#Star Wars: Battlefront är bra, men har för få banor. Framtida DLC-paket löser problemet, men föder ett nytt problem – totalpriset blir över 1000 kronor.

#Star Citizen kan kosta hutlöst mycket. Vissa har betalat uppemot 10 000 kronor för ett skepp i spelet som måste vara 10-talets vassaste PR-insats.

Spel kan bli en dyr affär. Eller en billig. Det beror på hur man räknar, och vad man värderar. 500 kronor för en sex timmar kort singleplayer-kampanj får vissa att rasa, medan andra tycker sex timmars spelkvalitet är långt mer värt än ren spellängd. Många lägger fortfarande någon tusenlapp per år på tioåringen #World of Warcraft, ett spel där nyhetens behag haft massor av tid att ebba ut.

Så den svåra frågan är – hur mycket är ett spel värt? Och vad är det som avgör hur mycket du vill betala för en spelupplevelse? Speltid, innehåll, funktioner, uppdateringar, grafik...? Dela med dig av dina åsikter!