#Battlefield 4 har haft en tuff och problemfylld lansering, kantad av buggar och andra otrevligheter. #Dice har jobbat flitigt för att åtgärda problemen, samtidigt som utgivarna #EA tonar ner problematiken. Det är i alla fall vad man kan utläsa av en intervju där Rock, Paper, Shotgun ställer EA-chefen Rich Hilleman mot väggen. RPS påpekar de hemska lanseringarna för Battlefield 4 och #Simcity och undrar om företaget ser över sina rutiner för framtida lanseringar.

– Jag är inte säker på att jag accepterar den premissen. Battlefield 4 har varit en mycket framgångsrik produkt på både konsoler och PC. Både från ett försäljningsperspektiv och gameplay-mässigt, svarar Hilleman.

Han medger dock att det finns vissa problem som de jobbar på att lösa. Det sagt så tror han inte att en majoritet av kunderna tycker att spelen är direkt dåliga och att de ångrar sina köp. För att veta mer om det här och lite hur EA jobbar bör man läsa hela artikeln hos RPS.