Nyheter
Xbox-molnet ger Titanfall dedikerade servrar

Xbox-molnet ger Titanfall dedikerade servrar

28 kommentarer

Av 2013-06-25 08:18


Förutom modbarhet är dedikerade servrar den mest efterfrågade multiplayerfunktionen och Respawn Entertainment bekräftar att det ligger till grund för upplevelsen i Titanfall. I ett längre blogginlägg förklarar teknikern Jon Shiring hur de använder Xbox Live-molnet för att få tillgång till servrar över hela världen och varför det är en fördel i jämförelse med spelardrivna slagfält.

Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. Molnet ska också driva AI-kontrollerade enheter, som titan-mecharnas autopilotläge när du är upptagen med att härja runt på egen hand.

Läs hela inlägget
Tipstack till mikemike79.
Spelinformation
Kommentarer
Kommentarerna nedan skrivs av läsarna. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • puban
    puban 2013-06-25 09:57
    Ingen fjant som skrivit "xbone sux!11!" än? Ingen? Wow.
  • eld
    eld 2013-06-25 12:25
    starboy83 skrev:
    "Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

    Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.


    Starta left 4 dead på din dator, bjud in en kompis.

    Säg sedan åt din kompis att starta left 4 dead och joina sedan hans spel.

    Det är ungefär skillnaderna.


    Dedikerade servrar har funnits fantastiskt länge, och ingen har ens tänkt tanken på att marknadsföra det som något som skulle förlätta prestandan på din dator då det är väldigt marginellt, det visuella förblir oftast oförändrat.


    Margy skrev:
    Är inte mycket av detta redan saker som gjorts av dedikerade servrar "i evigheter"?

    Varför ska allt som sker online plötsligt kallas för molnet? "Du har tillgång till alla dina digitala spel i molnet". Vad är det för skillnad mot att du laddar hem dem från en "vanlig" server? :P


    Respawn skriver även:
    Citat:
    Cloud doesn't seem to actually mean anything anymore, or it has so many meanings that it's useless as a marketing word.



    Ironiskt nog så startade FZ som en hemsida om quake och dess multiplayer, dedikerade servrar var standard och allt sker på servern, att fortfarande lyfta xbox-cloud hypen med att dedikerade servrar är något nytt och fantastiskt blir ju lustigt.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
Detta innehåll är skapat av FZ:s medlemmar.
FZ