Nyheter
Fallen ängel i Medal of Honor

Fallen ängel i Medal of Honor

36 kommentarer

Hampus Erlandsson 2010-08-31 02:47


Laddar ...

Har du provat betaversionen av Medal of Honor? Var det stundtals roligt? Electronic Arts vill tacka dig som tagit dig ett smakprov genom en ny serie rullar titulerade "Fallen Angel". Det är således första delen du får smaka på nu, och det är kort och gott en två minuter lång spelsession med lite fräcka vapen, människor som tuggar ordentligt med bly och, tja, det vanliga.

Hur står sig Medal of Honor gentemot de andra giganterna på marknaden? Definitivt svar får vi när spelet släpps den 14 oktober.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
  • Bild saknas

    zauii89 2010-08-31 03:15:38 #1

    Jag förutspår fail på detta spel, BlackOps har allt medans Moh har vad Multiplayer-wise?

    Single Player ser visserligen spelbart ut, men multiplayer delen är ett dåligt försök till Cod, samtidigt som dem kör på frostbite så det hela känns som om det vore BFBC2 i varje fall. Nåja, Cod har redan vunnit fajten om vilket som blir det bästa PC & Clan liret samt Multiplayer utav dem två.

  • Bild saknas

    papper 2010-08-31 06:32:23 #2

    Haha, märks verkligen att dom återanvänder massvis av Bad Company 2, till och med träffmarkeringarna vid siktet är detsamma. Det är naturligtvis inget dåligt i sig, jag spelar massvis med BC2.. Känns lite billigt bara. :)

  • Bild saknas

    FuzioN 2010-08-31 06:55:58 #3

    så jävla illa detta är ju xbox spelande inte pc, för andra kolla hur lite du tåler... och alla jävla airstrikes och skit nätack sjukt besviken :P

  • Bild saknas

    FuzioN 2010-08-31 06:55:58 #4

    så jävla illa detta är ju xbox spelande inte pc, för andra kolla hur lite du tåler... och alla jävla airstrikes och skit nätack sjukt besviken :P

  • Owe

    Owe 2010-08-31 06:56:38 #5

    Det ser ju ashäftigt ut!

  • walter_iego

    walter_iego 2010-08-31 06:58:51 #6

    Grafikmotorn är riktigt stygg!

  • totte1015

    totte1015 2010-08-31 07:09:20 #7

    Värdelöst.

  • mrpeters

    mrpeters 2010-08-31 07:25:48 #8

    Är det bara jag som tycker att både Black Ops och MoH har tagit saker från 2 andra spel >.<
    Black Ops tog från MW2
    MoH tog från BC2....

  • Gottn

    Gottn 2010-08-31 07:47:44 #9

    CoD håller sig något mer åt sin nich. Medans MoH tar från ett mer olikt spel.

  • Baxalasse

    Baxalasse 2010-08-31 08:16:54 #10

    Bara det blir roligare än BC2 så är jag nöjd. Stämmer det att förstörbar miljö är borttagen i MP?

  • Chrester

    Chrester 2010-08-31 08:30:59 #11

    Blir det bara dedikerade servrar så kan det nog bli bra det här :)

  • Ap@n

    Ap@n 2010-08-31 08:38:12 #12

    Baxalasse skrev:
    Bara det blir roligare än BC2 så är jag nöjd. Stämmer det att förstörbar miljö är borttagen i MP?


    Tvärtom! MP använder sig av Frostbite motorn med förstörbar miljö a la Bad Company 2 medan SP använder sig av Unreal Engine 3 (som inte har förstörbar miljö).

    Så se fram emot härlig MP (med förhoppningsvis inte så fruktansvärt mycket RPGs...)! :D

  • Bild saknas

    magiul 2010-08-31 08:57:54 #13

    Trist att det inte finns några tryckvågor från explosionerna bara. Så lite fjantigt ut när det smäller en meter framför spelarna medans de bara springer igenom. Även splitter borde vara något som fler spel borde ta med...

  • zhrooms

    zhrooms 2010-08-31 09:15:45 #14

    lol, MW2 är total rännskita i jämförelse med BFBC2.. BFBC2 är inte speciellt bra, MW2 är SKRÄP

    Jag gillar mer spelstilen i MoH än BFBC2, så jag kommer nog gilla det garanterat.

    BlackOps = Kommer inte ens röra med en tång

    CoD 4 = Bra
    CoD 5 = Bra
    CoD 6 = VÄRDELÖST, skulle inte ens ta det gratis
    CoD 7 = En MW2 Klon med MER noobvänliga vapen, YES!? eller?

    FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU

  • Remus

    Remus 2010-08-31 09:46:01 #15

    Meh! Mediokert skitspel kommer tidningarna kalla detta spelet.

  • Bild saknas

    MiXiE 2010-08-31 10:15:33 #16

    Håller med papper. Lite tråkigt att det är så likt BC2 men är ju inget dåligt spel. Det som visas här verkar vara en variant av onslaught som finns till bc2.

  • speurk

    speurk 2010-08-31 11:56:41 #17

    Jag antar att dem försöker efterlikna verkligheten i viss mån, men då undrar jag, är det verkligen så att det inte är någon som helst rekyl när man skjuter med ett maskingevär?

  • Jozo

    Jozo 2010-08-31 12:34:01 #18

    Jag förstår inte alla som gnäller att det är likt BC2, men samtidigt höjer BO till skyarna... Så BO är inte i stort sett samma spel Activision har gett ut ända sedan 2003 med lite nya skins?

  • Bild saknas

    zauii89 2010-08-31 13:06:22 #19

    Jozo skrev:
    Jag förstår inte alla som gnäller att det är likt BC2, men samtidigt höjer BO till skyarna... Så BO är inte i stort sett samma spel Activision har gett ut ända sedan 2003 med lite nya skins?


    De uppdaterar ju sig lite i motorn iaf, skillnaden mellan Moh och BC2 är lika med noll... varför BO höjs till skyarna har nog snarare med PC grejerna i spelet att göra än spelet i sig.

    Skillnaden mellan Cod spelen sen 4ran har ju inte varit särskilt märkvärdig nej, men mellan 1an och 2an var det ett jävla grafiskt hopp :P.

    Att man kan bli exalterad av att få dedis, mod tools, devconsole m.m visar ju hur snett industrin gått, vi ser ju knappt sånt längre.

  • Bild saknas

    Skelögd 2010-08-31 13:34:50 #20

    Usch BC2...

  • Hannu

    Hannu 2010-08-31 15:02:55 #21

    Spelat beta, så nej tack.

  • kebbe

    kebbe 2010-08-31 15:47:26 #22

    MoH får nog alla banor Dice klippte bort från BC2.

  • Bild saknas

    Raderad 2010-08-31 16:31:14 #23

    kebbe skrev:
    MoH får nog alla banor Dice klippte bort från BC2.


    Precis, EA borde ha dragit ut längre på MoH och satsar mer på BC2 när det fortfarande varit nytt.

  • Bild saknas

    Soulless 2010-08-31 17:32:29 #24

    Kom igen nu, ge dem lite cred iaf.
    Medal of Honor la grunden för allt som kom att bli Call of Duty.

  • Bild saknas

    Kawazu 2010-08-31 20:40:18 #25

    Skulle köpt det om dom inte använt sig av Frostbite.

  • Annanaz

    Annanaz 2010-08-31 23:10:16 #26

    mrpeters skrev:
    Är det bara jag som tycker att både Black Ops och MoH har tagit saker från 2 andra spel >.<
    Black Ops tog från MW2
    MoH tog från BC2....

    hmm med tanke på att Black Ops är ett COD spel så är det ju inte så konstigt, likadant som att säga att Cod 6 har tagit från cod 4, Vilket är självklart,
    dessutom äre ju dice som utveklar multiplayern i MOH precis som i BC2, så vad dem igentligen har gjort är att Göra en annan variant av BC2 och döpt den till MOH, Förmodligen PGA för att det skulle kännas lite fel ifal dem gjorde BC3 ( ja om det nu kmr såklart.)såhär tidigt och dessutom med samma motor, utan ngra modifikationer. men genom att bytta namn till MOH så kan dem sälja samma spel 2 ggr för fullpris även då MOH igentligen bara är en mod av BC2

  • unoR

    unoR 2010-08-31 23:40:18 #27

    zhrooms skrev:
    lol, MW2 är total rännskita i jämförelse med BFBC2.. BFBC2 är inte speciellt bra, MW2 är SKRÄP

    Jag gillar mer spelstilen i MoH än BFBC2, så jag kommer nog gilla det garanterat.

    BlackOps = Kommer inte ens röra med en tång

    CoD 4 = Bra
    CoD 5 = Bra
    CoD 6 = VÄRDELÖST, skulle inte ens ta det gratis
    CoD 7 = En MW2 Klon med MER noobvänliga vapen, YES!? eller?

    FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU


    Kunde inte sagt det bättre själv! MW2 är ett pissspel som är anpassat så 3-åringar kan spela.

  • Bild saknas

    Grumbledock 2010-09-01 11:56:19 #28

    Singelplayer ser grymt ut, MP är en annan visa.
    Samma motor som BC2, men samma upplägg som MW2. Testade "betan" och blev grymt besviken, snittade +15 första matchen och efter det gick det bättre (när man lärt sig banan). Sitta och snipra med en assult utan problem, HS på 200m. Suck...
    Jag klarar inte av dessa noob-vänliga casual FPS som marknaden dränks av. Nej tack.

  • Bild saknas

    Grumbledock 2010-09-01 11:56:26 #29

    Singelplayer ser grymt ut, MP är en annan visa.
    Samma motor som BC2, men samma upplägg som MW2. Testade "betan" och blev grymt besviken, snittade +15 första matchen och efter det gick det bättre (när man lärt sig banan). Sitta och snipra med en assult utan problem, HS på 200m. Suck...
    Jag klarar inte av dessa noob-vänliga casual FPS som marknaden dränks av. Nej tack.

  • Bild saknas

    RussianAssult 2010-09-02 10:15:10 #30

    MoH var ju fett kul men känns för mycket BC2 CoD Trailer såg ju fett cool ut och den adra Wager trailern som kom igår kväll också och en annan sniper trailer men även om MoH blir ett bättre spel så vet alla att CoD kommer att segra ändå men köper nog ändå CoD istället för MoH!

  • Bild saknas

    PingviN 2010-09-02 11:33:33 #31

    Ärligt talat så tycker jag inte det är något som låter dåligt med en CoD/BC2-hybrid. Det är 2 bra spel trots allt.

  • Bild saknas

    azynkron 2010-09-02 17:02:31 #32

    @speurk Självklart. Hur mycket beror naturligtvis på vilken kaliber som vapnet använder. T ex AK5 har betydligt mindre än AK4 eftersom den använder kaliber 5.56 (223 Remington) vilken är betydligt snällare än AK4:ans 7.62 (308 Winchester). Men, ja, oavsett så finns det en viss rekyl. I princip så kan man inte skjuta automateld med vanliga karbiner med kaliber 7.62. Inte om du vill träffa något iaf. Vapnet stegrar sig något oerhört och redan vid patron 3-4 är du ovanför målet (jag har mest skjutit på 100m så vid längre avstånd är det naturligtvis lite mer). Kaliber 5.56 är lite lättare att hantera och många automatkarbiner (ex vissa varianter av M16) har en treskottsspärr. Den innebär att när du trycker på avtryckaren så kommer den att avfyra 3 skott automateld vilket brukar ge en relativt bra träffbild.

  • Bild saknas

    azynkron 2010-09-02 17:02:43 #33

    @speurk Självklart. Hur mycket beror naturligtvis på vilken kaliber som vapnet använder. T ex AK5 har betydligt mindre än AK4 eftersom den använder kaliber 5.56 (223 Remington) vilken är betydligt snällare än AK4:ans 7.62 (308 Winchester). Men, ja, oavsett så finns det en viss rekyl. I princip så kan man inte skjuta automateld med vanliga karbiner med kaliber 7.62. Inte om du vill träffa något iaf. Vapnet stegrar sig något oerhört och redan vid patron 3-4 är du ovanför målet (jag har mest skjutit på 100m så vid längre avstånd är det naturligtvis lite mer). Kaliber 5.56 är lite lättare att hantera och många automatkarbiner (ex vissa varianter av M16) har en treskottsspärr. Den innebär att när du trycker på avtryckaren så kommer den att avfyra 3 skott automateld vilket brukar ge en relativt bra träffbild.

  • Bild saknas

    TobbanB 2010-09-06 02:07:25 #34

    Håller tummarna för det här spelet med tanke på att Call of Duty serien har gått stadigt utför ända sen 2:an.
    Trodde inte att serien kunde sänka sig efter MW2 men sen fick man se trailern med radiostyrdabilar, armborst med granatspetsar a la Rambo och placerbara kameror.

    Vad hände med det gamla goda tiden då man enbart hade vapen & handgranater och kunde hyra/hosta servrar så att det var möjligt att köra seriösa matcher?

Logga in för att skriva en kommentar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter