Nyheter
Gameplay från Fallout: New Vegas

Gameplay från Fallout: New Vegas

50 kommentarer

Jakob Svärd 2010-06-04 22:51


Laddar ...

I höst återvänder en av branschens mest välrenommerade rollspelserier med Fallout: New Vegas. Här har Obsidian Entertainment med legenden Chris Avellone i spetsen fått den ärofyllda uppgiften att förvalta franschisen. Idag har gänget borta på IGN.com kommit över den första gameplay-filmen från spelet som vi presenterar här nedan. Fallout: New Vegas bygger på spelmotorn från Fallout 3 och släpps till PC, PS3 och Xbox 360.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Fjornsvavne 2010-06-04 23:30:01 #1

    Ser fram emot förhandstitt eller recension av New Vegas. Behöver veta vad de byggt vidare på, eller ändrat, innan jag ser det som något givet köp. Fallout 3 är ändå jävligt bra, särskilt med lite moddande. Allra helst skulle jag således se New Vegas vara ett "moddat", nytt Fallout 3.

  • Bild saknas

    Richard 2010-06-04 23:40:37 #2

    Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

    Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.

  • Proximately

    Proximately 2010-06-05 00:00:47 #3

    En sak som Fallout hade men som jag saknar i Fallout 3 är de starka valen man kunde göra. Det var liksom inget moralsnack på det sättet som det är idag. I Fallout 3 kan man välja att förstöra Megatown (tror jag det heter...) men gör man det så tillfredsställer man en tjur gammal idiotisk gubbe som är odödlig (minns när jag dödade presidenten i Fallout 2... good times). Det fanns även saker som hände där om du inte kunde hantera situationen på rätt så hände något dramatiskt. Det var dock inte en känsla av att "Åååh! Nej, nu kommer jag inte kunna göra blablablabla och köpa varor från blablabla".

    Anyway. Jag kommer köpa detta, men jag önskar verkligen att lite av atmosfären och de mer moderna städerna kommer tillbaka någon dag. Jag vill besöka ett Vault city som står i kontrast till allt annat. Inte gå runt i... öknen. <.<

  • walter_iego

    walter_iego 2010-06-05 00:10:28 #4

    Jag tänker Oblivion: New Vegas...

  • HaZe303

    HaZe303 2010-06-05 00:39:34 #5

    Boooring. Dags för en ny grafik/spel motor, och dags att gå vidare. Tyckte Fallout3 var kul i början, men tröttnade fort.

  • Boomer

    Boomer 2010-06-05 00:52:48 #6

    Nu tycker väl jag då att 'fajtingen' aldrig har varit något man ska fokusera på i varken Fallout eller TES, så att visa ett klipp på det känns tråkigt. ^_ ^

  • Neatherblade

    Neatherblade 2010-06-05 00:58:30 #7

    Hmm inte nämnvärt intressant.

  • Bild saknas

    Maniac Stockholm 2010-06-05 01:01:24 #8

    skulle kunna vara en fallout 3 expansion

  • bladefinor

    bladefinor 2010-06-05 01:17:44 #9

    Tyck vad ni vill om mig, men grafiken är SÄMST!

  • Bild saknas

    klegoftw 2010-06-05 01:31:09 #10

    Tycker dock att grafiken spelar mindre roll, är det kul och har bra story så är grafiken mindre värd. Dock så är det ju ändå ett plus!
    Men inte allt :P

  • Grumbledock

    Grumbledock 2010-06-05 03:24:11 #11

    Då spelet ser ut precis som sin föregångare, med smärre kosmetiska uppdateringar, då borde det säljas till kraftigt reducerat pris, en expansion eller en spin-off.
    Får hoppas spelet är stort och har rejält med innehålls om kompensation, men jag har hur som helst lärt mig att inte köpa Fallout förrän någon månad efter release, långt mindre buggar då (suck).

  • Bild saknas

    voicu 2010-06-05 03:31:35 #12

    Såg intressant ut älskade Fallout 3 även pågrund av sina brister, kommer lätt köpa New Vegas också om nu inte förhandstittar och recensioner säger det är skräp då kanske jag låter bli.

  • Bild saknas

    Fell 2010-06-05 08:38:48 #13

    Obsidians second handprojekt? Nej tack.

  • Eisenhart73

    Eisenhart73 2010-06-05 08:46:40 #14

    De kanske skulle göra ett rpg istället. Ser ut som ett dassigt fps.

  • Bild saknas

    Fuskobot 2010-06-05 09:37:43 #15

    Ser awsome ut, grenade machine gun, sweeeeeet.
    Ska försöka lira lite rpgs under sommaren och funderar om det är värt att köpa fallout 3 till ps3?

  • Brain

    Brain 2010-06-05 09:58:24 #16

    Ser ungefär lika intressant ut som bajs.. :p

    [edit]
    Sorry, nyvaken.. omogen kommentar.. men det var det första som kom upp i min lilla skalle.

    Det ser ut som Fallout 3 repeated och jag tyckte Fallout 3 sög lika mycket som Oblivion fast lite till.
    Finns ju ingen känsla eller atmosfär i grafiken dom kör med.. ser plastigt ut och fult.

  • Bild saknas

    Slaxor 2010-06-05 10:04:18 #17

    Äh, vilken sopa.

  • Ankh

    Ankh 2010-06-05 10:10:49 #18

    walter_iego skrev:
    Jag tänker Oblivion: New Vegas...


    Jaja - är det dags för den uttjatade diskussionen om Fallout - Oblivion with guns igen? Lägg ner.

  • Bild saknas

    Serd 2010-06-05 10:13:02 #19

    Meh.. inget speciellt :/

  • Bild saknas

    Jonlissla 2010-06-05 10:54:24 #20

    Jamen va fan.... kan dem inte ha tagit en annan spelmotor? Essence Engine är kraschar lika ofta som Bert Karlsson käkar bullar.

    Det enda som gjorde Fallout 3 roligt var när man hade ett tjog moddar, såsom FOOK och MMM. Tyvärr så var spelet instabilt hela tiden. Inte ens när man installerade om så ville det fungera.

  • Bild saknas

    soderkvist 2010-06-05 10:58:42 #21

    Richard skrev:
    Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

    Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.


    +1

    the Ancient Order, spännande ställe!

  • Wardancer

    Wardancer 2010-06-05 11:34:48 #22

    Såg fruktansvärt tråkigt ut, Fallout 3 vapen och strider var något av det tråkigaste jag spelat i RPG och FPS väg. Gör om gör rätt...

  • Bild saknas

    bastard 2010-06-05 11:45:59 #23

    Inte för att jag har så höga förhoppningar på Vegas, men varför all denna fokus exlplosioner, blod och coola vapen? Visst, Fallout 1 och 2 var blodiga men spelen var så mycket mer än våld? Var är dialogerna, de levande karaktärerna och valfriheten? Fallout 3 lyckades med ett par saker: atmosfären och öppenheten.

  • Ish

    Ish 2010-06-05 11:51:51 #24

    Ser ju nästan identiskt ut med F3..

  • Ankh

    Ankh 2010-06-05 11:55:54 #25

    Ish skrev:
    Ser ju nästan identiskt ut med F3..


    Det är ju samma motor :)

  • jimpa91

    jimpa91 2010-06-05 13:00:25 #26

    Det verkar som att jag är en av de få som ser fram emot detta spel. :P

    Jag har gillat alla falloutspelen, 1, 2 och 3 (har inte lirat brotherhood of steel/tactics). För mig spelar inte grafiken någon större roll, utan det är gameplay, stämning och story som gör att jag återkommer till dessa spel.

  • Newklear

    Newklear 2010-06-05 13:10:03 #27

    Fallout 3 hade varit ett jäkla bra spel om det inte hetat fallout... För att vara ett FPS/RPG spel är det riktigt bra tycker jag, men så fort dem satte namnet fallout på det så sket det sig, för det har verkligen INTE förtjänat det namnet.

  • SuperTank

    SuperTank 2010-06-05 13:51:01 #28

    Fallout 3 var helt OK, men animationerna var ju faktiskt anmärkningsvärt dåliga. Lite motoruppdateringar hade inte skadat.

  • son of RAMBO

    son of RAMBO 2010-06-05 14:30:15 #29

    Giggidy!

  • Bild saknas

    Raderad 2010-06-05 16:53:48 #30

    Richard skrev:
    Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

    Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.


    Håller med till fullo

  • vurt

    vurt 2010-06-05 17:54:36 #31

    Obsidian har ju inte direkt några resurser att göra snygga spel tyvärr, blir ju lite lågbudget över det. Jag har låga förväntningar och har man lite tur kanske man blir positivt överraskad, jag tyckte FO3 var ganska mycket bättre än Oblivion, Bethesda lär sig. Det tråkiga med FO är ju miljöerna, det led som äldre spelen av också lite..

  • Bild saknas

    QRT 2010-06-05 18:12:44 #32

    Enda anledningen till att jag är någorlunda intresserad av detta är pga att det är Obsidian som utvecklar det.

  • LordDaimos

    LordDaimos 2010-06-05 18:33:23 #33

    Grumbledock skrev:
    Får hoppas spelet är stort och har rejält med innehålls om kompensation, men jag har hur som helst lärt mig att inte köpa Fallout förrän någon månad efter release, långt mindre buggar då (suck).


    Tänk så här, de bygger vidare på en motor som använts förut så många grundläggande buggar borde vara borta sen innan. Sen kan det ju så klart gå dåligt ändå och buggar kan introduceras i förändringar som införs men förhoppningsvis så leder det till en mer smärtfri upplevelse.

    Angående videon så sa den inte särskillt mycket som man inte visste sen tidigare. Det blir mer av Fallout 3 helt enkelt. Det som är intressant i detta blir att få utforska världen, prata med folk och se vad för intressanta sidoberättelser som gömmer sig där. Skjutandet är bara något man får leva med medans man tar sig fram mellan platserna.

    Till er som fortfarande klagar på att detta inte är som Fallout 1 och 2 så vill jag också få sagt att även om Fallout 1 och 2 var mycket bra spel så är detta något nytt och serien kommer troligtvis aldrig att gå tillbaka till rötterna på det sätt som ni vill. Antingen så accepterar ni det och ser Fallout 3 (och framåt) för vad det är, ett helt okej FPS/RPG, eller så sätter ni er och spelar era gamla spel och slutar klaga.

    / LordDaimos

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-05 21:35:22 #34

    Ankh skrev:
    walter_iego skrev:
    Jag tänker Oblivion: New Vegas...


    Jaja - är det dags för den uttjatade diskussionen om Fallout - Oblivion with guns igen? Lägg ner.


    japp nu är det dags .. högsäsong vad det verkar..

  • Bild saknas

    blodChoklad 2010-06-05 22:17:20 #35

    Det ser ut som jag trodde, spelar ingen roll om det egentligen bara e en enorm exp till FO3. Givet köp för mej

  • Bild saknas

    DreD 2010-06-06 00:01:12 #36

    LordDaimos skrev:
    Grumbledock skrev:
    Får hoppas spelet är stort och har rejält med innehålls om kompensation, men jag har hur som helst lärt mig att inte köpa Fallout förrän någon månad efter release, långt mindre buggar då (suck).


    Tänk så här, de bygger vidare på en motor som använts förut så många grundläggande buggar borde vara borta sen innan. Sen kan det ju så klart gå dåligt ändå och buggar kan introduceras i förändringar som införs men förhoppningsvis så leder det till en mer smärtfri upplevelse.

    Angående videon så sa den inte särskillt mycket som man inte visste sen tidigare. Det blir mer av Fallout 3 helt enkelt. Det som är intressant i detta blir att få utforska världen, prata med folk och se vad för intressanta sidoberättelser som gömmer sig där. Skjutandet är bara något man får leva med medans man tar sig fram mellan platserna.

    Till er som fortfarande klagar på att detta inte är som Fallout 1 och 2 så vill jag också få sagt att även om Fallout 1 och 2 var mycket bra spel så är detta något nytt och serien kommer troligtvis aldrig att gå tillbaka till rötterna på det sätt som ni vill. Antingen så accepterar ni det och ser Fallout 3 (och framåt) för vad det är, ett helt okej FPS/RPG, eller så sätter ni er och spelar era gamla spel och slutar klaga.

    / LordDaimos


    Helt rätt!
    Själv har jag slutat att spela Zelda spel då min personliga höjdpunkt var Zelda 3.. vill jag spela ett perfekt Zelda så drar jag igång det, inget nytt de gör kommer förmodligen någonsin att leva upp till min bild ändå..

    Jag ser framemot detta.. även om grafiken är som f3...

  • Bild saknas

    Dashiva 2010-06-06 00:10:50 #37

    Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?

  • RobbazSweC

    RobbazSweC 2010-06-06 05:54:35 #38

    Älskar hur folk klagar på grafiken då man till och med debunkade screenshots från oblivion 2005.

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-06 08:57:47 #39

    Haldur skrev:
    Richard skrev:
    Jag har försökt ge Fallout 3 en chans, eller rättare sagt två. Köpt det både till PC och Xbox360 men även om det inte är dåligt är det inte heller bra eller särskilt fängslande. Tror det beror mest på tråkig story/dialog och brist på spännande nya platser. Minns The Glow i Fallout, tror inte där fanns så mycket egentligen men platsen osade fara och spänning. Mer sådant istället för fabriker med massa robotar, kackerlackor och läskflaskor.

    Får hoppas New Vegas förbättrar men jag kommer inte förbeställa denna gången.


    Håller med till fullo


    finns en hel del i "the glow" faktiskt :) gäller bara att karaktären är tillräckligt teknisk och intelligent för att man skall få ut allt av stället. I övrigt håller jag med till 100%.. Inte helt oväntat från spelindustrins mest överskattade spelföretag.

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-06 08:58:53 #40

    Dashiva skrev:
    Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?


    Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om ;)

  • Bild saknas

    jonne_man 2010-06-06 12:32:45 #41

    Om story och RPG element är bra i detta spelet tillskillnad från FO3 kommer nog detta bli riktigt bra. Annars blir det nog skit av det. Bra att mod communityn är så engagerad att ett köp hur som helst säkert kommer ge utdelning.

  • Bild saknas

    Styxoric 2010-06-06 14:13:43 #42

    Fy fasen vilken otroligt ful spelmotor. Fysiken verkar komma direkt ur 90 talet.

  • Bild saknas

    GoodRifle 2010-06-06 14:31:45 #43

    bladefinor skrev:
    Tyck vad ni vill om mig, men grafiken är SÄMST!


    haha, är det han som tycker att spel är bara bra om dom har massiv grafik ? :P


    längtar dock till new vegas även om det ser ut som bara expansion som en del säger. :up:

  • Luciphear

    Luciphear 2010-06-06 14:57:47 #44

    bladefinor skrev:
    Tyck vad ni vill om mig, men grafiken är SÄMST!

    Tycker du har rätt. Ser förjävligt ut! Nu är inte grafik allt men... usch
    Hoppas gameplay kan kompensera det hela. (Jag är inte ett fan av Fallout 3 eller Oblivion :p)

  • Grumbledock

    Grumbledock 2010-06-06 17:32:35 #45

    DreD skrev:
    Helt rätt!
    Själv har jag slutat att spela Zelda spel då min personliga höjdpunkt var Zelda 3.. vill jag spela ett perfekt Zelda så drar jag igång det, inget nytt de gör kommer förmodligen någonsin att leva upp till min bild ändå..

    Jag ser framemot detta.. även om grafiken är som f3...


    Zelda 3 var ett mästerverk på alla sätt, men har ingenting med detta att göra?
    Istället för att erbjuda ett lågt pris för ett spel med lite nytt, eller släppa som DLC, släpps spelet till fullpris (med expansioner så klart) trots att det ser ut att vara identiskt med föregångaren?
    Man får återanvända grafikmotorer, men de ska synas en skillnad iaf om man ska betala, se bara Halo 3 vs ODST, och betänk att ODST såldes till lägre pris.
    Nytt spel = ny miljö, nya fiender, nya möjligheter och klart bättre grafik. Just nu ser jag bara ett skin till Fallout 3, utan några större skillnader så här långt tyvärr. Hoppas verkligen de har mer att erbjuda...

  • Bild saknas

    Dashiva 2010-06-06 17:39:27 #46

    HataMoto_ skrev:
    Dashiva skrev:
    Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?


    Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om ;)


    Det må vara hänt, men poängen var att Obsidian utvecklade inte Fallout 3.

  • Red_warning

    Red_warning 2010-06-06 17:47:15 #47

    slurp, vill ha

  • Bild saknas

    Arkaith 2010-06-06 18:14:10 #48

    Hur kan någon ens säga att grafiken suger? Fattar inte.

    Ser kul ut(och jag gillade FO3, så..), blir till att köpa.

  • Bild saknas

    beersgarden 2010-06-06 22:41:29 #49

    Dashiva skrev:
    HataMoto_ skrev:
    Dashiva skrev:
    Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?


    Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om ;)


    Det må vara hänt, men poängen var att Obsidian utvecklade inte Fallout 3.


    Visst var det Bethesda som utvecklade Fallout 3, Dashiva har rätt.

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-07 08:45:50 #50

    beersgarden skrev:
    Dashiva skrev:
    HataMoto_ skrev:
    Dashiva skrev:
    Jag kan inte svära på detta, men det var väl Bethesda själva som utvecklade Fallout 3? Black Isle utvecklade Fallout 1 och 2, gick sedan ihop med BioWare och gjorde Baldur's Gate-serien för att sedan bryta sig ut och bilda Obsidian. Nu är det alltså Obsidian (gamla Black Isle) som utvecklar Fallout: New Vegas, så egentligen borde det ju båda gott.... eller?


    Bethesta har aldrig utvecklat nåt Fallout, vad pratar du om ;)


    Det må vara hänt, men poängen var att Obsidian utvecklade inte Fallout 3.


    Visst var det Bethesda som utvecklade Fallout 3, Dashiva har rätt.


    Jorå nog var det så, men Fallout 3 är ju inget fallout.. inte nånstans

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter