Nyheter
Jämför grafiken i The Division - då mot nu

Jämför grafiken i The Division - då mot nu

82 kommentarer

Av 2016-01-15 22:37


Ubisoft fick sig en ordentlig törn efter att det visade sig att Watchdogs inte hade samma grafiska prakt vid lanseringen som när det först avtäcktes. Så sent som ett år innan releasen fanns det betydligt mer ögongodis på Chigagos gator.

Många fruktar att kontrasten mellan New York-miljöerna i Tom Clancy's The Division från 2013 års annonseringstrailern och det Massive Entertainment bjuder på i den stundande lanseringen ska vara lika kraftig. Därför har Eurogamer gjort en grafisk jämförelse mellan det som visades för nästan två och ett halvt år sedan och gameplay fångad under veckans pressevent.

Den vanligaste orsaken till detta är att man inför stora lanseringar ofta producerar något som i branschlingo kallas vertical slice. Ett specialutvecklat utsnitt från spelet som visar upp något som är långt ifrån färdigställt och därför inte blir särskilt representativt för slutprodukten.

Vi rapporterar våra intryck från pc-versionen nästa fredag då det hade ett annat embargo än det Xbox One-förhandstittar som publicerats under dagen.

Vi intervjuar Massive om jämförelserna med Destiny
The Division-snack i Fräcka Fredag!

Hämtar priser från Prisjakt.nu ...

Priser från Prisjakt.nu Prisjakt.nu
Spelinformation
Kommentarer
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • Real
    Real 2016-01-16 01:30
    Vercadi skrev:
    Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

    Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

    Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.


    Förstår jag rätt att du är för falsk marknadsföring?
  • Chomag
    Chomag 2016-01-15 23:31
    Tyckte det såg rätt uselt ut grafiskt sett! Ja, tills man berättade att det var X-box 1 det rörde sig om. Klart det ser skit ut på en konsol jämfört med trailern som garanterat INTE var en gameplay alpha av konsolversionen och säkerligen även jämfört med hur man kan få spelet att se ut på en högst ordinär PC om inte Massive helt konsolifierar spelet, vilket tyvärr verkar vara lite av en risk.
  • FelixenS
    FelixenS 2016-01-16 01:05
    Vercadi skrev:
    Förstår inte varför folk sitter och gråter för det inte är samma grafik som på ett E3 Demo. Klart som fan det ser bättre ut på ett spel som antagligen är litet område och skapar för skapa hype. Om man ockspå vill att folk ska kunna spela spelet så behöver dom såklart optimera det.

    Sen såklart beror väldigt mycket på konsolerna är fruktansvärt värdelösa och utvecklare anpassare mer efter det än PC.

    Majoriteten av de som klagar är ju dessutom konsolanvändare så fattar inte vilka hycklare det finns.


    Det är ju idiotiskt att göra gameplay-demos som ser så märkbart bättre ut än det färdiga spelet, så det finns ingen anledning till att det skulle vara "klart som fan".
    Allt som händer är ju att folk blir intresserade och sedan besvikna när spelet inte är vad de trodde att det skulle vara, och då tappar de antingen intresset för spelet eller så hade de varit intresserade ändå eftersom förbättringarna i demon jämfört med det färdiga spelet uppenbarligen inte är avgörande för sådana som fortfarande köper spelen efter att ha sett downgrades.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
FZ