Nyheter
Cirkeln är sluten – speedjumping-scenen i Counter-Strike blomstrar

Cirkeln är sluten – speedjumping-scenen i Counter-Strike blomstrar

9 kommentarer

Av 2016-01-25 11:23


När Quake var som störst sprang folk inte bara runt och sköt varandra i ansiktet med raketkastare. Så fort någon insåg att man kunde få mer fart genom att använda strafe-rörelserna i luften började folk tävla i vem som kunde ta sig runt snabbast på standardbanorna. Det dröjde inte länge förrän communityt knåpade ihop arenor vars enda syfte var att utmana de allra bästa i snabbhet.

Till en början kunde dessa rörelser även användas i Counter-Strike eftersom Half-Life-motorn hade rötterna i just id Softwares Quake-kod. Under en period kunde man inte spela en hel match utan att någon bunnyhoppande omkring, något Valve löste genom att sänka farten rejält när du landade från hopp. Men, med hjälp av några konsolkommandon har denna ädla konstart återuppstått i Global Offensive och i helgen lyckades en person ta sig igenom den allra svåraste banan. Det tog bara 16 timmars nötande...

Om du blir sugen att själv flänga runt på dessa specialbyggda banor kan vi rekommendera den här videon som går igenom grunderna.

Få fler fps i Counter-Strike: Global Offensive
Så liten chans är det att få en sällsynt kniv i Counter-Strike: Global Offensive

Hämtar priser från Prisjakt.nu ...

Priser från Prisjakt.nu Prisjakt.nu
Spelinformation
Kommentarer
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
FZ