Nyhet
Call of Duty: Black Ops blir bäst i serien

Call of Duty: Black Ops blir bäst i serien

40 kommentarer

Sebastian Lind 2010-06-30 09:15



Laddar ...

I en intervju med Eurogamer TV säger Treyarch-anställde Josh Olin att företaget är säkert på att Call of Duty: Black Ops blir bästa spelet i serien. Detta eftersom spelet utvecklas av tre separata team i tre separata delar - multiplayer, co-op och singleplayer, något som i praktiken innebär att företaget "har tre spel under utveckling samtidigt", enligt bäste herrn.

När det gäller hela karusellen med Infinity Ward-avhoppen och Activision så är dock inget som påverkat utvecklingen av Black Ops, hävdar Olin.

Infinity Ward-situationen är olycklig, men vi låter oss inte bli distraherade. Vi håller oss fokuserade på vår uppgift och det är att göra Call of Duty: Black Ops till ett så bra spel det bara kan bli.

Hösten ser ut att bli en rejäl kraftmätning mellan de båda tungviktarna Call of Duty: Black Ops och nya Medal of Honor, alltså. Vilken ringhörna hejar du på?

Spelinformation

(0)

Twittra

Facebook


Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • zhrooms

    zhrooms 2010-06-30 09:21:23 #1

    Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

    Lycka till båda två säger jag

  • Bild saknas

    Maxiie91 2010-06-30 09:44:53 #2

    jo jag tror på tomten fortfarande... inte.

  • FasterSixth

    FasterSixth 2010-06-30 09:51:29 #3

    Call of duty så klart!

    Jag tror det kommer att bli det bästa COD någonsin!

  • zhrooms

    zhrooms 2010-06-30 10:20:44 #4

    FasterSixth skrev:
    Call of duty så klart!

    Jag tror det kommer att bli det bästa COD någonsin!

    Med tanke på att Modern Warfare 2 sög turbopung, så lär det bli några gånger bättre iaf.. Tvivlar strakt på att det kommer ta ner CoD 4 från tronen

  • rudeboystig

    rudeboystig 2010-06-30 10:27:09 #5

    zhrooms skrev:
    Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

    Lycka till båda två säger jag


    Du borde testa MoH betan. Tyvärr är den riktigt riktigt dålig, jag tvivlar på att de kommer att kunna fixa alla problemen tills MoH släpps.

    Kör vidare på BF BC 2, för Frostbite har inte gjort MoH till någon 5/5.

  • Bild saknas

    walter_iego 2010-06-30 10:27:38 #6

    Bra att dela upp arbetet, de är smarta för en gång skull.

  • Bild saknas

    Xrick 2010-06-30 11:20:33 #7

    Inget kommer att slå de 3 första IW CoD spelen. Men ett av det bästa kommer det nog bli

  • Bild saknas

    Wartex 2010-06-30 11:43:14 #8

    Han MÅSTE ju säga att det är det bästa i serien. Hade han sagt någonting annat hade de förlorat sales.

    Detta är mer som reklam än en faktiskt nyhet.

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-30 11:46:26 #9

    Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.

  • Bild saknas

    pewpew 2010-06-30 11:51:50 #10

    man köper ju både MOH och COD såklart!

  • Bild saknas

    AshTray 2010-06-30 12:16:12 #11

    lols, MoH kommer inte ha en chans.

  • Bild saknas

    Baloba 2010-06-30 12:27:32 #12

    En man gjorde en gång i tiden en affärside, att alltid säga att dom nya sakerna som ingen har sätt, rört eller testat ska bli bäst. Nu verkar det som om alla säger desamma.

    Ska man tro på det denna gång eller ska man vara en sur jävel? Jag hoppas verkligen dom gör ett bra spel då 2010 har ett lovande år på sig.

  • StrongBad

    StrongBad 2010-06-30 12:45:18 #13

    HataMoto_ skrev:
    Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.


    Du får väl läsa recensionerna. Modern Warfare 2 får 94/100 på Metacritic. Det är rätt talande om vad spelvärlden anser om det.

  • Jozo

    Jozo 2010-06-30 12:57:51 #14

    Det kommer inte att slå Cod 1,2 och 4! Det lär väl bara bli lika casual och tråkigt som Mw2...

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-30 13:09:38 #15

    StrongBad skrev:
    HataMoto_ skrev:
    Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.


    Du får väl läsa recensionerna. Modern Warfare 2 får 94/100 på Metacritic. Det är rätt talande om vad spelvärlden anser om det.


    Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP

  • StrongBad

    StrongBad 2010-06-30 13:15:48 #16

    HataMoto_ skrev:
    Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP


    Du säger emot dig själv. Du frågar vad det är som gör spelen så framgångrika, men är inte intresserad av andras åsikter, bara din egen?

    Det låter som om du egentligen bara vill framföra att du inte gillar spelet, men döljer det i en falsk frågeställning.

  • Bild saknas

    mAniAk 2010-06-30 13:17:26 #17

    rudeboystig skrev:
    zhrooms skrev:
    Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

    Lycka till båda två säger jag


    Du borde testa MoH betan. Tyvärr är den riktigt riktigt dålig, jag tvivlar på att de kommer att kunna fixa alla problemen tills MoH släpps.

    Kör vidare på BF BC 2, för Frostbite har inte gjort MoH till någon 5/5.


    zhrooms:
    Verkligen inte, betan är rätt värdelös än så länge. Enda frostbite har tillfört är segt gameplay och några träd samt delar av murar man kan skjuta sönder.

  • Bild saknas

    Makarov 2010-06-30 13:21:15 #18

    StrongBad skrev:
    HataMoto_ skrev:
    Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP


    Du säger emot dig själv. Du frågar vad det är som gör spelen så framgångrika, men är inte intresserad av andras åsikter, bara din egen?

    Det låter som om du egentligen bara vill framföra att du inte gillar spelet, men döljer det i en falsk frågeställning.


    Metascore 86/100
    User Score 3.5/10

    Säger väl lite om vilket skitspel det egentligen är, ett faktum är ju att på nästan alla recensionerna jag läst så ger folk lika många poäng för ljud och grafik i MW2 som i BC2.. Bara där ser man ju hur många poäng de givit spelet bara för att det heter Call of Duty. (85 för namnet)

  • Bild saknas

    HataMoto_ 2010-06-30 13:22:46 #19

    StrongBad skrev:
    HataMoto_ skrev:
    Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP


    Du säger emot dig själv. Du frågar vad det är som gör spelen så framgångrika, men är inte intresserad av andras åsikter, bara din egen?

    Det låter som om du egentligen bara vill framföra att du inte gillar spelet, men döljer det i en falsk frågeställning.


    Jag trodde inte jag var tvungen att förklara att så var fallet, det är mycket riktigt en del sarkasm i min post.

  • StrongBad

    StrongBad 2010-06-30 13:26:36 #20

    Ja, som vanligt så kommer det här argumentet fram om att spelrecensenter är korrupta. Oväntat.

    Och, ja, du har rätt i att 86/100 gällde för PC. 94/100 (5.9 user score) är för konsollerna. Och skillnaden där har, med allra största sannolikhet, att göra med att folk är besviken på avsaknaden av dedikerade servrar. Vilket Black Ops kommer att ha.

  • Bild saknas

    RaymonD 2010-06-30 13:39:04 #21

    Bara zombie mode är med så är det ett givet köp.. annars avstår jag.

  • Overcow

    Overcow 2010-06-30 13:42:05 #22

    Jag vill inte verka elak, men vad är det för nyhetsvärde i att en utvecklare säger att hans/hons spel kommer att bli bra?

  • Bild saknas

    zauii89 2010-06-30 14:05:20 #23

    HataMoto_ skrev:
    StrongBad skrev:
    HataMoto_ skrev:
    Vad är det som gör CoD så bra nuförtiden btw? är det den mediokra multiplayern eller de sönderscriptade 2 timmars singleplayerdelarna? Så länge det står CoD på förpackningarna tycks man kunna lura tusentals människor att köpa riktiga rövspel, gång på gång.


    Du får väl läsa recensionerna. Modern Warfare 2 får 94/100 på Metacritic. Det är rätt talande om vad spelvärlden anser om det.


    Behöver inte läsa recensionerna, har spelat själv.. undrade bara vilka av de två aspekterna som gör spelen så framgångsrika; sunkig MP eller scriptad och kort SP


    Mw2's mp och PC version var en riktigt skandal det håller jag med om. Angående SP så har Call of Duty alltid haft en linjär och scriptad story sedan vCod, Cod2, båda vilket var de bästa spelen i serien.

    Linjärt SP och scriptade events behöver inte vara något dåligt, det bidrar oftast till en mer inlevelse rik story och gripande moment.

    För multiplayer delen så har de ju på senare åren bara blivit mer "bling bling" för att konsolkidsen ska bli nöjda medans på cod1,cod2 tiden var det pure skill och stort på tävlingsscenen.

  • zhrooms

    zhrooms 2010-06-30 14:27:20 #24

    mAniAk skrev:
    rudeboystig skrev:
    zhrooms skrev:
    Coop intresserar mig ingenting, Medal of Honor Multiplayer körs ju på Frostbite, och det är en garanterad 5/5.. däremot är ju MoH's singleplayer helt ny, med tankte på att dom bara hållt på med WW2 förut..

    Lycka till båda två säger jag


    Du borde testa MoH betan. Tyvärr är den riktigt riktigt dålig, jag tvivlar på att de kommer att kunna fixa alla problemen tills MoH släpps.

    Kör vidare på BF BC 2, för Frostbite har inte gjort MoH till någon 5/5.


    zhrooms:
    Verkligen inte, betan är rätt värdelös än så länge. Enda frostbite har tillfört är segt gameplay och några träd samt delar av murar man kan skjuta sönder.

    Tror du inte jag redan spelat betan? Låst upp allt som går, och ja det är jävla kul, enda problemet är att det inte finns hardcore mode, och det kommer troligtvis finnas i hela spelet.. då kanske det t.o.m tar BC2, pga annan spelstil, som jag gillar mer.

  • Bild saknas

    Nimber 2010-06-30 14:40:21 #25

    Hoppas såklart att Black Ops blir bra, då jag alltid gillat cod spelen innan MW2
    Har även testat MoH betan, i dagsläget lockar inte det spelet ett dugg om de inte lyckas fixa alla fel i det framtill releasen.

  • Hannu87

    Hannu87 2010-06-30 15:42:59 #26

    cod + dedikerade servrar = win. Nått officiellt om dedikerade servrar?

  • Bild saknas

    Geetcher 2010-06-30 16:03:05 #27

    Har faktiskt rätt höga förväntningar på Black Ops. World at War var ett mer än okej reskin på Modern Warfare med andra vapen och ett trevligt zombieläge. Nu var ju tyvärr inte SP-delen lika satisfying som den episka motsvarigeheten i MW, men Treyarch visade vad de kan i Call of Duty 3 (som å andra sidan hade ett riktigt uppfuckat, men roligt, onlineläge med mer glitchar än i Rainbow Six Vegas).

    MoH ger jag inte så mycket för, har redan Bad Company 2 och MW.

  • Bild saknas

    Salami 2010-06-30 16:29:26 #28

    Enda jag funderar på om detta spel är om vapen ljudet i spelet kommer vara lika värdelöst som dom senaste spelen?

    Noll kännsla att skjuta med ett vapen där dom hittat på ljudet och det låter som nån soft airgun.

    Mitt störtsa problem är vapen ljuden i cod spelen som ger noll kännsla.

    Samma med BC2 där många vapen ljuden är klart påhittade och totalt värdelösa. Tex M418 går knappt använda pga det fåniga ljudet så måste använda mig av X-8an, bra vapen för övrigt :)
    annars är ljudet i BC2 klart suveränt :)

    Enda spelet som kan rädda detta år inom FPS är nya Red orchestra :) Trippwire är iaf några som kan få till vapenljuden helt och hållet :)
    Skjuta med K98an i Red orchestra är verkligen kännsla även efter 4-5år som man spelat det.

    Edit: Samt ett spel utan eldväljare kan inte tas seriöst, även min åsikt om BC2 :)

    Men som många redan påpekat, är väl konsoll generationen som inte kan hantera en eldväljare :)

  • Proximately

    Proximately 2010-06-30 19:37:33 #29

    Det jag har sett av spelet verkar riktigt lovande och många gånger bättre än allt annat de gjort förut. Det finns tvivel, men det är mycket möjligt att detta faktiskt blir det bästa i serien.

  • Bild saknas

    zauii89 2010-06-30 20:28:39 #30

    Proximately skrev:
    Det jag har sett av spelet verkar riktigt lovande och många gånger bättre än allt annat de gjort förut. Det finns tvivel, men det är mycket möjligt att detta faktiskt blir det bästa i serien.


    Håller helt med, man ska inte heller glömma att visserligen var World at War tjärvigt i början men Treyarch fixade spelet i längden och har släppt över 10 nya kartor sen releasen. Synd bara att spelet aldrig to fart "competetive-wize" på pc då de vitala patcharna kom för sent.

    Foven går att ändra, allt går att ändra server-wise , dedicated servers, mods m.m vad mer kan man begära , gör de det minst lika bra som World at War men vid launch kommer detta bli kanon.

  • miffot

    miffot 2010-06-30 22:00:18 #31

    tror nog på bästa! men om det blir "månadskostnad" så nja....men gällande gameplay och sådant så tror jag nog på bäst hittils!:)

  • Bild saknas

    Javas 2010-06-30 23:42:41 #32

    Dom har stor press på sig ifall dom förväntar sig att BO ska bli den bästa delen i serien, imo så kommer det krävas mycket för att klå orginalet vilket ingen del har lyckats med än enligt mig.

  • Bild saknas

    Keasar 2010-06-30 23:46:02 #33

    Call of Duty 4 var bra. Nu är serien utdöd och jag är uttråkad.

    "Detta eftersom spelet utvecklas av tre separata team i tre separata delar - multiplayer, co-op och singleplayer, något som i praktiken innebär att företaget "har tre spel under utveckling samtidigt""
    Okej, om det är erat argument, här är mitt. Ni har eran studio updelad i tre team på samma spel. Medal of Honor har två team bestående av TVÅ HELT OLIKA STUDION! Aha!

  • Bild saknas

    pingkonk 2010-07-01 00:22:27 #34

    Kommunist Zombies!

  • Bild saknas

    pingkonk 2010-07-01 00:25:09 #35

    Kommunist Zombies!

  • Bild saknas

    Juel91 2010-07-01 05:43:08 #36

    MOH betan är okej men tack vare att det bara är 2 banor och dom är små så blir man jävligt trött på dom. Tvivlar på att det kommer att ta ner BC2 från tronen.

  • zhrooms

    zhrooms 2010-07-01 07:12:26 #37

    Juel91 skrev:
    MOH betan är okej men tack vare att det bara är 2 banor och dom är små så blir man jävligt trött på dom. Tvivlar på att det kommer att ta ner BC2 från tronen.

    Hela konceptet är mycket roligare enligt mig, Insurgency VS US, i mellanöstern.

    Med tanke på att dom uppdaterar Frostbite så det ryker, så kommer det nog vara flawless i höst när det släpps, och som sagt konceptet/upplåsningar tycker iaf jag är mer intressant/realistiskt?

    Jag tvekar inte en sekund på att köpa det bara för MP.

  • LeMick

    LeMick 2010-07-01 13:53:34 #38

    Efter MW2 så har jag varit skeptisk.. men jag tror ändå på den här titeln.. ska bli mycket intressant faktiskt.

  • Bild saknas

    Pretorian24 2010-07-01 14:34:00 #39

    Gillade MW2. Ett av få spel jag klarat på sistone. Ser fram emot både Black Ops och nya Moh.

  • Bild saknas

    Cirap 2010-07-01 21:41:57 #40

    "för många kockar..."?

    blir svårt att klå originalet och CoD4, som ju är bland de bästa spelen någonsin kategori Shooter

Kommentera den här artikeln
Artiklar
Facebook
rss Community
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Community
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.

FZ