Nyheter
Tidigare Mass Effect-utvecklaren: snälla, ge oss en chans!

Tidigare Mass Effect-utvecklaren: snälla, ge oss en chans!

167 kommentarer

Av 2012-03-12 23:24


En av dagens hetaste FZ-snackisar är den om From Ashes-paketet i Mass Effect 3, ett avslöjande som fått fansen att ge Electronic Arts och Bioware svidande kritik för deras sätt att hantera DLC. Nu kommer tidigare Mass Effect-utvecklaren Christina Norman till försvar för sin tidigare arbetsgivare. Hon menar på att spelarna ska sluta tro att de är producenter som kan bossa runt utvecklarna som de vill.

– Det finns ingen mening i att släppa DLC ett år efter att ditt spel kommit ut och de flesta människor redan har sålt tillbaka spelet till Gamestop tre gånger. Det betyder att det måste ut tidigt; det betyder till och med dag ett-DLC, säger Christina Norman.

– Dag ett-DLC är en hemsk sak för vissa spelare. Spelarna gormar och skriker – de känner inte till något om detta DLC-paket som är på väg mer än dess namn. Men då låter det "åh, det här spelet måste vara ofullständigt, spelet måste vara förstört". Spelutvecklare är inte onda. Vissa är onda. Men de flesta är inte onda. Vi vill bara släppa fantastiska grejer. Så spelare snälla, ge oss en chans. Bedöm våra spel baserat på vad de är. Bedöm DLC efter vad det är. Sluta tro att du är en producent som kan säga åt oss var och när vi ska utveckla vårt material.

Christina Norman jobbar numera hos League of Legends-utvecklaren Riot Games. Håller du med henne, eller tycker du att EA och Bioware förtjänar kritiken de fått kring DLC-kontroversen med Mass Effect 3?

FZ:s maffiga Mass Effect 3-recension
Källa: Eurogamer

Hämtar priser från Prisjakt.nu ...

Priser från Prisjakt.nu Prisjakt.nu
Spelinformation
Kommentarer
Kommentarerna nedan skrivs av läsarna. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ