Nyheter
Ingen HD-installation för God of War III

Ingen HD-installation för God of War III

33 kommentarer

Sebastian Lind 2010-02-24 20:40


Via twitter avslöjar Sony Santa Monicas Christer Ericson att God of War III inte kommer kräva en hårddiskinstallation.

God of War III kräver ingen hårddiskinstallering. De 5 MB listade på baksidan av spelboxen är endast för sparfiler.

En av Ericsons medarbetare, Tim Moss, avslöjar också att europeiska God of War III-versionen verkligen drar nytta av Blu-ray-formatet med dryga 40 GB:s vansinne på en skiva med dubbla lager. Bland språken som stöds återfinns engelska, franska, italienska, tyska, spanska, portugisiska, holländska, polska och ryska. Om du köper den version med alla extraspråk (utöver engelska som är standard) så får du såklart möjlighet att välja två olika språk samtidigt - till exempel ett som ska talas och sen undertexter på ett annat språk. Moss föreslår att du lär dig ett nytt språk på ett argt sätt.

Den 17 mars är det dags, bara för Playstation 3. Längtar du efter Kratos ursinne?

FZ-förtitten
God of War III har gått guld
Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Raderad 2010-02-24 20:52:36 #1

    Så vadå, spelet går inte installera alls? Roliga laddningstider från hårddisk när spelet kunde avlastas på den betydligt kvickare hårddisken.

  • Bild saknas

    Eriand 2010-02-24 21:02:58 #2

    PLix ändra det till HDD... Vi har redan haft den här diskussionen ett flertal gånger på FZ; HD = High-def, inte hårddisk :P.

  • Bild saknas

    simon857 2010-02-24 21:08:51 #3

    du förstår ju vad dom menar med HD, vilket är huvudsaken enligt mig, eller? =)

  • Bild saknas

    Eriand 2010-02-24 21:24:54 #4

    Simon: Ja, jag förstår det. Men det är några sekunder jag tänker "wtf, vad har de skrivit nu?".

    För att undgå förvirring är det mycket bättre att de använder en akronym som inte är synonym med ett annat teknologi-relaterat ämne...

  • SWEBarb

    SWEBarb 2010-02-24 21:27:36 #5

    mjo jag trodde först ingen HD upplösning eller nåt.

  • Sebastian Lind

    Sebastian Lind 2010-02-24 21:31:59 #6

    Eriand skrev:
    PLix ändra det till HDD... Vi har redan haft den här diskussionen ett flertal gånger på FZ; HD = High-def, inte hårddisk :P.


    Yes, vi hade precis samma diskussion i en tidigare nyhet och vi har inte för avsikt att ändra på något denna gången heller. :)

  • walter_iego

    walter_iego 2010-02-24 21:49:54 #7

    Eh, the "language add-on"? Men varför, bara för att man kan fylla en skiva med massa "extra" så kanske det inte behövs. Fansen vill ha det gamla och beprövade.

  • Bild saknas

    Silverfish 2010-02-24 21:54:03 #8

    Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.

  • elmackonr1

    elmackonr1 2010-02-24 22:16:31 #9

    Trodde lätt det handlade om nånting med hi def när jag såg titeln på artikeln =)

  • Bild saknas

    Mr.Waterboy 2010-02-24 23:02:52 #10

    Så spelet ligger på 40Gb?
    Tur att man har en 250Gb. :D
    Eller fattade jag fel...? :S

  • Bild saknas

    lubo 2010-02-24 23:16:49 #11

    Mr.Waterboy skrev:
    Så spelet ligger på 40Gb?
    Tur att man har en 250Gb. :D
    Eller fattade jag fel...? :S


    Spelet fyller skivan med 40gb (vilket är rätt mycket?), det kvittar hur stor hårddisk du har på själva playstationet.

  • Bild saknas

    elimsen 2010-02-24 23:22:27 #12

    Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad :)

    Tycker inte rubriken kan misstolkas.

  • Bild saknas

    Liquidedust 2010-02-24 23:33:46 #13

    Silverfish skrev:
    Jag förstod ingenting (varför skulle det inte vara HD upplösning i God of War 3? Och vaddå "installation"?), förkortningen för hårddisk är HDD så vitt jag vet vilket står för "hard disk drive". Vanligtvis kommer man inte på egna förkortningar om det redan finns en sådan.


    Måste faktiskt instämma här, undrade vad sjutton som menades först med. Att kalla en HDD för HD är om inte väldigt udda; väldigt konfunderande då HDD och HD betyder helt skilda saker.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-02-24 23:38:10 #14

    elimsen skrev:
    Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad :)

    Tycker inte rubriken kan misstolkas.


    Instämmer. Det bör inte behövas överdrivet mycket hjärnaktivitet och läsförståelse för att koppla sammanhanget.

    Men visst, lika bra att ändra kanske? HD brukar ju vara förkortning på både Harley Davidson och Högsta Domstolen.. ;)

  • Bild saknas

    Håkan 2010-02-24 23:42:53 #15

    HD = HårdDisk
    HU = Högupplöst
    Är ju på svenska! :p

    -----
    Värsta med PS3an e fan att installera varenda spel, på Xboxen har man ju iallafall ett val att sätta igång ett spel på 5s men med dvdläsaren som gör oljud. På PS3an får man vänta i 30min innan man kan sätta igång och spela en snabb runda, om man inte redan har spelet installerat på hårddisken.

  • Bild saknas

    Kazutoyo 2010-02-25 00:15:09 #16

    elimsen skrev:
    Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad :)

    Tycker inte rubriken kan misstolkas.

    Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.

    Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.

  • Bild saknas

    Zayne 2010-02-25 00:17:46 #17

    Varför inte bara skriva "installation". Att det är till hårddisken är ju underförstått.

    "Ingen installation för God of War III"

  • Bild saknas

    jlarss 2010-02-25 01:03:44 #18

    Håkan skrev:
    HD = HårdDisk
    HU = Högupplöst
    Är ju på svenska! :p



    HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska :P

  • Bild saknas

    Raderad 2010-02-25 01:08:08 #19

    jlarss skrev:
    Håkan skrev:
    HD = HårdDisk
    HU = Högupplöst
    Är ju på svenska! :p



    HarDDrive/HårDDisk har samma förkortning på engelska och svenska :P


    Nej. Hard Disk Drive (HDD).
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive

  • Bild saknas

    Dumlen 2010-02-25 01:24:05 #20

    Kazutoyo skrev:
    elimsen skrev:
    Krävs det ingen installation eller finns det ingen möjlighet till det? Viktig skillnad :)

    Tycker inte rubriken kan misstolkas.

    Jupp, jag vill kunna installera alla mina PS3-spel, och på så sätt ge skivläsaren mindre belastning då den inte behöver läsa därifrån hela tiden. Jag är mer rädd att lasern i PS3an ska braka ihop än YLOD. Sony har ingen speciellt bra historia när det gäller lasern i varken PS1an eller PS2an.

    Och håller med om att rubriken inte kan misstolkas.


    Lasern har ju brakat ihop i en hel del ps3or redan. Främst på de första 60gb-versionerna.

    Skulle faktiskt även jag vilja installera åtminstonde en del utav spelen på hårddisken.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-02-25 02:25:20 #21

    Ser riktigt bra ut!

  • Bild saknas

    JayC 2010-02-25 02:34:13 #22

    Känns som aftonbladets rubriksättare börjat jobba på FZ.

  • Fairfax

    Fairfax 2010-02-25 08:06:03 #23

    "Ingen installation krävs för God of War III" hade i mina ögon varit en bättre rubrik för den nuvarande misstolkas lätt på två punkter.

  • Bild saknas

    Wocizon 2010-02-25 08:41:35 #24

    Tolkade också HD som High Definition i nyhetsrubriken. Å andra sidan var det det som gjorde att jag klickade på den. ;)

  • Bild saknas

    Gambold 2010-02-25 09:44:04 #25

    HD är en bra förkortning av HårdDisk.
    Alternativet (på svenska) skulle väl i så fall bli HDE (HårdDiskEnhet)
    Om HDD skulle användas som förkortning så får man isåfall skriva hela nyheten på engelska.

  • Eisenhart73

    Eisenhart73 2010-02-25 12:33:46 #26

    Men vaffan. Lär bli vansinniga laddningstider. En annan har ju vant sig vid SSD precis =)

  • Bild saknas

    Soldier_Blue 2010-02-25 15:43:20 #27

    HDD kan man ju utläsa som Hard Disk Drive. På engelska.
    Vad skulle ovanstående förkortning då bli på svenska? Hård Disk + ???
    Tycker förkortningen HD funkar bra och förstår inte att folk kan bli så upprörda över nåt som man ändå fattar om man tänker på i vilken kontext det används.

  • vampyrer_suger

    vampyrer_suger 2010-02-25 17:52:47 #28

    Haha, jag som undrade varför de tagit bort High definition, lol.

    Nej ni får sluta läsa aftonbladet samtidigt som ni skriver rubriker här.

  • Bild saknas

    Tokiga piraten 2010-02-25 19:16:32 #29

    Trodde att handlade om inget stöd för HD=High definition. Det är rätt korkat att hitta på egna förkortningar och säger att det är rätt. :(

  • Bild saknas

    Satakarnak 2010-02-25 19:49:55 #30

    Fz HDD ska det vara ARRR

  • bjosarn

    bjosarn 2010-02-25 20:11:09 #31

    Hehe, jag trodde också det hade nånting med High Definition att göra.

  • Jozo

    Jozo 2010-02-25 23:46:18 #32

    Den Tokiga Piraten skrev:
    Trodde att handlade om inget stöd för HD=High definition. Det är rätt korkat att hitta på egna förkortningar och säger att det är rätt. :(


    Vadå hitta på egna förkortningar? Vi bor i Sverige och då ska man skriva på svenska.

    HD: Hårddisk

  • Bild saknas

    Tokiga piraten 2010-02-26 10:54:47 #33

    Jozo skrev:
    Den Tokiga Piraten skrev:
    Trodde att handlade om inget stöd för HD=High definition. Det är rätt korkat att hitta på egna förkortningar och säger att det är rätt. :(


    Vadå hitta på egna förkortningar? Vi bor i Sverige och då ska man skriva på svenska.

    HD: Hårddisk


    HDE=hårddisk enhet blir det då. Annars blir det svårt lagra att data :P

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter