Två dagar gamla #Firewatch har fått massor av beröm, både av kritiker (FZ gav det 4/5!) och köpare. Smolket i glädjebägaren är dålig framerate, där framförallt Playstation 4-versionen lider av omotiverat få bilder per sekund.

Utvecklarna #Campo Santos är väl medvetna om problemet, och man säger sig jobba "dygnet runt" för att få fart på frameraten. Både PS4-tilverkaren #Sony och gänget bakom spelmotorn Unity är involverade, men det krävs lite arbete för att få saker att funka.

– Olyckligtvis är det här en process som kräver att alla tre parter är involverade, till skillnad från en typisk bugg som vi själva snabbt kan fixa (vi är ganska bra på det), säger Sean Vanaman på Campo Santos via Reddit.

Vanaman ska ha spelat Firewatch hundratals timmar på PS4 utan att märka några större prestandabekymmer, och han är rejält förvånad över att den färdiga versionen inte flyter så bra.

– Jag har spelat spelet hundratals och hundratals timmar på PS4, och kanske är det för att test-kitsen och retail-maskinerna är olika men personligen upplevde jag inte de här sakerna. Det betyder inte att de inte existerar, men jag vill vara tydlig med att det inte var så att vi satt i ett rum, såg de här problemen och sa "Äh, strunt samma, sälj det ändå." Vi är riktigt jävla besvikna på att det här drabbar vissa människor och vi jobbar, bokstavligt talat, dygnet runt med att fixa det.

Så inom en snar framtid blir förhoppningsvis ett riktigt bra spel ännu bättre.