Rekordmånga spelade Overwatch-betan och det finns säkert ett växande antal spelare som numera ser fram emot den riktiga lanseringen om några veckor. Funderar du på att använda diverse skumraskprogram för att helt sonika fuska dig till framgång bör du dock tänka om.

I ett inlägg förklarar community manager Lylirra vad straffet blir för de som fuskar: permanent ban, utan några föregående varningar. Hårt men rättvist.

#Blizzard kommer övervaka #Overwatch för att hitta otillåtna program och fusk, men räkna inte med att de offentliggör när bannhammaren svingas. De ser dessutom gärna att alla rapporterar suspekt beteende till hacks@blizzard.com.

Tänk bara på att vissa spelare helt enkelt är grymt mycket bättre än vad du är – helt utan fusk. Detta och två andra grejer att tänka på innan du rapporterar presenteras i inlägget, och vi har saxat in dem här nedanför:

Klicka för mer information
  • Our in-game camera system does not always play back footage at the same fidelity as real-time gameplay (this loss in fidelity applies to the killcam, Plays of the Game, Highlights, and—to a lesser extent—the spectator camera as well). This can sometimes result in a player’s aim appearing more snappy or less fluid in playback than it did in-game.

  • With the above, there may be bugs with the in-game camera system that affect playback footage. In the Closed Beta, we actually had a bug that caused the killcam and spectator camera angle to suddenly “snap” whenever Zarya cast Particle Barrier or Projected Barrier. While we’re unaware of any issues with the camera system at present, undiscovered bugs are always a possibility to consider.

  • Lastly, some players are just really good at first-person shooters. Through practice and years of experience, these players’ movements and reaction times can occasionally appear unnatural (if not physically impossible) to those who may not have been exposed to that particular level of play before.