Nyheter
World of Warcraft-filmen är på gång

World of Warcraft-filmen är på gång

53 kommentarer

Jakob Svärd 2010-07-23 20:14


Laddar ...

Blizzard Entertainment är företaget som jämte sina habila spelidéer gjort sig kända för att leverera branschens snyggaste filmsekvenser. Sedan ett par år tillbaka har det varit tal om att den kaliforniska studion ska ge sig på att göra en riktig biofilm baserad på fenomenet World of Warcraft men detaljerna har varit få. I en av helgens Comic-Con-paneler har Blizzards Chris Metzen bekräftat att World of Warcraft-filmen fortfarande är under produktion. Metzen sade bland annat att "filmen kommer att bli av" men att "arbetstakten stannat av litet". Dessutom gjorde han klart att Spider-Man-regissören Sam Raimi även fortsättningsvis är inblandad i projektet. I dagsläget lyder planen att göra en film med riktiga skådespelare med förstärkning av företagets patenterade CGI-effekter. Vi håller tummarna för och hoppas på någonting i stil med Avatar.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    saakon 2010-07-23 20:50:08 #1

    Kommer bli av! Gå Raimi!

  • uberpwnage2.0

    uberpwnage2.0 2010-07-23 20:53:37 #2

    Gillar inte WoW, eller så mycket av warcraft överhuvudtaget men tror faktiskt filmen kan bli sevärd xD

  • Carl Johansson-Sundelius

    Carl Johansson-Sundelius 2010-07-23 20:54:42 #3

    Jag tänker på den gamla Dungeons & Dragons-serien, fast episk.

  • Bild saknas

    Xrick 2010-07-23 20:57:00 #4

    fyfan vad kass den kmr bli

  • unoR

    unoR 2010-07-23 20:59:41 #5

    Bara för att det är blizzard, så kommer inte filmen bli bäst. Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

    Man ska vara otroligt kreativ och lyckas. Inte nog med att du ska ha rätt skådespelare, du ska lyckas med manus, känslan och miljön. Och Sam Raimi är ju inte direkt någon bra regissör/skådis. Bara titta på hans tidigare verk.

    World of warcraft filmen kommer floppa, känns som det kommer bli en B-film.

  • Bild saknas

    zleck129 2010-07-23 21:03:17 #6

    en WoW film??? låt mig gissa dom kommer filma på en dataskärm då en WoW lirare spelar.:O

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-23 21:04:54 #7

    unoR skrev:
    Bara för att det är blizzard, så kommer inte filmen bli bäst. Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

    Man ska vara otroligt kreativ och lyckas. Inte nog med att du ska ha rätt skådespelare, du ska lyckas med manus, känslan och miljön. Och Sam Raimi är ju inte direkt någon bra regissör/skådis. Bara titta på hans tidigare verk.

    World of warcraft filmen kommer floppa, känns som det kommer bli en B-film.


    Mycket möjligt att det kommer floppa då jag verkligen håller med om att det krävs enorm kreativitet osv men att det skulle räknas som en B-film kan jag inte hålla med om. :)

  • Neatherblade

    Neatherblade 2010-07-23 21:04:55 #8

    zleck129 skrev:
    en WoW film??? låt mig gissa dom kommer filma på en dataskärm då en WoW lirare spelar.:O


    Läs nyheten...

  • Oneone

    Oneone 2010-07-23 21:13:22 #9

    asssså kan de inte bara göra en pre-renderd film ? fy fan den skulle bliiiiiiiiiiiiii epiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiic

  • Bild saknas

    Newplayerpro 2010-07-23 21:13:29 #10

    :D

  • Bild saknas

    Yukki 2010-07-23 21:22:25 #11

    CGI film snälla, förstör inte med skådespelare som inte liknar karaktärerna :(

  • unoR

    unoR 2010-07-23 21:26:52 #12

    Fujiwara skrev:
    unoR skrev:
    Bara för att det är blizzard, så kommer inte filmen bli bäst. Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.

    Man ska vara otroligt kreativ och lyckas. Inte nog med att du ska ha rätt skådespelare, du ska lyckas med manus, känslan och miljön. Och Sam Raimi är ju inte direkt någon bra regissör/skådis. Bara titta på hans tidigare verk.

    World of warcraft filmen kommer floppa, känns som det kommer bli en B-film.


    Mycket möjligt att det kommer floppa då jag verkligen håller med om att det krävs enorm kreativitet osv men att det skulle räknas som en B-film kan jag inte hålla med om. :)


    Det beror på hur man definerar en B-film. :)

  • T.Mani

    T.Mani 2010-07-23 21:27:47 #13

    Vadå datoranimerad film?

    Blizzard har väl ändå sagt att långilmen skulle vara live-action. Alltså riktiga levande människor av kött och blod som skådisar, inte datoranimerat!!

    Eller har de ändrat sig på senare år? Hoppas det...!

  • zhrooms

    zhrooms 2010-07-23 21:30:56 #14

    Filmen kommer nog bli bättre än Avatar iaf, hoppas bara den inte kommer om för många år.

  • Bild saknas

    SprengdPanda 2010-07-23 22:05:11 #15

    Fujiwara skrev:
    Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.


    James Bond: Goldeneye?

  • Bild saknas

    MooDHooDs 2010-07-23 22:06:19 #16

    unoR skrev:
    Film > Spel

    http://trevorpresiloski.com/wp-content/uploads/20
    09/04/goldeneye64.jpg


    Edit: Jag var viss någon minut för slö där :(

  • Bild saknas

    SprengdPanda 2010-07-23 22:08:35 #17

    MooDHooDs skrev:
    unoR skrev:
    Film > Spel

    http://trevorpresiloski.com/wp-content/uploads/20
    09/04/goldeneye64.jpg


    Edit: Jag var viss någon minut för slö där :(


    Men ack så sant. Helt underbart spel, folk glömmer det alldeles för ofta.

  • Bild saknas

    Notumforce 2010-07-23 22:13:33 #18

    hmm säga att Sam Raimi dålig regissör är bara korkat vem som nu sa det,

    han har gjort många bra rullat ,visst även dåliga, dock så tror jag inte det blir avatar kvalitet.
    Är ju John Norris , o hans företag har varit inblandad i andra bra effekt rullar.
    ex i am legend ,the mist

  • unoR

    unoR 2010-07-23 22:20:48 #19

    Notumforce skrev:
    hmm säga att Sam Raimi dålig regissör är bara korkat vem som nu sa det,

    han har gjort många bra rullat ,visst även dåliga, dock så tror jag inte det blir avatar kvalitet.
    Är ju John Norris , o hans företag har varit inblandad i andra bra effekt rullar.
    ex i am legend ,the mist


    Stort fan av Spider-Man antar jag? Han regisserade 2 och 3. Total värdelösa uppföljare till 1an. Han har inte alls gjort något bra, han har spelat rollen som bondpojk i Xena - the warrior princesse.

    I Am Legend är ju en totalt misslyckad rulle. Visst, pojkar i 15års åldern tycker den är frän. Lika som Never Back Down, dom är inte bra, dom bara drar till sig den yngre publiken som inte förstår bättre.

    Han är dålig skådis, och regissör.

  • Bild saknas

    showerguy 2010-07-23 22:23:28 #20

    World of Warcraft - Spelet
    World of Warcraft - Filmen?
    World of Warcraft - Serien(10 säsonger)

  • Remus

    Remus 2010-07-23 22:32:46 #21

    Ge mig en starcraft film istället för fan! Eller en Warcraft film med historien om Arthas!

    Annars kan det kvitta!

    och dom som spelar WoW lär inte se filmen för dom lär väl vara upptagna med att levla upp sin karaktär och raida grottor och slott.

  • Bild saknas

    youera 2010-07-23 23:12:14 #22

    Har Chris Metzen något att göra med storyn så kommer det garanterat bli en sevärd film. :D

  • Red_warning

    Red_warning 2010-07-23 23:18:33 #23

    Hoppas filen blir bra, de har i alla fall anlitat folk som kan sin sak.

  • Bild saknas

    sai 2010-07-23 23:56:37 #24

    Kommer nog se bra ut. Är något bekymrad över storyn. SC2-trailern var bra ända till Raynor sa något i stil med "some things are just worth dying for" och det kändes så B. Såna små saker kan helt förstöra känslan i en story.

  • Bild saknas

    Serkish 2010-07-24 00:08:43 #25

    kommer warcraft filmen bli otäcknad eller tecknad?

    Edit: Menar då animerat, kanske det låter bättre :)

  • pippen1001

    pippen1001 2010-07-24 00:44:57 #26

    ni vet att vi pratar om företaget som inte släpper ett jävla skit om dom inte är nöjd med det.

  • Hawoket

    Hawoket 2010-07-24 01:13:16 #27

    om den är ens när på lika bra som videon ovanför så kommer den att ÄGA!

  • son of RAMBO

    son of RAMBO 2010-07-24 01:41:12 #28

    BIO för mig iaf.

  • Bild saknas

    Grumbledock 2010-07-24 02:30:50 #29

    Faktiskt hellre Star Craft, mycket intressantare story :)

  • Remus

    Remus 2010-07-24 08:44:43 #30

    sai skrev:
    Kommer nog se bra ut. Är något bekymrad över storyn. SC2-trailern var bra ända till Raynor sa något i stil med "some things are just worth dying for" och det kändes så B. Såna små saker kan helt förstöra känslan i en story.


    Han säger:

    And i know... Some things.... Are worth fighting for.

  • Bild saknas

    Simitza 2010-07-24 10:11:58 #31

    Hade hellre sett en Starcraft film då jag anser storyn vara mer intressant.

    Men som nån redan sagt, blir det en B-film kommer Blizzard att skrota det. Vi har inget att vara rädda för. ( om nu inte regissören går rogue pga just detta )

  • zhrooms

    zhrooms 2010-07-24 12:05:09 #32

    The IMAX Experience any1?

  • Bild saknas

    Fraizer 2010-07-24 12:17:51 #33

    Ni som säger att de vet att filmen kommer bli helt värdelös och spelbaserade filmer aldrig blir bra måste tänka efter och förstå att det är Blizzard vi pratar om. Och som ni borde veta så har Blizzard aldrig släppt en dålig produkt.
    Visst ni kan säga att ni inte gillar deras spel men att säga att dom är dåliga är helt befängt.

  • Bild saknas

    markus 2010-07-24 13:21:53 #34

    Det är blizzard denna film kommer nog fan ta publiken med storm !!!!! världens bästa bolag som gör att för att ge oss gamer vad vi vill ha visst kalla wow skit och tråkigt men det är fan inte ett dåligt spel inte diablo sc-1-2 blizzard leverar och det är det som gjort dom stora

  • Bild saknas

    Vincent_graymore 2010-07-24 14:13:12 #35

    :P inte en WoW film -_- wow förstörde så mycket av warcraft loren men men vill se vill man ju.

  • Bild saknas

    FuzioN 2010-07-24 15:23:25 #36

    Räcker dom bara kopierar tales of the past III och dom har en oskarvinnare.

    Dom kommer lyckas är jag iaf 100 på går inte att misslyckas, Det är svårare att göra sammanfattad lore, i ett spel än göra handling m.m i film.

    Mycket svårare må jag lovar speciellt i löpande band med 3 expansioner.


    Så kan ju garantera en klockren film!

  • KatOne

    KatOne 2010-07-24 16:47:15 #37

    Sugigt att dom blandar in riktiga skådisar. Dom borde bara göra en 2hr renderad sekvens som den vi såg ovan, fast med ännu mer pimpad renderingsfarm och 1080p upplösning.

    Vidare så behöver inte Blizz hjälp med sina filmer. Jag tyckte fan Spider Man sög. It better be fucking epic, annars blir jag tvungen att distansiera mig från ett av mina favorituniversum. And that would fucking kill.

  • MachOne

    MachOne 2010-07-24 17:04:29 #38

    SprengdPanda skrev:
    Fujiwara skrev:
    Finns ingen bra Spel > film eller Film > Spel.


    James Bond: Goldeneye?
    Och LEGO: Star Wars :D Det finns en hel del bra spel baserat på filmer och tvärtom, det är bara de att man sällan tänker på de. Goldeneye va ju de bästa spelet på N64 :)

  • Bild saknas

    sai 2010-07-24 19:51:16 #39

    Remus skrev:
    sai skrev:
    Kommer nog se bra ut. Är något bekymrad över storyn. SC2-trailern var bra ända till Raynor sa något i stil med "some things are just worth dying for" och det kändes så B. Såna små saker kan helt förstöra känslan i en story.


    Han säger:

    And i know... Some things.... Are worth fighting for.



    OK... fortfarande lika B.

  • Bild saknas

    Gaara 2010-07-24 21:12:03 #40

    Skräp, de skulle gjort den helt animerad istället det skulle bli så himla mycket bättre.

  • Pooslice

    Pooslice 2010-07-25 03:53:07 #41

    Warcraft var ju ändå rätt bra en gång i tiden. Sen kom starcraft, och då fick något snille för sig att warcraft 3 skulle ha samma story. Arthas = Kerrigan. Att spela WC3 kampanjerna var som att uppleva starcraft igen, fast i annan kostym.

    Hade gärna sett James Cameron göra en Starcraft film. Men antar att det är en dröm.

  • Remus

    Remus 2010-07-25 12:38:59 #42

    Pooslice skrev:
    Warcraft var ju ändå rätt bra en gång i tiden. Sen kom starcraft, och då fick något snille för sig att warcraft 3 skulle ha samma story. Arthas = Kerrigan. Att spela WC3 kampanjerna var som att uppleva starcraft igen, fast i annan kostym.

    Hade gärna sett James Cameron göra en Starcraft film. Men antar att det är en dröm.


    Du har rätt om Arthas och Kerrigan. Sen också Lich King och Overmind. Båda är allsmäktiga och kan inte röra på sig, Overmind en organisk byggnad, Lich King ett armor set.

    Enda skillnaden är att Lich King tog över Arthas och överlevde medans Overmind dog och Kerrigan tog över the Swarm. Och att dom är motsatt kön förstås. och en i framtiden och en i forntiden.

  • Bild saknas

    Fallackigoll 2010-07-25 14:17:43 #43

    Dessa 2 gör filmen:

    http://www.imdb.com/name/nm0868219/
    http://www.imdb.com/name/nm0634240/

    Plus dessa som gör musiken:

    http://www.imdb.com/name/nm0413011/
    http://www.imdb.com/name/nm0001877/

    Då jävlar snackar vi film tror jag, Sam är inte så pjokig men är han inte lite copy paste på senare år? Bara vi slipper se detta när (eller liknande)Arthas greppar svärdet :D

    http://www.youtube.com/watch?v=CLqsdPUfnno
    http://www.youtube.com/watch?v=OQ9r8dE7_iY&NR=1

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-25 17:11:40 #44

    Tycker de hade varit bättre om Hugo Boll hade ggjort filmen

  • Aléa

    Aléa 2010-07-25 18:06:43 #45

    odd skrev:
    Tycker de hade varit bättre om Hugo Boll hade ggjort filmen


    Uwe?

  • Bild saknas

    Tassel 2010-07-25 20:53:42 #46

    Smaken är som baken, men jag tycker knappast man kan kalla sam Raimi för kass.

    30 Days of Night, The Evil Dead I och II, Drag Me to Hell, Army of Darkness, For Love of the Game, Darkman. Är några rullar han varit inblandad i som jag tycker är klart sevärda.

    Huruvida han lyckas med Warcraft filmen återstår att se, men som flera redan sagt lär inte Blizzard acceptera att slutprodukten blir kass.

    unoR skrev:
    I Am Legend är ju en totalt misslyckad rulle. Visst, pojkar i 15års åldern tycker den är frän. Lika som Never Back Down, dom är inte bra, dom bara drar till sig den yngre publiken som inte förstår bättre.

    Han är dålig skådis, och regissör.


    Och vad har Raimi med I am legend och Never back down att göra?
    Han blev tillfrågad till I am legend men tackade nej.
    Om det är John Norris du syftar på så kan du knappast klanka ner på specialeffekterna i I am legend, eller?
    Tack att du som 22åring kan sätta mig som är 37 i fack där man måste vara 15 bast (och frän) för att gilla I am legend.

  • Bild saknas

    m0gg3 2010-07-26 04:06:14 #47

    unor. jag tycker den tecknade resident evil filmen var j****** bra. otroligt bra tecknad och jävligt bra röstad. kunde dock varit bättre slut men garranterat sevärd. om blissard kontacktade dem som gjorde resident evil filmen som var tecknad så skulle det bli enn sk** bra film. ha bara lite tro på att de ska bli bra så blir det så. dock så har blissard en jävligt dålig staff . betalar nördar att holla koll på andra spelare men såm enbart sitter o spammarsönder nån inc i northend. slutade spela wow pga de och lite annat.

  • walter_iego

    walter_iego 2010-07-26 09:00:40 #48

    Jag tror inte det funkar i långfilmsversion eftersom det då handlar om en helt annan slags produktion och berättarstil.

  • bapelsin

    bapelsin 2010-07-26 10:32:55 #49

    Jag är rätt säker på att det är en Warcraft film och inte en World of Warcraft film.

  • Hammer

    Hammer 2010-07-27 16:23:24 #50

    Naww och jag som ville ha Uwe Boll som regissör :P
    Undrar hur många koreanska goldfarmers de har anställt för att vara med som statister. =)

  • Bild saknas

    Raderad 2010-07-29 15:08:41 #51

    Hoppas den blir fet!!

  • Bild saknas

    DaHenk 2010-08-01 02:10:52 #52

    Det kommer inte att bli en bra film, men lik förbannat så kommer man att vilja se den eftersom det baseras på ett spel man lirat i några år...

  • Bild saknas

    Raderad 2010-08-01 12:05:35 #53

    Jag tror faktiskt på den här filmen och tror även att många ser ner på den lite för att man fått en bild av, WoW-Blizzard som jag kallar det, att de är giriga och osympatiska furstar som mest vill hålla igång sitt WoW genom att trycka in fler och fler stora saker i spelet.
    Men när man ser dem med SC2 så känns de lite snällare :P

    Hursomhelst så kan man ju se, precis som den här artikeln säger, att från deras tidigare spel har de otroligt snygga videosekvenser. Jag brukar personligen se de snuttarna som en belöning efter att man slitit på bana efter bana.

    Story? Skulle Blizzard inte klara av story? Det är ju som att säga att solen inte kan ge ljus! ex:

    Diablo serien har en tämligen passande story som är både
    spännande och häftig!

    Starcraft 1 (har inte hunnit med 2an än) har likaså en handling som man sätter sig in i efter en stund.

    Så kommer vi till Warcraft serien, den är nog den mest invecklade och intressanta av de alla tycker jag. Det tar ett tag innan man förstår den glasklart men allt finns där! WoW har en mindre utvecklad egen story, vilket ju inte är så konstigt med tanke på att det är ett MMO, ändå har de börjat klämma in mer och mer story där sedan lich king. Jag spelar inte WoW längre, har väl hoppat av och på en hel del antar jag, men bara för att jag tycker spelet har fått lite av en tråkig, vardagskänsla, till skillnad från sina första glansdagar, betyder ju det absolut inte att spelvärlden är ointressant!

    En film på detta kommer bjuda på mycket, dels prima grafik och musik (plus till blizz för deras spelmusik) men även en god stunds tänkande när de presenterar en annan sida av warcraft-storyn.

    För er som fortfarande biter på läppen lite misströstande, läs böckerna om WoW! Många tror att de är fanatiskt nördiga skräpböcker som, av sin egen existens, duger som skäl till att förakta spelet och dess spelare. Böckerna har INGET med spelet att göra, enbart storyn. Tänk dig en bra fantasybok, men istället för Evert den store med sina 100 elitknektar i hittepålandet är det Azeroth och dess historia!

    Kan tilläggas att Blizzard aldrig gör en dåligt produkt, de har många ideer, men verkar något bli en flopp så stryks det.

    Kort och gott, denna film kommer att bli x antal härliga minuters njutning för sinnena. Eller ingenting!

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter