Nyheter
Massive svarar - är The Division för likt Destiny?

Massive svarar - är The Division för likt Destiny?

31 kommentarer

Av 2016-01-15 16:00


En öppen värld med möjlighet att inte bara spela tillsammans utan och döda massor av fiender - tillsammans! På pappret funkar beskrivningen lika bra på Destiny som Tom Clancy's The Division.

The Division är ett väldigt viktigt spel för svenska Massive Entertainment. Sedan Ubisoft köpte upp dem för hela åtta år sedan har de mest fått spela andrafiol på andra varumärken, så det här är deras chans Och det första egna spelet sedan World in Conflict. Det har också tagit väldigt lång tid att utveckla, något Magnus Jansén på Massive menar inte beror på att utvecklingen har kantats av några större problem utan att det helt enkelt har tagit lång tid att färdigställa deras vision.

http://www.fz.se/bilder/?id=1224032
Kampen om parkeringsplatser i New York blev inte bättre av virusepedemin

Samtidigt går det inte att sticka under stol med att likheterna med Destiny finns där, och även om den lanseringen blev en besvikelse för både Activision och Bungie är vi nyfikna hur det påverkade fotfolket i det stora huset i Malmö.

– Vi var så pass långt in i vår utveckling, man kan nästan kalla det för en slutspurt, menar Jansén. Det påverkade därför inte våra planer något nämnvärt. Vad det gjorde var att visa vad som händer när man slår ihop shooters och rollspelsmekaniker. Kan talang på att sikta kombineras med vapen med olika statistik? Det blev en bekräftelse på att det faktiskt funkar.

http://www.fz.se/bilder/?id=1224028
Ny regel - inga tillhyggen tillåtna på firmafesten

Destiny-spelarna idag är kanske inte så många man hade hoppats på. Men de är otroligt hängivna och lägger ner väldigt mycket tid, särskilt i spelets slutskede när högsta nivån har nåtts. Därför är vi väldigt nyfikna på vad som väntar där i The Division.

– Det jag kan säga är att inte bara är Darkzone (PvP-området) utan också PvE. Vi skalar inte världen utan delar upp den områden, vissa delar kommer att vara för svåra i början av din karaktärs liv. Vi har dessutom helt nya utmaningar i Darkzone när du väl nått leveltaket 30, vilket är för att undvika att de är för taskiga mot låglevlade spelare men även för att erbjuda dem en rejäl utmaning.

Vi spelade The Division hos Massive i Malmö häromdagen, och när embargot lyfter nästa vecka kommer – som en av få medier – dela med oss av alla detaljer från pc-versionen. Håll dig varm i januarikylan med två minuter färsk gameplay så länge.

Bilder
Jämför grafiken i The Division - då mot nu
Spelinformation
Kommentarer
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • Threezool
    Threezool 2016-01-15 16:58
    Daven skrev:
    alphan va pisstråkig. Inget nytt. Tråkigt coversystem osv. Blir inget köp för min del.


    Hade en helt annan bild, var riktigt roligt och fräscht och speciellt när man kom in i Darkzone där det blev väldigt nervpillande.

    Helt klart ett köp och ser spänt fram emot vad spelet kommer att erbjuda med storyn också. =)
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
FZ