 #53

    Grumbledock skrev:

    Nej, inte enligt de regler som gäller iaf. Vill man det så bör man utveckla sina egna spel, och bekosta servrarna. Kan ju lika gärna "modda" exe-filen så man slipper ha skiva, för att några vill det?


    Ingen har bett IW eller Activision att bekosta servrar? Och har du hört talats om en fin uppfinning som heter Steam? De sägs att detta digitala distributionssätt ska ge fördelen att du slipper ha skivan i dvd-läsaren!

    Jag har all min heder kvar i kroppen och jag säger ändå att de är fullt idiotiskt och nonchalant att göra som IW har gjort och de förtjänar att deras spel hackas och använts så som de var tänkt från början! (Har ännu ej fallit för hypen och köpt spelet.)

    Sen lär du ju inte vara allt för pantad i skallen för att inse att moddar aldrig har varit dåligt för ett spel någonsin. Jag körde igenom HL singleplayern långt efter jag hade lirat Counter-Strike, Team Fortress Classic, Ricochet, Day of Defeat och
    Natural Selection.

    KlosterKatten skrev:

    Saken är ju att mer än halva av alla spelsätt & banor i MW2 är ju snodda från MODS i CoD4.. Ska vi säga åt dom att skapa egna banor då?


    De äger vår själ, fritänkande människor får inte existera. Gratis är gott och någonstans i klausulen så står de väl att all custom content får de sno och äga din själ etc. etc.

  • Bild saknas

    Busko 2009-11-17 01:14:18 #54

    HAHA Sa att de kommer hända.
    Sa de redan i tråden efter att dom sa no dedicated servers... lol Gogogo Haxx kids :D

  • Bild saknas

    Mack 2009-11-17 02:01:44 #55

    Så fort IW börjar använda sina huvuden och släpper dedikerade servrar så köper jag det.

  • Bild saknas

    ForrestFox 2009-11-17 02:28:01 #56

    hunny-the-meatpie, Im humping your legg!! Väl skrivet :)

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-17 03:27:20 #57

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?




    They say jump, you say how high?

    Klaga inte, gör inget, följ strömmen, fall in i ledet.

  • Bild saknas

    MrMadMan 2009-11-17 04:11:29 #58

    ForrestFox skrev:
    hunny-the-meatpie, Im humping your legg!! Väl skrivet :)

    Jag kan bara hålla med.

  • Bild saknas

    Skylance 2009-11-17 05:42:45 #59

    heil wizkids!

  • Javas

    Javas 2009-11-17 06:00:59 #60

    Ta till anarki och ge oss dedikerat! Bra jobbat, hackers!

  • nudelsdesign

    nudelsdesign 2009-11-17 06:03:33 #61

    Weyzer skrev:
    nudelsdesign skrev:
    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?


    Gå och lek med dina konsoller du och överlåt oss PC ägare till gnällandet... om jag vore du skulle jag nog kasta hela datorn (ut genom fönstret) innan du blir smittad...

    Lika mogna inlägg av båda två.


    Yah! I know, kunde bara inte motstå :P

  • Tybalt

    Tybalt 2009-11-17 06:33:11 #62

    Kommer ihåg att en del servrar i Soldier of fortune 2 körde sådant här. Kul som omväxling när man var trött på seriösa klanmatcher.

    Variation och valfrihet ftw.

  • Bild saknas

    Naknut 2009-11-17 06:48:12 #63

    Detta visar ju bara samma sak som alla dumma kopieringsskydd och liknande har visat "ja, jag anser att inte ha dedikerade servrar är för att ha mer kontroll på vem som spelar". Det går bara ut över de snälla konsumenterna som köper spelen.

  • Aftonstjaerna

    Aftonstjaerna 2009-11-17 07:01:37 #64

    Stämmer det verkligen att man inte ens kan välja vilken bana man skall spela på? Läste det i något inlägg här ovanför men trodde inte på det.

  • Shlamt

    Shlamt 2009-11-17 07:34:13 #65

    Aftonstjaerna skrev:
    Stämmer det verkligen att man inte ens kan välja vilken bana man skall spela på? Läste det i något inlägg här ovanför men trodde inte på det.


    Helt sant, gillar man inte banan får man lämna lobbyn och hitta en ny. Att det sedan tar minst 5 min för sökfunktionen att trycka in mig i en ny lobby (random bana igen) bygger bara på irritationen.

  • Bild saknas

    Call of tuty 2009-11-17 07:43:49 #66

    Hur gör man för att komma åt de dedikerade servrarna nu då?;)

  • DonneR93

    DonneR93 2009-11-17 07:52:44 #67

    gött! keep it up hackers!

  • Oneone

    Oneone 2009-11-17 08:07:39 #68

    jävligt nice för klaner osv iaf :)

  • Bild saknas

    Gäst 2009-11-17 08:16:03 #69

    LoL Servers? A mans got to do what a man...

  • Redstar

    Redstar 2009-11-17 08:20:02 #70

    Ja, verkligen rätt åt IW, även om jag tycker att videon är rätt jobbig. Jag väljer hellre IW än att spela på en UT-server. Jag fattar att alla dedikerade servrar inte ser ut som den här, men jag tycker att de valt att fokusera på fel del. För mig innebär dedikerade servrar möjligheten att välja själv hur och med vilka man ska spela, inte hur man kan ändra/fuska med parametrarna. Visst, poängen kanske var att visa att man faktiskt kunde det, personligen hade jag gärna sett att man inte kunde ställa om de fysiska egenskaperna. Videon Nay, dedikerade servrar Yay.

  • Bild saknas

    magiul 2009-11-17 08:34:54 #71

    En väldigt snygg och rolig film, men vete katten om man vill spela så där. Men syftet med filmen kom ju fram.

  • Kapten_burk

    Kapten_burk 2009-11-17 08:39:01 #72

    yay nay många kommer att använda hax :,( men endå ganska så chill

  • Redstar

    Redstar 2009-11-17 08:46:30 #73

    Egentligen så struntar man väl i om vissa servrar använder fusk, om man nu kan välja vilka man ska spela på. Problemet är väl att IW inte har nån skyldighet att fungera som nån slags admin, och att man inte vet hur fusk-skyddet fungerar på den server man spelar på. För mig behövs det bara en enda fuskare/teamkillare för att servern ska bli skit.

  • Bild saknas

    Fisse 2009-11-17 08:53:18 #74

    Asnice house-track i videon iaf. Me like.

  • Bild saknas

    Grottmongo 2009-11-17 09:27:56 #75

    Hehe så går det när The modders and tuners inte får något att pyssla med, de börjar i ren rastlöshet och iver karva på betongväggen med en sked. Hoppas de släpper dedikerat snart men allra helst vill jag att det ska få IW att tänka om så att de själva släpper en patch.

  • WarpGuN

    WarpGuN 2009-11-17 09:46:14 #76

    inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.

  • Oneone

    Oneone 2009-11-17 09:47:34 #77

    WarpGuN skrev:
    inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.


    det blir ju samma för alla då. smartass :D

  • Bild saknas

    morfin91 2009-11-17 10:19:56 #78

    WarpGuN skrev:
    inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.

    stakkars dig som inte har förstot hur mycket konsolspelarna lider pga inga de sevrar,mods och server listor stakars dig

  • Bild saknas

    toxaris 2009-11-17 10:20:59 #79

    Julheljens LAN är räddat. Thank god for crackers, bringing ppl what they want.

  • NTeC

    NTeC 2009-11-17 10:38:31 #80

    IW fuckar upp multiplayer så att jag bland många inte köper spelet... sedan kommer sådana här nyheter... hahaha... wtg

  • Bild saknas

    spikes 2009-11-17 10:57:52 #81

    WarpGuN skrev:
    inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.


    Tror mera att det är så att dom har fattat att det är lättare att blåsa consolekids på pengar så dom mjölkar lite extra där nu framöver.

  • Bild saknas

    Busko 2009-11-17 11:10:16 #82

    lol håller med :P alla konsol kids kan springa och spela sitt game... varför använder dom änns pc för att posta ^^.

    Anyway :) om denna topic dom gjorde precis som jag sa :P typ för en månad sen när dom sa att de inte blir några dedicated servers. Bara synd att så många lät sig luras av dom.
    Jag ser MW2 inget mer som en expansion av ettan.
    Inget riktigt nytt grafiskt och sp är så löjligt kort att man börjar gråta, tog typ 3 timmar spela genom efter att switchat till Regular (på första brazil mapen) och Mp är en big joke...
    Läste många säga ohh 9vs9 så bra jag hatar stora chaos maps.. För mig är de VAL möjligheten till att välja 16vs16 eller 5vs5. och ja jag spela igenom de bara för att jag känner en idiot med för mycket pengar :P ja du vet vem du är.;)

  • Tobbe

    Tobbe 2009-11-17 11:13:06 #83

    JA (som engelsmännen också borde säga).

  • Bild saknas

    BME 2009-11-17 11:20:48 #84

    spikes skrev:
    Tror mera att det är så att dom har fattat att det är lättare att blåsa consolekids på pengar så dom mjölkar lite extra där nu framöver.


    Antingen så har man ett jobb och köper det man vill ha, eller så är man fattig och blir fanboy.
    Klart det är fel att ta betalt för mappacks då deras syfte bör ses som att hålla ett community vid liv för att få andra att köpa spelet efter dess release.

    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

  • Bild saknas

    fejl_Folklore 2009-11-17 11:25:16 #85

    yay=)

  • Bild saknas

    Hipshot 2009-11-17 11:31:04 #86

    KlosterKatten skrev:
    ..//.. detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.


    De hittar egna lösningar ändå...

  • Bild saknas

    MMLazarus 2009-11-17 11:37:25 #87

    BME skrev:

    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?


    Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

    40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

  • PaLL3

    PaLL3 2009-11-17 12:09:06 #88

    MMLazarus skrev:
    BME skrev:

    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?


    Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

    40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

    Precis!
    BME snackar dynga...
    Konsollspelen är ju för fasiken först ut på torrents, långt innan pcspel kommer på efftäpä.

    Bara o kolla vilken NFOsite som helst.

  • WarpGuN

    WarpGuN 2009-11-17 12:13:09 #89

    MMLazarus skrev:
    BME skrev:

    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?


    Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

    40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?


    försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående

  • SWEBarb

    SWEBarb 2009-11-17 12:22:19 #90

    men vafan det var ju fina hack där.. tur man inte köpte skiten.. ge mig left 4 dead istälelt det ska bli kul istället för detta konsoll bajs.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-11-17 13:44:43 #91

    WarpGuN skrev:
    MMLazarus skrev:
    BME skrev:

    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?


    Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

    40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?


    försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående


    Nej, hur fan tänker du nu? Bara för att det säljer mer till en plattform betyder inte att det inte har piratkopierats mest på den, kan ge mig fan på att soul caliber förra generationen sålde mest på ps2 och piratkopierades mest på den också för den delen. Jag har ungefär lika mycket bevis för detta påstående som du har för ditt.

  • Bild saknas

    NexusSolo 2009-11-17 14:15:31 #92

    Point taken IW?

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-17 14:21:34 #93

    En del kommenterare är förvirrade tror jag, servermods är väl en sak medans mods är en annan.
    Servermods är ändrade inställningar såsom superhopp och mods är total conversions såsom spelet som ligger på försäljningslistan år ut och in (Counter-Strike som är/var en mod av half-life).

    Och båda är inte möjliga i IW's lilla värld för dom vill sälja banor för 10 dollar styck, yippie nu böjer vi oss ner och drar ner byxorna så alla spel blir så här.

  • Haisty

    Haisty 2009-11-17 14:22:46 #94

    Yey för servrarna ney för fusket =P

  • WarpGuN

    WarpGuN 2009-11-17 14:24:05 #95

    Drunken_monkey_boxer skrev:
    WarpGuN skrev:
    MMLazarus skrev:
    BME skrev:

    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?


    Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

    40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?


    försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående


    Nej, hur fan tänker du nu? Bara för att det säljer mer till en plattform betyder inte att det inte har piratkopierats mest på den, kan ge mig fan på att soul caliber förra generationen sålde mest på ps2 och piratkopierades mest på den också för den delen. Jag har ungefär lika mycket bevis för detta påstående som du har för ditt.


    källa?

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-17 14:38:53 #96

    Edmontonia skrev:
    Men jävlar så löjligt, det finns visst inga gränser på hur mycket PC spelare kan klaga.
    Men detta vinner ni inte ett skit på, IW blir bara griniga. Jag tycker IW borde skämmas som ens lät er få ta del av spelet, det borde stå på fodralet: FU PC GAMERS!

    Edit: Förresten glömde jag skriva en sak. Eftersom dom flesta PC användare verkar vilja ha dedikerade servrar, inget lagg och MOD stöd. Är det så här ni vill ha spelet ? Verkligen, super hopp, instagib ? Är det inte bättre att spela UT då ?
    Eftersom du inte fattar ska jag förklara. Filmen demonstrerar att dom har ändrat konsolen och det ändrar för alla på servern, inte bara admin. Så blir som en dedikerad server eftersom man kan ändra i princip det mesta.

  • Bild saknas

    Grottmongo 2009-11-17 15:10:07 #97

    Som jag har förstått det så har man fått fram consolen och kunnat ändra på inställningar. Det är ju det som filmklippet vill demonstrera för tittaren, dock är det långsökt att kalla det för en dedikerad server när en sådan i grunden är en server man ansluter till genom dess fasta IP-nummer. Servern i videon är ju fortfarande klient-hostad via P2P på IWnet.

    Men det visar ju hur mycket som finns i spelet men som IW har gömt för kunden. Lean finns med. Syns i singeplayerkampanjen på NPC. Kommandot finns i configen etc. Fasoner är vad det är, usch fy fan!

  • Bild saknas

    Gäst 2009-11-17 15:10:54 #98

    WarpGuN skrev:
    Drunken_monkey_boxer skrev:
    WarpGuN skrev:
    MMLazarus skrev:
    [quote="BME"]
    PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?[/quote]

    Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

    40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?


    försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående


    Nej, hur fan tänker du nu? Bara för att det säljer mer till en plattform betyder inte att det inte har piratkopierats mest på den, kan ge mig fan på att soul caliber förra generationen sålde mest på ps2 och piratkopierades mest på den också för den delen. Jag har ungefär lika mycket bevis för detta påstående som du har för ditt.


    källa?


    *facepalm* Du ser inte ironin i det hela och ditt svar?

  • Toomsie

    Toomsie 2009-11-17 15:20:12 #99

    Herregud, är IW född ur bak-pullan eller?

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-17 16:12:52 #100

    MrMadMan skrev:
    ForrestFox skrev:
    hunny-the-meatpie, Im humping your legg!! Väl skrivet :)

    Jag kan bara hålla med.


    Åh, möjlighet till lindrig egotripp! ;)

    Jag tackar å det ödmjukaste men ber herrarna ta det lilla lugna, manchestertyg kan orsaka skav i längden.

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-17 16:14:24 #101

    underbart.

    Jag stör mig iofs inte på avsaknaden av dedikerade servrar då jag är casualspelare utan klan och sånt. däremot några grejer som är störande:

    1. avskyr när en ny host ska hittas mitt under spelet.
    2. jag blir bortkopplad från steam flera gånger under "prime time".
    3. Jag får inte välja karta utan måste ut i lobbyn om jag vill göra det -> slösa ytterligare tid på att hitta spel.


    Jag har mina favvokartor och vill inte lira på några andra än de och konstigt att jag inte får välja karta. Orka lära sig alla kartor, vissa är rent av skittråkiga.

  • Bild saknas

    crumm 2009-11-17 17:13:52 #102

    Jag tycker det är rätt komiskt att IW har försökt skapa ett sådant säkert spel mot piratkopiering sen CoD4 blev väldigt lätt att ladda hem olagligt, börja använda steam, inga dedikerade servrar osv för att hindra piraterna. Göra spelet en liten gnutta sämre för att tjäna pengar. Men ändå går det käpprakt åtipsvängen om man säger så.. bara några dagar senare kom lösningar förbi problemet ;) Sagt min åsikt nu iaf :)

  • kebbe

    kebbe 2009-11-17 17:27:50 #103

    När man trodde att MW2 aldrig kunde se ut att vara roligt online.

  • erazerswe

    erazerswe 2009-11-17 17:39:42 #104

    Går till och med att spela på lagliga servrar numera med nerladdat spel...Så säkert var det, bra jobbat IW!!

  • Bild saknas

    Chrille 2009-11-17 18:09:17 #105

    zwanco skrev:
    Själv har jag MW2 på xbox, hade köpt det till PC om jag hade haft en som klarade det. Hursomhelst, det enda jag saknar är att kunna välja vilken bana man ska spela.


    Kan man inte ens välja bana? haha, vilket pisspel... Konsolifieringen har gått långt nu...

  • Bild saknas

    CastorFiber 2009-11-17 19:02:30 #106

    yay.

  • Bild saknas

    DeryckW 2009-11-17 19:16:52 #107

    Tycker det är så rätt. Nu funkar inte detta helt hundra men låt dom som kodar och fixar detta, ge dom sin tid så kanske vi kan lira klanmatcher med egna inställningar, fått bort alla vapnen som vi inte vill ha med, få bort olika perks***. Vi kan lira public med 30 personer i varje lag utan lag. Jag har prövat MW2, det är så äckligt drygt. Att behöva vänta på att deras jävla system ska söka igenom alla spelare.

    Sen är det intressant att när jag kollade innan så lirade det ungefär 8k personer MW2. När jag kollar på MW1 så är det dubbla. Bra att ta bort deddi IW, plus att ta bort lean var helt åt helvete. Vems dumma idé kan det varit? Robert Bowlings det också?

  • Bild saknas

    Raderad 2009-11-17 19:21:07 #108

    Detta är riktigt nice :D men nu kommer det fuskas och det hatar jag :@ Hatar fuskare något fruktansvärt mycket men vad ska man göra?? Dem som fuskar tänker inte såhär ne ska inte fuska då förstör jag bara för andra:/ så tänker inte fuskare utan dem tänker såhär oh nu ska jag fuska och se hur "bra" jag är och den kommer dem gå upp i lvl hur snabbt som hälst :/ tråkigt men sant :( Kan skriva också detta har alldrig fuskat online kommer alldrig iheller fuska online i hela mitt liv :) vill att det ska va lika för alla :)

  • Bild saknas

    shelter 2009-11-17 19:30:00 #109

    Felet de gjorde är ju att de uppenbarligen lämnade kvar koden i spelet både för konsollen och för att kunna köra dedikerad server.

  • Bild saknas

    MMLazarus 2009-11-17 21:48:07 #110

    WarpGuN skrev:


    försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående


    Det får du förklara. Hur kan försäljningssiffror säga något som helst om antal nertankade spel?

  • Grumbledock

    Grumbledock 2009-11-18 02:00:14 #111

    Om man inte gillar spelet/hur IW hanterat servrar etc. så varken köper eller tankar man spelet, om man gillar det så köper man spelet :)
    Finns många andra FPS som är minst lika kul, lika bra att stödja de som gör rätt direkt ;)

  • AtreX

    AtreX 2009-11-18 12:29:15 #112

    Skitbra att de knäcker koden så att vi får dedikerade servrar, jävligt illa att det används till spelförstörade samtidigt bara..

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter