Förra veckan avtäckte #EA och #Dice #Battlefield 1 – nästa del i Battlefield-serien som tar oss tillbaka till det första världskriget. Om någon undrar om det fanns dlc på den tiden så är svaret jajamänsan. Åtminstone i Dice tolkning av den blodiga konflikten.

Pcgamesn har rotat i dokument och hittat information om framtidsplanerna för spelet. I utfrågning med investerare sa EA-chefen Andrew Wilson följande:

"As it relates to Battlefield 1 and extra monetization, let me take a step back. Any time we think about extra monetization it’s on two vectors. One, are we able to provide value to the gamer in terms of extending and enhancing their experience? Two, are we able to do that in a world where we give them choice?. We never want to be in a place where there is a belief we are providing a pay-to-win mechanic inside of one of our games."

"Given that in Battlefield 1, you will see both macro monetization opportunities from us like maps and large scale content, as well as micro monetization opportunities, smaller increments of gameplay, and then over time, what you will see from us is elements of gameplay that allow gamers to engage and drive, and extend and enhance their experience, much the way people do with FIFA Ultimate Team or Madden Ultimate Team today. We feel very confident in our ability to deliver that in a way that is deemed valuable by our player, and drives increased engagement over time with them."

I korthet: Battlefield 1 får nedladdningsbart material som ska utöka och förhöja upplevelsen för spelarna. Materialet ska vara valfritt utan pay-to-win-mekanismer som lockar till köp. Det kommer finnas mikrotransaktioner, samt något de kallar för makrotransaktioner som innehåller storskaligt material och kartor. Det exakta innehållet säger Wilson inte något om.