Igår ursäktade Peter Molyneux de "lägre-än-väntade"-betygen för #Fable III med tidsbrist. De hade inte tid att förverkliga sin dröm. Idag fortsätter Molyneux på ett liknande spår. #Fable: The Journey fick utstå smädande kritik efter Microsofts presskonferens, allra mest för att det var en räls-shooter. Molynueux har självklart svar på tal:

– Projektet har precis startat... ja, ärligt talat startade det för sju månader sedan och vi började koda för ungefär fyra månader sedan. Det finns stora fel med demo-versionen, berättar han för OXM.

Men skam den som ger sig, på Gamescom i augusti kommer det att finnas ett spelbart demo som gör spelet rättvisa.

– Kvalitén är inte riktigt där ännu och vi har inte haft tid att uppfylla våra ambitioner. Men på Gamescom är vår ambition att ge er något att spela eftersom, hur opolerat det ser ut just nu, så känns det redan coolt.

Så nu vet ni. Frågor på det?