Nyheter
Sätt betyg på The Division

Sätt betyg på The Division

33 kommentarer

Av 2016-12-25 12:00


I mars släppte svenska Massive och Ubisoft mmo-shootern Tom Clancy's The Division. Omdömena har varierat kraftigt från rena hyllningar till totala sågningar. Snygg grafik, läcker design, kul gameplay, buggar och obalans har varit några heta ämnen när spelet diskuterats.

Nu har The Division hunnit vara ute på marknaden i ungefär nio månader. Spelet har uppdaterats, polerats och fått mer material. Därför tycker vi att det kan vara hög tid att återigen vädra åsikter. Hur bra är egentligen spelet? Sätt betyg och diskutera nedanför.

Sätt betyg på The Division
 
Recension – The Division

Hämtar priser från Prisjakt.nu ...

Priser från Prisjakt.nu Prisjakt.nu
Spelinformation
Kommentarer
Dölj toppkommentarer Toppkommentarer
  • Ronzem
    Ronzem 2016-12-25 12:15
    Måste säga att jag hade jäkligt kul det första 100 timmarna när det släpptes. Lirade med några andra polare. Helt klart inom top 10 i år.
    Däremot gick det fort utför efter 100h och när alla fuskare började komma.
    4/5 helt klart.
  • Winzi
    Winzi 2016-12-25 20:44
    Main mission och värld: 4/5
    Bara basspelet innan allt annat var riktigt härligt att köra igenom, se hela historien och den trasiga staden som finns kvar med den mörka stängda dark zone väntandes. Massor av side missions och mindre strider mellan JTF och de andra att hjälpa till med. Och att gradvis uppgradera basen, få nya skills och perk och öppna upp bättre items hos nya vendors.

    DZ: 1/5
    Bra Idé, ett helt klart ok spelläge på papper. Men med det usla anti-cheat med klientside förstörde helt. Det är även en sådan extrem grind där inne med levels och pengar att det skulle ta år att köpa. Rogue systemet som finns gör även att all interaktion med andra spelare är att hålla sig undan och speciellt inte vara i strid med någon npc för då blir man attackerad och dödad. Finns ingen morot för spelare att vara schyssta mot varandra, att vara helt rutten dock vara bara positivt, inte mindre med den senare implementeringen av att man kan springa fram och kapa linan för de som försöker extracta sina hårt införskaffade saker vilket gjorde att efter du hakat på grejerna så får man sitta kvar i stirra på den där linan tills helikoptern åker.

    Incursions: 2/5
    De så kallade raiderna i spelet. Även där, vi hade riktigt kul och kämpade oss igenom den första ganska fort. Däremot de senare 2 var bara träliga att gå igenom.
    Det var inte heller någon vidare ide att skaffa bättre gear för att göra det enklare så vida inte det betydde att alla tog en egen specifik roll i striden och att min/maxa stat, för hela incursion systemet var att skala utmaningen efter det gear ni har, så ju bättre gear ju bättre blir även motståndet.
    Det fanns även en taktik att gå ner i gearscore just på grund av hur spelet skalar och hur mycket enklare och billigare det var att min/maxa sämre gear.
    Dessutom vid släpp av varje incursion så var det massor av buggar som gjorde att det gick att utnyttja för att klara dem. Det var en massor av glitchande och fuskande som Massive inte kunde fixa. Inte heller blev det någon bestraffning utan alla som fuskade till sig sitt gear och gick in i DZ och förstörde för de få som faktiskt spelade normalt.

    Underground: 3/5
    Den nya hubben för mini uppdrag på runt 15min per uppdrag.
    Fullt ut PVE och de bjöd på varierade svårighetsgrader samt moddar som att ta bort kartan, ammo management eller special ammo för NPC'er. Mycket grind och moddar och antalet uppdrag i följ låg bakom de olika nivåerna man fick xp för där nere. Men i det stora hela var det rätt bra sätt att skaffa nytt gear och vapen, blir lite trist efter ett tag tyvärr.

    Survival: 4/5
    Definitivt det som spelet har behövt väldigt länge, en uppdelning för en variation som är PvP och en som är strikt PvE, detta kändes som att detta är vad DZ borde ha varit för spelet förutom de ändringar med hur man startar med gear osv.
    Men för just detta spelsätt finns det bara 1-2 saker som ger det ett minus.
    Det ena är att man delar på precis allt som hittas förutom kläder man hittar i byråer eller skåp, där är det 1 personlig drop var. Dessa är även utseende saker vilket gör att om du råkar plocka upp något du inte behöver men någon annan skulle kunna använda så går det inte att dela med sig som man kan med allt annat utom ammo och crafting saker.

    Det andra är att allt som ligger ute i spelvärlden är alltid det samma. Alla lådor och landmarks är det samma varje runda så man vet nästan alltid vart man bör gå när man startar. Borde vara mer randomspawns på de vanliga sakerna förutom det som är länkat till butiker som vissa fabric, electronic.

    Dock tyvärr massor av buggar som fortfarande är kvar, inklusive sådana extrema som att man kan fastna på ställen som totalt förstör vissa survivalrundor eller uppdrag.

    Division idag är många gånger bättre än vad det var när det släpptes, men det är samtidigt så mycket som fortfarande inte har fixats att jag inte ens idag skulle gett spelet mer än kanske 3,5/5 om DZ inte funnits.
  • Ahris
    Ahris 2016-12-25 16:19
    The Division är och var ett bra spel, det stora problemet var ju att det inte var vad folk förväntade sig.
Skriv kommentar
Sortering:
Karmafilter:
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera.
FZ