Nyhet
Dragon Age II är officiellt

Dragon Age II är officiellt

57 kommentarer

Jakob Svärd 2010-07-08 11:59



Sedan en tid tillbaka har det stått klart att EA och BioWare ämnar ge ut en uppföljare till det uppskattade rollspelet Dragon Age: Origins under det första kvartalet 2011. Idag har utgivaren mer eller mindre stensatt planerna på att göra ett Dragon Age II genom följande utdrag från ett pressmeddelande som avser Warhammer Online: Age of Reckoning:

- Currently announced projects at BioWare include the development of ongoing downloadable content for Mass Effect 2, one of the highest rated video games of all time, Dragon Age 2, the highly anticipated sequel to 2009's "RPG of the Year" Dragon Age: Origins, and the story-driven massively multiplayer online game, Star Wars: The Old Republic.

Vidare spär BioWare själva på dessa rykten genom att twittra:

- 2morrow will be a great day for BioWare fans.

Kontentan? Håll utkik på FZ ikväll om du vill veta mer om del två i Dragon Age-sagan.

UPPDATERING 15.46: Då var det officiellt! Spana in spelets sajt här. Gameinformer har den första förhandstitten i sitt kommande nummer.

Bland annat följande information står att finna på den officiella sajten:

Klicka för mer information

Experience the epic sequel to the 2009 Game of the Year from the critically acclaimed makers of Dragon Age: Origins and Mass Effect 2. You are one of the few who escaped the destruction of your home. Now, forced to fight for survival in an ever-changing world, you must gather the deadliest of allies, amass fame and fortune, and seal your place in history. This is the story of how the world changed forever. The legend of your Rise to Power begins now.

Key Features:


  • Embark upon an all-new adventure that takes place across an entire decade and shapes itself around every decision you make.
  • Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.
  • Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.
  • Go deeper into the world of Dragon Age with an entirely new cinematic experience that grabs hold of you from the beginning and never lets go.
  • Discover a whole realm rendered in stunning detail with updated graphics and a new visual style.

Läs vår recension av Dragon Age: Origins
Spelinformation

(0)

Twittra

Facebook


Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Perre 2010-07-08 12:48:57 #1

    Väntar med förväntan.

  • Bild saknas

    linkan18 2010-07-08 12:53:57 #2

    ueeck, äcklig bild

  • Bild saknas

    linkan18 2010-07-08 12:56:34 #3

    Perre skrev:
    Väntar med förväntan.


    inte så aktiv här på fz va?:(

  • Proximately

    Proximately 2010-07-08 13:06:19 #4

    Jag ser fram emot ett avtäckande i alla fall. Undrar om det kommer fungera likadant som Mass Effect, där valen i ettan påverkar tvåan... Vill följa efter Morrigan!

  • uberpwnage2.0

    uberpwnage2.0 2010-07-08 13:12:07 #5

    Skulle vara roligare om det var något nytt. Att dem visar något av ett nytt Dragon age och mass effect är ju grymt men bah...

  • Bild saknas

    DegJ 2010-07-08 13:15:47 #6

    linkan18 skrev:
    ueeck, äcklig bild

    http://www.cad-comic.com/cad/20091012
    är allt jag säger

  • molg

    molg 2010-07-08 13:17:08 #7

    DegJ skrev:
    linkan18 skrev:
    ueeck, äcklig bild

    http://www.cad-comic.com/cad/20091012
    är allt jag säger


    haha!

  • kebbe

    kebbe 2010-07-08 13:17:25 #8

    Dragon 2ge?

  • Bild saknas

    Grimley 2010-07-08 13:18:14 #9

    Ge oss Baldur's Gate 3!

  • Bild saknas

    Brain 2010-07-08 13:24:38 #10

    Ge oss Dragon Age 2.. BioWare kommer bara kunna förbättra det första spelet.. lite tweak och vi har oss kanske ett mästerverk? Det grafiska behöver garanterat ett uppschwing.

  • bapelsin

    bapelsin 2010-07-08 13:33:24 #11

    Oh can't wait! Hoppas innerligt på att det handlar om DA2.

  • Element_Five

    Element_Five 2010-07-08 13:36:31 #12

    Trevligt trevligt, ser fram emot vad de har att erbjuda.

  • Bild saknas

    Kartraith 2010-07-08 14:23:06 #13

    Lite nerdgasm om de helt plötsligt skulle announca Baldur's Gate 3!

  • Bild saknas

    WaltX 2010-07-08 14:33:17 #14

    2'an i "2morrow" säger ju allt. Måste vara Dragon Age 2 som dom menar.

  • Bild saknas

    Wartex 2010-07-08 15:20:56 #15

    Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

    Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/

  • Bild saknas

    Propy 2010-07-08 15:27:36 #16

    Wartex skrev:
    Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

    Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/


    kanske så är karaktärerna lika deras andra karaktärer, men vad spelar det egentligen för roll om det funkar i spelet?

    Jag tycker att DA var rikigt bra, "expansionen" var väl ingen höjdare. Men jag ser fram emot nästa del, för spelvärlden och storyn har potential

  • Bild saknas

    Master_johan 2010-07-08 15:33:30 #17

    finns sida uppe nu http://dragonage.bioware.com/da2/

  • Bild saknas

    Wartex 2010-07-08 15:39:18 #18

    Propy skrev:
    Wartex skrev:
    Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

    Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/


    kanske så är karaktärerna lika deras andra karaktärer, men vad spelar det egentligen för roll om det funkar i spelet?

    Jag tycker att DA var rikigt bra, "expansionen" var väl ingen höjdare. Men jag ser fram emot nästa del, för spelvärlden och storyn har potential


    För att det inte är lika kul att spela samma spel som man har spelat 2-3 gånger tidigare. För mig får originalitet mer poäng än copy & paste. Dave Snell, skribent på Gamezone.com beskrev det bäst tycker jag:

    http://pc.gamezone.com/editorials/item/why_im_bored_with_bioware
    />
    EDIT: Läste Key Features nu i Master_Johans länk och såg:

    -Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.

    -Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.

    Underdog till världens räddare. Mage, rogue, warrior. Hmm... låter som de har något nytt på gång här!

    Aja, trailern får väl försöka övertyga mig annat den 17:e.

  • Bild saknas

    Darkst@r 2010-07-08 15:49:37 #19

    yey tagga!

  • T.Mani

    T.Mani 2010-07-08 15:51:23 #20

    Jag gillade inte Dragon Age så mycket. För mycket "osynliga väggar" och för linjär värld enligt min smak för att vara ett RPG. Ser inte fram emot någon tvåa

    Wartex skrev:
    Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger,


    Håller även med här lite.

    Wartex skrev:
    ... och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.


    Kan inte yttra mig så mycket om magin i spelet eftersom jag aldrig spelade såpass mycket innan jag gav upp av avsmak..

    För övrigt... urk för svengelska.:down:

  • Bild saknas

    voicu 2010-07-08 16:03:18 #21

    hum kan man spela med sin tidigare karaktär tro eller är det en nystart som gäller.

  • Bild saknas

    QRT 2010-07-08 16:07:25 #22

    T.Mani skrev:
    Jag gillade inte Dragon Age så mycket. För mycket "osynliga väggar" och för linjär värld enligt min smak för att vara ett RPG. Ser inte fram emot någon tvåa


    Håller med. Lite mer frihet i stil med BG-serien vore inte helt fel. Visst fanns det "osynliga väggar" där också kanske, men det hade ändå en känsla av en frihet som inte existerade i Dragon Age.

    Ser fortfarande fram emot detta dock.:up:

  • Bild saknas

    LocSin 2010-07-08 16:35:16 #23

    BG3 el NWN3 från Bioware kommer aldrig att komma. Wizards of the Coast la sig i utveckligen av spelen för mycket för Biowares smak. De var tvugna få storys och quests godkända av WoTC vilket jag gissar blev lite jobbigt i längden.

    Älskar dock upplägget på BG spelen där man gick från zon till zon för att låsa upp dem på världskartan. Gissar dock att de inte kommer komma i DA2 :(

    Men kommer ändå att köpa DA2 då det kommer för DA var det bästa fantasy rollspelet på år och dar :)

  • Bild saknas

    AW8 2010-07-08 16:38:58 #24

    Niiiiiiiice!!!! :)

  • molg

    molg 2010-07-08 16:44:38 #25

    :D Awesome!!

  • Bild saknas

    Natrium 2010-07-08 17:06:53 #26

    bara jag som hoppas på mer "coolare" armor vapen etc i storyn, på slutet fick jag modda när jag lira igenom hela för fanns inte så mycket ball utrustning tyckte jag då, absolut inte kläder men även annat var för lite epic ..

  • Bild saknas

    Oxide 2010-07-08 17:20:14 #27

    Härligt, blir ett inköp när priset sjunkit till 200kr, köpte ettan för 230 och det var väl värt pengarna. :D

  • Bild saknas

    toern 2010-07-08 17:36:48 #28

    Tror inte vi får se något BG3 i första taget eftersom Bioware tidigare antytt att de inte gillat alla restriktioner som Wizards tvingar dem att följa när de använder sig av D&D.

    Hoppas jag har fel dock!

    edit: Ah, LocSin var bra snabbare!

  • Bild saknas

    Trollafett 2010-07-08 18:51:20 #29

    Wartex skrev:
    Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

    Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/


    Håller med, förutom att jag helst av allt skulle vilja se ett Planescape: Torment 2 :D

  • Bild saknas

    Khorney 2010-07-08 19:33:19 #30

    Proximately skrev:
    Jag ser fram emot ett avtäckande i alla fall. Undrar om det kommer fungera likadant som Mass Effect, där valen i ettan påverkar tvåan... Vill följa efter Morrigan!


    Då tror jag att du tyvärr hoppas förgäves.
    Står följande på gameinformers hemsida: "Dragon Age II is a full-fledged sequel, featuring a new hero,".

  • Bild saknas

    Zedrix 2010-07-08 19:39:38 #31

    Ska vi gissa på att de kommer släppa en väldigt blodig trailer till tonerna av Mansons "This is the new shit"?

  • Bild saknas

    frunk 2010-07-08 20:05:31 #32

    varför får jag en äcklig känsla av att dom kommer att förstöra något.

  • Bild saknas

    Castor.T 2010-07-08 20:10:38 #33

    Låter trevligt, men blir nog inte lika bra som man hoppas.

  • Bild saknas

    Grimley 2010-07-08 20:34:51 #34

    Intressant att de börjar med en ny hjälte. Frågan är om resten av karaktärerna i DA1 är kvar eller ej. ; )

  • Bild saknas

    Psycho_Mantis 2010-07-08 20:50:02 #35

    Är inte så förtjust att dom har tagit Mass Effect-approachen med den nya karaktären. Vill skapa min egna personliga karaktär istället för en förbestämd där jag bara får välja utseende och kön. Sen va var det för mening med Origin när vi inte ens får fortsätta med våran karaktär?

    Inte för att jag har nåt emot Mass Effect och dess karaktärsskapande men den i Dragon Age Origin kändes mer personlig och sen så var Origin spelarens berättelse, medan den i Mass Effect är Sheperds berättelse.

  • Bild saknas

    Remus 2010-07-08 21:12:20 #36

    NEJ TACK! Först spelet är en besvikelse. Jag vill gärna få pengarna tillbaka men det går inte... Spelat igenom en gång och var nära på en till gång...

  • Bild saknas

    walter_iego 2010-07-08 21:47:30 #37

    Bra omslag, snyggt med profilerna i drakens "vingar".

  • Bild saknas

    robineng 2010-07-08 21:57:22 #38

    Låter ju som att dom skippat origins i uppföljaren... Var ju det mest intressanta med originalet, hoppas då verkligen att se en vidareutveckling på det där det får lite mer betydelse!

  • Bild saknas

    Segas 2010-07-08 22:10:46 #39

    Får väl hoppas att detta spelet inte blir lika löjligt linjärt som ettan. Ända egentliga avstickarna var ju DLC man kunde dra hem. Nä, ge oss spel i stil med Final Fantasy 7 (när man kört Midgar första gången).

  • Bild saknas

    Khorney 2010-07-08 22:57:34 #40

    Jag tyckte om ettan, huvudstoryn i spel är ju i nästan alltid linjär.

    Därför man springer runt och gör siduppdragen så man får lite variation och kan pröva lite andra grejjer.

  • Proximately

    Proximately 2010-07-08 23:24:40 #41

    Verkar som att en hel del har ändrats.
    Citat från sidan:

    "Experience the epic sequel to the 2009 Game of the Year from the critically acclaimed makers of Dragon Age: Origins and Mass Effect 2.
    You are one of the few who escaped the destruction of your home. Now, forced to fight for survival in an ever-changing world, you must gather the deadliest of allies, amass fame and fortune, and seal your place in history. This is the story of how the world changed forever. The legend of your Rise to Power begins now.

    Key Features:

    * Embark upon an all-new adventure that takes place across an entire decade and shapes itself around every decision you make.
    * Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.
    * Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.
    * Go deeper into the world of Dragon Age with an entirely new cinematic experience that grabs hold of you from the beginning and never lets go.
    * Discover a whole realm rendered in stunning detail with updated graphics and a new visual style. "


    Jag hoppas verkligen att man kan använda sin karaktär från ettan. T__T I want to play as my ugly human!

  • Flower power(Isak)

    Flower power(Isak) 2010-07-08 23:57:44 #42

    Undrar om 2an kommer vara lika dålig som ettan.
    Visst Karaktärerna var riktigt grymma och man gillade dem verkligen men main storyn var riktigt jädra dålig.

  • Bild saknas

    Grimley 2010-07-09 00:10:39 #43

    Dragon Age 2 behöver Jon Irenicus!
    http://www.youtube.com/watch?v=22Ki7yp2XL0

  • Gortie

    Gortie 2010-07-09 00:46:18 #44

    Hoppas det griper tag i mig lite mer än ettan gjorde. Vetefan vad det beror på men jag tyckte inte Origins var särskilt kul. Jag kanske hade hypat det för mycket eller nåt.

    Nåt som störde mig var att världen, trots sin storlek, kändes väldigt intrutad och stram. Mass Effect 2 hade lite samma problem. Dörrar som låses bakom en så man hela tiden blev knuffad i "rätt" riktning. I princip alla områden (utom städer och andra "hubbar") är bara tillgängliga om man har rätt quests etc. Det kändes...trångt och instängt.

  • bapelsin

    bapelsin 2010-07-09 03:54:00 #45

    Tråkigt att man inte får fortsätta på sin hjälte från ettan. Ville veta vart Morrigan tog vägen med ungen. :(

  • Bild saknas

    Pooslice 2010-07-09 03:59:49 #46

    bapelsin skrev:
    Tråkigt att man inte får fortsätta på sin hjälte från ettan. Ville veta vart Morrigan tog vägen med ungen. :(


    Beror ju på vilket val spelaren gjorde. Frågan är om dom sätter något som cannon innan 2an, eller att handlingarna speglar sig i 2an?

  • Bild saknas

    Mikaelh 2010-07-09 07:53:34 #47

    Kan bli bra.

    Men det var ganska kort livslängd på ettan.

  • molg

    molg 2010-07-09 09:41:00 #48

    Fy fan vad grymt med en 2:a :D

  • Bild saknas

    maniac 2010-07-09 09:45:38 #49

    Sweet! Iofs inte helt oväntat :P

  • Kerrai

    Kerrai 2010-07-09 13:11:51 #50

    1an va ju ett helt underbart bra spel

    Ser fram emot 2an nu istället då :)

  • hubbebus

    hubbebus 2010-07-09 13:14:17 #51

    Ser lovande ut!
    Kolla in min blogg!

  • Bild saknas

    Darkst@r 2010-07-09 15:23:51 #52

    Jag förstår inte varför så många klagar i tråden? DA:O var ju asbra! Snyggare grafik ska bli roligt men jag vill spela som den karaktären jag gjorde i Origins :/

  • Wardancer

    Wardancer 2010-07-09 20:28:55 #53

    Vill inte spela äcklig människa.. Dvärgar är helt klart den bästa (och mest generiska rasen såklart). Verkar som detta kommer bli wannabe mass effect med svärd. Men hoppas dom iallafall låter PC spelare spela spelet som ettan, topdown. Samt balanserar om spells så spelet inte är onödigt svårt i början pga brist på crowd control och fånigt enkelt senare pga att man har crowd control.

    Men men, DA:O var ett helt ok RPG så detta kan säkert bli helt ok det här med men är lite skeptisk för tillfället.

  • the_man_90

    the_man_90 2010-07-10 03:46:12 #54

    va gött det blir när man har spelet i sina ägor:-)

  • Boomer

    Boomer 2010-07-12 16:49:11 #55

    Gillade inte DA. Kändes, jag vet inte, fel. Allt var bara jobbigt.

Kommentera den här artikeln
Artiklar
Facebook
rss Community
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Community
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.

FZ