För första gången uttalar sig #Bethesda om turerna kring spelet (och i synnerhet namnet) #Scrolls. Inte helt oväntat försöker den stora spelmogulen peka på att den kreativa sidan av företaget inte har mycket med saken att göra.

– Det här är en affärssak som baseras på hur lagen kring varumärken fungerar och det kommer även i fortsättningen att hanteras av advokater som förstår den och inte av mig eller våra utvecklare, berättar Pete Hines, VP för Bethesda, i ett uttalande till Kotaku.

Han understryker att det inte rör sig om någon personlig vendetta och att Bethesda är tvungen att skydda sina varumärken.

– Ingen här njuter av att dras in i detta. Förhoppningsvis löser det sig snart.

Å sin sida har Markus "Notch" Persson varit flitig med att lämna kommentarer angående bråket och har sagt att han försökt vid flera tillfällen att få till en lösning med Bethesda – utan framgång. Notch berättar för Kotaku:

– Våra advokater har sagt att vi inte håller med om att ett brott har begått, men att vi är villiga att hitta en lösning på problemet. Vi har försökt oss på flera stycken, som att vi inte ansöker om varumärket eller att vi inte använder ordet "Scrolls" i sin enkla form utan som en längre titel.

Men Bethesdas, eller snarare moderföretagets Zenimax, advokater vill att #Mojang låter bli att använda ordet överhuvudtaget. Men de säger å sin sida att historien har fler sidor, även om Hines inte vill gå in på detaljer.

– Mojangs publika uttalanden har inte visat hela bilden.

Återstår att se om den här oändliga (onödiga?) historien får ett slut.