Det går bra nu, tycker #Ubisoft efter att i tisdags ha släppt #The Division. Så bra att man knåpat ihop en pressrelease som berättar hur bra det går.

Där berättar man att #Massives berättelse om ett New York som hänger på repen efter en smittkoppsepidemi slagit internt säljrekord: det såldes fler The Division-kopior de första 24 timmarna än något annat spel i företagets historia. Det slog också internrekord för försäljning av fullstora spel digitalt det första dygnet.

Internrekord i all ära: det intressanta är hur spelet står sig mot konkurrenterna. Och det verkar gå bra där också: The Division ska vara ett av de fyra mest framgångsrika lanseringarna av ett nytt varumärke i branschens historia, enligt Ubisoft. De andra är #Destiny, #Watch Dogs och #Assassin's Creed, och uppmärksamma noterar att de två sista också kommer från Ubisoft. Fjäder i hatten för fransoserna, i en bransch som präglas av varumärkesidisslande.

Hur många ex av The Division som faktiskt sålts lär vi få reda på i samma stund som någon form av rekord slås. Gör spelet inte det kan du räkna med att det inte blir några siffror heller.

Fast FZ kommer ge dig en The Divison-siffra inom kort, närmare bestämt ett betyg. Vi recensionsspelar i detta nu, och gissningsvis får du första intrycken i morgon, fredag, och en recension med betyg tidigt nästa vecka.