Nyheter
Valve släpper Alien Swarm fritt

Valve släpper Alien Swarm fritt

84 kommentarer

Sebastian Lind 2010-07-19 16:25


Idag lanserar Valve den gamla Unreal Tournament 2004-modifikationen Alien Swarm i omstöpt gratistappning. Spelet är, för er som inte redan vet, en co-op-baserad shooter med fågelperspektiv, där huvudfokus ligger på att skjuta slemmiga utomjordingar. Det finns en mängd olika karaktärer, klasser och spelarna kommer också levla upp under spelets gång.

Ett smakprov av vad som väntar kan ses nedan.

Nedladdningslänk hittar du här. Spelet låses upp om drygt fem timmar i skrivande stund.

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    Mikzarn 2010-07-19 16:47:52 #1

    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.

  • Bild saknas

    Drevlin 2010-07-19 16:49:16 #2

    Najs, minns att jag spelade det som fan nar det slapptes till ut2k4 eller 3 eller vad det var. Gott mos.

  • Bild saknas

    zauii89 2010-07-19 16:50:06 #3

    Valve <3 , så jävla nice!

  • Bild saknas

    Depure 2010-07-19 16:57:06 #4

    Mikzarn skrev:
    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.


    Ta åt sig eller? Din attack makes no sense enligt mig.

  • Bild saknas

    Everchange 2010-07-19 17:08:11 #5

    Mikzarn skrev:
    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.


    Vart fick du det ifrån?

  • Turtle_droid

    Turtle_droid 2010-07-19 17:20:05 #6

    Gratis är gott :D

  • master_chrille

    master_chrille 2010-07-19 17:45:01 #7

    Turtle_droid skrev:
    Gratis är gott :D


    Mycket gott ^^

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-19 17:55:17 #8

    Ser väldigt roligt ut att spela i co-op!

  • Birchoff

    Birchoff 2010-07-19 17:57:10 #9

    *Fixar*

  • Bild saknas

    peter_lovgren 2010-07-19 18:00:39 #10

    Är det här vad det blev av Alien Swarm - Infested eller håller de fortfarande på med det? Var väldigt längesen jag hörde nåt om det.

    Edit: Nevermind...

  • Birchoff

    Birchoff 2010-07-19 18:02:47 #11

    Available: 19 July 2010
    This game will unlock in approximately 3 hours

  • Bild saknas

    Flatline 2010-07-19 18:29:54 #12

    Bästa coop-upplevelsen någonsin.

  • scharstrom

    scharstrom 2010-07-19 19:12:17 #13

    Underbart Valve ! :D

  • Bild saknas

    Sisyr 2010-07-19 19:14:33 #14

    Depure skrev:
    Mikzarn skrev:
    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.


    Ta åt sig eller? Din attack makes no sense enligt mig.


    Vad snackar du om? I mina ögon är det rätt självklart att Mikzarn uppskattar Valves tilltag men ogillar att "alla" andra utvecklare släpper DLC:s och dylikt som kostar pengar.

  • Bild saknas

    abbe 2010-07-19 19:16:48 #15

    Depure skrev:
    Mikzarn skrev:
    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.


    Ta åt sig eller? Din attack makes no sense enligt mig.


    Vänta... Attack?
    Det är ju uppenbarligen en hyllning till valve. :)

  • Bild saknas

    Tallak 2010-07-19 19:29:33 #16

    Underbara nyheter, har spelat den tidigare modifikationen otroligt mycket sedan den släpptes.

    Det finns numera en steam grupp för alla svenskar som är intresserade av att spela Alien Swarm tillsammans. http://steamcommunity.com/groups/alienswarmswe och en IRC kanal #alienswarm.se @ QuakeNet. Allt för att underlätta möjligheten att spela med andra svenskar.

  • Ctrl

    Ctrl 2010-07-19 19:44:14 #17

    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????

  • Bild saknas

    Mikzarn 2010-07-19 19:53:12 #18

    Ctrl skrev:
    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????



    Fler personer har tre vänner att spela med samtidigt.

  • walter_iego

    walter_iego 2010-07-19 19:53:28 #19

    Ser OK ut, men trevligare om man har lite back-story...

  • Bild saknas

    abbe 2010-07-19 19:59:20 #20

    Ctrl skrev:
    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????


    För att med mer än 4 så blir det crazy village mob och inte så mycket coop. :D

  • Bild saknas

    Mikzarn 2010-07-19 20:15:11 #21

    walter_iego skrev:
    Ser OK ut, men trevligare om man har lite back-story...


    Sånt kostar pengar.

  • Bild saknas

    showerguy 2010-07-19 20:15:15 #22

    This game will unlock in approximately 1 hour

    Jag väntar! :D

    :up:

  • Bild saknas

    zauii89 2010-07-19 20:16:26 #23

    Ctrl skrev:
    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????


    Ja för automatiskt blir ju spel bättre ju mer spelare man har... eller inte. Spelet är anpassat för 4st och så blire.

    Lättare att dra ihop fyra pers också.

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-19 20:17:58 #24

    Frisk fläkt i dagens konsoll... "betala-för-alla-små-DLC"-tider.

  • Qrush

    Qrush 2010-07-19 20:27:21 #25

    Gött mos, gratis är alltid gott! Skulle också gärna se mera coop spel som stödjer mer än 4 spelare, när vi lanar är vi oftast runt 5-8 personer som spelar och då är det surt om någon inte får vara med.

  • Bild saknas

    Tjofras 2010-07-19 20:36:30 #26

    showerguy skrev:
    This game will unlock in approximately 1 hour

    Jag väntar! :D

    :up:


    Bleh, nu ändrade dom till "This game will unlock in approximately 3 hours"

  • Bild saknas

    Kraver 2010-07-19 20:37:28 #27

    märkte också det precis... Lite jobbigt, men värt väntan tror jag

  • Bild saknas

    showerguy 2010-07-19 20:38:08 #28

    Tjofras skrev:
    showerguy skrev:
    This game will unlock in approximately 1 hour

    Jag väntar! :D

    :up:


    Bleh, nu ändrade dom till "This game will unlock in approximately 3 hours"


    Såg precis! Försening som vanligt! Men tre timmar kan man vänta! :) Får lira lite Team Fortress 2 så länge.

  • Bild saknas

    beta 2010-07-19 20:38:43 #29

    Nu står det tre timmar för mig :O

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-19 20:52:43 #30

    Ja, det kanske hinner bli den 20 Juli vi får spelet?

  • Bild saknas

    Kraver 2010-07-19 20:59:32 #31

    Nu är det 2 timmar kvar tills det släpps, vilket gör att spelets släpps 23:00, men man vet aldrig om det kanske försenas igen.

  • son of RAMBO

    son of RAMBO 2010-07-19 21:02:29 #32

    master_chrille skrev:
    Turtle_droid skrev:
    Gratis är gott :D


    Mycket gott ^^


    J**ligt mycket gott ^^

  • WaltX

    WaltX 2010-07-19 21:10:42 #33

    Kl. 23.00 släpps spelet om det inte blir några ytterligare förseningar.

  • Neatherblade

    Neatherblade 2010-07-19 21:19:21 #34

    Skulle inte betala för en mod ändå.

  • Bild saknas

    Keasar 2010-07-19 21:23:43 #35

    2 timmars försening.....

    4-5 års väntan sen Alien Swarm moddens skapare Black Cat Studios utannonserade en source version av spelet, den är rakt framför mina ögon och det blir försenat igen!

    Neatherblade skrev:
    Skulle inte betala för en mod ändå.

    Köpte Red Orchestra och ångrade ingenting. :)
    Dessutom är den här versionen av Alien Swarm inte en mod, det är en egen produkt. Alien Swarm till UT2004 var en mod. Om du tänker säga mod för att den är byggd på Source motorn kan vi lika gärna kalla samtliga Half-Life 2 spel, Team Fortress 2 och Portal för moddar.

  • Bild saknas

    Slaxor 2010-07-19 21:37:19 #36

    This game will unlock in approximately 2 hours. Var just 1 timme. Hm!

  • Bild saknas

    Mikzarn 2010-07-19 21:47:10 #37

    Neatherblade skrev:
    Skulle inte betala för en mod ändå.


    TF2 är som vi alla vet en HL2 mod. Likaså Zeno Clash och Portal och L4D etc.

    Alla spel som använder samma motor är små modifieringar på originalspelet som inte kostade en enda slant att utveckla.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engin
    e_games
    <-- Lista på hundratals moddar som företagen har mage att ta betalt för! Att de vågar.

  • Vapendragaren

    Vapendragaren 2010-07-19 21:51:14 #38

    Verkar ganska kul, ska ladda ner det senare ikväll när det släpps. :) Behöver lite folk att prova det med sen så adda mig gärna på steam: Captain Gooseberry

  • Bild saknas

    zauii89 2010-07-19 21:56:34 #39

    Mikzarn skrev:
    Neatherblade skrev:
    Skulle inte betala för en mod ändå.


    TF2 är som vi alla vet en HL2 mod. Likaså Zeno Clash och Portal och L4D etc.

    Alla spel som använder samma motor är små modifieringar på originalspelet som inte kostade en enda slant att utveckla.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engin
    e_games
    <-- Lista på hundratals moddar som företagen har mage att ta betalt för! Att de vågar.


    Du har lite fel koncept grabben.
    Du kan ju inte kalla alla spel som använder samma motor för mods, isf vore alla unreal spel mods vilket dem knappast är då det är fullfjädrade produkter som tar år att utveckla.

    Detta spel är inget mod men det är byggt på source motorn och är en uppföljare till moddet te ut2k4.

  • Bild saknas

    henchman 2010-07-19 22:13:25 #40

    zauii89 skrev:
    Mikzarn skrev:
    Neatherblade skrev:
    Skulle inte betala för en mod ändå.


    TF2 är som vi alla vet en HL2 mod. Likaså Zeno Clash och Portal och L4D etc.

    Alla spel som använder samma motor är små modifieringar på originalspelet som inte kostade en enda slant att utveckla.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engin
    e_games
    <-- Lista på hundratals moddar som företagen har mage att ta betalt för! Att de vågar.


    Du har lite fel koncept grabben.
    Du kan ju inte kalla alla spel som använder samma motor för mods, isf vore alla unreal spel mods vilket dem knappast är då det är fullfjädrade produkter som tar år att utveckla.

    Detta spel är inget mod men det är byggt på source motorn och är en uppföljare till moddet te ut2k4.


    Tror inte du riktigt förstod Mikzarns poäng

  • Carl Johansson-Sundelius

    Carl Johansson-Sundelius 2010-07-19 22:13:54 #41

    Jag bitterbloggar

  • Eruku

    Eruku 2010-07-19 22:19:47 #42

    Nu går det att ladda ner!

  • Toomsie

    Toomsie 2010-07-19 22:31:14 #43

    Jäklar vad segt spelet laddas ner! inc crash!

  • Bild saknas

    Keasar 2010-07-19 22:32:31 #44

    Eruku skrev:
    Nu går det att ladda ner!


    Någon måste ha fixat det.......


    Justja FZ, kanske borde redigera artikeln litegrann, det är missvisande att kalla detta för Unreal Tournament 2004 modifikation. Den var en, men är nu helt gjord i Source och räknas mera som eget spel.

  • Boomer

    Boomer 2010-07-19 22:40:43 #45

    Önskar att jag också fick tanka hem, går dock inte ens att få igång nedladdning. Överbelastning.com

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-19 23:25:15 #46

    14% and counting... inte illa efter en dryg timme

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-19 23:32:01 #47

    spiken skrev:
    Jag bitterbloggar


    Varför glädjas när man kan vara bitter?

  • Bild saknas

    Kraver 2010-07-19 23:58:47 #48

    nu tror jag att servrarna har krashat, stått stilla i 30min

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-20 00:13:28 #49

    Nej, tuggar på mellan 200 Kbit till 1 Mbit här.... utan avbrott.

  • Bild saknas

    Ghostknight 2010-07-20 00:27:24 #50

    Det provar vi! Fast det var nog fler som fick den idéen för inte går det snabbt just nu. Väntar väl till senare istället. :-)

  • Bild saknas

    showerguy 2010-07-20 01:12:15 #51

    Byt Location till Frankrike så kommer ni ladda ner som gudar. Gick skit snabbt. 1,5 Mb/s från Franrike! :)

  • Kapten_burk

    Kapten_burk 2010-07-20 01:16:39 #52

    TACK :D

  • Bild saknas

    unavailable 2010-07-20 01:32:27 #53

    spiken skrev:
    Jag bitterbloggar


    Jävligt fränt att leta efter negativa saker med denna nyhet.
    Att sedan nöja sig med "de fintar bort all negativ fokus från ett fortsatt saknat Half-Life 2: Episode Three" är ännu fränare.

    Om nu Alien Swarm var "en ganska liten sak" att porta är det väl helt rätt att det släpps gratis? Ingen har väl sagt någonting annat?

    Hur som helst: Episod Three är ingen rättighet. Alien Swarm är ingen cover-up. Sluta blogga.

  • Devildoll

    Devildoll 2010-07-20 02:33:42 #54

    drog en torrent för de som behöver , har det på under hela natten och morgondagen.

    Alien swarm

  • kayl

    kayl 2010-07-20 03:05:50 #55

    Fräsigt spel. Håller tummarna att det knackas fram lite nya friska kampanjer också!

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-20 04:04:22 #56

    Jäkligt bra spel för att vara gratis, hoppas på fler kampanjer.

  • Bild saknas

    zauii89 2010-07-20 05:43:30 #57

    Hade lätt kunna släpps som retail, detta spel är värt pengar.
    Kvalite , <3 valve

  • warh0g

    warh0g 2010-07-20 06:30:24 #58

    Oh nice, den har Steam achivements också :D

  • milkmother

    milkmother 2010-07-20 08:38:39 #59

    Grymt bra!

  • Bild saknas

    Kestrel 2010-07-20 09:56:58 #60

    Hmm bara jag som får problem med att det krashar? Fick starta det 5 ggr innan jag kom förbi loading screen. Sen krashade det vid char selection och jag gav upp.

  • Bild saknas

    Drevlin 2010-07-20 10:11:45 #61

    Satt o lirade hela natten med lite polare, kom en timme sent till jobbet idag (thank GOD for Flextider)
    Det ar valdigt troget till orginalmodden och det ar bara... grymt!

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-20 10:54:32 #62

    Drevlin skrev:
    Satt o lirade hela natten med lite polare, kom en timme sent till jobbet idag (thank GOD for Flextider)
    Det ar valdigt troget till orginalmodden och det ar bara... grymt!


    Haha! :-D

  • Bild saknas

    Psycho_Mantis 2010-07-20 13:04:14 #63

    abbe skrev:
    Ctrl skrev:
    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????


    För att med mer än 4 så blir det crazy village mob och inte så mycket coop. :D


    And thats bad how? :P

  • Bild saknas

    Drevlin 2010-07-20 13:22:05 #64

    Psycho_Mantis skrev:
    abbe skrev:
    Ctrl skrev:
    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????


    För att med mer än 4 så blir det crazy village mob och inte så mycket coop. :D


    And thats bad how? :P



    Blev ocksa lite besviken att de gick fran 8 till 4, men i slutandan ar det GRATIS och det ar ett BRA spel. Att kalla dom mongon ar bara ren och skar otacksamhet.
    Lite som att fa en hundring av en random o sla honom eller henne pa kaften bara for att det inte var en tusenlapp.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-20 13:27:50 #65

    Mikzarn skrev:
    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.


    Valve är grymt, om lätt bland dom bästa. Men, att släppa updateringar och gratis spel på Steam är ju grym PR för deras platform Steam. :) Så helt tomhänt blir dom nog inte utav TF2 och Alienswarm. :)

  • Ctrl

    Ctrl 2010-07-20 14:16:43 #66

    Drevlin skrev:

    Blev ocksa lite besviken att de gick fran 8 till 4, men i slutandan ar det GRATIS och det ar ett BRA spel. Att kalla dom mongon ar bara ren och skar otacksamhet.
    Lite som att fa en hundring av en random o sla honom eller henne pa kaften bara for att det inte var en tusenlapp.


    Jag skulle lätt betala 300kr om det var mer spelare som kunnat spela.
    När vi kör LAN så är vi 7-8 personer och vi lanar 1g/månad ungefär.
    Vi gillar spel som man måste vara taktisk i och som kräver bra samarbete.

    Detta gällde gamla Alien Swarm där vissa banor krävde en gubbe av en viss klass för att man skulle klara uppdraget.
    Då fick man som Grunt skydda dessa viktiga tekniker för att klara sig.

    Att det inte går att utveckla spel för mer än 4p coop ser jag inte som ett hinder.
    Snarare en variant av lathet då det kanske är så att man inte vill göra separata spel mot konsol.

    Kalla mig bitter, men jag har spelat spel sedan mitten av 80 talet och multiplayer sedan tidigt 90tal (nollmodem och tokenring, för att inte tala om BNC nätverk).
    Som jag ser det är spelbranchen väldigt stagnerad, visst kommer det nya spel.
    Men alla spel är så förenklade att det numera inte är samma nöje att spela.

    Tror det flesta gamla rävar vet vad jag snackar om och det är inte enbart nostalgitänk.
    Jag är för nya sätt att distrubiera spelen så som steam eller liknande.
    Då det är större chans att piratkopiering minskar.
    Samt att utvecklaren kanske vågar göra mer unika spel.

  • Bild saknas

    whoracle 2010-07-20 15:11:21 #67

    Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

    Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

    Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

    Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

    Jag är förvirrad, hjälp mig.

  • Bild saknas

    Drevlin 2010-07-20 15:51:30 #68

    Ctrl skrev:
    Drevlin skrev:

    Blev ocksa lite besviken att de gick fran 8 till 4, men i slutandan ar det GRATIS och det ar ett BRA spel. Att kalla dom mongon ar bara ren och skar otacksamhet.
    Lite som att fa en hundring av en random o sla honom eller henne pa kaften bara for att det inte var en tusenlapp.


    Jag skulle lätt betala 300kr om det var mer spelare som kunnat spela.
    När vi kör LAN så är vi 7-8 personer och vi lanar 1g/månad ungefär.
    Vi gillar spel som man måste vara taktisk i och som kräver bra samarbete.

    Detta gällde gamla Alien Swarm där vissa banor krävde en gubbe av en viss klass för att man skulle klara uppdraget.
    Då fick man som Grunt skydda dessa viktiga tekniker för att klara sig.

    Att det inte går att utveckla spel för mer än 4p coop ser jag inte som ett hinder.
    Snarare en variant av lathet då det kanske är så att man inte vill göra separata spel mot konsol.

    Kalla mig bitter, men jag har spelat spel sedan mitten av 80 talet och multiplayer sedan tidigt 90tal (nollmodem och tokenring, för att inte tala om BNC nätverk).
    Som jag ser det är spelbranchen väldigt stagnerad, visst kommer det nya spel.
    Men alla spel är så förenklade att det numera inte är samma nöje att spela.

    Tror det flesta gamla rävar vet vad jag snackar om och det är inte enbart nostalgitänk.
    Jag är för nya sätt att distrubiera spelen så som steam eller liknande.
    Då det är större chans att piratkopiering minskar.
    Samt att utvecklaren kanske vågar göra mer unika spel.


    Det enda jag sa var att det ar fel att kalla en utvecklare mongo nar de ger ut en gratis produkt, iallafall i det har fallet.
    Kritiken att det inte ar 8 spelar coop ar helt okej, jag haller med om den. Men jag tycker det ar barnsligt och oforskamt att saga att Valve ar mongon.

  • Bild saknas

    Drevlin 2010-07-20 15:52:51 #69

    whoracle skrev:
    Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

    Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

    Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

    Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

    Jag är förvirrad, hjälp mig.


    Alien Swarm utvecklades av Black Cat Games, och det ar inte samma interna team som ligger bakom L4D.

  • Bild saknas

    whoracle 2010-07-20 17:04:21 #70

    Drevlin skrev:
    whoracle skrev:
    Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

    Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

    Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

    Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

    Jag är förvirrad, hjälp mig.


    Alien Swarm utvecklades av Black Cat Games, och det ar inte samma interna team som ligger bakom L4D.


    JÄTTEBRA att du quotar hela inlägget (precis som jag gör nu) och svarar enbart på ett litet kanske felaktiskt bakgrundsfakta och inte svarade något av min poäng.

    Jag baserade mitt påstående på "Two years ago Valve hired the talented team behind the popular top down co-op mod Alien Swarm. Since then they have been busy working on the Left 4 Dead Series, and now Portal 2. However, we never forgot about Alien Swarm and the team has spent a lot of time bringing the game to Source in between their contributions to the other Valve projects.".

    Detta stod i Steam News. Klart att de inte är hela gänget som utvecklat L4D, men förmodligen en del? Hursomhelst, det är inte totalt intressant för min poäng som du missade.

    Edit: Bra inlägg, men håll dig ifrån personliga påhopp. Jag har redigerat bort det istället för att som vi brukar, radera inlägget... /MaxH

  • Bild saknas

    karbon 2010-07-20 17:43:51 #71

    Är det bara jag som har problem att joina games? och om jag väl kommer in på nått hackar jag oftast ur.

  • Bild saknas

    Mikzarn 2010-07-20 17:46:58 #72

    Fujiwara skrev:
    Mikzarn skrev:
    Valve sa precis:

    Alla ni andra utvecklare är skräp, efter nästan 3 års gratis updates till TF2 så släpper vi nu ett helt gratis spel för att vi är så mycket bättre än er andra.


    Valve är grymt, om lätt bland dom bästa. Men, att släppa updateringar och gratis spel på Steam är ju grym PR för deras platform Steam. :) Så helt tomhänt blir dom nog inte utav TF2 och Alienswarm. :)


    Klart att dom inte går hem tomhänta. Men jag tar hellre ett gratis spel med gratis updates än ett spel som ett år efter launch kostar 600kr och där updatesen inkluderar banor från föregående spel för 150kr/update.

  • Bild saknas

    mg 2010-07-20 19:35:54 #73

    riktigt nice lir detta, EXTREMT prisvärt ^^ !!

  • Carl Johansson-Sundelius

    Carl Johansson-Sundelius 2010-07-20 19:54:09 #74

    unavailable skrev:
    spiken skrev:
    Jag bitterbloggar


    Jävligt fränt att leta efter negativa saker med denna nyhet.
    Att sedan nöja sig med "de fintar bort all negativ fokus från ett fortsatt saknat Half-Life 2: Episode Three" är ännu fränare.

    Om nu Alien Swarm var "en ganska liten sak" att porta är det väl helt rätt att det släpps gratis? Ingen har väl sagt någonting annat?

    Hur som helst: Episod Three är ingen rättighet. Alien Swarm är ingen cover-up. Sluta blogga.


    Med en treårings trots tänker jag fortsätta!

  • Bild saknas

    HYBRiS 2010-07-20 20:25:46 #75

    wow!

    Min BÄSTA Co-Op-upplevelse i år kommer från ett GRATISSPEL!
    Tack, Valve!

  • MadMartigaN

    MadMartigaN 2010-07-20 20:34:54 #76

    Tack valve, men NU vill vi ha HL2 EP3! ;)

  • Bild saknas

    Drevlin 2010-07-20 21:03:34 #77

    whoracle skrev:
    Drevlin skrev:
    whoracle skrev:
    Haha, jag måste bara ventilera mig lite. Jag vet inte om jag ska kalla detta för ett hat eller hyllning till Valve.

    Alien Swarm äger kan jag börja med att säga. Jag vet även att det är gubbarna bakom L4D som utvecklat Alien Swarm och säger därför följande:

    Nu drar jag en jämförelse med L4D och säger att det här spelet är så mycket mer spel än vad L4D är. Alien Swarm är mer mättande än L4D på det sättet att det innehåller mer specifika uppdrag, man är mer beroende av sina lagkamrater (alla har sin uppgift - welding, medic, etc) och man är beroende av varandra för att klara ett uppdrag. De har tillome lyckats att använda grafiken och grafikmotorns effekter för att göra spelet mer åtråvärd rent grafikmässigt, jämfört med L4D. (LOL)

    Och vadå, L4D kostar/kostade 499:- och Alien Swarm är gratis. Jag förstår inte, var inte Valve jättesnåla och giriga nyss? Vad har hänt? Asså, man hade fått mer valuta för pengarna om man hade betalat för Alien Swarm än för L4D, om de både hade kostat 499:-

    Jag är förvirrad, hjälp mig.


    Alien Swarm utvecklades av Black Cat Games, och det ar inte samma interna team som ligger bakom L4D.


    JÄTTEBRA att du quotar hela inlägget (precis som jag gör nu) och svarar enbart på ett litet kanske felaktiskt bakgrundsfakta och inte svarade något av min poäng, idiotfan.

    Jag baserade mitt påstående på "Two years ago Valve hired the talented team behind the popular top down co-op mod Alien Swarm. Since then they have been busy working on the Left 4 Dead Series, and now Portal 2. However, we never forgot about Alien Swarm and the team has spent a lot of time bringing the game to Source in between their contributions to the other Valve projects.".

    Detta stod i Steam News. Klart att de inte är hela gänget som utvecklat L4D, men förmodligen en del? Hursomhelst, det är inte totalt intressant för min poäng som du missade.


    Se dar, man lar sig na nytt varje dag. :)
    Kommer hur som fortsatta citera hela inlagg eftersom det verkar irritera dig sa mycket och jag tror du behover lara dig lite hyffs, och da ar mycket traning bra.

  • Bild saknas

    Vorheece 2010-07-20 23:53:41 #78

    Riktigt kul spel. Även på public servers. Lite svårt att komma in på dedicated server. De är fulla hela tiden tycker jag.
    Kommer nog spela detta en hel del fram över.

    Och så fick man ju en helt underbart söt liten mössa till TF2 också.

  • Bild saknas

    Vorheece 2010-07-21 00:00:47 #79

    Ctrl skrev:
    asså 4p coop är de mångo, det som var najs med gamla var att alla kunde lira på våra smålan där vi är 8 personer.
    Varför är alla coop bara för 4personer, tror de inte man har mer än 3 vänner ????


    Jag tycker 4 pers är ganska lagom. Men när jag drog upp serverlistan så fanns där en tysk server med 6 goa gubbar.
    Såg bara en server för 6 pers men om det finns en kommer det säkert fler.

    Och om ni är 8 pers på era lan så kan ni ju köra 2 team mot varandra. Tävla om vem som är snabbast o.s.v. Kan säkert vara minst lika kul som att spela med varandra.

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-21 09:48:38 #80

    whoracle skrev:
    idiotfan.

    Lugna ned dig.

  • NisseHult

    NisseHult 2010-07-21 16:14:59 #81

    Riktigt bra och ösigt spel! Testade först lite public och det blev rätt bra samarbete redan efter några få rundor. Fantastiskt bra kvalitet för vara ett gratisspel. Men skulle de ha släppt det som ett betalspel hade det nog krävts mer än en kampanj och fler spellägen också.

  • Tybalt

    Tybalt 2010-07-21 16:21:03 #82

    De har ju även släppt bangeneratorn... bara att ladda ned och sätta fräs så får man fler banor.

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter