Nyhet
Far Cry 3 bekräftat

Far Cry 3 bekräftat

53 kommentarer

Calle Johansson-Sundelius 2009-11-25 10:27



Lite i förbifarten råkade Ubisoft-anställde Kevin Short, författaren bakom Far Cry 2, avslöjade att ett tredje spel är under utveckling. Det är dock inte han som skriver storyn, han är säkert upptagen med James Cameron's Avatar: The Game, men enligt honom "ser det riktigt spännande ut".

Computer and Video Games skriver att spelet kan komma att lämna den afrikanska stäppen, något som nämndes redan vintern 2007 när vi pratade om tvåan med utvecklarna. Vi lär få veta mer de närmaste månaderna men vi kan gissa om att antalet kvadratkilometer kommer att nämnas i den första pressreleasen.

CVG fångar grodor
Spelinformation

(0)

Twittra

Facebook


Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    chaxman 2009-11-25 10:34:27 #1

    Varför lägger de så stor vikt på spelets geografiska storlek?

    Hoppas att detta blir bättre än tvåan.

  • Bild saknas

    klossen 2009-11-25 10:38:04 #2

    Jaha har inga förhoppningar efter Far Cry 2.

  • Bild saknas

    Insanity 2009-11-25 10:38:18 #3

    chaxman: Håller med dig där. Tvåan var alldeles för stort och långdraget, var man än skulle fick man åka, åka, åka och..... åka...

  • GRiZZLYFiRE

    GRiZZLYFiRE 2009-11-25 10:38:47 #4

    gå tillbaka till ettans rakt fram med monster ><

  • kebbe

    kebbe 2009-11-25 10:42:42 #5

    Trevligt, detta kommer att bli skitbra.

  • Bild saknas

    Neatherblade 2009-11-25 10:49:27 #6

    Far Cry 3: Revenge of the Guard Post

    Kommer nog hoppa över FC denna gång, tvåan måste ha varit bland dom sämsta spel jag har kört.

  • Bild saknas

    xector 2009-11-25 10:52:17 #7

    skräp.. tyipiskt fps nu för tiden som bara satsar på grafik och inget annat. Som dom flesta som kommer ut idag.

  • Bild saknas

    GarfieldPower 2009-11-25 11:39:29 #8

    Vet inte vad jag ska säga efter besvikelsen, bara att hoppas att de lärt sig från 2:an. FC 2 var faktiskt inte så dåligt, ganska kul faktiskt. :)

  • Sniper_Nr1

    Sniper_Nr1 2009-11-25 11:41:12 #9

    Undra om 3:an kommer bli en fortsättning på 1:an eller 2:an (Hoppas 1:an).. Dom två första spelen hade ju ingenting med varandra att göra .. :down:

  • Bild saknas

    Whimsical 2009-11-25 11:52:38 #10

    Förra årets största besvikelse. Riktigt dålig speldesign.

  • MacNille

    MacNille 2009-11-25 12:08:12 #11

    Hoppas att de lär sig hur man gör ett spel kul.

  • Bild saknas

    FuzioN 2009-11-25 12:27:10 #12

    När ska dom ge upp det här med singleplayer spel blir så jävla less.... så himla 1999 så det inte är sant, lätt att manipulera botfanskapen med.

    Sen har dom aimbot inbyggd och onormalt bra "7e sinne" vet alltid vart du är och sist men inte minst är dom inte något av detta så är dom dumma som få.

  • bjosarn

    bjosarn 2009-11-25 12:31:09 #13

    kebbe skrev:
    Trevligt, detta kommer att bli skitbra.

    Déjà vu.

    De måste väl försöka rädda namnet, 2:an var ju en katastrof. Förstår inte vad de tänkte på.
    "Det här är kul! KÖRA BIL FRAM ÅT TILLBAKA!"

  • Bild saknas

    Dreamtale 2009-11-25 12:37:44 #14

    Detta utannonserades väl redan förra året?

  • Bild saknas

    Whimsical 2009-11-25 12:41:43 #15

    FuzioN skrev:
    När ska dom ge upp det här med singleplayer spel blir så jävla less.... så himla 1999 så det inte är sant, lätt att manipulera botfanskapen med.


    Nej usch, fan va trist om det bara fanns multiplayer.

  • Bild saknas

    c0rp 2009-11-25 12:45:35 #16

    Det är ju för att Ubisoft tog varumärket! Crysis skulle egentligen varit Far Cry 2.

  • Oneone

    Oneone 2009-11-25 12:51:38 #17

    2an var ju ingen höjjdare, hoppas de lyckas få tillbaka känslan i första spelet.

  • bjosarn

    bjosarn 2009-11-25 12:51:49 #18

    c0rp: Spelar mindre roll när även det var dåligt.

  • Bild saknas

    lasershock 2009-11-25 12:57:44 #19

    Far Cry 2 var riktigt bra så jag hoppas detta är lika bra och har stora öppna miljöer.

  • Bild saknas

    MKultra 2009-11-25 13:00:03 #20

    lasershock skrev:
    Far Cry 2 var riktigt bra så jag hoppas detta är lika bra och har stora öppna miljöer.


    +1. Hellre spelardrivet än storydrivet, om man säger så :) FC2 var kul.

  • Bild saknas

    moondragon 2009-11-25 13:05:28 #21

    Neatherblade skrev:
    Far Cry 3: Revenge of the Guard Post

    Kommer nog hoppa över FC denna gång, tvåan måste ha varit bland dom sämsta spel jag har kört.


    HAHAHAHA den var fin, revenge of guard post. 2:an gick ut på det. Ta dig till mcdonalds och stanna på vägen för att skjuta lite posts.

  • Bild saknas

    UnorthodoxXx 2009-11-25 13:34:06 #22

    Jag tror nog det kan bli riktigt jäkla bra. En snygg motor har de redan och med lite småpillande i Dunia så blir det säkert ännu snyggare.

    Sen så fick de ta mycket skit från alla håll angående spelets gameplay så jag tror de kan ha lärt sig sin läxa, som med Assassins Creed 2.

  • SpiroTris

    SpiroTris 2009-11-25 13:40:36 #23

    Jag tyckte FC2 var skitskoj... lite mkt travel kanske men inte tillräckligt för att det skulle bli ett dåligt spel imo :)

  • Bild saknas

    frunk 2009-11-25 13:50:04 #24

    FC2 var i särklass den största mängd dynga som någonsin har haft missnöjet att finnas på min hårddisk.

    Om FC3 följer samma nivå som tvåan så lär det väl inte ens gå att avinstallera spelet, då den återuppstår efter 5min.

  • Bild saknas

    -=anders=- 2009-11-25 13:55:06 #25

    Det kommer bli bajs till 100%. Projektledaren för Far Cry 2 borde hängas! Helt idotisk struktur på hela spelet. Inte ens kan man modda ett skvatt heller för den delen.
    Jag spelade typ 1 timme och har aldrig rört det igen, så som sagt; "Inga förhoppningar här"

  • Birchoff

    Birchoff 2009-11-25 13:58:52 #26

    bjosarn skrev:
    c0rp: Spelar mindre roll när även det var dåligt.


    Jag tycker Crysis var riktigt roligt när jag spelade igenom det i julas. Far Cry 2 sög däremot hårt.

  • Tommy_h

    Tommy_h 2009-11-25 14:18:32 #27

    2:an var ganska tråkigt, som sagt outpost efter outpost.
    Miljön var jävligt död med för övrigt och sen var inte ytan så jävla stor heller eftersom 33% var typ berg man inte kunde gå på!

    Grafiken var rätt snygg däremot och det är jävligt rolig mp i spelet!:)

  • Bild saknas

    WaltX 2009-11-25 14:43:52 #28

    Nej tack...

  • Bild saknas

    Mikaelh 2009-11-25 15:02:02 #29

    Mitt sämsta köp någonsin: Farcry 2 Collector's Edition, oktober -08.

  • Bild saknas

    Gäst 2009-11-25 15:23:01 #30

    När man såg att ni skrivit " Jag trivs bäst i öppet landskap"
    tänkte man att ni borde skrivit istället.
    Jag trivs bäst i buggit landskap.

    För det man hört mest om Far Cry 2 är ju att det ska vara just rejält buggit.

  • Bild saknas

    Deathwisher 2009-11-25 15:24:10 #31

    Det enda som var grymt bra i spelet var banverktyget. Mycket lätt och skoj att bygga egna banor.

  • SpiroTris

    SpiroTris 2009-11-25 15:47:18 #32

    Äh va ni är negativa.. jag hade skitskoj bara med att elda gräs haha... ni har för höga krav :)

  • Bild saknas

    bionicman 2009-11-25 16:17:09 #33

    SpiroTris skrev:
    Äh va ni är negativa.. jag hade skitskoj bara med att elda gräs haha... ni har för höga krav :)


    det är utgivarnas fel som hypade spelet till skyarna
    och visade filmsekvenser som inte fanns med i spelet
    :evil:

  • Bild saknas

    The flying Meatball 2009-11-25 16:20:22 #34

    Om de inte har fixat problemen sen FC2 så kan både de och FC3 dra åt helvete!

  • Bild saknas

    Toomsie 2009-11-25 16:33:19 #35

    Rädda Far Cry! Död eller levande!

  • Bild saknas

    PingviN 2009-11-25 17:22:36 #36

    Folk som gnäller på 2:ans öppenhet är folk som inte klarar av sandbox-spel.

    Gnäll på vaktposterna är däremot befogad.

  • Dannie

    Dannie 2009-11-25 17:29:05 #37

    Bara det inte suger lika hårt som 2:an gjorde. Men det säger ju visserligen inte så mycket då det verkligen var vid botten.

  • Tommy_h

    Tommy_h 2009-11-25 17:30:54 #38

    PingviN skrev:
    Folk som gnäller på 2:ans öppenhet är folk som inte klarar av sandbox-spel.

    Gnäll på vaktposterna är däremot befogad.


    Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död! Visst det finns vattebufflar, zebror, men sen då?:O Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!

  • Bild saknas

    Zefar 2009-11-25 17:51:48 #39

    Vill ha tillbaka min mutanter och min kikare med inbyggd röstmottagare så att jag kan lyssna på personer 200 meter bort.

    Vill också sticka tillbaka till djungeln igen för den var mer intressant än Afrika. Skaffa fram några intressanta vapen också för den delen.

    Om man ska ha ett Sandbox spel så ska man göra så att man har mycket att göra. Inte som FarCry 2 gjorde

    Kanske en röst för huvudpersonen också.

  • Bild saknas

    Ywap 2009-11-25 18:12:47 #40

    Far Cry 2 till PC var grymt bra. Hoppas 3:an fortsätter i samma stil :)

  • kebbe

    kebbe 2009-11-25 18:15:57 #41

    Tommy_h skrev:
    PingviN skrev:
    Folk som gnäller på 2:ans öppenhet är folk som inte klarar av sandbox-spel.

    Gnäll på vaktposterna är däremot befogad.


    Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död! Visst det finns vattebufflar, zebror, men sen då?:O Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!


    Då är du inte tillräckligt skicklig. Vaktposterna var för övrigt ett riktigt trevligt inslag om man spelade som sniper.

  • Bild saknas

    Mahone 2009-11-25 18:46:25 #42

    Stora landskap är alltid välkommet, men då ska uppdragen vara inom en zon. San Andreas är ett bra exempel på stora landskap men uppdragen görs ändå i staden du är i. Far Cry 2 va förjävligt enligt mig. Man tog uppdraget längst ner i högra delen av världen och målet va längst upp till vänster, och på vägen kryllar de av vägspärrar. Just Cause lyckades också väldigt bra med öppna landskap, allt har med resetiden att göra. Just Cause hade väldigt högt tempo så där gjorde de inte så mycke om uppdragen va långt ifrån varann. Där fanns även flygplan och helikoptrar.

    Är väldigt skeptisk till Far Cry 3. Dom måste verkligen göra ett bra jobb med de, i stort sätt en helt ny spelstil.

  • Bild saknas

    PingviN 2009-11-25 18:49:15 #43

    Tommy_h skrev:

    Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död!


    Spelet saknar inte brister, men att ge upp hoppet om FC3 bara för att man inte kan spela ett sanbox-lir utan quicktravel är lite konstigt.

    Tommy_h skrev:
    Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!


    Aj dissagri. Fungerade utmärkt att smyga i FC2. Även om man röjde sin position (sniper... hehehehe) så kunde man glida tillbaka in i undervegetationen och slå till igen.

  • Hannu87

    Hannu87 2009-11-25 18:50:17 #44

    klossen skrev:
    Jaha har inga förhoppningar efter Far Cry 2.


    +1 :up:

  • Hannu87

    Hannu87 2009-11-25 18:51:15 #45

    PingviN skrev:
    Tommy_h skrev:

    Fast den är ju dålig, stora berg överallt och helt död!


    Spelet saknar inte brister, men att ge upp hoppet om FC3 bara för att man inte kan spela ett sanbox-lir utan quicktravel är lite konstigt.

    Tommy_h skrev:
    Sen att du inte kan använda den till att smyga är ju också skit! Gubbarna vet ju vart man är iaf!


    Aj dissagri. Fungerade utmärkt att smyga i FC2. Även om man röjde sin position (sniper... hehehehe) så kunde man glida tillbaka in i undervegetationen och slå till igen.


    Nice, var fixar man den versionen av farcry 2?

  • Bild saknas

    Whimsical 2009-11-25 20:11:18 #46

    Visst kunde man smyga hyfsat innan man avfyrade ett skott men sen var det som om fienderna satte på sig FLIR goggles. Det var ju larvigt. Även om man tog skydd bland buskar och allt så sköt de ju rakt på en även även när de sprintade.

    Alla sandbox-spel måste inte ha fasttravel för att vara bra/roligt. Mafia är ett av mina absoluta favoritspel och där fick man köra över ganska långa distanser mellan uppdragen. Där funkade det för att Lost Heaven hade en sådan härlig känsla. Sen var det ibland dialog mellan karaktärerna i bilen och musiken var grym. Staden hade liv och känsla.

    I Far Cry 2 var ju spelvärlden helt död och alla var emot dig. Att köra mellan uppdragen blev snabbt enformigt och tråkigt. Det fanns liksom ingenting roligt eller intressant med transporterna. Om man hade tur fick man se en eller två zebror strosa omkring bland gräset. Sen blev man skjuten i ryggen av sura afrikaner i pickupbil.

    I STALKER så är ju en stor del av charmen den här blandningen av fiender, monster och stalkers som inte är fientliga. Vore ju skittrist om alla stalkers var fientliga.

  • Bild saknas

    GAMERZQNE 2009-11-25 21:16:29 #47

    Gillade 1:an men 2:an dödade spelet tycker jag, det är bara att hoppas att nr 3 blir mer färgglatt och mer lättspelat.

  • LordDaimos

    LordDaimos 2009-11-25 22:03:19 #48

    FuzioN skrev:
    När ska dom ge upp det här med singleplayer spel blir så jävla less.... så himla 1999 så det inte är sant, lätt att manipulera botfanskapen med.


    Jag spelar i stort sett bara singelplayerspel. Finns inget bättre än ett spel med en intressant story (t.ex. Mass Effect/Fallout) som man får sitta och förkovra sig i timme efter timme. Multiplayer är förvisso kul men ärligt talat så hade jag klarat mig nästan lika bra utan det. Däremot ska det sägas att singelplayerspel som bara är hjärndött pang-pang utan att ge spelaren någon förklaring och motivation till varför man gör det inte är så mycket att ha.

    / LordDaimos

  • Bild saknas

    Westmountain 2009-11-25 22:34:57 #49

    Hoppas att de gör samma sak som Ubisoft gjorde med AC2 och finslipade det så pass mycket att det blev mycket mycket bättre än första

  • mrpeters

    mrpeters 2009-11-25 23:19:12 #50

    Får fan hoppas på att dom inte fuckar upp spelet som med 2an... 2an saknade så jävla mycket >.<

  • Bild saknas

    Zarsky 2009-11-25 23:36:23 #51

    Hoppas Ubisoft gör lika bra jobb med att förbättra FC3 som de gjorde med att förbättra AC2.

    Edit: ah, Westmountain hann före. :D

  • Bild saknas

    magiul 2009-11-26 08:02:55 #52

    Whimsical skrev:
    Visst kunde man smyga hyfsat innan man avfyrade ett skott men sen var det som om fienderna satte på sig FLIR goggles. Det var ju larvigt. Även om man tog skydd bland buskar och allt så sköt de ju rakt på en även även när de sprintade.

    Ibland känns det som om man spelat ett helt annat spel, för jag har verkligen ALDRIG upplevt samma sak. De enda gånger jag upptäcktes direkt när jag körde stealth var om det var någon som faktiskt såg polaren dö, alt. ligga död på marken. Framför allt när man skulle raida stora camps så var det svårt att ha koll på var alla stod och kunde se. Men blev det fart på fienderna var det bara att byta position så lugnade det sig efter ett tag och man kunde fortsätta sitt tysta korståg. Var det natt kunde man ofta gå precis bakom ryggarna på folk utan att de märkte en trots att de var "förvarnade". Jag tror att många kan luras av att musiken stegrades så fort man dödade någon, men det betydde inte alltid att fienderna hade hittat en. Själv stängde jag av musiken då det förhöjde spelupplevelsen mycket mer att bara lyssna på ljuden och fiendernas reaktioner.

    Whimsical skrev:
    Alla sandbox-spel måste inte ha fasttravel för att vara bra/roligt. Mafia är ett av mina absoluta favoritspel och där fick man köra över ganska långa distanser mellan uppdragen. Där funkade det för att Lost Heaven hade en sådan härlig känsla. Sen var det ibland dialog mellan karaktärerna i bilen och musiken var grym. Staden hade liv och känsla.


    Men även GTA IV hade stora problem i slutet med att man tröttnade på att köra dessa oändligt långa vägar. Så jag håller med om att detta kunde upplevas som ett problem ibland i Far Cry 2, dock inte lika stort som i GTA. För i FC2 fanns som sagt även båtar vilket oftast gick bra mycket snabbare än bil, åtminstone på andra kartan, och bussar.

    Whimsical skrev:
    I Far Cry 2 var ju spelvärlden helt död och alla var emot dig. Att köra mellan uppdragen blev snabbt enformigt och tråkigt. Det fanns liksom ingenting roligt eller intressant med transporterna. Om man hade tur fick man se en eller två zebror strosa omkring bland gräset. Sen blev man skjuten i ryggen av sura afrikaner i pickupbil.

    I STALKER så är ju en stor del av charmen den här blandningen av fiender, monster och stalkers som inte är fientliga. Vore ju skittrist om alla stalkers var fientliga.


    Att spelvärlden var död håller inte jag med om. Jag har bott i Afrika och i djungeln bor det sällan varken folk eller andra djur än apor (vilka ändå inte syns till då de är uppe i träden). Det är mest ute på de öppna landskapen utan bebyggelse alls som man ser djur och det gjorde man även i FC2. Tänk på att det faktiskt inte är så hiskeligt stor värld vi pratar om ändå. Jag skulle vilja säga att djurlivet var realistiskt om än kanske inte så roligt. Däremot hade det gärna fått vara fler civilister ute på vandring. Men landet låg ju iofs i krig och då avbefolkas det ganska fort. Jag kan köpa det även om det var trist och tvärtemot vad man såg i introt. Även att alla skjuter vid första bästa syn är otroligt töntigt och riktigt dåligt av utvecklarna faktiskt.

    Överlag tycker jag att Far Cry 2 var ett BÄTTRE spel än Far Cry 1. Det hade väldigt mycket sämre story än FC1 men jag avslutade åtminstone FC2, vilket jag inte gjorde med FC1. Det spelet dog helt och blev aptråkigt så fort mutanterna kom in i bilden. Jag försökte några gånger bara plöja igenom det med fusk för att jag ville se slutet, men orkade inte då det blev så tråkigt. Far Cry 2 hade visserligen en helt katastrofalt dålig handling och slut, och uppdragen var otroligt repetetiva, men miljöerna och att man kunde ta sig an uppdragen precis som man ville gjorde att det ändå blev väldigt roligt att spela.

  • Bild saknas

    Whimsical 2009-11-27 14:45:06 #53

    Jag hade inga större problem med naturlivet i Afrika. Men som du sa hade det varit trevligt om inte alla människor var fientliga och beväpnade. Det kändes som att hela landet försvarade sig mot mig. Tyckte aldrig att det kändes som en krigszon som det pratades om där två grupper slogs om makten. Det var aldrig som i STALKER där man ibland gick rakt in i en eldstrid mellan två grupper eller så såg man ett gäng banditer bli anfallna av mutanter. Spelvärlden hade liv i STALKER. Det var inte bara du mot hela landets invånare som i Far Cry 2.

    Angående transporter i GTA IV så fungerade ju taxis som fasttravel. Fungerade väldigt bra också tycker jag.

    Men transporterna i Far Cry 2 blev verkligen hemska. Bussarna var alltid jobbiga att nå och man fick aldrig köra lugnt genom savannerna utan blev ständigt stoppad av vaktposter eller technicals. Störde tempot en hel del.

    Jag håller med om att det var väldigt skönt att kunna ta sig an uppdragen hur man ville. Kunna köpa sina typer av vapen som passade sin spelstil var skönt.

    Men tempot var bara förjävligt tack vare transportsträckorna, uppdragen blev enformiga, handlingen och karaktärerna urtrista. Så till slut undrade man ju varför man satt och körde kilometer fram och tillbaka. Jag kände bara att det var slöseri med tid.

    Men aja, jag kan förstå att folk gillade. Det var rätt annorlunda från vanliga shooters och sandbox-spel. För mig var det förra årets största besvikelse.

Kommentera den här artikeln
Artiklar
Facebook
rss Community
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Community
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.

FZ