#Elite: Dangerous är i det närmaste färdigutvecklat och om tre veckor sjösätter David Braben och #Frontier Development den emotsedda fortsättningen på superklassiska #Elite. I helgen lanserades en ny version till de som har tidig tillgång till spelet, och den nya utgåvan släpper beta-stämpeln och kallas istället gamma-version. I praktiken är det samma sak som en release candidate, eller kod som betraktas så färdig att den kan omvandlas till den färdiga produkten om inga sena buggar upptäcks.

Ändringslistan för gamma-versionen av Elite: Dangerous:

- Playable area no longer restricted to beta bubble
- Playable ship Python added
- Playable ship Orca added
- Kickstarter starting ships and locations added
- Freagles added
- Capital ship events added

- Fix crash following docking and accessing starport services
- Fix for multiple input devices not working - for example pedals and throttle from multiple input device controllers
- Chances for USSs increased
- Fix for cargo hatch not ejecting any cargo when malfunctioning
- Workaround for AMD white lines issue
- Check to make sure the target is this machine that this machine is ready to receive authority
- New games account for fines, bounties, and permits
- Added missing text strings for Federal and Imperial missions
- NPC Comms in Another Castle Unidentified Signal Sources should now only display the new target destination rather than listing multiple destinations

Elite: Dangerous släpps den 16 december. Nyligen framkom att rednodlad singleplayer saknas, och efter protester bland upprörda backers har utvecklarna lovat att återbetala köpkostnaden för den som känner sig lurad.