#Criterion förklarar i ett blogginlägg på EG:s Digital Foundry hur #DICE hjälpt dem med miljöerna i kommande #Need for Speed: Hot Pursuit

- Det har verkligen varit ett jättebra samarbete. Tidigt satte vi stilguider för vad vi ville ha ut av spelet, för att ge spelare möjligheten att se en stor mängd olika miljöer med allt ifrån öknar till berg till skogar till kustvägar och så vidare, berättar Henry LaBounta, Art Director på titeln.

LaBounta fortsätter att förklara hur DICE-gänget, ledda av Johannes Söderqvist, är ett väldigt talangfullt team som lyckats täcka deras förväntningar till 110 procent. 15-25 personer från DICE arbetade för att få till miljöerna så att spelet skulle bli så körbart som möjligt samtidigt som det ska visa upp skönheten hos fordonen som denna gång är licensbilar - första gången för Criterion.

Spelplanen i Hot Pursuit är trots allt fyra gånger så stor som den i #Burnout Paradise och därför kan du alltid, om du har lust, tänka dig att svenska händer har format delar av den skönhet du öser igenom.