Vi är nog många vars barndom kantats av Mario spel. I både 2D och 3D har den lilla rörmokaren tjoat sig direkt in i våra hjärtan och tagit plattformspelandet till en helt ny nivå.

Marios fader Shigeru Miyamoto var nyligen med i Nintendos Treehouse-sändning och pratade specifikt om hur #Super Mario Odyssey, det senaste spelet med varumärket, kommer gå tillbaka till en stor öppen värld och bli ett ambitiöst och djupt Mario-spel som tar tillvara på allt som gjorde #Super Mario 64 och #Super Mario Sunshine så pass bra. Via sin tolk försäkrade han att de den här gången har riktat sig till "core gamers", och inte bara den breda massan.

"When we thought about making a Mario for Switch, we wanted to make it - something a little bit more on the core side. Something that people who like action games can really get into."

Nintendo är idag kända för att göra många barnvänliga och lättsamma spel som riktar sig till en stor publik, och enligt Miyamoto själv har #Super Mario Galaxy, #Super Mario Maker, och #Super Mario Run alla varit satsningar med "casual"-spelare i fokus - ett mönster som #Super Mario Odyssey nu ska bryta.

Se hela intervjun nedan: