Efter några kniviga år har norska #Funcom träffat rejält rätt. #Conan Exiles har på en knapp månad nästan nått försäljningsmålet för ett helt år.

Målet var att sälja 487 000 kopior första året, och med 480 000 sålda spel de 28 första dagarna ser det inte ut att kunna misslyckas. Spelet drar redan in vinst till Funcom, som i en pressrelease ser ljust på framtiden. Man berättar också att utvecklingskostnaden (löner och sociala avgifter, utrustning, teknik, marknadsföring och pr, licenskostnader) varit 4,5 miljoner dollar, eller drygt 40 miljoner kronor.

Funcom räknar med att Conan Exiles ska lämna early access och släppas skarpt under första kvartalet 2018. Vägen dit går via mindre patchar som fixar buggar, prestanda med mera. Dessa räknar man med att släppa med någon veckas mellanrum. Det ska släppas större innehållsuppdateringar, så kallade game updates, fyra till sex gånger per år, innehållande helt nytt innehåll.