Nyheter
Irrational: Hela studion var inblandad i Elizabeth

Irrational: Hela studion var inblandad i Elizabeth

36 kommentarer

Av 2013-03-29 13:11


Att ha en datorstyrd följeslagare genom ett helt spel kanske inte låter så märkvärdigt men vi har alla varit med om skräckexempel när det inte fungerar. Personer som fastnar i varenda hörn, dör stup i kvarten eller slutar fungera helt. Det var John Romeros våta dröm i Daikatana, och förmodligens spelets svanesång, men i Bioshock Infinite fungerar det perfekt. Elizabeth är lika mycket en huvudkaraktär som du, spelaren.

När vi träffade Irrational Games i Hamburg förklarade Shawn Robertson att det krävdes hela studions kraftsamling för att få det att fungera. Att en av de tidigare banorna med Elizabeth har lika mycket animationer och script som hela första Bioshock. Se hela intervjun i senaste Fragzone!

Recension - Bioshock Infinite
Stora spoiler-täta Bioshock-tråden

Hämtar priser från Prisjakt.nu ...

Priser från Prisjakt.nu Prisjakt.nu
Spelinformation
Kommentarer
Kommentarerna nedan skrivs av läsarna. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • xScaryKidx
    xScaryKidx 2013-03-29 13:47
    Elizabeth är en helt otroligt underbar karaktär!
  • Newklear
    Newklear 2013-03-29 15:36
    Rakoon skrev:
    Bara jag som tycker det senaste bioshock är sjukt överhypat?

    Det är ett bra SP-spel men mer än så var det inte för mig. Tröttnar efter en eller 2 timmar spelandes. Alldeles för enformigt.


    Ja, det är antagligen bara du.
  • Skjuludde
    Skjuludde 2013-03-29 13:18
    Det märks att de måste lagt ner en massa tid för att göra henne.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ