Senaste gången vi hörde något från #Crystal Dynamics omtolkning av #Tomb Raider var i början av året, då spelet bekräftades till Mac och dementerades till Wii U. Nu har ett blogginlägg dykt upp på officiella Tomb Raider-bloggen som röjer att spelet inte ens släpps i höst som tänkt, utan att det istället skjuts upp sex månader för att således lämna dig strandsatt på en öde ö under första kvartalet nästa år.
Anledningen uppges vara att de helt enkelt vill säkerställa att de kan leverera en så bra upplevelse som möjligt, vilket säkerligen kan vara klokt. Annars hade de ju alltid kunnat släppa slutet vid ett senare skede som DLC.
Meddelandet från Crystal Dynamics-chefen:
Borta på Eidos-forumet har de även dragit igång en tråd där du är tänkt att kunna lufta dina tankar och känslor om händelsen, för att på något sätt kunna gå vidare med ditt liv. Troligtvis gäller det människorna som inte har tillgång till FZ, för här finns det så mycket konstruktiv energi i de binära vävarna att glädje nästan måste vara det enda du kan känna från även de mest hatiska av forumtrådar.