I en intervju med Glixel talar demonproducenten Hideo Kojima om flera intressanta aspekter rörande utvecklingen av det kommande storspelet #Death Stranding.

Vi vet bland annat att det kommer att utspela sig i en öppen värld och att spelet trots sin till synes mörkare atmosfär, inte alls kommer att vara något skräckspel.

Jag går inte runt på mörka tankar. Death Stranding är inget skräckspel. Jag ville bara göra något som såg unikt ut, något som inte gjorts förut, med en artistisk touch. Det är inte min avsikt att göra ett mörkt spel.

Tvärtom så ska Norm Reedus och Michael Madsens äventyr i stället få oss att dra på smilbanden. För den som spelat något av Hideo Kojimas tidigare spel är inte detta något nytt. #i[iMetal Gear Solid[/i]"]-serien har alltid balanserat på en lina mellan trovärdighet och helt utflippade scenarion.

Humor är en mycket viktig aspekt i spel. Du spelar spel under en lång tid – Death Stranding är också långt – och du utsätter spelaren för stress genom toppar och dalar. Humor är en viktig ingrediens för att se till att spelaren kan njuta av dessa toppar och dalar, så vi kommer att ha humor i det här spelet också, men till en grad så att det inte förstör världen vi byggt upp. Det kommer att hållas på en passande nivå.

Det återstår att se om #Kojima Productions kan leverera ett intressant spel och om han kan få Norman Reedus att skratta. Jag gjorde ett försök med bilden nedan och vågar på förhand gissa att den stämmer bättre överens med Hideo Kojimas vision.