Först Bethesda, och nu också Ubisoft. När extremsportspelet #Steep släpps om några få dagar kommer alla som gillar att invänta recensioner få lov att vänta lite extra. Steep-utvecklaren har nämligen annonserat i ett nytt pressmeddelande att recensionsexemplaren inte kommer att släppas förrän spelet har premiär den 2 december. Då skidåket har ett stort fokus på multiplayer vill de att recensenterna upplever spelet med många spelare samtidigt.

As many of you saw from its recent Open Beta, Steep was built from the ground up as a social experience – one in which you share your adventures with friends and random players alike on the Alps, challenging each other to find the best lines, pull off the best tricks, and compete for top scores on the leaderboards.

Steeps online-identitet är förmodligen den största anledningen till Ubisofts beslut. Kanske vill de också undvika att upprepa Watch Dogs 2:s situation, där multiplayer trasslade och servrarna låg nere under recensionsperioden.

To ensure a complete experience, Steep reviews will commence when servers are populated with actual players. With that in mind, reviewers will receive their copies of Steep on December 2 when it’s released, enabling them to experience Steep’s essential multiplayer functionality with a larger pool of online players.

Vem vet, kanske möter du FZ:s recensent i backarna?