För några dagar sedan stod det klart att #Call of Duty: Ghosts körs i olika upplösningar på Playstation 4 respektive Xbox One - 1080p mot 720p uppskalat till 1080p. Det skapade såklart otaliga diskussioner kring vilken plattform som är den mest kraftfulla men Mark Rubin på #Infinity Ward, som stod bakom uppgifterna, vill tona ner dess betydelse.

I en intervju med Edge förklarar han att det inte bara handlar om hårdvaran, där PS4 de facto har ett litet övertag, utan vilka resurser som är tillgängliga för utvecklarna. Han menar också att det är en balansakt gällande optimeringar och att det kommer att ta år innan de till fullo har förstått systemuppbyggnaden och kan ta tillvara på möjligheterna fullt ut.

#Modern Warfare 2 såg bättre ut än #Call of Duty 4 och #Modern Warfare 3 såg bättre ut än #Modern Warfare 2. För varje spel som kommer ut blir glappet i grafik mindre och mindre men de ser alltid lite bättre ut varje gång. Det handlar om att lära sig systemen och bli bättre på att använda dem.