Det finns inga planer på att göra den kommande DirectX-uppdateringen 11.1 tillgänglig för andra operativsystem än Windows 8, meddelar en talesperson för Microsoft.

– DirectX 11.1 är en del av Windows 8, precis som DirectX 11 var en del av Windows 7. DirectX 11 gjordes tillgängligt för Vista... men i nuläget finns ingen plan på att göra DirectX 11.1 tillgängligt via Windows 7, skriver Microsofts Daniel Moth.

Detta ingår i DirectX 11.1-uppdateringen:

  • Shader tracing and compiler enhancements

  • Direct3D device sharing

  • Check support of new Direct3D 11.1 features and formats

  • Use HLSL minimum precision

  • Specify user clip planes in HLSL on feature level 9 and higher

  • Create larger constant buffers than a shader can access

  • Use logical operations in a render target

  • Force the sample count to create a rasterizer state

  • Process video resources with shaders

  • Extended support for shared Texture2D resources

  • Change subresources with new copy options

  • Discard resources and resource views

  • Support a larger number of UAVs

  • Bind a subrange of a constant buffer to a shader

  • Retrieve the subrange of a constant buffer that is bound to a shader

  • Clear all or part of a resource view

  • Map SRVs of dynamic buffers with NO_OVERWRITE

  • Use UAVs at every pipeline stage

  • Extended support for WARP devices

  • Use Direct3D in Session 0 processes