Ständigt uppkopplad och inloggad för att kunna spela - Ubisofts kommande [n=36685 försök att försvåra för pc-piraterna] är lindrigt sagt kontroversiellt. Kritiken har varit massiv och företaget har anklagats från allt från att gräva pc-spelens död till att blunda för konsumenternas önskemål.
I ett samtal med brittiska PC Gamer förklarar en talesperson varför företaget agerar som det gör, skriver C&VG. Den primära orsaken är som sagt att minska piratkopieringen, som beskrivs som ett enormt problem, och man lyfter fram att man hela tiden varit öppen med att skyddet kommer kräva ständig uppkoppling. Man sticker inte heller under stol med att det inte kommer gå att spela om servrarna av någon anledning går ner.
PCG: Jag tror många av oss vill ha ett tydligt åtagande att ni förstår våra farhågor om att servrarna går ner och att vi plötsligt sitter där med dyr skräpdata på våra hårddiskar.
Ubisoft: Systemet är gjort av folk som älskar pc-spel. De spelar pc-spel, de är dina vänner.
PCG: Så ni kan gå med på att säga att systemet kommer patchas bort?
Ubisoft: Det är planen.
PCG: Är det planen, eller är det något som definitivt kommer ske?
Ubisoft: Det står med i målsättningen i den övergripande planen. Men vi planerar inte att stänga ner servrarna, det gör vi verkligen inte.
Skyddet kommer fungera lite olika beroende på olika spel; de pausas när uppkopplingen bryts (korta avbrott undantagna) och fortsätter när den går igång igen, antingen från samma ställe (The Settlers 7) eller från den senaste checkpointen (Assassin's Creed II). Andra spel som kommer innehålla skyddet är Splinter Cell: Conviction, Silent Hunter 5, Prince of Persia: The Forgotten Sands och Ghost Recon: Future Soldier. I debattens hetta har skyddets mer positiva egenskaper glömts bort, till exempel slopat krav på skiva i dvd-spelaren, spelet kan installeras på valfritt antal datorer och sparade spelomgångar finns tillgängliga online.
Vad jag är intresserad av är om detta otroligt löjliga kopieringsskydd även kommer infektera Steam-releasen. Som alla vet så är ju Steam i sig ett kopieringsskydd och inget mer behövs. Det har ju dock inte stoppat massvis av spel att ändå få diverse extra DRM lösningar. Jag älskar Steam men jag undviker automatiskt spel som har egna DRM.
Det återstår att se men jag är inte imponerad, jag kommer lätt undvika alla UBI's spel i framtiden.
Teoretiskt så borde det inte bli några problem så länge man faktiskt har internet och möjlighet att vara uppkopplad när man nu vill spela.
Nu, eftersom Internet i de flesta fall är kopplad till någon form av utgift, så blir detta - för att dra det lite - som att spela ett MMO i Singleplayer...
EA + Ubisoft = BUUUUUU
Det som är det mest tragiska i det här är ju att dom inte förstår att piraterna kommer att fixa till det så man kan köra utan uppkopling, så dom som betalar kommer att sitter med en sämre produkt.
Sen så även om kan köper ett spel så kan man ju köra med en no no patch så man slipper ha skivan i
Väl... det börja kännas som MMO... d v s man måste vara ständigt online för att kunna spela och med tanken på att alla har internet dagsläget så är det inga problem... Men det som stör mig är dock att alla företag skall ha sina egna klienter och lösningar varför inte bara komma på ett standard så man slipper ha 1000 olika program igång på sin dator...
nja snart kör andra likadant.
Det blir upp till oss konsumenter att visa att deras Stasi metoder inte uppskattas genom att inte köpa ett enda exemplar.
Tycker de ska göra som 2k med Bioshock, install limits med X antal, sen efter ett år tar de bort de. Fick 2k att växa enormt i mina ögon.
Företag som EA, Actavision och numera Ubisoft blir mer vidriga dock. Hoppas Valve, Blizzard och Relic ect håller sig borta från sånt här skit.
[quote="Aftonstjaerna"][quote="gurkoz"]Som alla vet så är ju Steam i sig ett kopieringsskydd och inget mer behövs.[/quote]
Rätta mig om jag har fel, men visst har "steamspel" crackats och "släppts" som fungerande spel utan "steam-drm"? I sådana fall är det kanske inte så konstigt att de dubbelskyddar spelen.
[/quote]
Insinuerar du att Ubisofts DRM inte kommer ha crackats en vecka efter release?
Ledsen men Blizzard är med Actavision numera.
suck, att dom inte ger sig. det blir Enbart piratkopior av deras spel som straff.
Mitt största huvudbry är hur principfasta alla verkar vara.
Jag gillar inte utvecklingen heller, även om jag förstår den.
Men till alla som säger:
BUUUU Kommer a l d r i g köpa ett till ubisoft spel
Jag skulle aldrig kunna skita i o köpa ett bra spel bara för visa min ståndpunkt..hur intresserad av spelet kan man vara när man skriver man väntat hur länge som helst på det tills man 2 veckor innan release får veta att det har försetts med ett nytt kopieringsskydd som ingen kan veta hur det funkar i praktiken. Vända kappan helt o bojkotta något bara av princip...
I det stora hela märks det ju inte om just DU inte köper det
Hela grejen med nya skydd är ju att det ska ta längre tid och vara svårare att knäcka det. Så dom hinner sälja mer. Inte att det inte ska gå för det har dom nog fattat för länge sen
Och där går alla Ubisofts spel bort. Min lina är lika stabil som en enhjuling och går ner titt som tätt. Korkat är vad det är, de som inte köper spelet kommer ju garanterat att slippa DRMet eftersom många laddar ner det istället.
Köp: Spelet kräver omständiga DRM-rutiner.
Tanka: Spelet går att spela när du vill, var du vill, hur du vill och hur många gånger du vill.
En påse nötter är vad de är. Förresten, Kan inte Fz börja bedömma DRM i sina recensioner? Kanske redan gjort det men men,...
Att bojkotta spel pga att tillverkare vill ha in pengarna man har lagt på spelen e ju helt befängt, har ni inte råd att köpa spelen så lägg ner att spela!! För ingen tjänar på ER i längden!!!!
Jag ser inget större problem i det hela.
Internet har ju alla idag, tom i mobilen i fickan..
Hur ofta är man INTE uppkopplad?
På såvis kan man inte klaga direkt, och jag tycker även att jämförelsen med "att det är som ett MMO, för nu måste man ju betala för internet för att kunna spela" jämförelsen faller med.
Det är ju inte som att du skulle välja att inte ha någon uppkoppling alls och därmed slippa avgiften, bara för att spelet inte krävde online verifikation.
Det argumentet är lite som att säga att kaffebryggaren som kräver el har en månadsavgift den med via elräkningen.
Jag själv reagerade starkt på detta först med, men tror det är en bra lösning, i alla fall om man lägger en så stor del av spelet online att det verkligen inte går att spela utan access till servern och det som finns på servern.
Det blir ju helt meningslöst om det bara skulle vara savesen som låg där, då blir det säkerligen crackat snart.
Tror det måste bli så här, om vi vill ha tillbaks de exklusiva PC titlarna som vi alla saknar. Tänk vilka grymma spel vi skulle få se om utvecklarna vågade utveckla spel till PC igen med dagens teknik!
MMO-spel på pc säljer ju som smör så visst finns det en köpkraft, men de flesta väljer ju den lättare (och billigare!) vägen att tanka ner de spel de vill ha idag tyvärr
Bara att cracka det då.
Illa att man blir tvungen att ta till illegala metoder för att få full användning av ett spel.
Och du tror detta sätt kommer ta bort nedladdning? Jag ger skyddet 1 månad sen kommer det vara knäckt.
Piratkopiering är som vanligt mest ett tacksamt svepskäl. Pirater kommer ALLTID att hitta sätt att sprida spel.
Nej, vad Ubisoft är ute efter är KUNDKONTROLL, att helt och hållet döda andrahandsmarknaden och förhindra kompislån. Jävla gement.
Och på längre sikt lär det här nya systemet säkert underlätta reklaminfogning (aktuella annonser i realtid i ditt spel, anpassade efter kunden - vilken service!).
Enkel lösning: ngn. tar ner deras servrar tills reklamationsstormen bland användarna tvingar dem att patcha bort skiten
ang. DRMlösningar: alla lösningar som begränsar slutanvändarens användning av produkten gör bara det illegala alternativet mer attraktivt.
Hur dumma i huvet är dom? Varför tror dom att det inte kommer kunna förbigås genom cracks m.m? Det är ju så jävla poänglöst. T.om folk som köpt spelet kommer cracka det...
Visst kanske kommer ta längre tid o knäcka det. Men det kommer irretera kunder. Säg att Ubi's server går ner? Då försvinner din game progress och jag lovar att du inte blir lycklig.
Tur att de inte har några spel som jag längtar efter direkt.
Blir lätt för mig att bojkotta deras spel.
Hoppas de inte lyckas för bra med sin strategi så att fler utgivare tar efter detta system.
Jag har inget emot skydd av någon sort eftersom jag köper spel på riktigt, men att lusa ned internet så här tycker jag är onödigt. Sedan har ju snubbarna lite hybris om de tror att alla deras spel säljer så där mycket...
Ska man vara online hela tiden kan dom också börja med dessa saker vilket jag tror skulle dra ner piratkopiering betydligt mer:
Exempel-siffror:
Fullpris för spel X: 599kr
Få tillgång till spel X i 1 dygn: 49kr.
Köp spel X efter att testat ett dygn: 599 - 49kr = 550kr.
Hyr spel X i 2-4v: 199kr.
Try before buy, dock krävs det att utvecklarna gör bra spel speciellt med replay-value om det är singleplayer. Skräpspel vill ingen köpa efter att t.ex. testat för 49kr ett dygn. Dock, vilket är den stora poängen, kan betydligt fler folk tänka sig testa spel för 49kr det kan tom vara smidigare/snabbare/säkrare än att ladda ner det på TPB. Att folk laddar ner olagligt är inte bara pga snålhet/brist på pengar, utan även att folk drar sig för att kasta ut 600kr och i vissa fall mer för grisen-i-säcken. 600kr för nåt man kanske spelar i 30 minuter är mycket, däremot 49kr för att testa om det är nånting att köpa är ingen summa alls..
Synd om man gör sista uppdraget eller möter nån boss som man snart har dödat. Dessa system kommer lätt att hackas och ligga ute på piratebay några timmar efter. Folk hackar ju Pentagon och Nasa så ett spel är ju direkt något problem?
Kör normalt det är bäst.
Byt ut ubi snubben mot robert bowling från iw och ubisoft mot iw/activision så är det här okt/nov all over again.
trust us its gonna be awesome... jo men visst...
tänker inte skrika bojkott men hade ac2, splinter cell på köplistan... nu blir det nog inga ubi köp från min sida iaf.
Jag tyckte att bioshock2 drm va helt skräp med både gfwl + 15 installationer va jävligt dåligt men ubi's tar priset.
eftersom det inte kommer påverka dem som kopierar så är det ju ganska korkat det här. vore kanske en annan sak om alla vore tvungna att knäcka sitt eget spel, men eftersom man bara kan klicka på en länk till en torrent så är det ju meningslöst.
de positiva delarna låter dock bra..
Jätte kul om man sitter på ett privat lan och internet crashar av någon anledning, vilket har hänt ett antal gånger under alla år. Det är ju inte hela världen man spelar ju oftast via lanet men om det krävs internet så kommer ju ingen kunna spela det spelet. sanslöst dålig ide. UBI kan se sig om stjärna om att jag kommer köpa ett spel av dem så länge denna *lösning* existerar. MW2 rök av just samma anledning att det krävs att man spelar över internet.
det är ju inte ubisoft man ska bojkotta, det är ju trots allt inte deras fel.
bojkotta alla dessa fjortispirater och andra idioter som sänker spelindustrin!
Ännu en gång inser jag varför jag inte kommer lägga massa slantar på att uppgradera min dator.
Är på sätt och vis inte emot skyddet i sig, men det är ytterligare en orsak till att jag hellre väljer att spela på konsol.
Där slipper man allt tjafs och eventuella problem med överenergiska kopieringsskydd.
de missar att piraterna alltid ligger ett steg före vad som än händer.
Undrar om nästa steg kanske är att låta ladda ner spel gradvis, så att man bara kommer åt de(t) segment man för tillfället spelar. En lösning någonstans mellan en digital kopia och streaming.
bla bla bla.
Likadant när MW2 kom att Dedicade support skulle inte vara med.
Då sa miljontals att dom inte skulle köpa det.
Och se vad som hände där.
Spel tillverkar kan göra vad som helst. Och vi konsumeter kommer köpa det.
Tänk er i deras situation. Tänk om ni gör något som kostar dig x antal kronor. Sen lägger du ut det. Köpare ska betala x antal kr för produkten. Men tack varje att samma fil ligger för gratis nedladdning på Piratebay förlorar du x antal kronor. Istället för att tjänat in dom?
Dom lägger ner miljontals på att göra spel som vi kan sitta och spela. Och så ska dom inte få något för att göra dom?
Det är även fel att man ska få betala för spelet. Sen betala för DLC:s. Men det är pga att dom inte tjänar in dom x antal pengar dom behöver.
Om dom inte får in för sitt arbete går dom i konkurs.
Så man kan inte tänka i simpla banor. Man måste tänka lite större.
jag är säkert lika sur som dom flästa här men om man vill ha spelet men inte skydet men samtidigt vill ha en äkta verision så kommer jag förmodligen att köpa spelet och tanka ner det ochså för att slipa skydet sålänge jag inte vill spela över internet elelr liknande. vist komemr ta en massa plats på datorn med det är ganska billigt att skaffa mer plats på datorn...
Jaja kom inte å gnäll om 1 månad när halva internet har tankat spelet.. jävla nötter dom lär sig aldrig.. betala för att vara bunden till vara online nonstop för å spela.. hahahahha epic fail!
@FearKill
Hur kan du säga att man måste tänka större när du själv tänker så jävla kortsiktigt?
Vad som sker är att man inskränker BETALANDE kunders frihet. Pirater kommer att anpassa sig och slippa klumpiga, påträngande "säkerhetssystem".
Och det finns fortfarande inte, så vitt jag känner till, någon pålitlig undersökning som visat att varje nedladdning är en osåld kopia.
Om det VERKLIGEN handlade om piratkopiering hade Ubisoft kunnat sköta problemet på en myriad olika sätt. Man måste ge kunder INCITAMENT att köpa spelet, inte straffa dem för det!
Satan så löjliga ni är. Hur ofta har man INTE tillgång till internet?
"Då blir det att ladda ner spelet istället" Seriöst? För det första r datorspel ingen rättighet. För det andra lär det inte Ubisoft sluta med det bara för att ett par personer laddar ner istället, det är troligtvis inte er som Ubisoft försöker få tag på.
På tal om bojkott, hur gick det för CoD:Mw2 bojkotten? Inte så jättebra va? Nä, bara snack.
Ja, alla är väl uppkopplade nuförtiden. Men vad händer vid plötsliga frånkopplingar (ungjäveln drog ut sladden!), driftstörningar, servicearbete, serverproblem, etc?
Och du kan sätta dig på att Ubisoft kommer att ursäkta nästa prishöjning med driftkostnader för deras system.
Frågan är vad det är för jävla nötter som bara för att utvecklarna har krånglat till det lite går o stjäl spelet (Laddar ner)
Jag tycker man får se hur det fungerar. Fungerar servrarna felfritt och inte har downtime har jag inget problem alls med detta faktiskt, så länge det fungerar smidigt.
Sitter man på en PC hemma har den självklart internetaccess. Att folk säger "men internetuppkopplingen kan ju krasha" är också lite av en icke fråga tycker jag. Hur ofta händer det om man har en bra leverantör? Var säkert 2 år sedan jag hade driftavbrott.
Om det skulle hända att internet ligger nere en halv dag så är jag säker på att man klarar sig utan spel under tiden det åtgärdas, på samma sätt som man skulle klara sig utan spelet om man fick strömavbrott.
Sedan tycker jag att det är lite larvigt att sitta och skrika om att nu ska man minsann ladda ner spelet istället. Med vilken rätt gör ni det? Om utvecklaren väljer att sälja spelet med detta skydd så är ni givetvis inte tvingade att köpa det, men ni kan ju inte ta er rätten att ladda ner det utan att betala.
Förstår faktiskt inte den mentaliteten "Äsch det är suger, jag kan piratar det istället".
Det kanske fungerar jättesmidig?
Det är ingen som säger att piraterna kan knäcka det här direkt heller, det beror på hur mycket som ligger online i molnet.
Man kanske måste modifera enormt mycket för att få det att fungera offline, det är inte som att cracka en exe fil och göra en key-gen direkt. Kolla på MMO-spelen.
Det kanske blir så att de lyckas göra en halvbuggig piratversion som man kan spela offline som är helt värdelös.
Eller så blir det som folk säger, att man kanske bara lägger savesen online och då kommer det säkerligen crackas omgående.
Den som lever får se!
Jag själv har inget direkt emot detta, i början ryggade även jag tillbaks och tänkte va fan...men egentligen är det inget som påverkar mig direkt då jag alltid är uppkopplad, likaså är nog de flesta!
Hur är det med Steam. Kör de bara en koll när man väl loggar in och sedan kan man spela singleplayer även om linan går ner? Har aldrig inträffat att linan gått ner medan jag lirat, så hur ligger det till egentligen?
Varför kan inte Ubi bara kolla en gång i början, så att man fortfarande kan spela om nu något skulle crasha under tiden?
Vilka gnällspikar. xD
Jag ska nog se till o börja köpa MER spel nu.
Det handlar inte om att vara löjlig, att man 99% av tiden har Internet, och visst måste man inte spela varje sekund och de flesta kanske inte drabbas men...
Det handlar om att man försämrar en produkt som gör att jag faktiskt inte kommer kunna spela precis överallt och närhelst jag vill. Om det hade funnits någon vinst för mig som köpt spelet så kanske, men det finns ingen riktig anledning till att jag inte ska kunna spela när och hur jag vill.
Vi vet ju att det kommer piratas som bara den, men jag som köper mina spel önskar att inte bli fistad. Ska jag bli det vill jag ha blommor, middag och choklad.
Kan inte då någon som är för detta system förklara hur det förbättrar spelet? Jag har bara läst en massa om att det inte försämrar så mycket som en del hävdar, och jag vill hävda att man inte behöver försämra över huvud taget.
gamecube tog ju ett par år innan de lyckades knäcka. vilket i sig vart vinst för nintendo, då den han bli gammal innan folk kunde börja bränna till den.
Snacka om att driva folk till piratkopiering. När fan ska de lära sig att de enda de straffar med sådan här idioti är de som faktiskt köper spelet?
ADSL är sämst, på 10 år, 4 orter & 4 leverantörer så har det aldrig gått en vecka utan nedkopplingar för mig.
går det att patcha bort kan man cracka skiten.. hur fan tänker dem ??
Alltså, minns inte folk Hellgate London? Hur var det för mig och min fru när vi fick lust att spela det här tillsammans i höstas tror ni? Det är ju där problemet verkligen ligger, inte att man måste vara uppkopplad hela tiden (även om det är urbota korkat och att jag kommer få byta bort Com Hem mot Telia eller nått annat som går här).
Intelligent att införa ett sånt här system på Silent Hunter 5, som är av just den typen man gärna spelar när man INTE har internetuppkoppling, dvs en pysslig och långsam singleplayer-simulator.
Om nätet ligger nere där hemma eller man är i sommarstugan som kanske bara har uppkoppling via mobilen eller inte alls, så är man fuckad. Bra jobbat!
Skiter i vilket. Ska utan tvekan köpa Silent Hunter 5, min uppkoppling går ned 1 ggr / år max och jag litar på att deras servrar inte kommer gå ner särskilt ofta. Skulle dom nu göra det så får jag väl börja leta crack till min lagligt inköpta version av spelet.
Nu skall ö-jäveln svältas ut ur kriget!!
Kära Ubisoft,
Detta beslut kommer göra större bakslag än vad det lönar sig.
Det var allt, tack för mig!
Varför klagar alla? För hur många är det egentligen ett problem att uppkopplingen riskerar att trilskas? Och hur ofta händer det?
Fan vad jag är less på folk alltså.
Jag tänker i alla fall köpa Assassin's Creed 2 om det dröjer flera månader för en gratisversion att dyka upp.
Vadå positiva egenskaper? Det som beskriv som positivt kan man ju redan fixa genom att ha med sig skivan och ett USB minne. Det finns i min mening _inget_ positivt med detta så kallade skydd som dom prackar på folk för deras eget bästa och i all vänlighet. #CENSUR#
Surt. Jag såg fram emot Silent Hunter 5 och nästa Splinter Cell. De missade just 2 sales
Hmmm, funderar på att förhandsboka SH5, Conviction och AC2, för att sedan avboka dem dagen därpå och skapa lite siffror som de kan titta på
Fan vad folk ska vara känsliga då. Känns mer av att läsa kommentarerna här att vissa letar efter en ursäkt att befoga sitt omoraliska piratkopierande. Jag ger själva fan om ni piratkopierar (och jag kan urskilja det från stöld), men ni är hycklare om ni gör det för en sån här sak. Vill ni protestera en produkt ska ni varken köpa skiten eller konsumera den på något annat vis, annars visar ni bara att det utvecklaren har rätt och ger denne ytterligare en ursäkt att fortsatt bedriva värre och värre kopieringsskydd.
Säg som det är att ni helt enkelt är omoraliska snåla jävlar, det är bättre än att skylla på någon annan. Så slipper gamers se ut som hycklare.
99% av spelare kommer inte märka av skiten, det är nog fler som kommer märka av ifall ett spel är dåligt optimerat eller dåligt portat från en konsol.
Med det sagt kommer inte jag varken köpa spelet eller konsumera det på annat vis.
Instämmer helhjärtat med Fairfax.
Självklart kan man "klara sig" utan ett spel i x antal minuter/timmar, men det är en principsak. Systemet behövs inte, det tillför inget av egentligt värde och kommer förmodligen bara tjäna som ännu en nagel i ögat på de som kör legalt.
Dessutom har vi problemet med spelbarheten på sikt, vem garanterar egentligen livstids serverpålitlighet? Även om sannolikheten att man plockar upp "Magic Carpet" om 20år är minimal så ska man kunna det! Precis lika mycket som man förväntar sig kunna läsa om en bok man har i bokhyllan.
jag kan ju sätta en tia på att razor och reloaded grabbarna klarar av att cracka deras spel på en sisådär, 2 dagar innan release?
För dom som undrar hur ofta uppkopligen går ner, ja det händer väl rätt "ofta" här så folk kan ju sluta använda den ursäkten eller visa en ISP som garanterar att man är uppkopplad hela tiden eller så betalar dom en istället.
Jag hoppas ingen köper spel med detta kopieringsskydd. Det skulle bara visa att vi konsumenter faktiskt accepterar något sånt här dumt. Gissningsvis kommer ju folk inte tänka sig för då de bara måste ha de nya balla spelen.
Jag tänkte köpa ett gäng spel på steam från UBI men då man nu fått bekräftat att deras idioti är bottenlös och använder även detta skydd på steam så kommer i alla fall jag undvika allt som är relaterat till UBI i framtiden.
Gissningsvis kommer 1/3 köpa spelen, 1/3 kommer inte köpa spelen och 1/3 kommer ladda ner spelen olagligt. Var vid UBI kommer gå ut o klaga lite mer om hur usel PC'n är som plattform och hur mycket piratkopiering är grunden till detta.
Jag tycker Ubisoft omedelbart borde gå en kurs hos Valve hur man behandlar sina kunder.
Wääääääääh!!
Om de skitit i att kalla SH5, AC2 etc för single player och istället kallat dem för "Personal Online Experience", hade ni kunnat klaga då?
Ingen har rätt att piratkopiera spel och vad än företagen bestämmer sig för att göra med deras produkter ändrar inte det faktumet.
Vill ni inte köpa ett Ubisoftspel pga detta så är det bara att skita i det.
Stickan, att du har rätt angående piratkopieringen är helt klart men att folk inte ska klaga när ett företag slutar göra produkter som kunderna vill köpa är bara kontraproduktivt. Om vi bara slutar köpa spelen och håller käften som du föreslår får Ubisoft bara mer vatten på sin kvarn och till slut finns det inga betalande kunder kvar. De har spelhusen bestraffat genom sina drakoniska DRM-skydd och allt som återstår är en skara jävligt nöjda pirater som slipper online-verifikationer av förklarliga skäl. Så om du inte vill köpa spelen är det OK men säg för tusan inte åt resten av oss att inte klaga på produkter som inte uppfyller våra krav, det är ju fan bara dumt.
alla som drar till mde skit som straffar dom som betalar borde vi alla skita i. och jo, dom märker av det då det inte bara är "du" i hela världen som skiter i utan flera miljoner. det är extremt uppenbart, dom sätter ju skyddet Just för att dom Känner av det.
Skulle det här vara svårare att cracka än något annat?
Säsrskilt med tanke på att om påstår att dom skulle kunna patcha bort kopieringskyddet (detta är ubisoft dessutom, support de har haft för titlar förr har ju varit undermålig).
Detta kommer bara skada konsumenterna. Jag skulle aldrig köpa ett sånt här spel.
Kommer Ubisoft står för ansvaret om de förstör min hårddisk med någon dålig patch? Det har ju hänt för, så jag är inte så värst övertygad. Cracka spel? Nej, bättre att låta bli, finns mycket annat värt att spela.
Vafals! det där har jag aldrig skrivit!?
Bad company 2, Dragon age expansionen, Mount and blade warband och Just cause 2 är bara några av spelen som kommer släppas nästa månad.. Tror de flesta klarar sig utan UBI spelen för mars.
Ja, då skall man inte köpa dom spelen. Tack på förhand
Har bojkottat ubi sen farcry 2, och tänker inte börja handla från dem nu heller.
IEGOCENTRIC
Den Intellektuella Gamern
Simon - varken mer eller mindre
BILDJÄVELN
Min nörd är störd, but so am I.
Nu kan du installera Chrome i din Android-enhet. Google släpper en betaversion...
Nyheter, 2012-02-09 12:31
Två nya SSD-enheter, det lanserar Verbatim. Företagets 2,5-tummare rymmer 120...
Nyheter, 2012-02-09 08:46
Trist kamera och tveksam batteritid minskar köpsuget. I övrigt är Lumia 710 en...
Tester, 2012-02-08 15:30
Dagens smarta mobiler har gjort användarna vana att peka sig fram genom...
Nyheter, 2012-02-08 13:21
SZ68R5 är Shuttles nya toppmodell i XPC-serien och företagets första kubdator...
Nyheter, 2012-02-07 12:38