Nyheter
Activision: Xbox Live-spelarna där för Call of Duty

Activision: Xbox Live-spelarna där för Call of Duty

70 kommentarer

Sebastian Lind 2010-07-06 10:57


Laddar ...

I en Financial Times-intervju säger Activision Blizzard-chefen Bobby Kotick att 60 procent av alla Xbox Live-prenumerationer endast existerar för att spela Call of Duty på.

- Vi har hört att 60 procent av Microsofts prenumeranter i princip är på Live tack vare Call of Duty, säger Kotick.

Om denna uppgift stämmer är det i sådana fall ändå inget som Activision tjänar några pengar på, och detta vill den gode Bobby ändra på.

- Vi deltar inte finansiellt i den inkomstströmmen. Vi skulle verkligen vilja ha möjlighet att ge mycket mer värde för de här miljoner spelarna på Live, men det är inte vårt nätverk. Konsoler gör ett väldigt bra jobb i att supporta spelaren. [Men] om vi ska kunna vidga vår publik kommer vi behöva andra sätt.

Sedan tidigare har Kotick velat ha någon form av prenumeration för framtida Call of Duty-spel. Den 9 november släpps Call of Duty: Black Ops till Windows, Xbox 360 och Playstation 3. Det släpps utan månadskostnader.

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Kamelbarn 2010-07-06 11:33:13 #1

    Inte en chans att Kotick tänker på bättre service för spelarna, han tänker på sin egen plånbok. Girigheten personifierad.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-06 11:38:03 #2

    Usch och fy för fps-spel på konsoler!

    Oavsett så är det väl kul om de tänker ge något tillbaka till spelarna som har pungat ut sin månadspeng till live.

  • MachOne

    MachOne 2010-07-06 11:38:12 #3

    Halo går nog före CoD

  • Bild saknas

    showerguy 2010-07-06 11:47:49 #4

    Vi med Xbox 360 köper spel. Vi snackar inte. Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!


    Jämför försäljningslistorna bara.

  • FasterSixth

    FasterSixth 2010-07-06 11:48:23 #5

    HAHAHA, klart jag spelar Call of duty på mitt xbox live. Men skulle jag göra det om det kostade extra, även om det bara var 5-10kr per månad?

    NO WAY!

    Om inte spelet bara kostar 100kr när det släpps, i så fall kan jag pröjsa 5-10kr per månad.

  • Bild saknas

    Geisenhausen 2010-07-06 11:50:18 #6

    showerguy skrev:
    Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!


    Kan jag hålla med om... MW2 skulle jag aldrig vilja ha i närheten av min dator!

  • Bild saknas

    ForrestFox 2010-07-06 11:57:16 #7

    Microsoft kan väl ta en femtilapp extra för sitt Live Gold och ge den vidare till spelföretagen som spelare spelar mest.
    Jag menar, är man korkad nog att betala den avgift som redan finns för Live Gold så kan man lika gärna betala lite mer ^^
    (oooops.. Hoppas ingen blev sårad nu)

  • Bild saknas

    swordy 2010-07-06 11:59:33 #8

    han tänker väll "ge tillbax" igenom att låta nästa map pack kosta 200:- eller nåt för 3 maps...

  • Bild saknas

    ForrestFox 2010-07-06 12:00:24 #9

    "Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
    Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord ;)

  • Bild saknas

    the_o 2010-07-06 12:02:04 #10

    de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna. =)

    Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.

  • LordDaimos

    LordDaimos 2010-07-06 12:06:51 #11

    60% som pröjsar Live för att spela CoD? Det har jag mycket svårt att tro faktiskt. Känns som att mannen återigen drar slutsatser ur luften (som att alla vill betala för att spela CoD online) för att få gratis PR. Kan inte spelvärlden bara börja ignorera vad denna mannen säger?

    / LordDaimos

  • Bild saknas

    Muawijhe 2010-07-06 12:07:59 #12

    vilken jävla idiot.

  • dmn

    dmn 2010-07-06 12:08:37 #13

    Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.

  • Bild saknas

    the_o 2010-07-06 12:13:20 #14

    dmn skrev:
    Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.



    Koticks citat månne? urbota dumt! gamepad ftw!

  • Bild saknas

    Leffe-Bengan 2010-07-06 12:19:17 #15

    ForrestFox skrev:
    "Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
    Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord ;)



    Så kanske det var på den gamla goda tiden, innan konsollhysterin.

    Tyvärr får vi numera nöja oss med halvt som halvt dåliga konsollportar oftast.

  • Bild saknas

    Grumbledock 2010-07-06 12:30:25 #16

    Han kan ju ta och gräva ner sig!
    OAvsett plattform så lär de köra med månadsavgift, PC också, spelen lär sälja som smör till P12 så väl som "agamers" då de inte kan låta bli att spela.
    Att spelen suger hindrar nog ingen, Activision måste ha gjort en bra deal med han där nere...

  • Bild saknas

    showerguy 2010-07-06 12:36:31 #17

    ForrestFox skrev:
    Microsoft kan väl ta en femtilapp extra för sitt Live Gold och ge den vidare till spelföretagen som spelare spelar mest.
    Jag menar, är man korkad nog att betala den avgift som redan finns för Live Gold så kan man lika gärna betala lite mer ^^
    (oooops.. Hoppas ingen blev sårad nu)


    Ska jag citera dig på ett bra sätt? Det finns flera aktiva Xbox live Guld konton än vad finns aktiva PSN konton. Oftast har man på PSN 3 olika konton. Man är aldrig tvingad att betala 500 kronor per år.

  • Bild saknas

    AndyZedd 2010-07-06 12:43:30 #18

    ForrestFox skrev:
    "Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
    Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord ;)


    Ganska ironiskt med tanke på att 360n fanns ju ej då CoD föddes.

  • vampyrer_suger

    vampyrer_suger 2010-07-06 12:44:02 #19

    haha, vilken jävla goldberg han är.

  • Bild saknas

    killen10 2010-07-06 12:52:35 #20

    the_o skrev:
    de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna. =)

    Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.


    Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.

  • roob

    roob 2010-07-06 12:55:12 #21

    När ett spel kostar 500:- i butik och 500:- i digital form har jag svårt att motivera ett köp av det senare.

    Back in the days var ju ett av motivationerna till nedladdningsbara spel att de skulle bli billigare för att man slipper trycka skivor och göra fodral...
    Men allt jag ser nu är bara dum girighet från tillverkarna.

    Speciellt när de kommer till de större bolagen...

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-06 12:55:38 #22

    Trött på Activision nu. Asslickers... pfft

  • Bild saknas

    MiXiE 2010-07-06 12:58:40 #23

    hahaha aldrig mer cod

  • Bild saknas

    the_o 2010-07-06 13:07:10 #24

    killen10 skrev:
    the_o skrev:
    de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna. =)

    Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.


    Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.



    Vart har du fått detta ifrån? Är ganska säker på att de kan göra som de vill (och att det är där pengarna hamnar).... Activision Blizzard är ju activision + vivendi (som ägde blizzard entertainment) såvitt jag vet.

  • Bild saknas

    zauii89 2010-07-06 13:10:11 #25

    AndyZedd skrev:
    ForrestFox skrev:
    "Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
    Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord ;)


    Ganska ironiskt med tanke på att 360n fanns ju ej då CoD föddes.


    Skulle det vara någon ursäkt eller vadå? Cod1 och Cod2 var ju de bästa spelen i serien av just den anledningen, raka PC spel.

    2an kom visserligen till konsol men endast för dem fick chansen att vara launch title, det både syntes, märkets och sades att Cod2 utvecklades primärt till PC också.

    Och tacka vetja Cod2 var det senaste spelet som var riktigt competetiv, och skillbaserat, sedan började det gå utför ordentligt.

  • Darkst@r

    Darkst@r 2010-07-06 13:27:01 #26

    roob skrev:
    När ett spel kostar 500:- i butik och 500:- i digital form har jag svårt att motivera ett köp av det senare.

    Back in the days var ju ett av motivationerna till nedladdningsbara spel att de skulle bli billigare för att man slipper trycka skivor och göra fodral...
    Men allt jag ser nu är bara dum girighet från tillverkarna.

    Speciellt när de kommer till de större bolagen...


    Anledningen till att Steam är så dyrt är för att de istället för att sätta egna priser i € "direktöversätter" från $ :/

  • Bild saknas

    Tassel 2010-07-06 13:27:28 #27

    Kill it! Kill it with fire!

  • Bild saknas

    the_o 2010-07-06 14:07:05 #28

    Darkst@r skrev:
    roob skrev:
    När ett spel kostar 500:- i butik och 500:- i digital form har jag svårt att motivera ett köp av det senare.

    Back in the days var ju ett av motivationerna till nedladdningsbara spel att de skulle bli billigare för att man slipper trycka skivor och göra fodral...
    Men allt jag ser nu är bara dum girighet från tillverkarna.

    Speciellt när de kommer till de större bolagen...


    Anledningen till att Steam är så dyrt är för att de istället för att sätta egna priser i ? "direktöversätter" från $ :/


    Kanske även för att skattesatserna är högre i EU än i USA?

  • Bild saknas

    Keasar 2010-07-06 14:27:02 #29

    Haha, allt han önskar är att ha en del av den saftiga Live-kakan.
    Bild

  • Bild saknas

    Styxoric 2010-07-06 14:52:27 #30

    Blir bara arg när jag läser Kotick's kommentarer.

    Hadde han kunnat så hadde han börjat ta betalt för att låta folk andas.

  • Bild saknas

    AndyZedd 2010-07-06 15:04:29 #31

    zauii89 skrev:
    AndyZedd skrev:
    ForrestFox skrev:
    "Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
    Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord ;)


    Ganska ironiskt med tanke på att 360n fanns ju ej då CoD föddes.


    Skulle det vara någon ursäkt eller vadå? Cod1 och Cod2 var ju de bästa spelen i serien av just den anledningen, raka PC spel.

    2an kom visserligen till konsol men endast för dem fick chansen att vara launch title, det både syntes, märkets och sades att Cod2 utvecklades primärt till PC också.

    Och tacka vetja Cod2 var det senaste spelet som var riktigt competetiv, och skillbaserat, sedan började det gå utför ordentligt.


    Ursäkt för vad??
    Enbart ironi som svar på "ironi".

  • Bild saknas

    Grottmongo 2010-07-06 15:10:48 #32

    vampyrer_suger skrev:
    haha, vilken jävla goldberg han är.


    Den evige... :evil:

  • Annanaz

    Annanaz 2010-07-06 15:14:25 #33

    Oh nej, stackars liten, får han inte deras pengar, Buhu!

  • Bild saknas

    Warwick 2010-07-06 15:37:13 #34

    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.


    Hur mår du?

  • walter_iego

    walter_iego 2010-07-06 15:42:49 #35

    Är benägen att hålla med, det ena leder inte alltid till det andra, om ni förstår?

  • HaZe303

    HaZe303 2010-07-06 16:15:13 #36

    avliva idioten, han har ju uppenbart fått rabies eller nåt?



    EDIT:

    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.


    HAHAHA... kan inte mer än hålla med... :P

  • Bild saknas

    Natrium 2010-07-06 16:57:43 #37

    som någon annan sa,., nu lirar jag inte något CoD personligen för jag gillar inte spel sättet. Hur som helst så visst kostar spelen kanske en 100 istället så kan man betala en liten summa per månad extra för spela dom.. men i och med att dom gör så, så lär dom sänka priset på xbox live, för vem vill först betala för live och en kostnad för lira skälva spelen online också, tänk om du har 5 st olika spel du gillar att spela online . blir många små betalningar hit och dit. + live 500 spän för ett år som jag köper varje år. sedan release.

  • kayl

    kayl 2010-07-06 16:58:12 #38

    dmn skrev:
    Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.


    En av få vettiga kommentarer hittills i den här diskussionen.

    Folk som klagar på steam-priser kan ju se sig om efter andra alternativ, det finns ställen som säljer steam-nycklar för under halva priset vid release.

  • Bild saknas

    Kharif 2010-07-06 17:08:24 #39

    Ursäkta språket men den där jävla bilden på Kotick alltså, man ser att han inte har någon själ.
    Samt så har jag personligen lust att skriva ett brev hur han tänker igentligen, han kan väl lika gärna säga rakt ut att han vill tjäna mer pengar än att försöka med "förbättre för spelarna."

    Men vad kan man förvänta sig av PC versionen som var en port.

  • Toomsie

    Toomsie 2010-07-06 17:14:49 #40

    Bobby Kotick verkar ju vara helt vrickad.

  • WolfGrin

    WolfGrin 2010-07-06 17:19:56 #41

    Haha snacka om stort ego.

  • Bild saknas

    VeltroXDudE 2010-07-06 17:46:04 #42

    Bilden talar för sig själv , vill han ha sex MÅSTE han köpa det.

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-06 17:46:16 #43

    zauii89 skrev:
    AndyZedd skrev:
    ForrestFox skrev:
    "Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
    Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord ;)


    Ganska ironiskt med tanke på att 360n fanns ju ej då CoD föddes.


    Skulle det vara någon ursäkt eller vadå? Cod1 och Cod2 var ju de bästa spelen i serien av just den anledningen, raka PC spel.

    2an kom visserligen till konsol men endast för dem fick chansen att vara launch title, det både syntes, märkets och sades att Cod2 utvecklades primärt till PC också.

    Och tacka vetja Cod2 var det senaste spelet som var riktigt competetiv, och skillbaserat, sedan började det gå utför ordentligt.


    Instämmer med zauii.

  • Bild saknas

    Xrick 2010-07-06 18:02:50 #44

    Om det nu kommer månadskostander på CoD spel, kommer 360 spelare vara tvugna att betala för Xbox Live guld OCH spelets egna avgift? Lol.

  • Bild saknas

    deep9 2010-07-06 18:16:24 #45

    FPS ska spelas på PC punkt slut.

  • Bild saknas

    Heavy 2010-07-06 19:03:15 #46

    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.

    Typiskt socialist beteende.

  • Bild saknas

    Tokiga piraten 2010-07-06 19:04:47 #47

    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.


    Är det inte bättre sätta honom på en påle utanför vita huset så att han inte glöms bort?

  • Kapten_burk

    Kapten_burk 2010-07-06 19:28:51 #48

    "faceplam"

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-06 19:37:32 #49

    Jag av bort CoD4 till krysset, känns gött att vara i minoritet.

  • Bild saknas

    Massy 2010-07-06 20:15:34 #50

    Men synd att det inte stog i deras avtal att dem skulle få pengar för det då dem snåla jävlarna. Ni kanske skulle kommit med förslaget från början och låta microsoft säga nej. Om de sedan inte gjort Xbox och Windows så hade det inte varit alls kul för er va?!

    Det där blev långt och invecklat( förmodligen knappt någon korrekt svenska alls)men satan, någon måtta får det ta att vara.

  • Augustus

    Augustus 2010-07-06 21:46:23 #51

    Girigheten som vanligt... tur att man spelar Gears och BF:BC2 istället.

  • Manley

    Manley 2010-07-06 22:02:00 #52

    Ordet "Hybris" fick just en uppgraderad innebörd..

  • Boomer

    Boomer 2010-07-06 22:15:47 #53

    Heavy skrev:
    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.

    Typiskt socialist beteende.

    Låt bli.

  • Bild saknas

    jk78ki 2010-07-06 23:11:28 #54

    Evil Face Of Girighet!

  • Bild saknas

    killen10 2010-07-06 23:27:46 #55

    the_o skrev:
    killen10 skrev:
    the_o skrev:
    de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna. =)

    Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.


    Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.



    Vart har du fått detta ifrån? Är ganska säker på att de kan göra som de vill (och att det är där pengarna hamnar).... Activision Blizzard är ju activision + vivendi (som ägde blizzard entertainment) såvitt jag vet.


    Dom har sagt så. Och om du inte tror att Actvision hade tvingat Blizzard att släppa Starcraft 2 för typ 1 års sen om dom hade kunnat så är du dom i hela. :)

  • Bild saknas

    zyrax123 2010-07-06 23:27:47 #56

    Spelare mot spelare FPS online MED DOSA?! Som att spela RTS med dosa!

  • Bild saknas

    Grumbledock 2010-07-07 01:06:16 #57

    GenKan skrev:
    Spelare mot spelare FPS online MED DOSA?! Som att spela RTS med dosa!


    Nej? :P
    RTS med dosa går dpligt då man tappar snabbkommandon, samt funktionen att smidigt kontrollera enskilda eneheter. FPS med dosa är riktigt smidigt när man lärt sig det ^^

    OnT:
    Garanterar att nästa CoD (efter Black Ops iaf) kommer ha konstant månadsavgift, och Cheat/Cash shop för de bästa vapnen/fordonen/extraliv etc.

  • saru

    saru 2010-07-07 01:38:48 #58

    Heavy skrev:
    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.

    Typiskt socialist beteende.


    Typisk särskrivning.

  • bapelsin

    bapelsin 2010-07-07 03:07:23 #59

    Hade jag spelat något MW så hade jag garanterat slutat upp med det nu, tur nog faller inte dessa moderna adhd-stridsspelen i smaken.

  • Bild saknas

    the_o 2010-07-07 08:58:07 #60

    killen10 skrev:
    the_o skrev:
    killen10 skrev:
    the_o skrev:
    de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna. =)

    Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.


    Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.



    Vart har du fått detta ifrån? Är ganska säker på att de kan göra som de vill (och att det är där pengarna hamnar).... Activision Blizzard är ju activision + vivendi (som ägde blizzard entertainment) såvitt jag vet.


    Dom har sagt så. Och om du inte tror att Actvision hade tvingat Blizzard att släppa Starcraft 2 för typ 1 års sen om dom hade kunnat så är du dom i hela. :)


    Varför skulle de tvinga dem att släppa ett ofärdigt spel?

  • Bild saknas

    ilduce 2010-07-07 09:13:36 #61

    dmn skrev:
    Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.


    Hmm.. Kanske man skulle prova...

    Inte för att jag är nån vidare bra fps spelare, men alltid varit emot fps på konsoll, då jag tycker att man ska använda mus o tangentbord... Men har svängt i frågan, och största fördelen jag ser med det är att flm har mer likvärdiga hårdvaruförutsättningar... Den skillnaden som återstår är om storleken på tv'n...

  • Punchbag Polly

    Punchbag Polly 2010-07-07 11:04:52 #62

    Som vanligt kommer det bli såhär:

    http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009
    /11/1258035395841.jpg


    Eftersom folk inte har någon ryggrad så driver självklart Kotick business på detta sätt. Han kan säga vadsomhelst, folk kommer ändå, efter sina högljudda protester, att köpa vad som än finns i säcken.

  • Bild saknas

    Maistro 2010-07-07 11:13:06 #63

    Om denna uppgift stämmer är det i sådana fall ändå inget som Activision tjänar några pengar på, och detta vill den gode Bobby ändra på.

    Och så ska det vara!!!

  • Bild saknas

    Tvättbjörn 2010-07-07 12:08:18 #64

    Han har ju sålt spel till dessa 60%. Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket.

  • Bild saknas

    ilduce 2010-07-07 15:23:14 #65

    Punchbag Polly skrev:
    Som vanligt kommer det bli såhär:

    http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009
    /11/1258035395841.jpg


    Eftersom folk inte har någon ryggrad så driver självklart Kotick business på detta sätt. Han kan säga vadsomhelst, folk kommer ändå, efter sina högljudda protester, att köpa vad som än finns i säcken.


    Haha...

  • Bild saknas

    azynkron 2010-07-07 16:00:32 #66

    Remus skrev:
    Hade jag varit president i USA hade jag skickat dit en insatsstyrka och dragit ut han ur sitt kontor, låtit avrättat han med ett skott i bakhuvudet och slängt han på en soptip ute på vischan.

    Statuera ett exempel, att såhär går det om man bara tänker på pengar och är girig.


    Jamen snälla du.. Presidenten är galjonsfigur för kapitalismen och han har våta drömmar om att alla amerikanska företag hittar nya sätt att tjäna pengar på resten av världen. Tror att det är dags att du tar av dig naivitetsmössan och börjar läsa nyheterna lite..

  • Inkompetent

    Inkompetent 2010-07-09 15:52:21 #67

    Wow. "Vi har hört att det är så." Snacka om tomma ord bara för att skryta och (igen) öppet säga att allt han är ute efter är pengar.

    Kom igen nu fru Fortuna. Trafikolyckor är väl till för sådana personer?

    Undrar om hans uttalanden är del av ett aktivt experiment i marknadsföring och konsumenter bara för att visa att man kan säga vad som helst och bete sig hur som helst och ändå sälja som bara den, bara det är rätt varumärke.

  • TheRob

    TheRob 2010-07-10 12:58:08 #68

    URSÄKTA MED CAPS!

    Men Halo 3 är världens största online spel på konsol genom tiderna, det är över 9 miljoner spelare och 67% av alla som äger en Xbox 360 har Halo 3 med Xbox Live Guld, så dröm på lite mer Activision, för det kommer aldrig att hända.8)

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-11 05:17:54 #69

    Spelar folk halo fortfarande?

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter