Ett par dagar efter att zombieapokalyspen bröt ut i slutet av januari släpptes en patch som stoppade moddar i #Dying Light. Ett misstag, visade det sig snart – patchen ville förhindra fusk i spelformen Be a Zombie, och mod-stoppet blev en oförutsedd konsekvens av det.

Men i helgen släpptes en ny patch som åter gör det möjligt att modda spelet. Inte nog med det: patchen fixar också ett par prestandabekymmer, som ett problem med extremt långa laddtider som vissa drabbats av. Dessutom minskar risken för krascher, spelet tar markant mindre RAM-minne i anspråk och du kan stänga av det "film grain"-filter som retat vissa spelare. Däremot kvarstår problemet med att skärmen kan flimra när du kör dubbla grafikkort, men det blir förhoppningsvis åtgärdat i nästa patch.

Hela changeloggen hittar du nedan, och FZ:s Dying Light-recension har du här.

Klicka för mer information

List of fixes in version 1.4.0:

Hardware, performance & stability issues
• Resolved various stability issues
• Numerous general performance optimizations
• Significantly reduced RAM memory usage

Gameplay issues
• Added option to disable film grain video effect.
• Fixed the issue with reaching Survivor Rank 25
• Optimized video memory management to eliminate “ResizeBuffers failed 0x887a0005” error message
• Fixed extremely long load times that some users were experiencing
• Resolved issues with unlocking certain achievements
• Fixed the issue with ammo disappearing from player’s inventory when attempting shooting challenges
• Resolved issues with Personal Statistics menu
• Fixed problems with using keys assigned to gameplay features during chat
• Fixed duplicating weapons exploit

Be-the-Zombie mode
• Fixed the ‘infinite spit’ exploit in Be-the-Zombie mode
• Fixed several issues with connecting to games when playing as the zombie
• Added additional tools for tracking network issues

Game data integrity (modding)
• Games can be modded
• Modded games will not work online with original unchanged versions
• Modded games will work with other identically modded games

Graphical Bugs
• Resolved extremely low resolution textures on certain objects regardless of texture quality settings

Linux specific improvements:
• Fixed motion blur switching via main menu
• Fixed messaging when playing cross-platform session

Known issues we are still working on:
• Screen flickering when using dual-GPU setups
• Radeon support on Linux platforms