Nyheter
Därför är Hard Reset pc-exklusivt

Därför är Hard Reset pc-exklusivt

43 kommentarer

Av 2011-08-01 00:11


När sci-fi-pangaren Hard Reset tillkännagavs i mitten av juli blev många av er eld och lågor, minst ut sagt. Ett pc-exklusivt lir som uppges vara en enspelarmix av Matrix, Blade Runner och Painkiller. Nu har utvecklarna Flying Wild Hog förklarat varför de endast släpper till pc, anledningen till det sena tillkännagivandet och bra mycket mer än så.

– För en ny studio är det alltid lättare att göra spel till en plattform, och vi ville verkligen skapa och använda vår egen teknologi. Vår motor byggdes utifrån en grundläggande tanke – att användas i en förstapersonspangare som använder mycket fysik och förstörelse, med imponerande grafik som även är optimerad till att hantera det väl. Det finns många spel släppta till pc som endast är portade från konsoler, och vi vet alla att idag är kraften hos en nuvarande konsol jämförbar med en fyra till fem år gammal pc, säger Michal Szustak till Gamespot.

– Vill du visa häpnadsväckande grafik är det bättre och lättare att utveckla till pc. Förutom det, i den här eran av filmliknande shooters som nästan kan klassas som 'on rails'-pangare, med spelare-miljö-interaktion så begränsad som möjligt, så ville vi skapa ett spel för old-school-pc-lirare, uppfödda på alla de där bortglömda Dooms, Quakes och Painkillers.

När du spanar in filmen nedan kanske du undrar vad gränssnittet egentligen presenterar för siffror, och inte minst vad de innebär.

– Som du vet så har vi inte regenererande hälsa, så en av staplarna används till att visa hälsa. Vi har även en sköldmätare, uthållighet för att springa, energi/ammunition till vapen, och, självklart, N.A.N.O-mätaren. N.A.N.O. är valutan som du samlar för att köpa nya vapen och uppgraderingar.

Släppet är att vänta redan i september och även det har Szustak förklaringar till.

– Varför röja det så sent? Vi tror att spelare inte gillar de där två-tre åren av hypande, med mängder av hemsidor fyllda med nedräknare och teasers som visar upp samma saker. När du sedan efter tre år av väntande så får du veta att spelet släpps ett halvår senare än vad som utlovats! Därefter, efter de där sex månaderna, så fördröjs det två månader till! Personligen, så hatar jag det verkligen. Därför bestämde vi oss för att visa upp vårt spel när det färdigställts. När det bildligt talat är färdigt. Inga förseningar. Vi vill att spelarna ska lita på oss, och vi kommer göra vårt bästa för att ge dem bra spel i framtiden.

Spana in senaste filmen medan du håller tummarna tillsammans med resten av oss. Missade du länken till resten av frågorna och svaren finner du den här.

Spelinformation

Twittra

Facebook

Kommentarer
Kommentarerna nedan skrivs av läsarna. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ